iPon Hírek

Még több Duke Nukem jön

Dátum | 2011. 06. 22.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Take-Two megígérte, hogy nem a Foreverben láttuk utoljára Duke-ot. Strauss Zelnick azt nyilatkozta, hogy jelenleg még nem igazán bocsátkozhat részletekbe, de a kiadó gondoskodni fog a Duke IP jövőjéről.

Zelnick azt is megemlítette, hogy szeretnék másfelé is terjeszkedni, szóba jöhet mondjuk egy film is és más egyéb nem videojátékos dolgok is.

"Részben azért mert a szórakoztatás nagyon tág és sok lehetőség rejlik benne, részben azért mert nagyon kreatív a vezetőségünk, és mert nem akarunk valamit eldobni, csak azért, hogy 1 dollárral többet kereshessünk. Ha lehetőségünk van egy szellemi termékünket más médiumokra is átültetni magas minőségben, úgy, hogy az szórakoztassa a vevőket és emelje az IP színvonalát, akkor megtesszük."

Ugyanez felvetődött a BioShock és más címek kapcsán is, de egyelőre még egyik sem került elénk.

Ami a DNF alacsony értékeléseit illeti, Zelnick megvédte a játék felnőtt tartalmát és olyan jellegű humorát (magyarul terelte a témát, mert a játék ezen részét érte a legkevesebb kritika),  és ismét megáldott minket a "mennyire komolyan vesszük a 18-as karikát..." marketing rizsával. A többiről meg annyit, hogy: "Mit lehet erre mondani? Ha nem tetszik, akkor ne vedd meg." Ezzel nem lehet vitatkozni.

Ha bírjátok a botrányokat, akkor biztos hallottatok a Duke PR felelős Jim Redner kirobbanásáról is. A 2K Games a The Redner Group (=Jim 1 személyben) Twitteres megnyilvánulását követően szinte azonnal elhatárolta magát tőle. Jim barátunk néhány komolyabb kritika megjelenését követően kikelt magából és közölte, hogy ezek után feketelistát vezet az értékelőkről, becsmérelte az objektivitásukat és mérges patkányoknak nevezte őket.

"Túlreagáltam, amikor [meg nem nevezett] tesztjét olvastam és a Twitteren eresztettem ki a gőzt. Szenvedélyből cselekedtem és igazából az én részemről hiányzott az objektivitás" - nyilatkozta később Redner. "Szerintem egyesek túlmentek egy határon, mikor a játékot és azokat hordták le, akik az életük egy jelentős részét arra áldozták, hogy megcsinálják. Ettől függetlenül végzetes marketing hibát követtem el."

Redner később azt is leszögezte, hogy minden teszt szubjektív, ennél fogva nem lehet hibás és hozzátette, hogy "addig, amíg egy értékelés fair és a kritika tényekre van alapozva, addig tiszteletben tartom azt."

Ámen.

Duke Nukem Forever tesztünkhöz katt.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. gezu1025
2011.06.22. 16:30
Ha jól számolom akkor 2025 környékén már tolhatjuk is vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror
2011.06.22. 16:38
Jim Redner azt is írta twitteren, hogy legközelebb megnézik, kinek adják oda a játékot, hogy kritikát írjon róla, mert a teszterek "túl messzire mentek". Aha. Tehát legközelebb lesz egy-két kritika a játékról, de csak azoktól, akik jót írnak róla (feltételezhetően ahhoz nagyon le kell majd fizetni őket).

"Ha nem tetszik, akkor ne vedd meg."

Ja, és ha nem tetszik valami, el lehet menni. Értjük mi azt. Mintha a demóból kiderült volna, hogy milyen lesz a teljes játék. Tehát a játékot megvásárolt embereknek most az az üzenet, hogy minek vetted meg. Oké, mostantól a játékaitokat csak letöltjük, biztos ami biztos. Nyert ügyed van, haver.

És a Gamespot 3.5 / 10-es értékelése 100%-ig korrekt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ignaczrich...
2011.06.22. 16:52
"A Take-Two megígérte, hogy nem a Foreverben láttuk utoljára Duke-ot."
Pedig nagyon remélem hogy ez volt az utolsó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gebana
2011.06.22. 17:42
hogyan baccunk el egy játékot és hogyan utáltassuk meg a nevét, következő felvonás. idiotizmus amit művelnek. -.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. nedcoleman
2011.06.22. 18:34
Szerintem egyesek túlmentek egy határon, mikor a játékot és azokat hordták le, akik az életük egy jelentős részét arra áldozták, hogy megcsinálják:

ha hulladékot csinálsz és szénné hypeolod akkor ne lepődj meg ha pár túlfűtött kritika betalál. Ez így még nagyobb FAIL... Végülis csak be kéne látni, hogy hulladékot "csináltak"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tomboy013
2011.06.22. 20:06
Rednernek csak annyit mondanék hogy jó munkához idő kell a szarhoz meg mégtöbb... Ezzel is el fogják követni(sőt már folyamatban is van) hogy egy régi jól csengő nevet előhúznak és ízekre szedik gagyi folytatásokkal mozifilmmel. Van amit úgy kéne hagyni ahogy van és nem bolygatni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Stormrage
2011.06.22. 22:19
Szerintem annyira nem volt azért gáz a DNF, valóban nem váltotta meg a világot, de annyira rossz se volt. 14év fejlesztés, kitudja hány újraírás és motor csere és újramodellezés, kicsit kiégtek a srácok, reméljük a folytatás ütősebb lesz, bár végignézve a mai fps-seket... nem érzem, hogy bárki is dobbantott volna valami nagyot... talán crysis2 a grafikával tényleg odatett, azért még várni kell egy kicsikét amíg rendesen beindul a multizás DNF-ben, lehet az inkább hasonlítani fog a régi idők duke-jára, amikor infotermekben rejtegetett duke-okkal őrülködtünk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. pdx06
2011.06.23. 00:08
Az tévhit hogy 14 év fejlesztés. Csak annyit kellett várni hogy megjelenjen. Máskülönben maga a játék 1 vagy két év volt maximum. Különben sem a játékot szokták fejleszteni hanem a motort, amit pedig az Unreal fejlesztett valamikor 2003-ban. Tehát a játékból pont annyi hozható ki amire a motor képes. A többi pedig a hangulaton és a világon múlik amiben a játék játszódik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pdx06
2011.06.23. 00:13
Annyira pedig nem rossz játék ez. Nem mindenkinél a grafika a mérce hogy egy játék jó vagy rossz. Mert úgylátom sok embernél hiába szar a játék, de ha jó a grafika akkor az már király. A most megjelent agyonhype-olt Alice-nak sem tartom nagyra a grafikáját. FPS nézetben ugyanaz lenne mint a Duke Nukem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. arn
2011.06.23. 08:04
sz*rt csak egyszer lehet eladni... a folytatasok mindig az elozo resz sikerenek elvezoi/mutatoi. a kovnel akkor is szivni fognak, ha hude jo lesz.

az alice muveszi koncepciojatol olyan messze vannak, mint mako jeruzsalemtol... hiaba ugyanaz az engine.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Joga73
2011.06.23. 10:36
Nem volt olyan rossz ez a DNF, én túltettem magam az olykor tényleg rettenetes bakikon (AI, grafikai bugok, stb), és egész kellemeset lövöldöztem. :-)
Szerintem aki szerette az eredeti DN3D-t, és esetleg olykor ma is előveszi,
az nem fog ebben sem akkorát csalódni.
Egy-két jelenet igen izzasztóra sikeredett, így amit leginkább utáltam, hogy egy-egy halálos kimenetelű baleset után kicsit soknak tűnt a kb percig tartó visszatöltés (PS3).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. nedcoleman
2011.06.23. 11:36
pdx06 - 2011-06-23 00:13:169
"...Nem mindenkinél a grafika a mérce hogy egy játék jó vagy rossz..."

Egyetlen szó van ami létezik egy játéknál: játékélmény.
Ez pedig az a nagy összesség amit érzel miközben játszol. Benne van minden, természetesen még a grafika is, mert minden játéknak van grafikája valamilyen oknál fogva.

Nem az kell, hogy maximálisan a kor követelményeinek megfeleljen, de tálalják igényesen ha nem túl nagy kérés így 2011 környékén.
Az engine-el sosem volt gond (Unreal 2.5 modified) - ráadásul van némi összehasonlítási alapunk, mert hát van pár játék Unreal motorral ami egészen jó... vagy tévedek?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95
2011.06.25. 11:58
Nekem a grafikával nem volt semmi bajom(régi, nem a legszebb), de az optimalizálás 0.
Az viszont sokkal nagyobb baj, hogy a hangulattal (ami nagyon jó) együtt a 90-es években megragadt AI-t irreális sebzéssel kompenzálták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!