iPon Hírek

Meg kellett változnia a Dead Rising 4-nek

Dátum | 2016. 11. 30.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az első Dead Rising-játékot még a Capcom japán részlege készítette, és mindenki legnagyobb meglepetésére hatalmas sikert aratott nyugaton - főleg a japános túlzásai és komolyanvehetetlensége miatt, ami igazából nem volt szándékos, annak a "mellékterméke" volt, hogy a szigetországról jött. Innentől kezdve azonban a Capcom úgy döntött, hogy ha már ez a helyzet, akkor átadja a fejlesztést egy nyugati a stúdiónak: így jött be a képbe a Capcom Vancouver, akik azóta is készítik az újabb részeket. Célpontban az agyatlan konzumerizmus A Dead Rising 4 visszatér az első rész plázájába (csak most már annak környéke is elérhető játéktérként), és a főszereplő ismét Frank West. A Capcom Vancouver vezetője, Joe Nickolls elmondta, a játék célja, hogy a plázával és a zombikkal egyfajta görbe tükröt állítson az ünnepi vásárlási láz, a konzumerizmus és a fekete pénteki őrület elé. Vajon tényleg a zombik az igazi gonoszok, vagy az, ami ezt az egészet okozta? "Gyakran mondom, hogy ez nem a gondolkozó ember játéka, de tudunk közvetíteni néhány olyan üzenetet, ami talán a szokásosnál jobban elgondolkodtat" - véli a stúdióvezető. Ehhez pedig kellett egy jó író, és ez nem magától értetődő a sorozat eddigi történetében. Nickolls hangsúlyozza, nem akar senkiről csúnyákat mondani, de korábban egyetlen ember írta a Dead Rising-játékok sztoriját, akinek igazából csak részben volt tapasztalata írással - inkább csak éppen kéznél volt a stúdiónál, így rá bízták. A Dead Rising 4-en azonban már három író dolgozott, a vezető író pedig legutóbb a Deus Ex: Mankind Divideden tevékenykedett. "Elméletileg bárki meg tud írni egy történetet. Egy olyan történetet azonban már nehezebb írni, aminek tényleg van is értelme egy videójáték keretein belül, és ami segít megérteni a karakterek motivációit. Miért csinálja ezt az egyik vagy a másik szereplő? Miért vesz fel idióta ruhákat? Ilyen kérdéseket teszünk fel, és tudjuk, hogy közben a játékosaink 90%-át igazából ez sosem fogja érdekelni, de annak a 10%-nak, aki mélységet is akar, igyekszünk megadni" - mondta Nickolls.
Változnak az idők Ahhoz, hogy a Dead Rising 4 szélesebb réteget tudjon megszólítani, mint a sorozat hagyományos bázisa, változtatni kellett néhány ponton a játékmeneten is. Kikerült például az eddig mindig jelenlévő időlimit (csak a végén jön vissza egy picit), amivel kapcsolatban azonnal negatívan nyilatkoztak a rajongók. Nickolls szerint fontos kommunikálni a közönséggel, és ezt a Capcom Vancouver folyamatosan meg is teszi, azonban látni kell azt is, hogy az internet mindenkinek lehetőséget ad a kritizálásra, és általában az a kisebbség a leghangosabb, amelyik valamilyen negatív véleményt akar közölni. Bryce Cochrane, a Dead Rising 4 producere szerint néha ennek ellenére is változtatniuk kell dolgokon, hogy végül egy olyan termék születhessen, ami lehetővé teszi, hogy majd elkészüljön az ötödik, a hatodik és a hetedik rész is. A változások persze felbosszantanak majd néhány embert, de ehhez hozzá vannak szokva. Erről Nickolls idézett fel egy történetet: "Bryce és én olyan régóta dolgozunk a játékiparban, hogy még emlékszem azokra az időkre, amikor először bejött a második analóg kar. Akkor éppen az Electronic Artsnál voltam, és készült az új NHL, ami a sportjátékok között elsőként használta ki a jobb oldali kart. Az emberek pedig azt mondták, hogy utálják. Ma pedig már mindenki használja". Ezen kívül a fókusztesztelés is nagyon hasznosnak bizonyult. Nickolls elmondta, ezzel kapcsolatban sokat köszönhetnek a Microsoftnak, aki nagyjából 40 ezer embert tud mozgósítani a Föld különböző pontjain. Az emberek beülnek egy szobába, és úgy játszanak, hogy közben kamerák figyelik őket, a fejlesztők pedig rögzítik minden egyes gombnyomásukat. Így derült ki, hogy a többség szerint nagyon nehézkes és értelmetlen, hogy az ételeket a menükből kell előkotorászni, így rátették inkább a D-padre. A keményvonalas rajongók szerint persze ez is "elvett valamit a régebbi részek varázsából". Nem szabad túltolni A fókusztesztelést annyira hasznosnak találták, hogy már a fejlesztés elejétől kezdve alkalmazták a környezettel, a karácsonyi körítéssel és még Frank West új karaktermodelljével kapcsolatban is. Azonban itt is meg kell találni az aranyközéputat, nem lehet túltolni a fókuszcsoportos teszteket sem, hiszen ez ahhoz vezethet, hogy remek ötleteket vesznek ki a játékból csak azért, mert egy kis csoportnyi embernek nem tetszett. "Néha muszáj a megérzéseinkre hallgatnunk. Elkötelezettnek kell maradnunk a sorozat mellett, és amellett, hogy meghallgatjuk a véleményeket, meg kell tartanunk a saját ötleteinket is, ha azokról tényleg úgy gondoljuk, hogy nagyon jók. Szóval még ha a fókusztesztek szerint nem is annyira jók, tovább kell csinálni, finomítani, és biztosan eljutsz vele valahová". És habár a fejlesztők már most a folytatásokról beszélnek, Nickolls hangsúlyozza, hogy a Dead Rising mellett azért más dolgokkal is foglalkoznak a stúdión belül, és együttműködnek a helyi indie csapatokkal is. Rendszeresen tartanak game jameket és igyekeznek őket bátorítani, hogy lépjenek kapcsolatba velük. Erre pedig rendszeresen sor is kerül. Nickolls elmondta, pár hete például egy vikinges játékon dolgozó nyolcfős kis csapat hívta fel őket, hogy kirakhatják-e a játékukat a Capcom Vancouver lobbijában, és megmutathatják-e az embereknek. "Mi azt feleltük, hogy természetesen! Ezt követően a csapatunk tagjai rendszeresen jártak le játszani, és tippeket adtak a srácoknak."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Busterftw
2016.11.30. 15:38
"Bryce és olyan régóta dolgozunk"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.11.30. 16:01
Fixed
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Kobest
2016.12.01. 12:07
Láttam pár videót a készítőkkel, és úgy tűnik, nagyon túltolták a fókusztesztelést, szinte minden interjúban kiemelték, hogy ennyit meg annyit fordítottak a kutatásra meg a visszajelzésekre. A gond csak az, hogy szvsz pont ettől fogja elveszíteni a varázsát a játék. Arról meg nem beszélve, hogy a két főmufti, akiket a videóban kérdezgetnek, több Kinect- meg sportjátékot tett le az asztalra, mint igazi AAA címet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!