iPon Hírek

Megérkezett az első GeForce 800M sorozatú mobil VGA

Dátum | 2014. 01. 15.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD tegnap bemutatta a Kaveri sorozat első három képviselőjét, amelyek az asztali gépekben próbálnak majd szerencsét. Ezzel egy időben az Nvidia is bejelentett egy újdonságot, ami viszont a mobil konfigurációk piacát vette célkeresztbe. A szóban forgó újdonság, amely minden különösebb felhajtás nélkül futott be, egy olyan mobil videokártya, amely már a GeForce 800M sorozatot erősíti: a friss jövevény a GeForce 820M nevet kapta és a belépőszintű megoldások között próbál majd labdába rúgni. Sajnos egetverő újdonságra nem számíthatunk, ugyanis a szóban forgó videokártya nem következő generációs, de még csak nem is Kepler architektúrára támaszkodik: fedélzetén egy Fermi alapú GF117-es GPU teljesít szolgálatot. A 28 nm-es gyártástechnológiával készülő GF117-es GPU 96 CUDA maggal gazdálkodik, és 64-bites adatsínen keresztül kapcsolódik a DDR3-as fedélzeti memóriához. A GPU 775 MHz-es magórajelet alkalmaz, a CUDA magok pedig 1550 MHz-en üzemelnek. A maximum 2 GB-nyi VRAM esetében maximum 1,8 GHz-es effektív órajel alkalmazható.
GeForce 820M
A DirectX 11-es támogatással ellátott GPU TDP-je mindössze 15 watt, azaz nem egy nagy étvágyú megoldásról van szó. Persze igény esetén elérhető hozzá az Optimus támogatás is, így ha a terhelés indokolja, a GeForce 820M helyett az adott processzorban lapuló IGP-re is támaszkodhat a rendszer, így némi energia megtakarítására nyílik mód. Az új mobil videokártya a gyártó weboldalán található hivatalos információk szerint OpenGL 4.4-es, OpenCL 1.1-es, PhysX, CUDA, FXAA és DirectCompute támogatással egyaránt rendelkezik, sőt, a Blu-Ray 3D tartalmak lejátszásával is megbirkózik. A lapon egy érdekes adat is feltűnt, amely 2,5x-ös GPU Performance Score-ról árulkodik. Ez annyit jelent, hogy a GeForce 820M alkalmazástól függően akár 2,5x gyorsabb lehet, mint az Intel Haswell processzoraiban lapuló HD Graphics 4400-as videovezérlője. Hogy ez az állítás megállja-e a helyét? Az első alaposabb tesztekből egészen biztosan kiderül.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. DogTheDog
2014.01.15. 10:06
Sok nem valtozott az elodjehez kepest
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Fzoltan
2014.01.15. 10:22
DogTheDog: Elődjeihez képest. Többes szám. Végülis csak 3 generációval van lemaradva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jonos
2014.01.15. 10:58
Egy Iris-hez vagy Iris pro-hoz képest mit tudhat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Alvin_ti42...
2014.01.15. 11:06
Hamarosan teszt is várható róla, csak, hogy kicsit spoilerezzünk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gab78
2014.01.15. 11:45
jonos: Ha technikailag nézzük akkor ez az Iris Pro-hoz képest egy őslény! Az Iris DX11.1-et tud hivatalosan, papíron pedig tudja a DX11.2-őt is, de a támogatás még kérdéses. OCL 1.2 van, DC 5.0 van, OGL 4.0 van/lesz.

A 640-hez képest ezt tudja: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. DogTheDog Fzolt...
2014.01.15. 12:09
Igen,ez igaz,de az 540m-re mar a kutya sem emlekszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tibaimp
2014.01.15. 12:30
Igen, csakhogy az Iris Pro 47-55W-on tudja azt, nem 90-150W-on! Nem mindegy, főleg laposban nem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. thedevelop...
2014.01.15. 13:22
Nem értem, hogy az nVidia miért erőlteti még ezeket a nagyon gyenge megoldásokat. Egy olyan gépbe például, amiben a processzorba integrált vezérlő HD 4400-as, vagy HD 4600-as, ez a 820M már felesleges lenne.
Az Iris Pro pedig simán tudja a 740M erejét. Ez utóbbit kellene lassan beépíteni a belépőszintű gépekbe.

Persze arról viszont már nem az nVidia tehet, hogy a gyártók megszokásból továbbra is beépítik a notebook-okba az IGP-vel megegyező, vagy annál gyengébb teljesítményű dGPU-kat. Nyilván azért teszik mindezt, mert a vásárlók még a gyengébb gépekben is keresik a dedikált GPU-t és nincsenek tisztában a mai IGP-k erejével.

Tehát egy dGPU-val (mindegy milyennel) szerelt gép jobban eladható. (gondolom én)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csabi02
2014.01.15. 17:26
Az intel HD5200 = gt640,gt740m-el és leginkább ezt is "csak" 1366x768 high beállításokon mert 1920x1080-ban már sokszor a gt730m is utoléri!

Nem véletlen,hogy az Anandtech-es tesztekben is max 1680x1050 ig tesztelték,különben csak egyre jobban beégetik...

[LINK]

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. thedevelop...
2014.01.15. 17:40
csabi02: Ahhoz képest, hogy az Intel nem vásárolta fel sem a ATI-t, sem pedig az nVidia-t, egész jó IGP-t tettek le az asztalra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. csabi02
2014.01.15. 17:48
thedeveloper:
Igazad van,rengeteget fejlődött az intel, főleg ha vissza emlékezünk az ideg gyilkos GMA sorozatra!
Ennyi pénzből én el is várom tőlük,hogy hárdkórban fejlődjenek

(az iris-nél is az a probléma,hogy ez csak a leges-legdrágább i7-ben elérhető,ami nem igazán éri meg,akkor inkább egy takarékos i5+gt740m és sokkal jobban jössz ki)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. thedevelop...
2014.01.15. 21:06
csabi02: Igen, ez a gond, hogy az Iris Pro csak a legdrágább verziókban van jelen, de remélhetőleg szépen lekúszik majd a kisebb processzorokba is. Habár az U-s modellek esetén eléggé vissza kellene fogni a TDP limit (17W) miatt, így azokban valószínűleg marad a HD 4400 és a 4600.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!