iPon Hírek

Megjött az Assassin's Creed Unity utolsó nagy javítása

Dátum | 2014. 12. 17.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Végül mindössze egy napot csúszott az eredetileg kijelölt dátumhoz képest az Assassin's Creed Unity négyes számú nagy javítócsomagja. A nagyot pedig minden tekintetben szó szerint tessék érteni: a konzolokon 6,7GB-ot kell letölteni (a PC-s verziót még nem adták ki). Ráadásul az Xbox One-tulajdonosok "kicsit" rosszabbul jártak, ott ugyanis valamiért hibás a patch, és a teljes játékot, azaz 40GB-ot akar letölteni! A Ubisoft közölte, tudnak a problémáról, és már dolgoznak a megoldáson, így Xbox One-on is a PS4-essel azonos méretű, vagyis 6,7GB-os lesz a patch. Akik a merevlemezen elfoglalt helyért aggódnak, fontos megemlíteni, hogy nem 6,7GB-tal bővül a játék, hiszen korábbi fájlokat cserél le, így mindössze pár tíz megával foglal majd többet a háttértárból. Persze két fontos kérdés van jelenleg: 1. Meghozta-e a várt hatást a javítás a framerate tekintetében? 2. Ha igen, kellett-e ezért valamennyit butítani a grafikán, vagy a város részletességén? Teljesen pontos választ valószínűleg csak a Digital Foundry alapos elemzése után kapunk majd, de a NeoGAF-on már szórja a nép a tapasztalatokat. Ezek alapján úgy tűnik, hogy a grafika és a város részletessége nem változott, a framerate viszont ténylegesen javult bizonyos helyeken - de nem mindenhol, és továbbra sem stabil 30fps. A fórumon többen úgy foglalják össze az érzést, hogy "ha hozzászoktál a korábbi Assassin's Creed-játékokhoz PS3-on, akkor ezzel sem lesz problémád", nagyjából leírva ezzel a tényt, hogy néha eléri a 30fps-t a játék, de leginkább azért alatta marad. A beszámolók szerint a bugok jelentős része is megszűnt, azonban a rendkívül ronda pop-in és az NPC-k ruhájának folyamatos "cserélődése" továbbra is fenn áll, sőt, ha lehet rosszabbá vált: az utcán közlekedve ugyanis nem csak az NPC-k ruhája cserélődik már ki, ha közelebb érünk, hanem maguk az NPC-k is jóval közelebb kerülnek elő a semmiből, mint korábban - elképzelhető, hogy így tudtak a programozók javítani a teljesítményen, vagyis agresszívabbá tették az NPC-k LOD-olását. Mivel láthatóan ennek az egész kalamajkának a kijavítása komolyabb munkát igényelne (mondjuk az engine mélyebb megpiszkálását), a Ubisoft megpróbálta a hibát a játék "részévé tenni", és egy olyan animációt kapott az NPC-k váratlan és véletlenszerű megjelenése, mintha az valójában az Animus hibája lenne. Tudjátok, "it's not a bug, it's a feature"!
Tanulság: ez a játék valószínűleg érdemben sosem lesz jobb, de most már legalább komolyabb hibáktól és összeomlásoktól mentes, működik az online szekciója, a framerate pedig legalább a tolerálható szintet közelíti.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. mikej95
2014.12.17. 17:02
Bugból feature. Dobniuk kéne már azt az 1000 éves (gyakorlatilag 7) motort és az egész deferred context baromságot. Már senki nem támogatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gab78
2014.12.17. 18:05
Ez nem egy egyszerű hiba, hanem egy koncepcionális hiba. Azért arra kíváncsi lennék, hogy kik tesztelték a játékot és min, hogy ez nem szúrta ki a szemüket?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. 5hR3kY
2014.12.17. 19:23
Az egész engine-t ki kellene cserélni alatta.
Ha ezt nem lépik meg akkor várni kell, és 5-7 év múlva már olyan gépek lesznek alapból amik elbírják futtatni aránylag normálisan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Riddick77
2014.12.17. 21:14
A program minőség ellenőrzése elég komolyan megbukott azért.

Az intelligencia mentes fórum hozzá szólok, viszont simán megérdemelnének egy bant az adminoktól szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Tibike1993
2014.12.17. 22:12
Szánalmas.... ennyit az Ubisoftról. 4 patch, és még most se tudták megoldani a problémát. Szerintem programozó gárdát kéne cserélni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. davidrt Tibik...
2014.12.17. 23:35
Én inkább a PR osztályt cserélném le. Igaz, hogy még egy vödör szart is eladnak, de ha a tech csapatnak nincs erőforrása és ideje azt megvalósítani, akkor kicsit vissza kéne venni a reklámból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. 5hR3kY david...
2014.12.18. 08:06
Eladják azt a vödör szart, de amikor valaki megveszi akkor derül ki hogy, nincs is tele! A kedves produktum készítői úgy vannak vele hogy kaptál vödröt is, meg szart is, ne pampogjál. Ha sokan reklamálnak akkor pár adaggal beleürítenek még, csak az a baj hogy szorulásuk van így soha nem lesz tele az a vödör.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. davidrt 5hR3k...
2014.12.18. 08:45

Mondjuk a vödö szar eladása hasonlatot én az osztály sikerességére értettem. Szerintem a Unity jó, én nagyon sokat játszok vele. Csak be kell látni, hogy amit a Ubi marketing címen csinál az brutális. Talán kevesebb és reálisabb hype-al a csalódás is kissebb lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Andrejka
2014.12.18. 10:42
Újabb "mérföldkőhöz" értünk kérem, a Ubisoft feltalálta a "patch patch-elése" fogalmat!
Szánalom!

Az Ubisoft lassan ezt is eljátszhatná, még tisztességesebbnek is tűnnének!

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim
2014.12.18. 11:12
Arno akkor ki fog maradni az életemből. A koldusok után nyomtam az uninstallt. Még jó, hogy egy fillért nem költöttem erre a szemétre (ahogy a FC4-re se, ami a ubisoft logóig sem volt hajlandó eljutni, míg nem nyomtam uninstallt a G13 gamepadomra. Megtettem, elindult, röhögtem egyet, G13 vissza, FC4 le!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tamaspolga... david...
2014.12.18. 15:33
pont hogy a marketing végzi jól a dolgát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. petipeti14
2014.12.18. 15:39
6.7 GB-os patch? a helyükben már új játékként adtam volna ki

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.12.18. 21:08
5-7 év múlva lesznek olyan gépek? Épp ez az hogy várhatunk 100 évet is akkor sem lesznek, mert az egészet a DX11 működése limitálja, ezért írtam, hogy koncepcionális a hiba, már a fejlesztés elején elcseszték. Jelenleg csak a szart sminkelik, az megy, de nagyon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95 gab78
2014.12.19. 18:43
Érdekes más engine nem szenved (komolyabban) ettől csak az Anvil és a Disrupt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!