iPon Hírek

Még mindig dolgoznak a PC-s No Man's Sky-on

Dátum | 2016. 08. 09.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Hosszú várakozás után a No Man's Sky végre megjelent PlayStation 4-re, és több százezer boldog vevő vetette rá magát a játékra. A készítők azonban menet közben nem nagyon beszéltek a PC-s verzióról, és sokak számára még most is kérdés, hogy mikor számíthatunk annak megjelenésére. A kételyek eloszlatására a Hello Games vezetője, Sean Murray jelentkezett, aki elmondta, hogy "semmiféle összeesküvés nincs" a PC-s verzió késésére, egész egyszerűen az a helyzet, hogy még mindig ezerrel dolgoznak rajta. Ez azt is jelenti, hogy a csapat nem ment szabadságra a PS4-es változat kiadása után, hanem ráálltak a PC-s verzió elkészítésére. Murray szerint a PC-sek mindenféle extrára számíthatnak (itt valószínűleg a különböző grafikai beállításokra gondolt), amik további munkát igényelnek. Jelenleg hivatalos dátum még nincs, de Murray jelenleg úgy tippeli, hogy pénteken körülbelül este 8 óra tájékában élesedhet a No Man's Sky a Steamen. Egyelőre ezt szerinte sem érdemes azonban készpénznek venni, így a hét hátralévő részére még további információkat szállít majd a népnek. Néha akadozik a PS4-es verzió Közben a Digital Foundry elkészítette az első teljesítménytesztjét a játékból, amiből kiderült, hogy a No Man's Sky natív 1080p-s felbontásban és 30-ra zárt képfrissítéssel fut. Utóbbit azonban nem tudja minden esetben tartani: amíg a földön szaladgálunk semmi gond nincs, repülés közben (és főleg új bolygók felfedezésénél) azonban már nagyobb eséllyel futunk bele akadásokba. Vélhetően ilyenkor a játék jelentősen megterheli a processzort. A Digital Foundry ezen kívül úgy találta, hogy a játékban egyáltalán nincs motion blur, így a kameramozgás nem tűnik olyan simának, mint kellene. Összességében azonban technológiailag nagyon rendben van a No Man's Sky a Sony konzolján.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

31. Kikikirly1...
2016.08.09. 16:12
Ha a PS4- is ,,küszködik" vele akkor mi lesz az Xbox One verzióval,úgy tudom abba gyengébb proci és VGA van.Ha tippelnem kell 720p vagy 960p felbontás lesz ott a vége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. BReal Kikik...
2016.08.09. 16:24
Úgy, hogy meg se jelenik rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. tomchee
2016.08.09. 16:39
Az hogy nincs motion blur a legnagyobb pozitívum inkább... A legidegesítőbb effekt, a Bloom effectekkel egyetemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. ChoSimba
2016.08.09. 17:00
Nagyon remélem, hogy ez csak a konzolon néz ki ilyen reménytelenül ótvarul.
Csiszolgassák csak, ráfér.
Mondjuk ha a játék élvezetes, akkor esetleg szemet hunyhatok felette
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Asagrim tomch...
2016.08.09. 18:03
+1

... meg a DoF!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. MastR tomch...
2016.08.09. 18:06
Egyetértek, én megoldom G-synccel, nekem ne mosson el semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. xcomman tomch...
2016.08.09. 18:25
Egyikkel sincs gond, ha lehet rendesen paraméterezni mint mondjuk Arma3-ban. Alapból 100-on van, de kb 20-nál többre nincs szükség
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. VikMorroHu...
2016.08.09. 18:51
Hehe, 1080p/60 FPS Youtube videó 30 FPS-re zárt játékról...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. InGen Asagr...
2016.08.09. 19:37
60+ fps-sel már nem olyan fontos a motion blur de a konzolos 30fps mellé azért jót tenne, az Uncharted 4 is azért tűnik olyan simának, mert nagyon jó benne a motion blur megvalósítása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. mikej95 Asagr...
2016.08.09. 21:03
Ha elterjed VR-nél azért majd sokat dobhat majd a DoF a gyengébb grafikájú játékokon. Blur és Bloom pedig jó tud lenni kis adagokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jocek
2016.08.09. 21:21
Ezek a dombok nagyon idiótán néznek ki. mintha 2d-s lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. YellowFlas...
2016.08.09. 21:57
"1080p-s felbontásban és 30-ra zárt képfrissítéssel fut. Utóbbit azonban nem tudja minden esetben tartani: amíg a földön szaladgálunk semmi gond nincs, repülés közben (és főleg új bolygók felfedezésénél) azonban már nagyobb eséllyel futunk bele akadásokba"

Next-gen experience Szánalmas...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Pressing97 Yello...
2016.08.09. 22:35
A next-genről akkor lehetett beszélni mikor ki jöttek.. Ez már sehol sem next-gen mostani generációs konzolok. És egy picit combosabb PC fényévekkel jobban futtat kb minden játékot..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Renhoek
2016.08.09. 23:08
...de mit lehet benne csinálni?

Minecraft-ban elvoltam hetekig a semmivel, csak craftolgattam meg építgettem... itt egyik sincs igazából. Szerintem hamar unalomba fullad a színes szagos bolygók iterációinak felderítése
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. noPublicFG Renho...
2016.08.10. 01:53
Mindent, bármint.
A történet szerint el kell jutni a galaxis középpontjába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. nemlehet noPub...
2016.08.10. 09:47
Ezt fejtsd ki Mert az ilyen lózungokon kívül mint felfedezés meg bármit nem sokat láttam eddig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Beatmad
2016.08.10. 10:44
Azon gondolkozok hogy a starbound lehet sokkal élvezetesebb tud lenni a 2D-s pixeles grafikájával mint ez.
ja és az nem 60 euro csak 13
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim nemle...
2016.08.10. 12:07
Olvastad a linkelt changelog-ot? Abban van mindkettő. Craftolás is, építgetés is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rottenbull Beatm...
2016.08.10. 12:32
Az a gond, hogy sokan nem kepesek felfogni a mereteit.
Valoszinuleg itt is megvan a fokozatos fejlesztes es egyre tobb lehetoseg a jatekban, csak a meretek miatt ez joval lassabbban jon ki. Csak en nem lepodok meg, hogy a jatek leges legelejen nem toljak az arcunkba az osszes opciot ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Beatmad rotte...
2016.08.10. 12:50
nagyon jó lesz ez a játék az nem vitás! ezzel a random generált univerzummal meg egy teljesen új generációját indítják el a játékiparnak az is biztos.
Csak ez kicsit kevés és unalmas is lehet ha nincs kellő mélysége a játéknak, gondolok itt a craft rendszerre, egyéb lehetőségekre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rottenbull Beatm...
2016.08.10. 14:36
Majd meglatjuk feluton a kozepe fele, hogy mit nyujt, a kozepet elerve mit nyujt, majd azutan mi var rank. Sokaknak honapokban kell majd szamolni ezeket a fazisokat
Mindenki az elejen van, vagy inkabb a leges-leges-leges-leges legelejen. Sokaknak attol is fugg az elso benyomas, hogy milyen kornyezetu bolygot kaptak elsore, nehany hettel kesobb mar talan kijut a csillagrendszerbnol is, es eszreveszi a valtozatossag elso szikrait. Masoknal ez soha nem fog megtortenni, mert eladjak az elso nap utan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.08.10. 19:20
Legalább mertek álmodni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Renhoek
2016.08.11. 02:17
Sajnos beigazolódtak a félelmek:
"Rather poor, lazy and generic survival elements covered up by shallow and boring exploration. The game certainly is pretty when you're ignoring the various graphical bugs. But aside from gorgeous music and selectively gorgeous visuals, the game doesn't have much to offer.

Your super limited inventory space (even after upgrades) makes exploration a chore that you simply can't partake in as you'll have almost no inventory space to spare when you factor in upgrades and resources for just maintaining your redundant hazard and life support meters. Your best hope while exploring is finding some super boring wildlife that simply runs away when you get near it, or looking at plants that look like slightly different than real world counterparts (trees, cacti etc.). Its also not very fun discovering planets, wildlife or plants when you have no one to show off too or share your 500th meaningless discovery with. Discovering things doesn't feel fun, isn't rewarding or worthwhile, so why bother exploring?

What about survival elements? Well you have a health bar that refuses to empty (read: its impossible to die this game is so easy) and lazy, generic "Life support & Hazard suit" gauges that depletes based on planetary conditions. The way to refill the gauges is simply using the super common resources found all around you. So survival is a non-issue at all times, and death doesn't set you back at all. Where's the tension and fear of the unknown when you essentially know nothing will harm you, and even if something does harm you odds are it won't do much of anything? It all seems very tacked on, as if Hello Games realized that the bland exploration caused by proceduraly generated planets would be boring if they didn't tack on various gameplay elements. Problem is, those elements don't enhance the game, its just frustrating.

Further adding to the list of faults is the combat. With poor aiming mechanics and lackluster enemy variety and design, there is no depth. On foot combat offer very little in the way of challenge or fun, and ship combat doesn't really change much at all. Fighting enemy starships is a tedious "blown one up blown em all up" affair, and outside of pirates occasionally trying to blow you out of the sky,you'll probably forget your ship even has guns attached to it.

The trade and economy system are lackluster. Galaxies have different values for items, but with such limited space and no way of knowing what the next galaxy's trade rates are, keeping your selling items (indicating by green boxes) in-between trips is sort of impossible when you're always bleeding for inventory room. Trading with NPCs is sort of pointless as well, seeing as how they all behave the same way and you always get the feeling like you're paying or losing out on trades to get next to no benefit. Whenever you walk up to any trade ships you encounter, the flavor text for what the interaction is like may change, but your options are still “Trade for ship or stop talking to this person”. When you finally go into the trade screen, you may think to yourself that you're going to get to bargain, or offer your valuables in exchange for the trader's valuables that can be used to craft upgrades or something. But no, its a black and white “Buy at this one set price or don't bother talking to me”. The whole trading, buying and selling system has about as much depth and is about as interesting as NES RPGs like the original Final Fantasy.

The sense of discovery is lost here. What you discover isn't interesting and never feels worth discovering. Alien life is boring and dull, and you can't share your discoveries with them or any of the other players. What good is it that I discovered this galaxy when all of maybe 10 NPCs inhabit it, and no other human player will likely ever get to witness it or use my discoveries to aid in their survival there? Exploration proves fruitless, as the randomized planets lack the setpieces and gorgeous handcrafted vistas that such brilliant exploration games like Abzu, Shadow of Colossus, Flower or Journey have provided in the past or present. Combat is dull, survival feels like I'm babysitting some constantly depleting bars rather than using my wits to outsmart the universe, and the economy system is about as generic and uninteresting as any other game's despite its shallow attempts at depth or intrigue.

In short, if all you want from a game is pretty scenery and can handle the worst pop-up you've ever seen in a game as well as lifeless planets with no personality, than by all means pick this up, you can take some wonderful screenshots for your desktop. But if you're looking for absolutely any substance in your exploration or interactions with the universe, or hope to discover some truly breathtaking moments on par with the aforementioned exploration games, I recommend looking to the upcoming Abzu, or the August PS+ game Rebel Galaxy for your exploration or space trader/pirate needs"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim Renho...
2016.08.11. 03:11
Ez a patch előtti vagy utáni játék értékelése? A patch a leírás alapján elég sok tartalmat (és mélységet) ad hozzá a játékhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ChoSimba Asagr...
2016.08.11. 09:56
Asszem mindegy. Nincs olyan egy hónap alatt elkészülő patch, ami ezt megváltoztatná
Ha X év alatt nem tettek bele értelmes tartalmat, akkor az utolsó hónapban már cseszhetik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Solear
2016.08.11. 11:57
Én PSen tolom, és hát igen, jó választás volt. elleszek vele hetekig / hónapokig az biztos. most vagyok a 3 bolygónál, mert a népszerű nézettel ellentétben én nem rohanok a végére, az sokkal élvezetesebb ha csak úgy megy az ember a maga tempójában, felfedezget. Ráadásul jutalmaz is, ha felfedezem a bolgó állatvilágát akkor jó nagy adag lóvét ad érte a game.

A lények kb dr Moureu szigete, mindenen más fej láb szin kiegészitő van, láttam már sétáló kutyát, meg akkora macskát mint az űrhajóm (meg persze a furcsábbak mint aminek olyan feje volt mint egy zacsi ). Minden tekintetben felér a hype-nak. Random bolygó, random állat, random növényzet.. még a zene is random generálódik, de hihetetlenül jól illeszkedik minden egybe. Végtelenitett szórakozás kb. Ha akar az ember mehet bolygóról bolygóra, ha akar felfedezhet egyet ~teljesen (én utána is találtam új állatokat hogy a lista szerint megvoltm minenem). Aki akar az meg lőhet mindenfelé. 3 cuccot lehet fejleszteni, a multi tool-t , a suitot meg a hajót. Aki kereskedik az több helyet hagy. Aki lőni akar az meg nyomhatja a hajóba a páncélt meg a fegyvert. A multi tool is lehet bányászeszköz ami lebont egy hegyet pár perc alatt meg lehet fegyver is attól függ mit épitünk bele..

Hibákba eddig nem futottam nagyon. Stream-en láttam hogy valakinek sikerült landolnia egy sziklán és utána alig birt felmászni vissza de igazat megvallva mindenre van megoldás. Pl ha talál az ember egy outpost-ot akkor oda lehet hivni a hajót. vagy ha beakad a szárnya valahova akkor ki lehet bontani a földet a hajó körül etc.

Nekem PS-en eddig 2 crash volt 2 nap alatt, de mivel elég sűrűn ment a game, így igazából nem buktam semmi lényegeset. gondolom majd megtoldozzák idővel, engem nem zavar. Ezt leszámitva az élmény maximális, nem akad (olvastam h 1-2 embernek néja lement az FPS, de én nem láttam ilyent sosem. gondolom akkor van ha valaki hirtelenkedik pl bolygóra leszálláskor amikor a gép generál mindent ami alatta van),

Nekem az év egyik nagy pozitiv meglepetése.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. BReal
2016.08.11. 13:01
Mindenesetre egyelőre van róla 2 kritika, 60%. Biztató.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim BReal
2016.08.11. 17:28
Tényleg bíztató, az elégedetlenkedők szoktak szorgalmasabbak lenni, szóval a 60% elsőre pozitív.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ChoSimba Asagr...
2016.08.12. 19:52
Már csak 45% pozitív 552-ből...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. AgeOfVampi...
2016.08.12. 20:27
Már csak 29%-on van steamen, mindenki panaszkodik, hogy összevissza crashel, meg 980Ti SLI mellett is játszhatatlanul akad, amikor épp nem omlik össze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim AgeOf...
2016.08.13. 11:26
Eléggé gyökérség, a vélemények írásának a lehetősége nem bug report írásra való...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!