iPon Hírek

Megakasztják a Google mobilhirdetési tervét?

Dátum | 2010. 03. 12.
Szerző | Gabriel
Csoport | MULTIMÉDIA

Akadályokba ütközhetnek a Google felvásárlási tervei az AdMob mobilhirdető vállalattal kapcsolatban, miután az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) jelezte, hogy kételyei vannak az ügyletet illetően.

A jelek szerint a bizottság illetékes ügynökei kiterjedtebb vizsgálódásba kezdtek annak feltárása érdekében, hogy mennyire is veszélyeztetné a mobilhirdetési piac versenyhelyzetét a tervezett felvásárlás; úgy tűnik, ennek keretében más érintett vállalatok véleményét is kikérik az ügyről.

Ennek fényében valószínű, hogy nem fog minden simán menni az ügyben, és hogy az FTC - legrosszabb esetben - meg is tilthatja az egyesülést, vagy - jobb esetben - előírhat bizonyos változtatásokat, kikötéseket vagy feltételeket. Hivatalosan persze egyik oldal sem kommentálta a fejleményeket.

Külső megfigyelők, elemzők és kritikusok szerint a Google hirdetési hatalma és befolyása már most is vitathatatlan - egyedül a mobilpiacot nem hódították még meg, mivel ott egyelőre épp a szóban forgó AdMob uralkodik, platformfüggetlenül.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!