iPon Hírek

Megérkezett az iPhone 6, 6 Plus és az Apple Watch

Dátum | 2014. 09. 09.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az Apple idén is szeptemberre időzítette az iPhone soron következő generációjának bemutatóját. Az újdonságok érkezését megelőzően rengeteg pletyka látott napvilágot, és mostanra világszerte több millió érdeklődő várta már izgatottan, hogy milyenek is lesznek valójában a cupertinóiak friss reménységei. Lássuk, mi igazolódott be a pletykákból, és mit hoznak az új iPhone-ok.
Az Androidot és a Windows Phone-t futtató okostelefonok folyamatosan változnak a külsejüket tekintve is, az Apple esetében viszont ez egyáltalán nem így van. Az iPhone-ok több évig jönnek jobbára változatlan dizájnnal, így elég nagy a nyomás az Apple-ön egy-egy váltásnál. Az első iPhone 2007-es debütálása óta, mindössze három alkalommal módosult jelentősen a készülék megjelenése. Az iPhone 4 2010-ben bevezette a mostanáig használt vonalvezetést, 2012-ben pedig az addig konstans 3,5-ös kijelző 4 colosra növekedett. A képátló és a dizájn eddig még sosem változott egyszerre, de idén eljött ennek is az ideje, ráadásul mostantól két különböző méretben ölt testet az iPhone.
Az új iPhone-ok 4,7 és 5,5 hüvelykesek lettek, és nagy ívű lekerekítések jellemzik a korábban markáns, szögletes kereteket – az új külső leginkább a korai iPhone-okat idézi, csak éppen modern köntösben. A felhasznált panel az iPhone 6-nál 1334 x 750 képpontos felbontással, valamint IPS technológiával operál. Ennek köszönhetően rendkívül széles betekintési szögeket, magas fényerőt és jó színhűséget fog nyújtani a 325 PPI-s pixelsűrűségű kijelző, ami ugyan manapság már nem kiemelkedően éles, de ahhoz elegendő, hogy a felhasználók szemét „becsapva” teljesen összefüggőnek tűnjön a mindennapos használat során. Így rászolgált a Retina jelzőre – illetve az újdonságoknál már a Retina HD-t használja az Apple. Az iPhone 6 Plusnál pedig nagy meglepetésre szabványos 1080p-s az IPS kijelző felbontása, így ez már 401 PPI-s pixelsűrűséggel szolgál. A nagyra nőtt panelek védelméről egy kidomborodó üveg gondoskodik, aminek, ha minden jól megy, bírni kell majd a strapát akár egy kellemetlenebb landolás során is. A szerkezetek felülete továbbra sem nevezhető kompaktnak, ellenben kecsesebbek lettek. Az iPhone 6 mindössze 6,9 milliméteres vastagságú készülékházban lakik, míg az iPhone 6 Plus 7,1 mm-es.
A készülékekben az Apple saját chipje, a 64 bites és kétmagos A8 teljesít szolgálatot, mely immáron 20 nm-es csíkszélességen készül, így kisebb, mint az elődje. Erről egyelőre részletes információink még nincsenek, ugyanis a vállalat nem szokott beszámolni a bemutató során a lapkájának belső tartalmáról. Az új SoC mindössze 25 százalékos gyorsulást hoz, a grafikus teljesítménye pedig 50 százalékkal lesz nagyobb, ami persze eleve el is kél a megnövekedett felbontások mellett. Leváltásra került az M7 segédprocesszor is, az új M8 már a légnyomást is figyelemmel követi. A gépeknek 1 GB-nyi rendszermemóriával kell majd gazdálkodniuk, ami igazából biztosan nem is fog gondot jelenteni az iOS-nek. Az új iPhone 6 páros sem bővíthető microSD kártyával, most azonban már tényleg befutott a korábbi generációk esetében is pletykák szintjén felmerülő 128 GB-os tárhellyel felvértezett modell. Emellett az újdonságok hazavihetőek lesznek még 16 és 64 GB-tal is – furcsa módon a 32 GB kimarad. Az Apple ezen a ponton emelte ki az iCloud Drive-ot, ami alapból 5 GB-nyi ingyenes online tárkapacitással szolgál, ráadásul ezt jelentősen fentebb is lehet tornászni előfizetési díj ellenében. A kapcsolati képességeik között van négyes kategóriájú 4G LTE modem VoLTE támogatással, 2,4 és 5 GHz-es sávokon működő, 802.11 a/b/g/n/ac előírásoknak megfelelő WLAN, Bluetooth 4.0 LE modul, A-GPS vevő, ami más műholdrendszerekkel is képes lesz együttműködni és végre NFC chip is. Ez utóbbival együtt elindult az Egyesült Államokban az Apple Pay szolgáltatás, ami egyszerűbb fizetési lehetőséggel kecsegtet.
A készülékek kamerarendszerét ezúttal is két fő alkotja. A videócsevegések (FaceTime HD) alkalmával egy 1,2 megapixeles egység lép majd színre, ami új érzékelőt és egy F/2.2-es rekesszel dolgozó lencsét kapott. Ezzel szemben az iSight főkamera 8 megapixeles, mely ugyan a felbontás tekintetében nem jobb, mint az elődje, azonban az elkészült fotókon látható lesz az előrelépés. Focus Pixel technológiát használ, a többtagú lencserendszere F/2.2-es apertúrával bír, a nagyobb szenzoron pedig 1,5 µm jut az egyes pixeleknek, és lecserélték a képfeldolgozó processzort is. Videófelvételek alkalmával 1080p támogatást kínál az új iPhone is, hasonlóan a korábbi modellhez, de ilyen téren is lesz javulás a minőségben. Lehet ugyanis majd készíteni akár 240 FPS-es lassított felvételeket is, nagyobb felbontásnál pedig 120 képkockás sebességre lesznek képesek. Rosszabb fényviszonyoknál egy LED-es villanó fog a kamerák segítségére sietni, ami két részre van osztva és képes lesz a színhőmérsékletét megfelelőre hangolni a lehető legjobb színreprodukció érdekében.
Az operációs rendszerek szerepét az iOS 8 tölti majd be, amit a vállalat még a WWDC fejlesztői konferencia keretében leplezett le. Ez a kiadás az iOS 7 szellemiségét örökíti tovább, a felhasználói felület csak kisebb grafikus változásokon esett át, de sok kényelmes újítás került bele. Az iPhone 6 Plusnál bekerült a programokba a fektetett nézetre optimalizált kép, ami jobb helykihasználást tesz majd ennél a modellnél lehetővé. A jövőben több widget bukkan majd fel az értesítési központban, lesznek interaktív értesítések, és minden korábbinál egyszerűbbé vált a tartalmak megosztása. Új lehetőségek kerültek a gyári Safari böngészőbe, nőtt a kamera programjának funkcionalitása, és sokat fejlődött a Spotlight. A kezelést megkönnyítendő hanggal is aktiválhatóvá vált a Siri, és megkapta a Handoff támogatást, ami átjárást biztosít a mobilos és az asztali (OS X Yosemite) rendszer között. A fejlesztők számára is kellemes újdonságokkal szolgál a friss iOS. Saját API-t kapott az ujjlenyomat-olvasó, és ami talán a legnagyobb horderejű az iOS 8-ban, megjelent a Swift programozási nyelv, ami a korábban használtnál sokkal egyszerűbbé teszi az applikációkészítést. Az új iOS kiadásról ennél részletesebben a WWDC-t követően megjelent hírünkben lehet tájékozódni.
Fektetett nézetben az iOS 8.
A felsorolt készülékekre elérhető lesz az iOS 8.
Az Apple a kiegészítőkről is gondoskodik: az új készülékek debütálásakor már megvásárolható lesz a rájuk szabott tok is, ami készülhet műanyagból, de akár bőrből is, így kellemes minőségérzetet biztosít amellett, hogy gondoskodik a kellő védelemről.
Az Apple iPhone 6 és az iPhone 6 Plus szeptember 12-étől előrendelhető lesz, de a forgalmazását csak 19-én kezdik majd meg, ahogy arra már előzetesen is fény derült. Néhány európai terület érintett lesz az első körös rajtban, de hazánk sajnos nem tartozik ezek közé, így Magyarországra csak később fog megérkezni. Az iPhone 6 700 euróról indul, a 6 Plus meg 800-ról és minden egyes tárhely-lépcső további 100 eurós felárat jelent, így a 6 Plus 128 GB már nem kevesebb mint 1000 eurót kóstál.
És ezzel még nincs vége! Bemutatkozott az Apple Watch is, ami Tim Cook kijelentése szerint a vállalat valaha volt legszemélyesebb terméke. A demonstráció alapján pedig ezt csak megerősíteni tudjuk, ugyanis elképesztő mennyiségű konfigurációban tűnt fel a vásznon az újdonság, így mindenki megtalálhatja majd a neki leginkább megfelelő kivitelt. Mint a legtöbb okosóra, az Apple Watch is az okostelefonhoz kapcsolódva nyújt majd különleges lehetőségeket. Értesítések olvashatóak majd a felületén, és együtt tud majd működni a Siri hangfelismerővel is, ezáltal még több képességet rejt magában. Került a fedélzetére pulzusmérő, amely a jobb eredmény érdekében összedolgozik az egészségügyi szolgáltatással. A harmadik féltől származó programok a WatchAPI használatával születhetnek majd meg. Az üzemidőről nem szólt a fáma, a töltésre viszont kitértek, ez egy Magsafe vezeték nélküli adapterrel oldható majd meg.
Az Apple Watch 38 és 42 milliméteres kijelzővel lesz ellátva, amit zafírüveggel fedtek le, a hátlapját pedig kerámiával vonták be – hasonlóan épül tehát fel, mint a Huawei Ascend P7 Sapphire Edition. Az óra megvásárolható lesz rozsdamentes acél, alumínium és még 18 karátos arany eszközházzal is, a szíj tekintetében pedig hat eltérő megoldásból lehet majd válogatni. A rendezvényen nem kisebb eszközök közé sorolták ezt a készüléket, mint az első egér, az iPod, vagy az iPhone. Üröm az örömben, hogy itt még nem lehet beszélni a kereskedelmi forgalomba kerülésről. Sajnos a Watch csak valamikor a következő év elején fog végleg befutni, az ára pedig nem kevesebb mint 350 dollárról indul majd.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

83. arin
2014.09.09. 22:03
És Tim Cook betolja a bullshit talicskát... "még jobb kamera, gyorsabb processzor..."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. arin
2014.09.09. 22:04
Amúgy szépek, az óra is elég frankó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. sks7891
2014.09.09. 22:05
Csak vita ne legyen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Bhawk1990 arin
2014.09.09. 22:09
Nem láttam a bemutatót és itt sem láttam rá utalást, de mi az hogy "még jobb"? Apple-nél nincs ilyen! Náluk mindig minden százalékban van mérve

Vagy ezzel a szokásukkal felhagytak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. vampirufo
2014.09.09. 22:12
KIT gyere értem!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. gabesz9920
2014.09.09. 22:16
Sajnos Arin-nak igaza van....

Eddig az apple minőséget jelentett, Steve Jobs halála óta viszont kezd "Samsungosodni"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. umi92
2014.09.09. 22:16
pár éve még az embereknek az ideális nagyságú telefon az 4 col volt. most már érdekes ők is beleszartak az ideálba és 4,7-5,5 collal jönnnak a telefonok. mi van, az embernek 2 év alatt nőtt meg a keze?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. DemonDani Bhawk...
2014.09.09. 22:18
Nem.

"Az új SoC mindössze 25 százalékos gyorsulást hoz, a grafikus teljesítménye pedig 50 százalékkal lesz nagyobb" - idézet a cikkből.

@umi92

Úgy kell csinálni, mint a ahogy a Lenovo és a Samsung tesz, kosarasokkal kell reklámozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Keksz03
2014.09.09. 22:19
A képről hirtelen azt hittem, hogy egy új Galaxy S telefon látott napvilágot!

Végre egy iPhone ami tetszik külsőre, sajnos az iOS még mindig nem jön be, de hátha ezen a téren is sikerül ellesni pár dolgot a konkurenciától!

Az óra viszont nagyon egyben van, de a Sony SmartWatch után engem ezeknél már csak az üzemidővel lehet megfogni, mert bizony rohadt idegesítő ha lemerül az órád vagy ha naponta kell tölteni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. ThomasStev...
2014.09.09. 22:31
De tényleg nem olyan ......olyan izé ...olyan szappantartó formájú ...olyan samsungos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. BlancheBla...
2014.09.09. 22:43
Hello!
Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de szerintem tökre hasonlít az én Lumia 925-ömre. És pont ezért tetszik! Valakinek van valami infója, hogy mikortól lesz elérhető Magyarországon? Előre is Köszi
Üdv
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. pdx06
2014.09.09. 22:44
Gondolom már sátrat vert a kapitalizmus által agymosott nyáj, mert különben leáll a pulzusuk ha nem kaparinthatják kézhez a megjelenés pillanatában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Bhawk1990 Demon...
2014.09.09. 23:00
Ejj, úgy tűnik átsiklottam rajta! Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. SzAdamAndy
2014.09.09. 23:13
Szépnek szép a külső, de ami belül van azzal mindegyik másik cég már egy ideje a piacon van.

[LINK]

Ez is hasonlít rá, a nokiát nem néztem meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. jonos
2014.09.09. 23:46
iPod Touch 4g-5g -re is hasonlít. Azért a telefon forma nem kimeríthetetlenül végtelen. Az összkép a fontos, az egyensúly. Óra szép lett, nem számítottam rá, hogy felkeltik az érdeklődésemet. (Nokia Lumia 800-at használok megjelenése óta.) Flamelés előtt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Rodolffo
2014.09.09. 23:54
A sima 6 kb az 5s csak nagyobb, a 6 plus meg annyira nagy hogy szvsz hordozható mobilnak aligha mondható... Legalábbis az en zsebembe biztos nem férne be. A kamera nagyon nem tetszik, hogy ugy kidudorodik, de nekem a méret a legnagyobb gond... Azt hiszem ez az 5s volt az utolsó Apple telefonom (előtte egy 3G-t használtam), pont a méret miatt imádtam, de ennyi erővel a Samsungot is vehetem ami 10x ennyit tud.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. DogTheDog
2014.09.09. 23:56
Ez nekem egy szigoru erodemonstracionak tunik. Nagyon meggyozoek a cuccok. Megint elertek, menetrendszeruen, hogy akarjam oket. Varom az uj iPadeket is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. LechooEdy
2014.09.10. 00:01
Istentelenül jól néznek ki a telefonok. Komolyan, szerintem az eddigi legszebb modellek, le a kalappal.
Én örültem volna, ha meghagyják a 4"-t, szerintem a kistestvérnek túl nagy a 4,7". Nincsen lapátkezem és a 4,2"-nál nagyobb kijelző már kifejezetten kényelmetlen. És ellentétnek ott a Watch, ami olyan mint egy kínai gyerekjáték, borzalmasan néz ki. Az akkumulátor időre is kíváncsi lennék. És igen, ezzel a Samusodással is egyetértek, de ettől függetlenül jó cucc, jó és drága.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Bugatty
2014.09.10. 00:30
Végre egy igazi kijelző méret 4,7"- 5,5" *.* alig tudom elhinni, hogy elhagyták azt az aprócska 4"-t lehető legjobb lépés. Kicsit lejjebb megy a nagyobbik ára olyannyira, hogy a Telekomtól meg lehessen venni 24hónap törlesztőre 6000-10000 Ft környéki áron akkor rögtön beújítok erre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. mythbuster
2014.09.10. 01:06
Nincs baj ezzel az iPod Touch dizájnal, viszont az oldalsó power gomb és az az elb@szott kamera zavar de nagyon! Steve tuti seggbe rúgta volna eddig őket.

A sima iPhone 6 még OK, de a Plus már nagyon nagy szerintem. Lehet 5S lesz ebből és várok két évet míg lefut a 6 -s projekt és a kamerát bepüfölik a házba. De az is lehet hogy elmegyek az iStyleba kipróbálni és megveszem. Élőben valahogy mindíg más feeling.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. piter
2014.09.10. 06:18
Ez az.Az apple megint le van maradva.Hardver szinten,meg sem kozeliti semelyik gyartot.Mi a tokom az a 64 bit 2 mag?Meg az 1 Gb memoria?Es mindezt 1000 euroert?minek a 64 bit,ha csak 1 Gb memoria van?
Kemeny 8 megapixel.
Es vegre eljott az 1080p ideje.Bar ugy latom nem zavarja oket hogy a qHD a top manapsag,az iphone aranak a feleert.Hat engem nem fognak lehuzni az biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Merwenus piter
2014.09.10. 06:47
Hát, legyen inkább ilyen 8megapixel a kínai telefonomban mint az alapból benne lévő 12megapixeles fos....

QHD és nem qHD a qHD a 960as felbontás.

az én 5.7" kínaimban 1280as azaz HD felbontás van, és tökéletesen jó, nem láthatóak a pixelek még közelről sem, úgyhogy teljesen fölösleges a fullHD is egy pici 5" készülékbe.


Az ára viszont röhej, nagyon röhej 6 kínai telefont veszek belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. khaun
2014.09.10. 07:34
Főként 21-esnek, mint Android tulajdonos, de nem cheerleader cica üzenem: szánj már két másodpercnél többet gondolkodásra, mielőtt ilyet írsz.

5S-ben is az a két maggal rendelkező, 1.3GHz-es Cyclone 1GB RAM-mal olyan teljesítménnyel fut, hogy a 2GB-os, 8x1,7GHz-es droidok elbújhatnak mögöttük. Miért?

Mert az Apple-nél nem ismeretlen fogalom az "optimalizáció" szó. Az elmúlt 7 évben alig változott valamit a hardver. iPhone 1G-3G-3GS-4-4S-5-5S. Ez összesen 7 különböző hardver, amiből kettő majdnem ugyanannak számít, mint az elődje, csak kicsit felturbózva, szóval mondhatni akár ötnek is.

Hasonlítsd össze a drágalátos Androiddal, amiből jelenleg kb. 70 féle processzorra és 15 GPU-ra kell programot írni. Hiába vannak tucatmobilok, ettől függetlenül az alkalmazásokat nem úgy készítik el, hogy "igen, ezen és ezen a specifikációkon futnak eleve", hanem körbelövik, hogy mondjuk "az app használjon ki ennyi és ennyi erőforrást". Egy elfogadható grafikájú játék még mindig meg-megdöcög a 8x1.7GHz alatt is, holott a szánalmas, 64 bites, de 2 magos Cyclone úgy elviszi, hogy meg se röccen.

Lépj túl azon, hogy az iPhone túl van árazva és nem is éri meg, mert hardverileg el van maradva Androidtól. Míg "droidos telefont akarok vásárolni" kimerül abban, hogy 150.000 készülék közül választhatsz, amiből mondjuk legyen 300 az, ami reális és lehet, hogy neked megfelelne, addig soha nem lesz olyan jó telefonod, mint egy jól összerakott és optimalizált iPhone, ami nem fagy le, fürge, e mellett olyan képeket készít a kilógó böszme kamerájával, amiről a 130e forintos G3, vagy 62e forintos Redmi Note még csak nem is álmodhat.

Én is Androidot használok, azt is fogok mindig, mert erre van pénzem, arra, amire én használom (olvasni, böngészni, telefonálni) tökéletesen megfelel ez is, weblapokat gördülékenyen meg lehet vele nyitni, ahhoz már legtöbbször elég a 8 mag. De ha olyan szintű használatról van szó, hogy valakinek fontos a minőség, megbízhatóság (pls mellőzzétek a fappeninget, mert vajmi kevés hibája volt benne az Apple-nek), gördülékenység, akkor nem is jöhet más szóba, mint az iOS.

Hogy ez a 6-os túl van árazva? Valószínűleg igen. 5S megéri az árát, ez már kevésbé. Vannak rajta olyan újítások, melyek jól jöhetnek, de a magyarországi ára elfogadhatatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. coolpet
2014.09.10. 07:46
Csak en nem latok kulonbseget egyik iphone kozott sem?

Nagyobb lett meg lekorszorultek a szelet, de alapvetoen ugyanaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. PDP-11
2014.09.10. 07:55
Szerintem majd én is veszek egy Apple Watch-ot, aztán kirakom bontatlanul a polcra. 1. gen Apple cuccoknak pár év alatt szépen felmegy az ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Atesz1987
2014.09.10. 08:20
A 23. válaszoló jól látja a lényeget. Ahogy a konzoloknál, úgy az iphone-nál sem a csúcs hardver a lényeg, hanem az, hogy az appokat/programokat egyetlen hardverre kell megírni, és optimalizálni. Tulajdonképpen nem a telefont fizeti meg az ember, hanem a belépőt az apple világába. Maga a termék egy közepes hardver csúcs összeszerelési, és anyag minőségben, beton stabil szolgáltatói háttérrel. Az android legnagyobb hátránya, hogy tele van szeméttel a play store. Nekem volt egy táblagépem, talán 15 alkalmazást telepítettem rá, és 1 év alatt letérdelt rajta az android. Folyton lefagy, kikapcsol, nem tölt be, gyalázat. Minden fut a háttérben ha kell ha nem, összességében én nagyon meggyűlöltem, nincs az az isten, hogy nekem még egyszer androidos készülékem legyen. Jelenleg egy Nokia C5-03-as gagyifónnal nyomom, ami már 4 éve szolgál zökkenőmentesen, de azt látom, hogy ezek az olcsó stabilfonok szépen kikoptak a piacról. Lehet, hogy adok egy esélyt az Apple-nek egy 4s, vagy 5s formájában. Minden ismerősöm dicséri, akinek iphone-ja van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. David1992 khaun
2014.09.10. 08:33
Sose volt iPhonom, de egyet értek. Viszont (!) iOs-t csak a Nexuson futo androiddal szabadna összehasonlítani szerintem. Elég egy Moto G-t (jó ez nem Nexus, de ugyanúgy GPE android fut rajta) megnézni, hogy mennyire gördülékeny a rendszer (miközben egy hasonló árban lévő samu megfekszik, mert a touchwiz és egyéb bloatware-k megzabálják a ramot).

Azt viszont valaki magyarázza el, hogy az amerikában 200$-ba kerülő iPhone, hogy lesz nálunk a duplája (triplája?)?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. langward
2014.09.10. 08:39
Kíváncsi leszek mikor lesznek gyártási nehézségek, mivel TSMC gyártja azokat a SoC-okat..

@David1992 : Nálunk rengetek kisebbségi komplexusos ember van, így ha van valami amivel esetleg nagyobbak lehetnek, akkor az persze egy méregdrága divattelefon lesz.

Nekem pl. már egy jó ideje csak távol-keleti telefonjaim vannak, és hát be kell látni hogy náluk töredék árért kapsz ugyanolyan hardvert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. szipet
2014.09.10. 08:51
hát, Jobs nélkül már nem az igazi ez az alma...
mindig arról voltak híresek, hogy új dolgokat hoznak és szembe mennek a fősodorral (és majd őket utánozza mindenki) - most meg simán beálltak a távol-keleti gyártók sorába: ezek a telefonok bármelyik tepsi-fon cégtől jöhetnének.

hol az innováció? hol az adott terület újradefiniálása?

ennél sokkal ütősebb (egyedibb, dizájnosabb) pl. a Sharp keret nélküli telefonja (Aquos Crystal).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. j.panzer
2014.09.10. 09:36
Szigorúan privát vélemény, de szerintem az Apple egyre kevésbé versenyképes.
Igazából évek óta csak felzárkózik az aktuális trendekhez. És egyébiránt szerintem nincs is ezzel baj, senkitől nem elvárható, hogy minden évben megváltsa a világot. A baj inkább azzal a hype-al van, amit még mindig generál egy ilyen Keynote.

Az elején 2007-2010 között ez még indokolt is volt, mára azonban teljesen érthetetlen. Mikor kijöttek a 3G, 3G S-el, akkor a többi nagy gyártó hardveresen még sehol nem volt. Még rezisztív kijelzős szörnyekkel szivatták a világot, a Symbian meg a kezdeti android sem szolgáltaások, sem stabilitás fronton nem voltak képesek meg sem közelíteni egy iPhone-t, hogy a felhasználói élményről már ne is beszéljünk. Azóta viszont szoftver fronton szinte mindenben utolérték az iPhone-okat, sőt a legtöbb esetben meg is haladták őket.

Hardverben ugyan ez van. 2 mag, 1 GB ram, 8Mp (előlapi kamera meg 1,2?? nevetséges). Ez gyakorlatilag egy Moto G. Ha ezen a telefonon Android futna 60-80 rugónál többet nem lehetne elkérni érte. Ott van a HTC One Mini 2, ami szintén egy hihetetlenül túlárazott telefon (és az egész közösség is úgy tartja számon), szinte ugyan az, mint a szifon (sőt, sok paraméterében még jobb is), ugyan úgy fémházas, tehát a prémiumság ott is megvan, és még az is "csak" 120k.

Persze erre azt szokták mondani, hogy de az IOS ezen is tökéletesen elmegy, mert annyira optimalizált. Az lehet kérem, de ha csak x vas van benne, ne kérjék el érte 2-3x vas árát.
Persze erre lehet mondani, hogy az ember, ha telefont vesz, nem hardverkomponenseket vesz, hanem egy szolgáltatást, egy felhasználói élményt, és ez részben igaz is, de a világ nagy részén nem így megy a dolog. Ha én bemegyek a boltba, és veszek egy kiló kenyeret, 200 forintért, akkor nehogy már az legyen, hogy ha egy 8 éves gyerek megy be, akkor ő 200 forintért csak fél kiló kenyeret kap, mondván ő azzal a fél kilóval pont annyira jól fog lakni, mint egy felnőtt egy kilóval.

Szóval igából szerintem egyre kevésbé éri meg az árát az Apple.
Megértem, hogy sokaknak tetszik, nincs is ezzel baj, plusz az Apple legalább igyekszik törődni a vásárlóival, nem úgy mint sok nagyobb márka, aki kitol egy telót, és support, update az életben nem jön ki hozzá.
Szóval nem mondom, hogy nincs indok az iPhone-ok vásárlása mellett, de már közel s távol nem olyan "jó vétel/ jó választás" mint mondjuk 5-6 éve volt. Akkoriban ténylegesen ők vezették a hardver/szoftver piacot, mindenki hozzájuk akart felnőni, ami sikerült is (több kevesebb sikerrel) így mára már csak egy opció az Apple, nem pedig a nagybetűs piacvezető.

Ami pedig a személyes véleményemet illeti, nagyon nem tetszik, hogy beálltak a "screen size" versenyben. Ha volt valami, ami miatt még én is szimpatizáltam velük, hogy ésszerű méretű telefonokat gyártottak.
Igazából persze nem tartom kizártnak, hogy jövőre már 3 méretben jönnek majd ki, (4 - 4,7 - 5,5). Szerintem most csak úgy voltak vele, hogy aki a 4 colt preferálja, annak még ott az 5S, vegye azt, akinek nagyobb kel, vegye az újat. Viszont ha jövőre megfeledkeznek az "emberi" méretre vágyó vevőkről, akkor még negatívabb lesz róluk a véleményem.

Az órájuk meg szerintem nagyon ronda. Alapvetően egyik okosórát sem tartom értelmes dolognak, (főleg úgy, hogy az üzemidejük 1-2 nap, az élettartamuk meg 1-2 év), de elfogadom, hogy van, aki látja értelmét. Viszont akkor már csinálhattak volna valami szépet, vonzót. Ez kb. ugyan azon a szinten van, ahol az első Samsung Gear volt. Sima, halál primitív szögletes kijelző, azt csá. Megtoldva egy rakás szenzorral. Formavilágra sokkal többet vártam az Appl-től.

Na nem is akarom tovább nyúzni a dolgot, a lényeget már leírtam, egyre inkább versenyképtelenebbnek érzem őket, ha más nem így látja, szíve joga, a véleményem nem fog változni, akár mennyire is meg akarják nekem magyarázni, hogy "de az apró finomságok", meg "az életérzés, érted", meg "IOS-nek bőven elég ez a hardver, mert annyira optimalizált".

Szerk: Lefogadom jövőre az lesz a hatalmas innováció, hogy beletesznek egy 10-12Mp-s kamerát, (esetleg még valami mókosvakítást, pl pulzusmérő) azt csá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Samupitecu...
2014.09.10. 10:01
Sony Xperia Z3 compact.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. qgiate
2014.09.10. 10:25
@j.panzer: én csak azt a kijelentésedet vitatnám, hogy a 4 coll az "ésszerű". Ez nagyon viszonylagos. Volt már mindenféle telóm, 3.7-től 5 coll-ig, de bizony nekem az 5"-ös jött be igazán. Nagyon sok féle ember van, nyilván egy 150 cm magas csajszinak más keze van, mint nekem 188-as férfinak. Nekem az 5"-os teló fér el kényelmesen a kezemben. Szóval ez elég viszonylagos. Ráadásul amit pluszban nyújt a nagyobb képernyő, az szerintem sokkal több, mint amit veszítek rajta.

Nekem amúgy a tegnapi event-ön az volt a furcsa, hogy az Apple most már nem diktálja a trendet, hanem követi. Ezt az óra mutatja a legjobban, mellyel más gyártók már rég kijöttek, még ha azok a használhatóság határán jártak (vagy inkább az alatt). Érdekes lesz, hogy eddig az Apple folyamatosan harcolt az iPhone klónokkal, az általa birtokolt szabadalmak miatt. Most viszont ez az óra esetében megfordulhat, bár nem tudom, kinek a kezében vannak az ezzel kapcsolatos szabadalmak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. LordCharle... Atesz...
2014.09.10. 10:43
Ha már felhoztad a konzolokat, szeretném felhívni a figyelmed, hogy a konzolok lényege az olcsóság. Bemész a boltba, megveszed 100k-ért az új konzolt (nem tudom mennyi pontosan), és 4-5 évig a legújabb játékokkal sincs gondod. Ahhoz, hogy ilyen asztali gépet rakj össze (amin egyébként minden mást is tudsz csinálni) sokkal több pénz kell, és erősebb hardver. Na itt fordítva van. Tény, hogy az iPhone nem csak egy dologra jó, viszont abszurd, hogy 3-4x annyiba kerül, mert optimalizálva van rajta a szoftver. Pont ez lenne a lényege, hogy egyszerűbb rá fejleszteni, mivel csak adott harverre kell optimalizálni a programot, nem egy széles (nagyon széles) skálára. Ehhez képest drágább. Igen, van egy-két tippem mitől drágább, és még meg is érteném bizonyos szintig. De ez már nevetséges...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Phantomstr...
2014.09.10. 11:07
Nekem ez nem tetszik. Az 5S sokkal szebb volt. Ami a hardver erősségét, gyengeségét, minőséget illeti, már lassan két éve pörgetem az ipad 2-esem, és olyan, mint az új. Az akkuja annyit bír, mint amikor a dobozból kivettem, beton stabil, minden app reccenés nélkül megy és a legfrissebb IOS van rajta, még a 8-at is megkapja, pedig maga a hardver már három éves, és szerintem már nem is árulják. IOS alá nem kell 8 mag és parasztvakító hardverspecifikációk.

Ezalatt a tesóm egy éves galaxy tab2-jében már egyszer kellett akkut cserélni, és megközelítően sem olyan gördülékeny a droid, miközben anyám már a második droidos tabletjét nyüvi, egy galaxy tab3, mert az első megtért tervezőjéhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Bugatty
2014.09.10. 11:14
Nekem van egy Samsung Galaxy Note 10.1 LTE 2012-s változat amire több mint 1 évig kelett várni, hogy 4.2-ről 4.4-re frissítsék a közteseket meg ki is hagyták, tény hogy jobb lett az aksi ideje de több app egyszerre futásánál elfogy a 2gb + még van, hogy meg is fagy. Még, hogy prémium kategória 170ezerért nagy frászt, ha frissítésre vágysz vedd meg mindig a legujabb Samsungot, köszi én kihagyom nekem elegem volt az Androidból egy hulladék rendszer. Lehet hiper szuper hardver ha kijön a következő akkor el van felejtve, iPhone-nál vissza 1-2 generációig is van frissítési támogatás engem ez fogott meg benne leginkább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Atesz1987 LordC...
2014.09.10. 11:30
Az én megjegyzésem kizárólag a hardvert ért kritikákra vonatkozott, azért hoztam példaként a konzolokat, és az egy hardverre fejlesztés előnyeit, hogy érthetőbb legyen. A papíron erősebb (esetleg gyengébb minőségű) hardver többnyire alulmarad a papíron gyengébb (de sokkal jobb minőségű) Apple hardverrel szemben. Nem a puszta számokon van a hangsúly, hanem a működés közben tapasztalt sebességen. Mondhatnám azt is, hogy nem az Apple a parasztvakítás, hanem a 8 magos processzor, meg a 4 giga RAM, amiből a fos android mindent megzabál. Ennél mélyebben nem lehet összehasonlítani a két dolgot, hiszen a konzolnál pontosan az a lényeg, hogy rengeteg fogyjon belőle, mert akkor fognak rá fejleszteni. Hiába veszed meg 100-ért a konzolt, ennek sokszorosát költöd még játékokra. Ezzel szemben egy Apple terméknél az elején kifizetsz egy rahedli pénzt, de tudod azt, hogy 4-5 évig folyamatos a terméktámogatás, az oprendszer is kibír legalább ennyit (szemben az évente letérdelő androiddal), és a hardver is tartós.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. djgeg Bugat...
2014.09.10. 11:34
Ha jót akarnál magadnak vennél Nexus-t Csak a felhasználók nem fogják fel. Igaz egyre többen, hál isten...
Amúgy ne dumáljon senki nekem optomalizált meg tökéletes IOS ről. Barátnőm 5S e(apple boltból hivatalosan vásárolt nem mókolt!!!) Fagy mint az ír töke a havas fuvallatól. Egyszerűen kriminális. Újra raktam már minden... Szervizben is volt.... Hát ez ilyen. Megfagy 6-7 apptól, meg egy airplaytől.
Amúgy is mindig is azt mondtam, bármikor megakasztok egy IOS-t, de azért nem hittem volna, hogy Nexus 5 ömmel mellete nevetek majd rajta.
ui.: Szeretem az iPhone okat éppen az 5 ös szériánál szálltam ki... az aktív használatból. Meg is érte a Nexus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Atesz1987
2014.09.10. 11:43
Szóval kérdés, hogy a 4-5 évente megvásárolt 220 ezer forintos Iphone a drága, vagy az Androidos készülék, ami ugyan kijön 100-150 ezerből, de szinte biztos, hogy egy átlagos Iphone használó 5 éves ciklusa alatt az androidos ember legalább 1-szer, ha nem kétszer cserél telefont. Itt most azokról beszélünk, akik igénylik a csúcs kategóriát, nem azokról, akik hozzám hasonlóan elvannak a 10 ezer forintos akciós előfizus kedvezménnyel vásárolt telefonokkal is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Atesz1987 djgeg
2014.09.10. 11:47
Egyetlen példára alapozva azért nem hinném, hogy messze menő következtetéseket kellene levonni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. sm1ley Atesz...
2014.09.10. 12:01
Persze, mert az iphone vásárlók arról híresek, hogy 4-5 évig használják a telefont és még véletlenül sem veszik meg az újat, amint megjelent...
Ettől még lehet, hogy valaki tovább használja, de olyan is van, aki androidos telót használ több évig, szóval én nem jelenteném ki, hogy az androidos felhasználók gyakrabban cserélnek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. djgeg Atesz...
2014.09.10. 12:08
Eddig akárhány iPhone került a kezembe(Nem csak iphone-t btw), mind meg tudtam akasztani. A barátnő telefonja pedig nem egy példa. Sok hasonló van ismerősi körben aki nem csak facebookra használja az iPhone-ját, hogy szét szaggat a telefon.
Inkább körbe kéne nézni, nem csak azokat a usereket alapul venni aki másra nem használ egy 250+ eFt készüléket mint facebook.
Cégnél pl most vettem rá jó pár vezetőt, hogy dobják az iPhone-t.... mert egyszerűen mindegyik döglődik vele. Kapásból 10 et tudok felsorolni a környezetemből, ami akad vagy kifagy, aktív használattól. (5s nem mókolt iPhone okról beszélünk)
Amúgy is... Pont, hogy a nagy átlag iPhone user, fut és cseréli le elösszőr a telefonját. Szerinted azok a szép eladási számok többségében kinek köszönhetik? Új felhasználóknak? Lószart. 1 max 2 generációval ezelőtti iPhone tulajok.
4-5 év.... pf nevetséges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Atesz1987 sm1le...
2014.09.10. 12:11
Az összes ájfan ismerősöm több éve használja elégedetten a telefonját. Tőlük hallottam több ízben is, hogy nincs gond, ha lemaradnak 2-3 generációval, mert olyan a terméktámogatás. Én azokról beszélek, akik felérik ésszel, hogy inkább 4-5évig egy strapabíró ájfon, mint 2-3 1.5 évente letérdelő androidos fos. A csiliárdosokat, akik évente lecserélik az ájfonjukat ne keverjük ide, nekik úgy is mindegy mibe kerül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Atesz1987 djgeg
2014.09.10. 12:16
Ugye nem baj, ha fenntartásokkal kezelem egy olyan kommentelő válaszát, akinek djgeg a nickje, és azt állítja, hogy rábeszélte a cége vezetőit, hogy dobják el az ájfont, és minden ájfont megakasztott, ami a kezébe került? Lehet nagyokat mondani, de azért ne essünk már túlzásokba...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. djgeg Atesz...
2014.09.10. 12:21
Ne hasonlítgasd az iPhone-t a normál androidhoz. Hasonlítsd inkább a Nexus-hoz. Ha egyáltalán van róla fogalmad. Ott van a 4 éves Galaxy Nexus om ami pl kapott frissítést. Vagy ott volt még a Samsung galaxy s 1 amit tavalyig nyúztam.
iPhone óriási szoftver támogatása se az igazi. Mindig van olyan funkció amit az x generációval ezelőtti nem kap meg mert nem bírja. 2-3 év max a határ, amikor még úgy jött ki egy frissítés, hogy teljes funkcionalitásával belekerül az előző generációs iPhone okba is.
Könnyen ki lehet jelenteni, hogy fú fos android, frissítést se kap meg nem bírja a telefon csak 1 évig... Lószart... Csak nincs róla fogalmatok, vagy nem tudtok normális készüléket vásárolni. Rá kéne szokni a Nexus-ra, de persze az embereknek töbségében olcsóság kell. Legalább is én mindig azokat hallom panaszkodni akik pont az olcsóbb szegmenst választják androidból pl. (Persze ott a Samu aki így is úgy is szivatós frissítés téren)
Atesz1987 (Válasz djgeg üzenetére)
Ha tudni szeretnéd, Informatikai vezető vagyok, ha szeretnéd küldök neked egy névjegykártyát. Az, hogy milyen nicknevet használok ne degradálja már az embert. Tán a teljes nevemet használjam? "Atesz1987" (mert ez annyival jobb )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. MacAndor
2014.09.10. 12:36
Nemtudom megérem-e azt a napot amikor kijön egy teló és nem 100 kommentből 90 arról szól, hogy bblabla fikavonat fos szar gagyi, stb, hanem pl, ez a feature nekem nem teccik mert ....., jól néz ki csak nem teccik a ....., szerintem a másik jobb mert ....

Lehet fikázni az apple- mert apple és az androidot is mert android, de meg kéne látni, hogy az nem értelmes beszélgetés, ha vakon megy a hate, ha valaki kiáll a termék mellett, akkor o mar tuti fanboy, meg a tobbi ilyen szar...

Bocs skacok, hogy ezt leírtam, csak már elszomorít, hogy mennyire kevés a konstruktív komment.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. djgeg MacAn...
2014.09.10. 12:51
Szerintem jól néz ki mind a teló mind az óra, és kellőképpen toldozgattja az Apple, ahhoz hogy ebből is eladjanak xy milliót.
Igazi innováció 0. Minden már jelen volt a piacon amit most betett. Max az egyeztetés az ami igazán eredményre méltó.(bankokkal stb)
Amerikában talán jó lesz mert elterjed ott az NFC-s terminál. Ezeken kívül elterjed az NFC-s fizetés. Ami eddig is működött telórol is, de Applenek hála legalább elterjed.
Hardver szerintem kritikán aluli. Ennyi pénzért igen is erősebb vasat adjanak.
16gb os kezdő méret? Nevetséges.
Pöckös forgatós óra gomb, amit majd a bal kezes úgy se tud használni? Nevetséges
Ezeken kívül bejön az óra és látszik sokat dolgoztak rajta, de az összevissza rendezetlen kezdőképernyő szerintem visszalépés a rendezett menürendszerhez képest. Olyan mintha kiborultak volna a polcról az appok össze vissza.

ui.: Nagyon vicces nézni a Céget és a vásárlókat aki kiálltak a kis kijelző méretért, hogy most szinte csapásra hajlanak a nagyobbért eddig meg a nagy kijelző szar használhatatlan volt (tisztelet a kivételnek)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. DemonDani
2014.09.10. 13:52
Én alapjában véve az iPhone ellen vagyok, ha lehet így mondani, de az 5s az egyik legjobb konfiguráció volt a piacon szerintem, és bizony örömmel vettem volna kézhet azért, mert kicsi és mégis erős. Erre fel most jött ez az i6 széria, és csak kapkodom a fejem, hogy milyen szerény, fapados cuccok is ezek valójában, így hogy már a méreti előny is elveszett, ami komoly ütőkártya volt akkor, ha valaki MAROKtelefont akart.

Lássuk be, nem lehet mindent azzal megoldani, hogy az iOS 8 baromi gyors, nem kell alá erős hardver. Igen ám, de hol a ...

- vízálló burkolat?
- infraport?
- osztott képernyő?
- alapértelmezett app választó?
- ne adj isten multi-user lehetőség?
- vagy akár vezeték nélküli töltés?
- sztereó hangszóró?
- fm rádió?
- VOOC gyorstöltés?
- Full HD előlapi kamera (a 2 megapixelnél nagyobb felbontás meg totál esélytelen, pedig erre is igénye van a usernek (no, nem nekem))?
- 2160p videófelvétel (még ha perpill nem is elterjedt, 2 év múlva biztosan az lesz)?

És ez csak egy kis rész, amit gyorsan fel tudtam sorolni, amit az androidos gépek tudnak, ez viszont nem.

Sajnos tény, hogy egyszerűen nem tudják ledolgozni a hátrányukat a fícsörök terén. És ezekre nem lehet egyszerűen ráfogni azt, hogy ááá az Android laggol, és kész, el van intézve. Lehet, hogy laggol, de bizony az legalább laggolni fog azután is, hogy a nyaralás során beleesett a medencébe, az iPhone viszont nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. bszoke88
2014.09.10. 14:06
röviden sztem a hardver egész könnyen összehasonlítható, a szoftverrel hadonászni meg nem teljesen jó, mert habár garancia és stb. vannak azért szerencsére alternatívák pl. ubuntu, tizen, ff os stb. még akkor is ha ezek esetleg hiányosak. illetve ott a már említett kibelezett és csúcsra optimalizált android is. arról nem is beszélve, h némi hozzáértéssel saját os-t lehet összerakni, már ha az átlagembernek ez nem is egyértelmű, gondolom akit ide járnak nem ijednek meg tőle.

#49 - jó összefoglalás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. s_erno
2014.09.10. 14:55
@DemonDani
8k-s kijelzője ne legyen? 2 éve múlva az is tuti tökre elterjedt lesz.

Viccet félretéve, hogy tartalmazhatna e több funkciót? Persze, de hogy ezeknek a funkcióknak mekkora értelme van az szerintem már más kérdés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. malvoisen
2014.09.10. 15:19
@49

Azért azt érdemes hozzátenni, hogy egy (két) telefont hasonlítottál egy platformhoz. Egy tetszőlegesen kiválasztott androidos telefon nem fogja mindezt hozni, ráadásul márkán belül is különböznek a készülékek tudásban. Ha egy iPhone-t egy adott droidhoz hasonlítasz, akkor az iPhone nem fog alulmaradni, szimplán azért mert droidból sem létezik a "tökéletes" telefon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. mythbuster piter
2014.09.10. 15:21
Azért a 64 bit mert 2 x akkora a regiszterek mérete, ergó 2 x annyi infót tud feldolgozni egyszerre, aminek semmi köze a memóriához! Azért elég 1GB memória, mert OSX fut rajta és NEM egy jávás virtuális androfos gép vagy Winfos!

A kamera 8Mpixel, hogy ne foglaljanak 9 gigát a képek olyan felbontásban amit már úgy sem érzékel a szemed, inkább az optikát fejlesztik évről évre, hogy sötétebb közegben is élménydús szép képet készítsen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. pdx06
2014.09.10. 16:05
Azért az nem nagy szám, ha valakinek több évig működik a telefonja, mert egy nyomtatott áramkör évtizedekig is bírja. Én még nem láttam telefont tönkremenni csak úgy, ha azt külső hatás érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. MacAndor djgeg
2014.09.10. 16:05
Nagyrészt 1et értek azzal amit mondasz, de szerintem nem kritikán aluli a hardver. 16GB manapság nem iazán mondható elégnek (föleg hogy nem bövíthetö), de CPU szempontjából nagy elönye van az apple-nek, mivel hogy azt hozzá tudták igazítani a saját rendszerükhöz, ami hatalmas elöny. Androidos telefonoknak sokkal több dolguk van ezen a téren, majd az ART javít ezen valamennyit, de az sem egy über megoldás, csak jobb, mint a Dalvik. Ezzel az egésszel az apple azt nyeri, hogy sokkal gyengébb CPU kell hogy ugyaz azt a teljesítményt hozza mint egy csúcskategóriás pl MTC One M8 vagy másik 4 magos snapdragon procis android.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jamborka
2014.09.10. 16:10
"semmi köze a memóriához!"
>.<
oh igen, végül is a fizika címtér meg csak mellébeszéld mi?

el kell ismerni, lemaradtak, és nem tudnak már letenni igazi újdonságot az asztalra, kifulladt a ménes ami húzta. ennyi...

akár tetszik akár nem, ez van...

már az 5 => 5c nél is rezgett a léc

jahh és IOS fut rajta, nem OSX
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Kajafun djgeg
2014.09.10. 16:10
Én elég sokszor magyaráztam már a cikkek alatt hogy ref telót csak reffel lehet hasonlítani de azóta is hülye az itt irogatók 90%-a. Képesek összehasonlitani egy 20ezer ft-os androidos szutykot egy 150ezres iphone-al...
Komolyan már néha visítok olvasás közben!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. MacAndor mythb...
2014.09.10. 16:13
Csak azért mert 64 bit és 2x akkorák a registerek, nem fog 2x annyi infót feldolgozni egyszerre. Ha nem hiszed el, akkor teszteld ki Xcode-ban ugyan azt a kis példaprogramot fordítsad le armv7-re és arm64-re és nézd meg a generált gépi kódot.

ui: myth busted
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. sbi85 mythb...
2014.09.10. 16:16
nem akarok ebbe nagyon beleszólni (meg nem is vagyok ebben túlságosan jártas), de van köze a memóriához. 4Gb feletti memóriamennyiséghez ajánlott a 64bites rendszer.

Másrész viszont ha az app-ok nincsenek úgy megírva, hogy kihasználják a 64bit által nyújtott előnyöket, akkor vajmi kevés javulást ér el a 64bites rendszer. És persze az app-készítők még most tuti nem írnak 64bitre mert a piac nagy része 32bit, ami miatt marhasok pénztől esnének el.
Szóval fel tudna dolgozni elméletben 2x annyi infót, ha lenne app ami 2x annyi infót küld feldolgozásra.

Én valahogy így értelmeztem az általam olvasottakat a témában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. TheRealTsL
2014.09.10. 16:17
#53 Sose nyomjá' full kretént
Legalább 1 mondatod legyen egy hozzászólásban, ami igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. pdx06
2014.09.10. 16:26
Nem sok újat lehet már a telefonokba pakolni. Amik hasznosak azok már az első verziókban is benne voltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. piter
2014.09.10. 16:50
mythbuster majd meglatjuk mire megy az apple ezzel a procival a Q810 ellen.
Es nekem senki se mondja meg hogy azert kapsz 1000 euroert 1 Gb-ot mert az eleg az IOS-nek.De nekem nem eleg.Nekem tobb kell mint ami eleg.
De vedd csak meg magadnak az iphoone 6-ost nyugodtan.Senki nem tart vissza.Hol van Simba baratod?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Akos93
2014.09.10. 17:10
Mielőtt valaki iPhone 6 Plus-t szeretne vásárolni, előtte olvasson utána a One Plus One-nak, és igen android, de a legjobban optimalizált, és kb negyed annyiért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. csabi02
2014.09.10. 17:32
A koreai és kínai gyártók simán perelhetik őket,mert ez az új külső full hasonlít az övéikhez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. kazsakke Akos9...
2014.09.10. 18:11
es nemreg egynek az akksija is felrobbant
ja es csak ugy tudsz venni ha kapsz ra meghivot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. mythbuster
2014.09.10. 18:50
"már az 5 => 5c nél is rezgett a léc"

Az 5C alsókategóriás telefon.

"jahh és IOS fut rajta, nem OSX"

Ki mondta neked, hogy az iOS nem OSX?

Youtube -> Apple's iPhone Introduction (Part 2) 3:55 (NEM LEHET LINKELNI)

"Csak azért mert 64 bit és 2x akkorák a registerek, nem fog 2x annyi infót feldolgozni egyszerre."

De igen, mert a fordító az alsó 32bit mellett a felső 32bitet is feltölti! Bár lehet csak a swifttől van ez így.

"Es nekem senki se mondja meg hogy azert kapsz 1000 euroert 1 Gb-ot mert az eleg az IOS-nek.De nekem nem eleg.Nekem tobb kell mint ami eleg."

Neked akkor korlátlan mennyiségű memória, korlátlan mennyiségű processzor kell ami végtelenül nagy órajelen fut. Jelzem ilyen még nincs. Én megelégszem azzal ha minden siklik mintha szaron csúszna és nem kell remegő kézzel ütlegelni a kijelzőt mert beakad 10 program megnyitása után 100GB rammal és 10 maggal az androidos csoda. Az sem utolsó szempont nálam hogy támogassák már a cuccot 3-4 éven keresztül, ne kelljen naponta újraindítani, hetente romolni és újonan bírja már 2 napot az akksija.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. piter
2014.09.10. 19:36
Nekem nem kell semmifele tamogatas.Evente cserelem a telefonom.
Es nem az android akad hanem a rosszul megirt programok.
Es valoban a samsung touchwiz egy nagy kalap tragya.De attol meg a nexus
a szuz android rendszerrel igenis jo.
Engem inkabb az zavart a legjobban hogy korlatozzak a letoltheto appok nagysagat.Mi van akkor ha korlatlan 4g-es a netem a telon.Miert nem tolthetek le 50Mb-nal nagyobb fajlokat az appstorebol?
Es miert ne lehetne 2Gb memoria az iphoneba?Ja mert akkor 20 dollarral kevesebb az a 600 dollar nyereseg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. djgeg mythb...
2014.09.10. 19:38
"De igen, mert a fordító az alsó 32bit mellett a felső 32bitet is feltölti! Bár lehet csak a swifttől van ez így."
Aztaaaa Ettől 2x olyan "gyors"?....pfff...No komment...

"Ki mondta neked, hogy az iOS nem OSX? "
IOS=iPhone OS. Pár framework ön osztoznak, de nem OSX. Nem OSX vagy UNIX kompatibilis. Egy kókányolt egyedi különálló OS(Unix alapon) .... Így jó nagy baromságot mondtál.

" Az sem utolsó szempont nálam hogy támogassák már a cuccot 3-4 éven keresztül, ne kelljen naponta újraindítani, hetente romolni és újonan bírja már 2 napot az akksija."
Vegyél nexust
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. MacAndor
2014.09.10. 21:53
Ok, latom van egy kis felreertes.
iOS az OS X alapokra epul, pont. vege, http://en.wikipedia.org/wiki/IOS
De csak az alapokrol van szo, ez nem azt jelenti, hogy az iPhone-on OS X fut, a wikin nagyjabol jol leirjak a kulonbseget, a reszleteket valoszinuleg megtalaljatok a developer.apple.com-on
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. mythbuster djgeg
2014.09.10. 21:59
1. Fejlesztőként nem vitatkozom veled.

2. Nézd meg a videót, maga Steve Jobs mondja ki "az iPhonon OSX fut"!

Az hogy az iPhonon OSX fut azt jelenti, hogy az iPhonon OSX fut, értsd OSX csak más szolgáltatásokkal és más témával más felbontásban. iOS = OSX multitouchra és ARM -re optimalizálva.

3. Nem veszek SZEMETET köszönöm!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. DogTheDog djgeg
2014.09.10. 22:07
Papa,a pockos-forgatos gomb a Sony-t az egbe repitette anno,gyakorlatilag a Walkman cuccok ismertetoje volt,imadtak az emberek.Nem veletlen,hogy rarepult az autoipar is,szoval ott kb nincs fogas rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Lipaz
2014.09.10. 22:51
Öröm olvasni ismét, mint mindig, évente legalább egyszer, hogy ez a mocsadék sz@r szemét mennyi hozzászólást generál. Gratulálok.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ThePoweR
2014.09.11. 01:18
Nana. Azért a Nexus messze áll a szeméttől. Legalábbis jóval messzebb mint egy S5 vagy akármelyik más gyártó készüléke. A Nexus az egyetlen Androidos teló amit vennék. Arra azonnal jön minden frissítés, nem félévente meg csak addig amíg megy a hype.

Az nem tudom honnan jött hogy az iOS nem OSX. (nem olvasok el 60+ szitkozódást ezért) Az Android is egy linux. Aki nem ért hozzá inkább ne írjon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Bibike_ATW
2014.09.11. 05:13
Kiváncsi vagyok most mit találnak ki,hogy mit találtak ki (fel) ?! LOL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Bibike_ATW
2014.09.11. 05:15
Eddig az 5-nél azt mondták,hogy micsoda újítás,hogy 4"-ba széthúzták a képet és nem lett szélesebb a telefon! Már nem ők újítanak hanem az Androidosok, ők meg kénytelenek beállni utánuk!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Bibike_ATW arin
2014.09.11. 05:16
Hát ja, ezt minden telefon újabb generációjánál el lehet mondani ! LOL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Bibike_ATW umi92
2014.09.11. 05:18
Ez jó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Bibike_ATW
2014.09.11. 05:26
Apropó! Volt szerencsém beszélni tavaly egy német programozóval aki az Apple-nél dolgozott (szabadnap nélkül amit elsőre én sem akartam elhinni) és saját bevallása szerint az utolsó jó telefon amit az Apple készített az a 4-s volt!
Ennyi!
Jó olvasni a kommenteket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. piter
2014.09.11. 05:50
Bibike itt nem az a lenyeg, hogy az iphone nem jo.Igenis jo keszulekek.
Hanem arrol van szo,hogy hardver szinten a felet sem eri meg.Egy szimpla telefon.Amin egy hulyere butitott oprendszer fut.Es a programok meg jatekok is.Minden egyes kiadasnal ez van.Jonnek ezzel pl.i4 es i4s kozott a grafikus chip 8x erosebb.Es megis ugyan az a butittot xar fut rajta.Akkor meg mi ertelme.
Es hat lassuk be az iphone4-re irt ios 7 akad mint az allat.Meg egyesek arrra ebredtek hogy a telefonjuk torolt miden contactot.Meg azt sem ertem minek minden 2 honapban frissites.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. realman Keksz...
2014.09.11. 09:03
Milyen mobilok is voltak iphone előtt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. realman pdx06
2014.09.11. 09:05
Gondolom a szocializmus által agymosott nyáj kénszen áll az irígységre a sikeres emberek,cégek,termékek fikázásábra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.11. 09:19
Te fejlesztő?

Ha fejlesztő lennél akkor tudnád, hogy olyan nincs, hogy 2x32 bit től 2x akkora lesz a feldolgozási sebessége (szoftver oldalról nézve) max közelíti. Mindezek mellet a legfontosabb.... Olyan szoftver kell, ami egyáltalán megpróbálja kihasználni azt a 64 bites procit...

IOS≠OSX Az egy dolog, hogy mind kettő Unix alapokon van, de nem kompatibilisek egymással! Attól, hogy az Anndroid Linux alapon van, attól nem egy Ubuntu.
Attól, hogy az xbox Windows alapon van attól még nem Windows.
Akkor lehetne azt mondani, hogy az IOS=OSX, ha átjárható OS-ekről platformokról beszélhetnénk (Magyarán ugyan azon alapuló platformokról beszélnénk amiknek az OS-e teljesen kompatibilisek egymással.... )
Azt, hallgatni, hogy az IOS az OSX egy "fejlesztőtől"... Pfff Gratulálok.

Nexust leszemetezni... Életedben nem láttad lefogadom. Te a nagy "fejlesztő", fejleszd magad )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. MacAndor mythb...
2014.09.11. 09:28
LOL,

"Nézd meg a videót, maga Steve Jobs mondja ki "az iPhonon OSX fut""

Az hogy Jobs egy sajtókonferencián/WWDC vagy mi volt az - ahol mondta - ezeket a szavakat használta attól még nem az a precíz valóság,
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.11. 09:37
ui.
Hogy megértsd: Attól, hogy a testvéremmel osztozunk ugyan azon genetikai állomány egy részén attól még nem ugyan azok vagyunk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ftamas88
2014.09.11. 22:38
Sok kommentárnak igazat adok.

Sajnos aki telefont akar vásárolni manapság elég nagy bajban van.
30-50e Ft környékén nem szabad kb telefont vásárolni, mert használhatatlan lesz ha valaki nem ért hozzá annyira, hogy optimalizálja.

Sajnos inkább 70-100 000 Ft körül van az a kategória ahol érdemes nézelődni. Windows Phone az elején ígéretes volt, fél úton az Apple korlátai és az Android szabadsága között. Mára viszont.. Telefonálni lehet vele, fényképezni is ( sőt, talán az egyik legjobb kamerák még most is a PureView CZ-s Nokiák ), de agresszív multitaskingra már képtelen az OS.
HTC M8 Windows Phone
Érdemes megnézi a fenti videót, remek összefoglaló.

Mit is érdemes akkor venni? Nos a Sony / HTC terméktámogatások abszolút nem rosszak, mindkettő rendelkezik kompakt mérettel, viszont:

Fontos tudni:
A telefonod már egy komplett számítógép, amivel törődni kell. Akiknek 1 év alatt megdöglik az Androidos telefonjuk azok ugyanolyan buták mint akik nem tudják rendesen használni a PCjüket. Mivel ez egy komplett rendszer, igenis gondoskodnod kell róla. Figyeld, hogy ne telepíts és pakold teli a rendszered fölösleges 70-80 MB appokkal, mindig legyen legalább 20-30% szabad MEMÓRIÁD. Ha ez nincs, nem tartod karban a telefonod, akkor meg fog dögleni, mint egy PC. Használj Advanced System Care-t, használj Titanium Backupot, töröld le a fölösleges dolgokat. ( Ki a francnak kell egy kínai billentyűzet ?? )
Ha ezek megvannak, hidd el, egy 100 000 Ft-os vízálló Z1C / Z3C is tökéletes társad lehet éveken át anélkül, hogy 1x is megakadna vagy lefagyna.

100 000 Ft fölött már lényegesen megnő az érdemi kínálat..
IPS kijelzők, 2GB + memóriák, normálisabb kamerák, stb..

Viszont hiába van egy 190 000 Ft-os Androidos telefonod, ha nem tartod karban ugyanolyan lomha lesz és szaggatni fog.. / lefagyni, mintha csak egy 30 000 Ft-os telefont vettél volna..

És itt jön a választás.

Az Apple abban volt jó, hogy ezeket a funkciókat megtette helyetted a háttérben. Valaki bemegy a boltba, vesz egy telefont ( felhasználói élményt inkább manapság.. ) és nem kell semmihez sem értenie, csak használnia.. Ezért fizet.
Nyilván azért az Objektív-C-ben írt appok gyorsabban futnak mint a Java-ban írtak, és ugye a fejlesztők lusták használni a natív nyelvet.

Szvsz minden platformnak lehet előnyeit keresni, de hozzá kell tenni, hogy akármelyik szarrá fagyhat.. Nekem senki se mondja, hogy az Android tökéletes, sem pedig,hogy az iOS az.

Több mint 100 telefonon teszteltem alkalmazásokat és ugyanúgy láttam azt is, hogy hullanak darabokra az alkalmazások multitask közben pl az iOS7en úgy, hogy csak a reset segített.


Ami nekem fontos egy telefonban:

- Üzemidő ( legalább 2 aktív nap: Sony Z2 / LG G3 )
- Kijelző ( IPS / min 178 rálátási szög / illetve nagy fényerő )
- Kommunikáció / Szenzorok ( Infra port, BT4 LE, NFC )
- Kamera ( Nem a megapixel érdekel, hanem a zajtalan képminőség )
- Szolgáltatások ( Google: névjegyek, naptár, stb )

Hardverben ami ehhez szükséges:
Android: Min: 1.7 GHz Krait x 2 ( ajánlott Snapdragon 800+ )
WP: Min: 1.7 GHz Krait x 2
iOS: 5S+
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!