iPon Hírek

Megérkezett a 3,7 GHz-es Phenom II X4 980 BE

Dátum | 2011. 05. 03.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD Llano és Zambezi processzoraira még heteket kell várni, de érkezésükig sem maradunk friss processzor nélkül, ugyanis az AMD a mai napon piacra dobta legfrissebb négymagos központi egységét, amely a Phenom II X4 családban kapott helyet.


A Phenom II X4 980 BE névre keresztelt modell az AMD kínálatában kapható leggyorsabb négymagos processzor. A friss jövevény 45 nm-es csíkszélességgel készül és a négy processzormagot kínáló Deneb lapkára épül. A 3,7 GHz-es órajelen üzemelő processzormagok egyenként 512 KB-nyi másodszintű gyorsítótárral rendelkeznek, a harmadszintű gyorsítótár mérete pedig 6 MB-os. A processzor tokozásán belül a processzormagok mellett egy kétcsatornás memóriatámogatást kínáló memóriavezérlő is helyet kap, amely DDR3-as és DDR2-es memóriamodulok kezelésére egyaránt alkalmas. Azt, hogy éppen melyik memóriatámogatást aknázhatjuk ki, csak attól függ, hogy milyen foglalatba helyezzük a processzort, Socket AM2+-osba (DDR2), vagy Socket AM3-asba (DDR3).

Mivel BE, azaz Black Edition modellről van szó, egy cseppet sem meglepő, hogy a processzor szorzózár-mentes kivitelben érkezik, ami tuning alkalmával jöhet jól. A leggyorsabb Phenom II X4-es processzor egyébként 125W-os TDP mellett üzemel.

Az AMD újdonsága már elérhető kereskedelmi forgalomban: a Phenom II 980 X4 Black Edition ajánlott végfelhasználói ára 195 dollár. Néhány teszt már készült is róla, ezeket az alábbi hivatkozásokra kattintva érhetik el az érdeklődők.
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. MZperX75
2011.05.03. 10:46
sajna még az Icore7 920-at sem éri be!talám megközelíti 4.2Ghz-en a 2.66-os Intel cpu-t ami ugye 4.2-ön is el tud futkározni.
Nem sokkal ér többet, mint Phenom2 955BE ,vagy régi 945,940BE féláron.
Én nem cserélném le X4-945(95W)-procimat rá,10% max + teljesítménynövegedésért,amit 1.5éve vettem 28.000Ft-ért az az 140 dollárért
Játékokban se rug labdában főleg az új Intel K sorozatú termékeivel szemben talán +
Icore3 elött szerepel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Ipadnak
2011.05.03. 10:47
Már a 965 óta nem sok értelme van ezeknek... aki nem tud várni a dózerre, vesz intelt oszt jónapot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. fekszi
2011.05.03. 10:49
Nem semmi a tesztek alapján. Nincs nagy lemaradásban az i7tol sem. Én elsőre azt hittem kb core 2 quad szintet hozza, de ezekszerint többet. Ehez még a 200$ alatti árazás elég jó vétellé teszi. Lemaradásban van az AMD de remelem a buldozer elég ütős lesz az intellel szemben és végre lesz igazi konkurense. Várom szeretettel. Amugy ha ez Intelnel jelent volna meg csucsprocikent mar 1000 dolláros árazás lenne. tudom AMD nem teheti meg, de szeretnem ha az Intel se tehetne meg. 
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. atti2010
2011.05.03. 10:54
Nagy badarság ez az őrület hogy minél nagyobb proci mikor egy 4 magost se használunk ki, persze vannak kivetélek de szerintem nagyon kevés, én dózert vagy Llanot csak az energiatakarékosság miatt vennék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. vadaaasz
2011.05.03. 10:57
Jaj de most komolyan
Én az amd helyében nem evvel hanem a bulldozer-el foglalkoznék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. princeps
2011.05.03. 11:07
mi ez a nagy lenézés, vmiből ennek a cégnek is meg kell élnie. Én meg azt mondom adjanak ki egy 4Ghz cpu-t phenom2x4 999 néven
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Terror
2011.05.03. 11:11
Ha eleve ilyen órajelekkel adták volna ki őket, és nem 3 GHz-ről indult volna az egész, akkor senki nem szólt volna semmit. Így már kicsit túlzás, főleg hogy két és fél éve piacon vannak... Értem én, hogy a maradékot gyorsan ki akarják szórni raktárról, na de mégis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. csicsoblad...
2011.05.03. 11:33
Ezt minden cpu tudja ma már, ahogy javul a gyártás az egyes szériáknál. Értelme 0, mert akkora felárat kérnek a gyári OC-ért, hogy sosem éri meg a +pár 100Mhz-et.

Az teszt viszont nagyon durva. Eddig úgy számoltam, hogy azonos órajelen annyival gyengébb az amd, hogy +600-700Mhz-el tudják kompenzálni, de nem. A 2,66-os i5 és i7 közé fér be a 3,7-es amd. A lemaradásukat +1Ghz alapórajellel tudnák kompenzálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. somakb
2011.05.03. 11:49
Nem ennyibe kerül egy Core i5 2500 is? Az meg megeszi reggelire, és kevesebbet is fogyaszt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. silentfrog
2011.05.03. 11:51
Gondolom ha megtehette volna az Amd akkor nem adott volna ki 3 ghz alatti processzort.
Egyébbként ez az uj processzor kielégiti a vásárlok 90%át,simán elég mindenhez,sőt egy 80 ezres videokártyához is simán passzol.
Aki meg kodol,konvertál az meg ugyis Intelt vesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. AxoPy
2011.05.03. 12:31
nincs lemaradásban az AMD! legalább is nem úgy, ahogy ti gondoljátok^^ de látom silentfrog már leírta az okosat, úgyhogy csak csatlakozok: a 4 magos phenomok mindenhez jók(átlagfelhasználói körben) aki 4 magosat vesz nyilván játszani akar, és simán kihajtják a durvább kártyákat is(nem 6990 szinten nyilván, de azért lehet mit kezdeni velük)pont ezért nem értem, hogy a sok vak ember középkategóriás gamer PC-be mi a fenéért vesz intel-t, mikor azért a pénzért többet kap AMDéktől??!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. somakb
2011.05.03. 12:46
http://www.anandtech.com/show/4310/amd-phenom-ii-x4-980-black-edition-review

Még a 3.1 ghzes Core i5 2400 is erősebb, miközben 33%-al kevesebebt fogyaszt és olcsóbb is...

"Unfortunately even while overclocked the Phenom II X4 980 can't muster enough performance to put a stock Core i5 2400 to shame"

Ez meg meg teljesem elszomorító, hogy még OC-vel sem tudta megelőzni a 2400-as alapórajelest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. insanity22...
2011.05.03. 12:50
Egy kis tuninggal a 955-öst is fel lehet könnyedén tornászni erre az órajelre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. silentfrog somak...
2011.05.03. 12:52
Igy van az árral van a baj egy phenom 955 26-28 ezerért kapható,és ez ahhoz képest drága
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. levaipeti
2011.05.03. 13:13
Nem azért de ez nem a hülyeségnek a legteteje? ha már mindenképpen AMD akkor ott a 955 be amiből mindent lehet csinálni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. _DiEGO_
2011.05.03. 13:16
Nem azért , de egy UCC-s lapban megnézném azonnal , lehet ez egy X6 proci és BE

Valami azt súgja , hogy : találat

szerk.

Hogy mi minél erősebb bla-bla ... majd ha lesz egy olyan konkrét tesztproggi , ami kimondottan tesztel egy procit ami mid a 4 vagy 6 magot használja és nem manipulálható - na akkor jöjjenek hasonlítgató tesztek ! addig ne vagdalózzon senki , hogy mi minél is erősebb .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. levaipeti _DiEG...
2011.05.03. 13:33
rendben van, csak fordítva is ez legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. _DiEGO_
2011.05.03. 13:33
iNTEL 4Core vs AMD 4Core natív 4 mag és plusz pl.: 60K Ft vs 60K Ft

Mindenképp egyenrangú procik legyenek árban és magok számában ! És nem kell a fújolás sem , mert nem 50K FT vs 150K Ft -ról volna szó !

Ha már itt páran annyirán ujjonganak intelért ... Tessék Bruttó 200e Ft-ból felépíteni a lehető legerősebb konfigot ... iNTEL illetve AMD fronton , hajrá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. polarx
2011.05.03. 14:01
Ilyen is régen volt, (szerintem) hogy az AMD-t mindenki fikázza kivétel nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kisza25
2011.05.03. 14:23
ezt tudták volna 2,5 éve mikor megjelent akkor intel kapálózhatott volna,
amúgy amiatt nem hülyeség ez a cpu, hogy jelenleg nincs olyan játék ami 4magnál többet használna és a magas órajeleket is szeretik a játékok akárki akármit mond, egy dolgot csesztek el az árát, de azt nagyon, 35eFt környékén ajánlott vétel lenne, de mivel az AMD Phenom II X4 975 3.60GHz AM3 BOX Black Edition 41eFt ez tuti felette lesz ilyen áron akkor már X6, vagya x4 840 3,2Ghz 22eFt és tuningolni azt is lehet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. JackFeryll
2011.05.03. 14:25
Ennek a fogjunk egy 100$-os procit, adjunk neki egy kis OC-t és mehet duplaáron dolognak egyszer vége lesz , mert nem fogja bírni a gyári hűtő
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. PainKiller
2011.05.03. 14:52
Tuning gyári hűtővel? Muhahaha
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. asaca
2011.05.03. 15:00
-Kisza25-

Nagyon tévedsz,mert a jo öreg "Assassin's Creed 2"-is már 8 magot kezeli.
Az Assassin's Creed - Brotherhood meg 4 magos 955-el össze vissza rángatott,lecseréltem egy x6-ra és nem fut hanem szalad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Keksz03
2011.05.03. 15:30
hát ha neked a 955-el rángatott a Brotherhood akkor ott komoly gondok voltak, ugyanis nekem az van és röhögve vitte full hd-ba maxon!

Egyébként egy jobb hűtővel az enyém 3.2 helyett 3.9et is ment már, tovább nem húztam, de nem kizárt h menne még feljebb is, persze nincs két egyforma proci!
Jah és nem éri meg a 6 magos a 4 magossal szemben ha a 4 magosnak magasabb az órajele, ugyanis az a fontosabb h ne legyen CPU limites a VGA-d vagy h pörögjön az SSD-d is rendesen és a régebbi game-k is jobban futnak amik még esetleg nem kezeltek 2nél többet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. princeps
2011.05.03. 15:39
kisza25: a phenom2x4 840 az nem igazi phenom nincs benne L3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jozsefm princ...
2011.05.03. 16:01
Van benne, csak aktiválni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm princ...
2011.05.03. 16:01
Van benne, csak aktiválni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. ThompsoN
2011.05.03. 18:36
Nekem 965 van, de csináltam már belőle ilyet. Persze nem gyári hűtővel.
Egyébként ezek is C3-as steppinggel jönnek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. AxoPy
2011.05.03. 20:54
@asaca
nem tudom te milyen gépen jáccol ahol az Assassin's Creed - Brotherhood 4 mag alatt "rángat"...én a phenom II x2 560 BE(3.3GHZ-en, 4 magosítva, win7 alatt) viszi 1280x1024-ben, majdnem minden fullon van beállításoknál, nem tudom pontosan, mert 10percet játszottam vele, annyira hulladék játék^^
lényeg hogy valamit nem jól csináltál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm Thomp...
2011.05.03. 20:57
Persze:

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Georg17
2011.05.03. 21:23
Nos én a magok számához csak annyit szólnék, mint amit éhes csirke mondana: Magokból nem árt ha minél több van.

Egyrészt a számítógépen nem csak jácccani lehet, másrészt a számítógépben az a jó, ha minél több dolgot lehet rajta csinálni egy időben. Ezzel nem kevés időt lehet spórolni, ráadásul kihasználjuk azt az adottságát, amiért kitalálták és nem kevés pénzt fizettünk érte. Ehhez pedig magok kellenek és szálak, a MHz-ek önmagukban nem elegek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Georg17
2011.05.03. 21:28
Van Sempron-os konfigom is. 23E Ft volt integrált-GPU-s lap+proci+memó, újonnan. Adott feladatkörre tökéletesen elég. Aki sokallja a 4 magot az lehet, hogy fölöslegesen költött pénzt olyanra, amit ki sem használ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. JackFeryll
2011.05.03. 22:21
"PainKiller"
Az ő húzogatásaikra gondoltam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. _DiEGO_
2011.05.03. 22:56
[X4 980BE]

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. _DiEGO_
2011.05.03. 23:14
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. asaca
2011.05.04. 10:55
-Keksz03

Nem tom hogy mi volt,de gtx 460 szivat,szerintem mert 32-bites rendszeren tolom mert a tv tuneremhez nincs 64-bites driver.A 6 magtol a gtx 460 meglodult.
-AxoPy
Izlések és pofonok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ThompsoN
2011.05.04. 12:59
_DiEGO_ által linkelt képen ugye jól látom, hogy 2 magot letiltottak? Úgy még jó, hogy túlmennek a 4,7GHz-en, nem melegszik annyira.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!