iPon Hírek

Megjelent a 3.0.1-es PhysX SDK: egy nagy lépés előre

Dátum | 2011. 06. 08.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Az Nvidia az E3 show körüli hatalmas felhajtást kihasználva bejelentette a PhysX SDK (szoftverfejlesztő-csomag) legfrissebb kiadását, amely immáron a 3.0-s verziószámot viseli. A friss SDK természetesen nem csak Windows-ra, hanem Mac OS-re és Linuxra is elérhető, sőt, az Xbox 360-at, a Playstation 3-at és az Android-os eszközöket is támogatja.

A legfrissebb szoftverfejlesztő-csomag az Nvidia állítása szerint már több, mint három éve készül. Az újdonság egy újraírt PhysX motor köré épül, amely számos processzor mikro-architektúrát támogat és természetesen lehetőséget biztosít a GPU alapú gyorsításra is.


A PhysX 3.0 előnyei rendkívül jól megmutatkoznak nagyobb pályák esetében. A fejlesztőknek lehetőségük lesz több szereplőt összevonni egyetlen csoportba, amelyet aztán egyszerűbben, hatékonyabban lehet menedzselni. Ez azért jó, mert így csökken a számítási feladatok okozta terhelés, amelynek segítségével meg lehet jósolni a szereplők közötti ütközések okozta mozgásokat. Az optimalizáció jóvoltából javul a rendszer összteljesítménye és a memóriahatékonyság is.

Az új kiadás érkezésével elérhetővé válik egy új szolgáltatás is (Binary In-Place Serialization), amely a szereplők gyors beillesztését teszi lehetővé a színpadra minimális mennyiségű adatmásolás mellett. Az eljárás lényege, hogy a szimulációban felhasználni kívánt szereplők a színpadon kívül készülnek el és a rendszer mindaddig eltárolja őket, amíg felhasználásukra szükség nem lesz. Ezáltal a szereplők a korábban alkalmazott eljárással ellentétben nem igény szerint készülnek el és semmisülnek meg, amikor éppen szükség van rájuk. Az új megoldás jóvoltából a fejlesztők hatékonyabban bánhatnak az erőforrásokkal és lecsökkenthetik, illetve el is kerülhetik a pillanatnyilag jelentkező hatalmas számítási terhelés okozta problémák előfordulását.
Multithreading
A PhysX 3.0 minden eddiginél hatékonyabb multithreadinget kínál, ami rendkívül jó hír. Az új feladatkezelő (Task Manager) segítségével minden platform esetében kiaknázhatóak a többmagos processzorokban rejlő lehetőségek, ami nagy mértékben növekvő teljesítményt és sokkal jobb játékélményt jelent.

Az Nvidia a számos optimalizáció, illetve az újítások mellett rugalmas, hatékony fejlesztőeszközöket is kínál. Az új kiadás megjelenésével elérhetővé vált a PhysX Visual Debugger legfrissebb verziója, ami sokat fejlődött elődjéhez képest.

PhysX Visual Debugger
A PhysX SDK 3.0.1-es kiadása már elérhető a fejlesztők számára. Az újdonsággal kapcsolatban bővebb információt itt találnak az érdeklődők.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Fzoltan
2011.06.08. 10:45
Akkor mostmár Radeon kártyákon is értékelhető sebességen fog futni a Physix?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Nurba
2011.06.08. 11:04
Ha optimalizáltabb lesz az egész és a CPU kód több szálon is futni fog, akkor az jó hír a Radeon tulajoknak...szerintem. Valószínű, hogy az Nvidia a Physx megoldását szeretné befutónak a jövőben (pl Havok, Bullet mellett), mert mindenképpen a gyártó és platformfüggetlen megoldásnak lehet nagy jövője...mondjuk annyi megmarad, hogy GPU gyorsítés csak nvidián, így nagyon részletes/fejlett fizika az Ő termékükön gyorsabb lesz. Ha majd kijön, akkor letesztelem a Batman-nal vagy a Mirror's Edge-vel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Juliska
2011.06.08. 11:06
Eddig is volt Multithreading, csak a programkódban aktiválni kellett, ha az NV nem akarja, akkor nem lesz jó a sebesség. A Physx 3 előnye, hogy támogatja az Android OS-t. Ez a lényegi fejlesztés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ragnarr
2011.06.08. 11:31
Remelem az a verzio mar jobban fogja hasznalni a x86-os procikat , mert ott rendkivul gyengen szerepelt eddig a Physx , viszont az is erdekes hogy a Witcher 2 ami nVidia logoval jelent meg Havok fizikat hasznal .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Juliska
2011.06.08. 11:59
Ragnarr: Szerintem ez nem egyedi. Ha van pénze a stúdiónak Havok licenszre, akkor egyértelmű nincs semmilyen érv a Physx mellett. Ha nincs pénz, akkor jó az ingyenes Physx is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. spagi86
2011.06.08. 12:07
Légyszíves segítsetek nem tudom letölteni vagy ezt nem is lehet??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Balucsek spagi...
2011.06.08. 12:23
Ez SDK (Software Development Kit) szóval elvileg ez ahhoz kell, hogy physx-es progikat írjál vele nem ahhoz, hogy a physx-es játékok fussanak szóval nem hiszem, hogy erre szükséged lenne. Ami neked kellhet az ez lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. spagi86
2011.06.08. 16:47
Köszönöm szépen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jzsgbr
2011.06.09. 05:58
Annyira bizonytalanynak tunik a pc-s 3D gyorsitok pica az elkovetkezendo 3-4 evben,kezdve a directX-es zsakutcaval es stb stb.... hogy ezen fejlesztesek kapcsan mar nem is ertem az erofesziteseket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!