iPon Hírek

Még idén jönnek az AMD új videokártyái?

Dátum | 2010. 01. 25.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Fermi ide vagy oda, az AMD-nél egy percig sem tétlenkednek. A vállalat pénzügyi eredményeiről beszámoló sajtótájékoztató alkalmával az AMD első embere, Dirk Meyer meglehetősen érdekes kijelentéseket tett. A vezető a tavalyi év negyedik negyedévének pénzügyi mérlegéről beszélve tett egy kósza megjegyzést, miszerint még idén érkezhetnek az Evergreen sorozatba tartozó videokártyák utódai, amelyek a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján a Northern Islands kódnevet kapják. Az elnevezésen kívül egyelőre semi konkrét információ nem szivárgott ki, de ahogy az lenni szokott, a különböző források már el is kezdtek kombinálni, illetve találgatni. A vélemények szerint a friss megoldások 28 nm-es csíkszélességgel készülhetnek majd, ez a gyártástechnológia pedig már év vége előtt elérhető lesz a TSMC gyáraiban, legalábbis a szerződéses gyártó korábban ezt ígérte. Abból kiindulva, hogy a TSMC-nél a tervezettnél jobban haladnak a gyártástechnológiákkal kapcsolatos fehlesztések, a 28 nm-es technológia év vége előtti használatára jó esély van, de persze a dolog nem ilyen egyszerű.

Érdekesség, hogy korábban már érkeztek hírek a vállalat következő generációs megoldásairól: akkoriban Hecatoncheires kódnévről beszéltek a források. Az új családban Cozumel, Ibiza és Kauai chipekre épülő videokártyák kaphatnak helyet, amelyekről egyelőre szintén nem lehet tudni semmit. Erről a családról egyértelműen állították, hogy új architektúrára épül majd. Lehet, hogy a gyártó egyszerre két új architektúrán dolgozik? Nos, meglehet, de az is meglehet, hogy a források nincsenek a helyzet magaslatán. Így vagy úgy, remélhetőleg hamarosan tisztul a köd és megérkeznek végre a konkrét információk is. Ha máskor nem is talán a Fermi startjakor kiszivárogtatnak csak úgy ijesztgetésképpen néhány részletet.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

43. blaskogabo...
2010.01.25. 19:46
http://ipon.hu/hir/januar_vegen_erkezik_a_radeon_hd_5830/10450
Mára vártuk de még sehol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Norba
2010.01.25. 19:57
lol... 28nm... 3éve kb. ilyenre még gondolni sem mertünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. rabib
2010.01.25. 19:57
Ha a kósza hírek igazak, akkor az NV-nek nagyon fel kell kötni az alsóneműt. Én már azt se tartom kizártnak, hogy az NV...na mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Balucsek
2010.01.25. 20:15
Hát ha tényleg 28nm-en csinálják majd és még idén kitudják adni akkor le a kalappal...
Úgy látszik nem akarják hogy ha egyáltalán az nv megtudja csinálni a 2 magos fermi szörnyét az túl sokáig legyen legyőző nélkül. Kiváncsian várom mi lesz belőle, úgyis jövő év elején akarom majd cserélni a gépem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. dragonplat...
2010.01.25. 20:29
[off] gyártástechnológiákkal kapcsolatos fehlesztések[off]
ON: Alig váltottak 55 ről de már a következő 28 al érkezik. Halad a technika rendesen. Reméljük ezt az nvidia tudja követni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Szaby59
2010.01.25. 20:31
Toppon?
Hol?
Előzetes eredmények szerint 20%-al gyorsabb az 5870-től, de annyit fogyaszt mint az 5970, és kb annyiba is kerül, bár ez is top valahol.
2 GPU-s kártyára meg kíváncsi leszek, bár akkor fogyasztásba már 600W körül lennének...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Thelon
2010.01.25. 20:44
Érdekes... Lehet hogy az a kósza megjegyzés csak ijesztegetés és úgymond figyelmeztetés az nV-nek, hogy "Haha, mi már a következő generációs kártyán dolgozunk ti meg ki se adtátok a fermit. "
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Szaby59
2010.01.25. 20:45
Hát tény és való fél év után illendő lenne, de magával a gyártással is gondok vannak, tehát ha ki is adják az megint arra lesz jó, hogy elmondhassák nekik van a legerősebb VGA a világon, viszont nagyon nagy hiánycikk lesz és írtó drága ezáltal, tehát nem nagyon fognak neki örülni a partnerek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Csaber
2010.01.25. 20:48
Mikrobi : az hogy nem az övék lenne a leggyorsabb vga nem írná alá saját csődjét , ha nem megfelelően van árazva akkor kerülhet a padlóra inkább
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Thelon Szaby...
2010.01.25. 20:50
Most talán örül akárki annak, hogy az AMD-nek nincs ellenfele, vagy annak aki vár a nagy megváltásra, az uj nV kártyára, az ahelyett, hogy a boltokba vadászna rá, inkább várja a hírt, hogy még 2 hónap és piacra van dobva... Hát...
Ha ki is adnák a kártyát legalább lenne mit venni, lenne ellenfele a HD5000-es AMD kártyáknak lenne árverseny. Mellesleg szerintem egy ekkora világcégnek is kellemetlen, hogy már fél éve piacra kéne dobni valamit, és még csak egy műanyag tokot mutattak be kb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Castiel
2010.01.25. 20:51
sztem meg ne találgassunk amíg nincs a kezünkben.. lehet hogy drága lesz, lehet hogy nem.. lehet hogy erősebb lesz, lehet hogy nem (bár elég valószínű hogy erősebb lesz, hisz volt bőven idejük..), lehet hogy sokat fog fogyasztani, lehet hogy nem..
Amíg nem jön ki semmi értelme a találgatásnak..


Thelon
még csak most lesz 3hónap, azaz egy negyed év és nem fél..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Thelon Casti...
2010.01.25. 20:54
Na jó kicsit eltúloztam, de akkor is már régen piacra kellett volna dobni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Castiel Thelo...
2010.01.25. 20:57
ezt nem is vitatom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. ThePoweR
2010.01.25. 21:00
Mikrobi: Máshol te győzködtél minket hogy hol menne má csődbe ilyenektől. Csaber mondta az igazat. Attól függ hogy van árazva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Szaby59
2010.01.25. 21:00
Volt az ígérve november végére, december végére, 2010 januárjára, február végére, jelenleg március közepénél tartunk, szóval... biztos minden rendben van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. YuGabe
2010.01.25. 21:33
nV: ilyenből sosem okultak még. Van elég bevételük a hozzájuk szokott felhasználóktól. Ha a legnagyobb kakát adják is ki, akkor is lesz a seggük alatt pénz rendesen. Nem törekszenek a versenyre, inkább a profitra mennek rá. Ezért adják ki elég későinek tűnőn a kártyákat, mert addig letornásszák a gyártási költséget és ezáltal növelik a profitot.
Hogy másképp mondjam: az nVidiának tökéletesen elegendő a második hely, arányaiban mindenki többet tud így keresni náluk. A versenyt már rég elvesztették, a következő generációig esélyük sincs (és a Fermivel sem lesz véleményem szerint - egy drága, sokat fogyasztó kártyával nem sokra mennek, ennyi erővel össze lehet kötni 4 5870-et majd aztán nye).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Szaby59
2010.01.25. 21:50
A házgyártók már megkapták a fermi specifikációit, így annak alapján saccolni lehet, hogy 300W-os fogyasztással és rendkívüli hőtermeléssel bír, valamint 20%-al a HD5870 felett van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. arkman YuGab...
2010.01.25. 22:02
Ott a pont, ha az nvidia Fermi olyan rossz is lesz, hogy egy épeszű (hozzáértő) ember sem venné meg, még nem fog csődbemenni az egész nvidia. Mindíg lesz valaki, aki megveszi. (aka fanboyok - "Mer' a zenvidija* a király hö" ) És az sem probléma, hogy nem az övék lesz a leggyorsabb kártya, mivel el lehet úgy lenni szépen, lásd CPU piacon AMD. Messze vannak a leggyorsabbtól mégis jól állnak. (csak az a lényeges, hogy ár/értékben viszonylag rendben legyenek.)

*tetszőlegesen beírható bármelyik cég/márka, amit csak azért vesz valaki, mert csak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. YuGabe
2010.01.25. 22:43
Mikrobi: azt pláne nem nézed, mert nem arról van szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Phantomstr...
2010.01.25. 23:01
Most az NV tényleg rosszul áll. (Jó esetben) március közepéig nem lesz a piacon semmi ami akár az 5870-nel felvehetné a versenyt, az AMD pedig rá 6-8 hónapra meg már a következő generációt akarja kihozni 28nm-en. Ez jó, haladjon csak a technika. De az árakra nem lesz jó hatással. Az NV talán jól jobban járna, ha kijönne a Fermivel úgy ahogy van, és ráfeküdne a következő generációra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. rini
2010.01.25. 23:14
Én nem tudom értelmezni azt, hogy állandóan azt hangoztatjátok, hogy gyenge, drága, sokat fogyaszt, meleg, stb. Mire alapozzátok ezt? Az, hogy olvassuk a kijelentéseket nem jelenti azt, hogy igaz is. A 4850 és a gtx250 hasonló teljesítményű mégis azonos az áruk. A gtx275 és a 4890 hasonló egymáshoz mégis hasonló az áruk. Az, hogy egy-két ezerrel eltér az nem igazán jelent semmit. Az árak attól függnek az emberek számára, hogy mennyi az amit rátud költeni egy termékre, esetleg mennyire preferálja egyik vagy másik gyártó termékét. Gondoljátok, hogy aki 100 környékén vesz egy kártyát azt érdekli, hogy mennyit fogyaszt? A nagy lópikulát. Őt az érdekli, hogy minden maximális beállításokkal repesszen ezerrel. Akik a fogyasztásért aggodnak azoknak nem is ínét kell választani terméket, hanem az alsó vagy a közép kategóriás kártyák közül.

Én úgy gondolom, hogy erősebb lesz kb. 20%-al. A fogyasztása idle valamivel több lesz mint az 5870. Kb.35 Watt-ra saccolom esetleg megegyezik vele. Loadban a fogyasztás 280 Watt körüli. A hőmérséklete kicsivel magasabb lesz mint az 5870 idle:45-50 load 80-85. Az árát a hozzá hasonló teljesítményű Radeonok határozzák meg. Ha az 5870 mondjuk 90000 akkor a nála 20%-al erősebb Fermi úgy 100000 körül fog jönni. Legalább is én így gondolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. zsolt320i
2010.01.25. 23:15
nem kell félteni az nV-t, ügyesek ott, tudják a stratégiát és biztos vok benne, hogy lesz ellenfele az AMD (ATI)-nak.
Annak örülnék még ha az AMD úgy megszorongatná az Intelt cpu terén mint ahogy ATI (AMD) az nV-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Fix
2010.01.25. 23:27
Így hirtelen azt mondanám, hogy az NV-ki se adja a fermit mert nem lenne értelme és csak ráfizetés lenne hanem tovább finomítja és majd más néven kiadja.
Természetesen ez csak fikció. (de őszintén szólva nem csodálkoznék rajta)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Osynho
2010.01.26. 03:38
rini
"Én nem tudom értelmezni azt, hogy állandóan azt hangoztatjátok, hogy gyenge, drága, sokat fogyaszt, meleg, stb. Mire alapozzátok ezt? Az, hogy olvassuk a kijelentéseket nem jelenti azt, hogy igaz is."
Ezzel kezded, majd konkrét teljesítmény, fogyasztás, ár adatokat tippelsz. Ez jó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Steadywarp
2010.01.26. 06:34
Megnézed Nv-ből a jelenlegi felhozatalt megvan? az elődődjei dágák? nem nagyon olcsók az átnevezett nv kátyák! Most nézel egy 5870 radeont megnézed a chip méretét aztán az nv chip méretét a nagyobb akkor valószinüleg keveset fogyaszt majd?? 70% körüli a mostani ki hozattal kb a tsmcnél 5870 is drága akkor nagyobb chip = kevessebb sikerült példány akkor mért is lenne olcsó az nv? nagyobb fogyasztásból meg következik a melegedés Logika Mr spok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Steadywarp
2010.01.26. 06:38
jah és attól esel majd pofára hogy majd számol a femi x86 kódokat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Steadywarp
2010.01.26. 06:57
jah és attól esel majd pofára hogy majd számol a femi x86 kódokat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gameplusz
2010.01.26. 07:38
"semi "
"fehlesztések"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Castiel Szaby...
2010.01.26. 08:05
ha arra gondolsz amit már bemutattak nV házakat 2db-ot is, akkor az SLI speckó és annak lesz nagy a hőtermelése és fogyasztása..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. mihaly.her...
2010.01.26. 08:07
Másik oldalon azt is írták, hogy kb fél év múlva frissítik a HD5000-res sorozatot 32 nm-en... De lehet, hogy csak feltételezés volt... Minden esetere nem lenne jó, ha az NV becsődölne, vagy kilépne a VGA piacról, mert akkor az ATI szinte egyedül maradna (Intel nem egy kategória az integrált VGA-kal). Szóval, kiadhatnák már a Fermi-t, és lenne árverseny! Ez csak nekünk lenne jó.
Igaz, így az ATI több bevételre tud szert tenni, és az AMD-nek több pénze lenne, hogy talpra tudjon állni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Castiel mihal...
2010.01.26. 08:11
az nv az első vidkártya gyártók között van. Soha nem fog kilépni a VGA piacról, van annyi tudásuk hogy alkossanak mindig olyan kártyát amit az emberek meg fognak venni, és igazából a marketing az ami itt sokat számít, és abban biz nagyon jók!

igaz én csak azért vettem most 275gtx-et hogy kipróbáljam milyen is az nV, bár az az igazság hogy az utóbbi időben több a bug benne mint a CCC-ben... a PhysX-et meg sosem ismeri fel rendesen, 2x kellett újra tennem a drivert mire jó lett..
de viszont annyi jó van benne ha túlhúzom a kártyát akkor a gép nem lefagy, hanem lekapcsol alacsony órajelekre, míg CCC-ben úgy kifagy mint a szar és resetelhetek..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. oliba
2010.01.26. 11:29
CCC nem fagy le, hanem elgondolkozik egy pillanatra, majd visszajön az egész VPU Recovery címszóval
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Joachim21
2010.01.26. 11:41
A hírhez:
Aki több helyen olvasgat, az látni fogja hogy a források egy 32/28nm-en készülő RV870ről beszélnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rini
2010.01.26. 13:29
Való igaz, rosszul írtam. Igazad van. De most is azt mondom, hogy attól, hogy nagyobb az nem bizonyítja azt, hogy melegebb lenne. Például a beépített sok tranzisztor nem mindig dolgozik egyszerre. A nagyobb terület nagyobb hőátadó felületet is jelent. Ha megnézed a gt200- as sorozat magja is hatalmas mégsem melegebb a 4000-es sorozathoz képest. Igen az 5000-eshez képest de az már alacsonyabb csíkszélesség. Ha azonosra kerülnek akkor hasonló lesz a hőtermelés. Terméseztessen a felhasznált feszültség fogja meghatározni ezt. Ezért mondtam azt, hogy alapjáraton kb. azonosak lesznek de fordulaton többet fog fogyasztani. Az előző széria is ezt bizonyítja. A gtx260 alapon kevesebbet fogyasztott mint a 4870 de fordulaton nagyon belehúzott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. oliba
2010.01.26. 14:48
Azt is figyeld azért, hogy a G200 referencia hűtése jó, míg az AMD kártyáinak hűtése még mindig sokkal rosszabb teljesítménnyel dolgozik. Ha egy vízhűtést, vagy sima léghűtést teszel mindkét kártyára, akkor a G200-nak +10 fokkal magasabb lesz a hőmérséklete. Ebből látszik, hogy ki is van még elmaradva hűtés terén
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Csaber
2010.01.26. 15:15
Steadywarp: az igaz hogy a fogyasztás miatt nagyobb hő termelődik , de az sem mindegy milyen hűtő van a vga-án: Hd 5750 kis fogyasztás meg minden terhelve 90C télen..[LINK]
nézzük vele szembe mondjuk egy Hd5850-et az terhelve 81 C de a HD5750-nél a HD4870X2 és a GTX 295 is alacsonyabb hőmérsékletű [LINK] a magas hőmérséklet nem éppen a tartósságnak kedvez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Steadywarp
2010.01.26. 16:12
persze a hütő sokat számit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rabib
2010.01.26. 16:16
Az biztos! Nálam még a VGA-m a legnagyobb terhelés alatt sem érte el a 60 fokot miközben a ventillátor a kártyán 75%-on ment. Alalpjáraton 30 fokos kb.
Már annyira kíváncsi vagyok a Fermire, pedig tudom, hogy aki kíváncsi, az hamar megöregszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Steadywarp
2010.01.26. 20:58
azt találjátok ki hogy hol van az 5830?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2010.01.26. 21:29
Hát az általad leírtak alapján bizony az AMD van lemaradva a hűtés terén, mivel az nV kártyák jobban hűtenek. Az AMD olcsón adta a kártyáit de ha hűtők minősége is beleszámít akkor már nem is olyan olcsó az a termék. Még most is azt használom amit 3 éve a 8800 gtx kártyán kaptam és tökéletesen üzemel. Alapba 38 és load 75. Hozzáteszem, hogy a házak is sokat számítanak ebben a tekintetben. Nemrégen kipróbáltam 2 napig egy 5850-et eredeti hűtővel és azt kell mondanom, hogy nagyon jó volt mind hőre mind zajra való tekintettel, viszont az ára is magasabb lett nem is kicsivel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. adam0205
2010.01.27. 21:53
Engem meg valahogy nem érdekel az egész szardobálásuk. Még a HD5000 széria sem terjedt el mi a fasznak már rögtön HD6000??? Hány DX11-es játék is jött ki? Mióta ez az évenkénti kiadás lett a divat, azóta nem tetszik ez az egész. Mire értelmes ára lenne, addigra kijön az új széria.
Kicsit lassíthatnának ezekkel a VGA fejlesztésekkel mert már régóta nem indokolja az erősebb kártyák kiadását semmi, jobb lenne mindenkinek ha 2-3 évente adnának ki egy kiforrottabb kártyát. Na meg ez a 28 nm, lassan elérik a végső határt.

Fermiről spekulálni semmi értelme, ez a chip még nem végleges! A házak meg nem mérvadóak eddig is lehetett kapni CM Stacker SLI Edition-t, azt a kutyát sem izgatta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Castiel adam0...
2010.01.27. 22:02
sajnos sok mindenben tévedsz és naív is vagy.. (nem sértésnek mondom)

A 28nm még csak a kezdet hidd el!
És nem a mi érdekünket nézik, hanem a saját profitjukat.. és direkt adják ki így a kártyákat.. minél gyorsabbak a fejlesztésben, annál többet kaszálhatnak..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. adam0205
2010.01.28. 09:29
Nem mondod. Ki hitte volna. A 28 nm milyen kezdet? A határ kb. 22 nm körül van, előtte meg mikronok voltak, ez nem kezdet inkább ez lesz a vég. Valószínű át kell majd álniuk szénalapú lapkára. Ugyanis gondolom te sem hiszed, hogy egy atomnál vékonyabbat állítanak elő?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!