iPon Hírek

Megérkeztek az új asztali Intel Skylake processzorok is

Dátum | 2015. 09. 02.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel ma a mobil Skylake processzorok mellett rengeteg új asztali modellt is hódító útjára indított, amelyek között minden réteg képviselteti magát, egészen a Pentium sorozatig bezárólag. Celeron sorozatú processzorok egyelőre nem érkeztek, de picivel később azok is kaphatóak lesznek. Asztali fronton eddig csak kétféle LGA-1151-es Skylake processzor volt elérhető, ám most újabb 16 modellel bővült a kínálat. Az újdonságok már nem 91 wattos, hanem 65 wattos, 47 wattos, illetve 35 wattos TDP-vel rendelkeznek, szorzózár-mentes kivitelben érkező példány azonban sajnos nincs köztük.
A kínálatot elnézve a nagyteljesítményű PC-k építői valószínűleg továbbra is a szorzózár-mentes Core i5-6600K modellt tartják majd a legjobb opciónak. A szóban forgó négymagos processzor 91 wattos TDP-vel érkezik, maximális Turbo Boost órajele pedig 3,9 GHz-es értéket képvisel. A termék a maga 242 dolláros listaárával igazán jó vételnek tűnik – persze sokan lesznek olyanok is, akik egy kisebb teljesítményű, költséghatékonyabb processzor mellett teszik le a voksukat. Számukra talán a Core i3-6100 lehet érdekes a maga 117 dolláros listaárával. Igaz ugyan, hogy kétmagos processzorról van szó, de a Hyper-Threading támogatás jóvoltából négy szálat is képes kezelni egyszerre – és azt sem szabad elfelejteni, hogy a Skylake esetében érezhetően javult a HT támogatás hatásfoka. Cserébe viszont le kell mondani a Turbo Boost támogatásról, azaz a kétmagos újdonság 3,7 GHz-es magórajelen üzemelhet. Hozhat valamit a konyhára az a tény, hogy a 47 wattos TDP mellé egyszerűbb, költséghatékonyabb CPU hűtő is elég – akár a gyári modellt is nyugodtan befoghatjuk. További extra, hogy tápegység fronton is spórolhatunk valamelyest, hisz kisebb teljesítményű példány is elég lehet.
Lejjebb haladva belebotlunk a Pentium sorozatba, amelyben három új Skylake alapú tag található. Sajnos a nagy népszerűségnek örvendő Pendium G3258 Anniversary Edition-höz hasonló modell egyelőre még nem érkezett, pedig a szorzózár-mentes Pentium iránt nagy az érdeklődés – nem is véletlenül. Az egyelőre nem derült ki, hogy később érkezhet-e hasonló kvalitásokkal rendelkező, de már Skylake lapkára támaszkodó utódmodell – idővel kiderül. Egy biztos: Pentium sorozatú processzorokból 47 wattos és 35 wattos példányok egyaránt rendelkezésre állnak – utóbbiak természetesen "T" jelöléssel.
Végül vessünk egy pillantást az igazán energiatakarékos asztali Skylake processzorokra, amelyek szokás szerint ezúttal is "T" jelöléssel érkeznek. Ezek a processzorok mindössze 35 wattos TDP-vel rendelkeznek, igaz, esetenként meg is kéri a gyártó az alacsony fogyasztásból fakadó előny árát: a leggyorsabb modell, azaz a Core i7-6700T például 303 dollárba kerül, tálcás kivitelben, nagy tételben. A fentieket annyival érdemes még kiegészíteni, hogy minden új asztali Skylake processzor esetében DDR4-2133 MHz-es, illetve DDR3L-1600 MHz-es memóriatámogatás jár – azt, hogy éppen melyik aktív, az adott alaplap dönti el a rendelkezésre álló memóriafoglalatok alapján. Az iGPU a HD Graphics 530-as modelleknél 24 EU-val rendelkezik (GT2), míg a HD Graphics 510-es példányoknál mindössze 12 EU-val kell beérni (GT1). Az iGPU alap- és burst órajelei természetesen modelltől függően változnak, ahogy az a fenti táblázatokból is kiderül.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

43. flashpoint...
2015.09.02. 20:45
Mikortól lesznek megvásárolhatók?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Phantomstr...
2015.09.02. 20:47
Szerintem ez valami nagyon kemény felhozatal. Pláne, hogy a Pentiumokat leszámítva padlótól plafonig ugyanazt az IGP-t pakolják mindenbe. Ezzel már komolyan meg fogják keseríteni ezzel az AMD életét APU fronton is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Terror
2015.09.02. 21:30
Az i7 kemény 35 watt TDP-vel azért nem kicsit súlyos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. kadarivi Terro...
2015.09.02. 21:33
notiban csak 15W, ott mégsem panaszkodsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Galdech Phant...
2015.09.02. 22:02
Ne keverd a Broadwellel. Skylake IGP-je nem tudja befogni Kaverit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Phantomstr... Galde...
2015.09.02. 22:10
Nem tudja minden esetben befogni a csúcs kaverit, de nem gyenge, fele a TDP-je és ahogy jelenleg áll a dolog, árban valahova a A8-7650K környékére várható a legolcsóbb modell. Szerintem ez több, mint elég ahhoz, hogy komoly konkurenciát jelentsen. Nem mintha eddig a plafont verték volna az eladások.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Galdech Phant...
2015.09.02. 22:23
Fele? Kb. ugyanannyit fogyasztanak. Még múlt hónapban lettek letesztelve. Azt hittem, hogy olvastad őket.
Inkább az Irist kellett volna lehozni úgy, hogy ne a CPU kárára menjen mint 5775c-nél.

Szép lista egyébként. Csak kár, hogy Haswellhez képest nem nagy előrelépés. Pedig DDR4 miatt reménykedtem benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. kadarivi Galde...
2015.09.02. 22:33
Majd jön év végén/jövő év elején a Skylake Iris Pro is.

Nem Haswellről kell frissíteni.
Nekem egy E8400-am van DDR2-vel. Ahhoz képest érezhető lesz, ha veszek egy i5-6500-at ;-)

OK, ez extrém példa, de az meg nagy pénzszórás, ha valaki minden generációból megveszi ugyanazt a szintet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Phantomstr... Galde...
2015.09.02. 23:03
Micsoda? A K-s i5 és i7, igen azok 91W-osak, az AMD APU-k pedig 95W-osak. De a szorzózáras i5-ök és i7-ek már csak 65W-osak, az i3-ak pedig már csak 47W-osak, azokat pedig tudtommal még máig nem tesztelték, nemhogy egy hónapja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. thestock
2015.09.03. 06:30
Az tényleg nem rossz hogy minden prociban ugyanaz a grafikus chip van.
Az árakkal szerintem nincs gond, az alaplapokéval annál inkább. Lemehetne az áruk,vagy kijöhetnének az olcsóbb verziók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Phantomstr... thest...
2015.09.03. 07:33
Szerintem ezekkel a procikkal együtt jönnek majd az olcsóbb darabok is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. tibaimp Terro...
2015.09.03. 09:32
Pont ez jutott eszembe a 35W-os i7-es, nem egyszerű, fel van adva a lecke rendesen a zen-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. FaL
2015.09.03. 10:34
[HD Graphics 530 - League of Legends]

[HD Graphics 530 - CS:GO]

Lényegében csak ez számít, a legnépszerűbb online játékok (MOBA-k és CS) simán elfutnak rajta átlag 50-60fps-el és (az IGP-t maxra járatva) 73W-on, sokkal jobb hűthetőséggel, mint a i7-4770k.

Tényleg nem ér fel az Iris Graphics 6200-hoz, de még így is elég szép teljesítmény, főleg $250 körüli áron (i5-6600k).

[Tom's hardware HD 530 teszt]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. bp123
2015.09.03. 10:58
Azt tegyük még hozzá hogy ezek a gaming/torture jellegű fogyasztástesztek a lassabb procit jobb színben tüntetik fel. Ha ugyanazt a feladatot adod a prociknak látszik hogy az amd 2-3 évvel van elmaradva energiahatékonyságban.



Videotömörítésnél a 65w tdpjű a10-7800 50% többet fogyaszt mint a 140w-os 5960x.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. tibaimp FaL
2015.09.03. 11:26
Amit bedobtál linket, tesztet az hd 530-ról, meglepett, nem hittem, hogy már itt tart ez is, pedig ebben "csak" 24EU van, ha jól tudom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Bihus
2015.09.03. 11:32
Úgy látszik, az Intel nem akar azoknak eladni procit, akik 2-3-4 éve vették...

Legalábbis azoknak nem, akiknek külön vidkártya csücsül a gépben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Terror Bihus
2015.09.03. 11:44
Miért, mire számítottál, az IGP-k rögtön le is nyomnak egy pár éves diszkrét kártyát?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. atti2010 Terro...
2015.09.03. 12:26
Egyes játékokban amiknek egyszerűbb játékmotorja van, viszont egy Cry Engine már totál megfekteti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Bihus Terro...
2015.09.03. 12:45
A procikról beszélek, nem a kártyákról.

i5-2500k vs i5-6600k:
3,3GHz vs. 3,5GHz
3,7GHz vs. 3,8GHz
95W vs. 91W
230$ vs. 240$

4 év alatt ez elég kevés... hol a fejlődés?

EDIT: ja, és a 6600k már nem tartalmaz gyári hűtőt se?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Terror Bihus
2015.09.03. 12:48
Az új architektúra vagy 25%-kal gyorsabb és 20%-kal jobb hatásfokú fogyasztás szempontjából.

"akiknek külön vidkártya csücsül a gépben"

Ebből mertem azt a konklúziót levonni, hogy azt feltételezed, a CPU-nak helyettesítenie kéne a diszkrét kártyákat, mert másképpen nincs értelme videokártyákat emlegetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Bihus Terro...
2015.09.03. 12:52
Pont az ellenkezője, akinek külön vidkártyája van, annak édesmindegy, hogy HD3000 vagy HD 530 van a prociban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. tibaimp Bihus
2015.09.03. 13:30
Igen, de a piaci követelmény, hogy "erős" igp legyen a cpu-ban. Évekig az Intel lefosta az igp-t, és erre mindenki sárral dobálta, most letett valamit az asztalra önerőből (nem felvásárlással), igaz évek kellettek hozzá, de kinek nem....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. FaL Bihus
2015.09.03. 15:24
i5 2500k:
Intel HD Graphics 2000 - 6 EU
32nm
DDR3
AVX 256

i5 6600k:
Intel HD Graphics 530 - 24 EU
14nm
DDR3L/DDR4
AVX 512
Thunderbolt 3.0
16 PCI-E 3.0 sáv CPU felől, 20 a PCH felől
és még vagy legalább 10 technológiai újítás

Ha ez neked nem elég fejlődés akkor nem tudom mit akarsz... nem csak a GHz a lényeg... -.- Ebben a prociban kevesebb TDP-vel egy klasszisokkal erősebb IGP van és 4 generációval fejlettebb technológiákat alkalmaz.

[Elég egyértelmű ez a táblázat]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Galdech FaL
2015.09.03. 15:48
Ő szerintem arra gondolt, hogy a 6600K átlagosan 20%-kal erősebb a 2500K-tól és még többet is fogyaszt egy kicsivel. IGP-t leszámítva valóban nem nagy előrelépés, pedig mennyi generáció van közöttük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.09.03. 16:08
az ilyen komment után nem tudom eldönteni, hogy olvasni nem tudsz/akarsz, vagy csak szimplán trollkodsz/haterkedsz...

[LINK]

Nézz már rá a tesztekre, i7 2600k-val (ami a 2500k-nál azért kicsit erősebb) összehasonlítva 30-50% puszta processzor erő/teljesítmény többlet van és akkor még az IGPről nem is beszéltünk. Ráadásul mindezt kisebb fogyasztással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Phantomstr... Galde...
2015.09.03. 16:09
LOL, mai CPU erőben van a 2500K és a 6600K között, az több, mint amit a messiás gyártó a Phenom II óta összehozott
IGP-ben pedig másik dimenzió.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Galdech FaL
2015.09.03. 16:24
Összesített eredmények érdekelnek, nem külön kiragadt részletek. 2500K és 6600K között látható a fogyasztásbeli különbség. 2600K kb. 15%-kal erősebb 2500K-tól, így van. Most akkor nézd meg, hogy mennyi különbség van 6600K-hoz képest.

Phantom: Minek kellett bevenni a pirosakat ide? Hogy megint kezdődjön a hülyeség? Gratulálok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010 Galde...
2015.09.03. 16:26
Phantom: Minek kellett bevenni a pirosakat ide? Hogy megint kezdődjön a hülyeség? Gratulálok.



Aztán pont ő kiabál a leghangosabban hogy sok a flame meg a troll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Bihus FaL
2015.09.03. 17:07
Igen ám, de miből jön ez a teljesítmény többlet? Nem lehet, hogy ezekben a tesztekben az IGP szintén beleszámít a teljesítménybe?

A freki nem indokolja, hyper threading a 6600k-ban sincs...

A táblázatban egyedüli lényeges különbség a system bus 5 vs 8GT/s, na meg a DDR4.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. csabi02
2015.09.03. 18:04
Felesleges a hőbörgés,kurva jó procik és közben lendületes igp fejlődés megy végbe.
Minden generáció hasonlítások vagy vs amd a8,a10 hülyeség,egyszerűen nincs értelme.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. csabi001
2015.09.03. 22:19
Engem azzal próbáltak meg eltántorítani ettől a procitól hogy egyrészt:
50-60 ezer lesz majd az i3.
IGP-n kívül semmivel sem jobb.
Csak jobban melegedik.

Szerintem ennek az összes része hazugság. Eleve kevesebbet fogyaszt, pedig már a Haswell sem volt egy nagyon nagy fogyasztó gépezet.

Mondjuk azt sajnálom, hogy se infó nincs arról hogy mikortól lesznek itt elérhetőek se semmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. 5hR3kY bp123
2015.09.04. 08:47
Ha megtanulnál rendesen grafikont értelmezni akkor rájöhetnél hogy nincs olyan szinten elmaradva amilyen szinten te idekamuztad. Ott van világosan a grafikonokon hogy az A10-7800 fogyasztásra megáll a 121 maximum 122W-nál, és az 5960X pedig 141 maximum 142W.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.09.04. 08:48
már elérhető:
https://ipon.hu/webshop/product/intel_core_i5_6600k_3.50ghz_1151_box/1234688

de Ipon rendre elég drága manapság, szóval ha ismered a többi helyet, ahonnan számtech cuccokat lehet beszerezni, ott is nézd meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BlackDrago...
2015.09.04. 09:26
Én a Skylake-et kihagyom, a Kaby Lake-et várom mert a Skylake csak a 8 bites színkódolásra tartalmaz h.265 hardveres dekódert. A 10 bitest (Main10 profile-t) csak hybrid módban tudja, ami HTPC-hez kevés. Remélem a Kaby Lake-be már tényleg beleteszik a HEVC/10-et is...
Tud valaki erről valami biztatót?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Terror Bihus
2015.09.04. 09:32
Az IPC, mint fogalom, ismeretlen? Nem a frekvencia az egyetlen tényező...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. csabi001 FaL
2015.09.04. 11:05
Nem látok még i3-as és most megjelent változatokat csak a régi 3 db-ot, ami még kijött augusztusban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.09.04. 13:46
bocsi átsiklottam felette, hogy i3-at keresel azt még consumer szegmensben nem láttam én sem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csabi001 FaL
2015.09.11. 14:48
megjelent már 1-2 új i5-ös. Vagyis kettő, de az i3 és az alsó kategóriák még várnak magukra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Innowin
2015.10.08. 13:05
Sziasztok!

Tervezek összerakni egy új konfigot otthonra. És azt nézem, hogy a DDR4 mostanra már elég jó eredményeket ért el órejel terén.
Kinéztem egy alaplapot, ami a gyártó adatai szerint 3600MHz-ig képes lekezelni a ramot.
Még ilyen, vagy ehhez hasonló teljesítményen találtam is megfizethető ramot.

A gondom ott kezdődik, hogy nem látok a piacon olyan intel procit (6th gen i5, i7), ami jelenleg 2133MHz-nél magasabb órajelű ramot kezelne. Tehát menni fog, csak nem fogja kipörgetni amit névlegesen tudna a ram.

A kérdésem az, hogy ez tényleg így van? És ha igen, akkor miért kaphatóak magasabb órajelre képes alaplapok és ramok, ha a proci még a DDR4 belépőszíntű órajelénél tart. (Gyártói adatok szerint). Sajnos nem találtam a témában megnyugtató választ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Terror Innow...
2015.10.08. 13:24
Hivatalosan egy processzor sem támogat ilyen órajeleket, ez mind tuningnak minősül (ahogy hivatalosan a Haswell is csak 1600-as memóriát támogat). Ettől függetlenül a bios-ban olyan órajelet állítasz be, amilyet akarsz, vagy csak simán aktiválod az XMP profilt. A probléma nem is az órajelekkel van, hanem inkább a feszültséggel. 1,2 Voltos modulokat válassz inkább. A memória egyszerűen nem limitáló tényező, szóval szívatni a rendszert valami über tuningrammal teljesen fölösleges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Innowin
2015.10.08. 13:36
Lényegében azt mondod, hogy elég lesz venni egy 2133MHz-s DDR4 ramot? A magasabb órajelek az alaplapnál és az RAM-oknál pedig marketing fogás inkább? Nekem ez átkozottul fura, hogy ezekhez miért kell tuning és miért ragadtak le gyári beállítások mellett a ddr4 belépőszintjénél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror Innow...
2015.10.08. 14:05
Én azt mondom, hogy ami különbség a memória frekvenciájából adódik alkalmazások alatt, az pár százalékban mérhető. Nyilván vannak memóriaintenzív dolgok, kódolás, tömörítés, webszerver, ilyesmi, amin jobban látszik, de pl. játék vagy hasonló hobbifelhasználás mellett ebből vajmi keveset fogsz érzékelni. Azt a pénzt inkább költsd SSD-re vagy erősebb videokártyára. Esetleg több standard memóriára.

Én 2666-ost vettem, mert alig volt drágább a 2133-asnál, de a 2800-as már rögtön plusz húszezer forint volt. Na neeee.... Szóval ha én te lennék, megnézném, milyen 1,2 voltos memót támogat a lap hivatalosan, és megvenném azok közül a leggyorsabbat, amelynek még nincs elmebeteg ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Innowin Terro...
2015.10.08. 14:20
Köszönöm a segítséget, akkor ezt fogom tenni SSD-ből és RAM-ból Corsairokat néztem. Remélem azokkal nem lesz bajom, a teszt adatok szerint elég jók. Igaz majdnem kétszer annyiba vannak, mint a Kingston.

Lehet a többlet pénzt 16 giga helyett, 32re költöm, vagy erősebb videókártyára mint az nvidia gtx 960 4gb gaming verzió.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!