iPon Hírek

Megkapta a Vulkan-támogatást a Doom

Dátum | 2016. 07. 12.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Tegnap este megérkezett a Doom legújabb frissítése, ami nem mást hoz magával, mint a Vulkan API támogatását. A DirectX 12 konkurenciájaként induló grafikus környezetnek ez lesz az első olyan bemutatkozása, amikor ténylegesen használni is akarják, nem csak demózni, így nyilván izgalmas a dolog. A Vulkan API aktiválásához a menüben a Settings > Advanced > Graphics API almenüig kell elnavigálnunk, és ott aktiválnunk a kívánt beállítást, ami lehet az alap OpenGL, vagy az új Vulkan. Ha újat választunk, a játék újraindul. Az id Software szerint a minimum gépkövetelmény közelében lévő felhasználók jobb teljesítményre számíthatnak a Vulkan használatától az alacsonyabb beállításokon, míg a jobb masinával rendelkező játékosok kiemelkedő framerate-ekre számíthatnak még a magasabb grafikai szinteken is. Ezzel együtt viszont a Doom minimum és ajánlott gépkövetelményei hivatalosan nem változtak meg. Ami a támogatottságot illeti az id Software jelenleg azt közölte, hogy a Vulkan nem fog működni (vagy hibásan) a 2GB-os Nvidia kártyákon Windows 7 alatt, és a GeForce GTX 690-esnél is maradni kell az OpenGL-nél. Ami az aszinkron compute-ot illeti, azt jelenleg csak az AMD kártyáin támogatja a Doom, így ott további teljesítménynövekedés érhető el, de a készítők már dolgoznak az Nvidiával valamiféle megoldáson, hogy a zöldeknél is elérhető legyen a funkció. Az esetlegesen még meglévő hibákról és hiányosságokról a Bethesda hivatalos fórumán lehet olvasni, de úgy tűnik, hogy szerencsére ezekből nem sok van. UPDATE: Mint kiderült, SMAA mellett nem működik az Async Compute, ezért lecseréltük a videót egy frissebbre, amiben már vannak új eredmények. Szépen látszik, hogy AC használatával még tovább gyorsul az RX480-as, méghozzá elég szép mértékben. (A találatért köszönet aragorn10-nek.)
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

39. Meteoreso
2016.07.12. 09:35
"Ami az aszinkron compute-ot illeti, azt jelenleg csak az AMD kártyáin támogatja a Doom, így ott további teljesítménynövekedés érhető el"
Konkretizáljuk mert nem kicsi a fejlődés: 106-ról 135-re nőtt az FPS !!! (Ez még nem a custom kártya)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Terror
2016.07.12. 09:59
Külön API kellett ahhoz, hogy a 480-as versenyben legyen a kétéves 970-essel. OpenGL-ben elvérzik az AMD csúcstechnológia, szóval hozzá kell igazítani a dolgokat, hogy nézzen ki valahogy a végeredmény.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Meteoreso
2016.07.12. 10:11
Amúgy sarkosan ide lehet még azt a hírt is írni hogy a
Rise of the Tomb Raider is megkapta a Directx 12ben az aszinkron compute támogatást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Buky87
2016.07.12. 10:21
Ez szép és jó. Mint Radeon tulaj boldog vagyok, de ez csak az első fecske. Az Nvidiánál van annyi pénz, hogy meggyőzze a fejlesztők többségét arról nem kell az embereknek a Vulkan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. BReal
2016.07.12. 10:33
Terror:
"Szerintem jót röhögnek, mert külön API kellett ahhoz, hogy a 480-as versenyben legyen a kétéves 970-essel. "

Én meg szerintem jót röhögök rajtad, amikor minden egyes alkalommal - beleértve a mostanit is - látom, hogy vergődsz minden AMD-vel kapcsolatos hírnél. Amúgy ez az a Vulkan, ami hasonlóan a Mantle-höz, vagy DX12-höz, le lett sajnálva? Most meg bekerül egy játékba, gyorsul az AMD, lassul az NV, hát ez van. Valaki elfogadja, valaki nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Terror BReal
2016.07.12. 10:38
Én nem vergődöm. Linkelt teszttel támasztottam alá a mondanivalómat. Itt maximum az vergődik, aki ki akarja magyarázni az AMD évek óta tartó csúfos teljesítményét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. BReal Terro...
2016.07.12. 10:45
A linkkel azt sikerült bizonyítani, hogy a 480 nem keveset gyorsult Vulkan támogatással (ami a Mantlehöz hasonlóan low level API), míg a 970 lassult, bizonyítva az erre alkalmatlan voltát. Természetesen a 1070-ből kiindulva a 1060 gyorsulni fog. Csak épp az is leolvasható a grafikonodról, hogy míg az NV Vulkan alatt 19%-ot, addig az AMD 31%-ot gyorsult. Szóval köszönjük a grafikont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Riddick77
2016.07.12. 10:48
Ez jó hír egyértelműen. Mégis volt abban valami,ami az AMD mondott,hogy nagyon nem mindegy mennyire fejlett API-n futnak az adott programok. Végre elkezdték kihasználni a hardverben lévő lehetőségeket. Év végén,és jövőre is jönnek az új AMD-s konzolok. Remélem az Microsoft is azon lesz,hogy a DX12 is hasonló mértékben fejlődjön,mint a Vulkán. A látvány nagyon szép,ráadásul egy 4GB RX 480-on tesztelték! Viszont, milyen brutál 12 magos CPU-n tolják ,mert elég szép a többszálas kihasználtság?! : )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Terror BReal
2016.07.12. 10:48
Azt sikerült bizonyítani, hogy volt is honnan gyorsulni, mert OpenGL alatt nagyon gyenge a kártya. Amíg DX alatt elvileg egy szinten vannak, talán a 480 erősebb is, addig OpenGL alatt összecsinálta magát jól, egy low-level API kellett neki, hogy megint szintre kerüljön. Nagyon szívesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.07.12. 10:51
Továbbra sem értem miért kell ujjongani meg örömtáncot járni amikor az egyetlen még talpon maradt konkurenciát jelentő vga gyártó is halálán van.

Neked is rossz lesz, ha mégjobban elszáll az AMD, mert az NV még kevesebbet fog fejleszteni és még drágább lesz egy jó vga.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. tr4k4n
2016.07.12. 10:51
Itt most rohadtul nem az a lényeg hogy amd vs nvidia, hanem hogy legyen egy olyan cross platform cucc, ami kiüti a fenébe ezt a szutyok directx-t és le lehessen törölni a csába a winfost, mert a felhasználók igen nagy részét még mindig az köti szerintem a windowshoz, hogy játszani akar játékokkal, és én pl nagyon örülnék neki, ha bármilyen linux oprendszeren játszhatnék bármilyen játékkal normálisan, mert ez az erőszakos microsoft üzletpolitika, hogy ránk van kényszerítve lassan minden új ms termék, kicsit undorító...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. BReal Terro...
2016.07.12. 10:54
Most jöhetnék azzal, hogy az miért lényeg, hogy OpenGL alatt lassú, hiszen már régóta jelen van a számítástechnikában, PC-n mégis a két kezemen meg tudom számolni, hány jelentős játék jött ki ezzel az API-val. Tudod, ez az az érv, amit ti a DX12-vel szemben (ami mellesleg friss és ropogós) fel szoktatok hozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Riddick77 tr4k4...
2016.07.12. 11:02
Hát,a Linux kissé már kissé lecsengett az átlag felhasználók körében szerintem. Érdemes megvizsgálni a friss operációs rendszer felhasználói adatokat,ott egyből látszik mennyire visszaesett. 90 % körüli a Windows használat a Pc-ken.

https://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=10&qpcustomd=0
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Asagrim Riddi...
2016.07.12. 11:07
Kényszerből? Ha nincs alternatíva, nem nehéz 90% feletti használtságot elérni...

A platformfüggetlen API pont ezért kell, az ember nem lesz egy operációs rendszerhez kötve. Júniban sikerült minden Windows programomhoz Linuxos alternatívát találnom, engem is már csak a játékok (meg a dual boottal járó macera) tartanak Windowson.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Riddick77
2016.07.12. 11:17
Én a munkámból kifolyólag elég sok felhasználói géphez férek hozzá. Az a gond,hogy az átlag usernek nincs szüksége arra,hogy egy olyan alternatívát keressen a Windows helyett amit nem ismer.

A kényelem,az egyszerűség,a stabil megbízható működés ,a hardverek és a szoftverek,a driverek maximális kompatibilitása ez első számú érv.

Aki meg az alap irodai munkán kívül még szórakozik ,játszik a PC-vel ,azoknak nem hiszem ,hogy ajánlani lehetne egy Linuxot,ha nem rendszergazda vagy/és mérnök az illető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.07.12. 11:30
6800K-n fut a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. aragorn10
2016.07.12. 11:38
Új videó. itt már be van kapcsolva az Async Compute.
Link
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Svindler arago...
2016.07.12. 11:53
Köszi, ki is cseréltük a cikkben. Szép ugrás van az Async compute-tól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. 5hR3kY
2016.07.12. 11:53
Valaki nem tuja hogy a letölthető Demo-ba is benne van már? Mert akkor kipróbálnám, de ha nincs fölöslegesen nem tölteném le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. xcomman arago...
2016.07.12. 11:56
Nem rossz. Most már csak az hiányzik, hogy a többi cégben is elkezdjenek erre az api-ra építeni...

Az opengl-t meg hagyjuk inkább Tudtommal a vulkannal fogják leváltani, szóval linuxon is lesz. Más kérdés, hogy én ettől még biztos nem fogok linuxot felrakni Vagy csak én szoptam mindig az ubuntuval és inkább mást kellett volna kipróbálnom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Meteoreso
2016.07.12. 12:08
Nagyon jó lenne egy erős ellenfél WInnek, de amíg van sok pénz addig jönnek a Xbox & Win10 exclusive címek és az nagyon tud fájni, mint nekünk a Last of US, vagy az Uncharted sorozat...
OpenGL-re tényleg nem épül túl sok játék manapság, csak páran ragaszkodnak már hozzá. Szinte az összes játékmotor ingyenes , miért optimalizálgatna bárki is rá. De ezek a viszonyok attól is függnek hogy tartanak be egymásnak a cégek, milyen érdekek húzódnak a háttérben
pl nemzetbiztonsági
Ebből a szempontból a Direct X 12.1 is érdekes amiknek effektjei lehet le sem fognak fordulni NV kártyákon. Lényeg hogy a fejlődés ne álljon meg, majd a cégek lefájtolják egymás ellen. Itt most nem nagyon van más út előre mint a Vulkán és a Direct x 12, mindegy ki mit akar erőltetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. AgeOfVampi... Terro...
2016.07.12. 12:13
gtx 970 SSC
OK
esetleg a 480-at nem kellett volna alulfeszelni és kisebb órajeleken futtatni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Svindler AgeOf...
2016.07.12. 12:27
Igen, az szép tuningos kártya, de ettől függetlenül (mivel átlagban erősebb az RX480) valószínű, hogy az nVidia drivere jobban kezeli az OpenGL-t, mint az AMD-é (ez régen is így volt, valsz. nem gyúrtak rá sokat).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. AgeOfVampi... Svind...
2016.07.12. 13:40
Azt nem is vontam kétségbe, csak kicsit viccesnek találtam a linkelt bizonyítékot.
Tök fölösleges így hitelteleníteni magát, csak hogy nagyobbnak tűnjön a különbség. De hagyjuk is, sosem fogom megérteni ezeket a fan dolgokat. Inkább örüljünk, hogy van előrelépés, meg talán lassan árverseny is lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Lala333 Svind...
2016.07.12. 13:59
Egyfelől igazad van, AMD csak a 300-as sorozattól felfelé támogatja az OpenGL 4.5-öt, tehát 200-as széria és alatta 4.3-al kénytelen futni. Valószínűleg ezért fut AMD esetében az elavult 4.3-on szemben az Nvidia 4.5 helyett. Másrészt nem hiszem, hogy számottevő különbség lenne akkor, ha AMD-n is OpenGL 4.5 futna. Az már más kérdés, hogy támogatott hardverek esetén miért fut 4.3-on...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Terror AgeOf...
2016.07.12. 14:51
Nem igazán értem a problémádat, a fentebb linkelt tesztben lévő kártya kemény 25/50 Mhz-cel jár magasabb órajelen, mint például EZ a 95 ezer forintos 970. Nyilván ez a semmivel egyenlő tuning alapjaiban rengeti meg a teszt végeredményét vagy csak olyan szinten vak vagy, hogy utána sem néztél, mire fröcsögsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Svindler Terro...
2016.07.12. 15:55
De attól még alaphangon legalább 14% tuningról beszélünk. Az más kérdés, hogy manapság már nem nagyon lehet kapni tuning nélküli 970-est, de hát nem is tegnap jelent meg.

Mondjuk ez a téma szerintem már kicsit túl van lihegve, point taken, de ha megnézed az AC-s eredményeket, akkor már nem mondhatod, hogy csak az OpenGL driver gyengeségét hozta be a kártya, jóval a 970 fölé tud menni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. nemlehet
2016.07.12. 16:01
Hagyjátok, valami furcsa okból attól boldog, ha bebizonyítja, hogy az AMD kártyák szarok és nem is úgy van ahogy... Olyan nincs hogy valahol az AMD jöjjön ki jobban.

Mindig lehet találni valami olyan mutatót amiben a másik kártya a jobb. Asszem a PH-n láttam az egyik topicban, hogy kínjukban a chipméret/dollár meg kártyahossz/fps mutatókkal jöttek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Asagrim nemle...
2016.07.12. 16:51
LED-ek száma per FPS érdekelne, valaki nem akarja kiszámolni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. hunspirit nemle...
2016.07.12. 16:59
Az AMD-s az már csak ilyen fanatikus fajta, főleg a prohardveres, nem lehet velük mit kezdeni. Amikor a 970, 980 megjelent akkor meg a használt r9 290-es árakkal jöttek, most ha a használt 970, 980 árakkal jössz, akkor képedbe vágják h de dájrektx12 meg jövőbemutató technológia. A maxwellen kártyákból a tuningoltat nézzük, hát ez van. Nekem a gyári adat a GTX960-hoz az 1279MHz-es boost clock, hozzá sem nyúltam megy 1380Mhz-en. Tuningolnám 1500Mhz simán meglenne. Az rx480-at meg alulfeszelni kell, nehogy leégjen az alaplap.

Tegnap kipróbáltam a Vulkan-t a Doom-on, hát elkeserítő. A Vsync be volt kapcsolva, a fix 60 fps mindkét api esetén megvolt, de vulkan alatt belassuló kép, microlagg (egy ilyen gyors játéknál ez játszhatatlan) kb mintha Amd-s kártyám lenne hirtelen. Ráadásul tovább is töltött mint szokott. Szóval fps mérésekbe már bele sem mentem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.07.12. 16:59
Anyám borogass.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. I_love_Nap... nemle...
2016.07.12. 19:09
A trükk ott van elrejtve, hogy nem szabad olvasni a butaságait, görgetni kell. PH-n is sok az elvakult márkadrukker, például csak egyet említsek az egon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Terror I_lov...
2016.07.12. 19:22
Kimondottan tilos teszteredményekről meg ilyen butaságokról tudomást venni, és akkor semmi sem zökkenthet ki az álomvilágból. Ha valaki mégis mutatna egyet, le kell fanboyozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. errorcode0... BReal
2016.07.12. 19:27
Érdekes, én nem tapasztaltam ugyanezt.
Nem lehet hogy direkt nyúltál hozzá valamilyen beállításhoz hogy rosszabb eredményt kapj?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Whysper
2016.07.12. 20:06
[LINK] Na és ez rx 480 Vulkan + asinc = 980Ti

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Praston hunsp...
2016.07.12. 20:35
"de vulkan alatt belassuló kép, microlagg (egy ilyen gyors játéknál ez játszhatatlan) kb mintha Amd-s kártyám lenne hirtelen"

Ezt kérlek fejtsd már ki nekem, mert Én nem szoktam micro laggtól szenvedni AMD-s kártyával 1 kártyás rendszer esetén. Never go full retard.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Meteoreso
2016.07.12. 21:03
No Comment:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. siriq
2016.07.12. 23:43
Azert ilyenkor elkondolkodom, hogy biztos jo dontes volt a reszemrol nem megvenni a ref 480 4gb verziot online webshopbol 67k-t? 73K-t pedig mar a 8gb verziot vettem volna. Mar mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.07.13. 00:16
Szerintem nem rám akartál reagálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!