iPon Hírek

Meglepetés: megjelent a PC-s Gears of War Ultimate Edition

Dátum | 2016. 03. 01.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Microsoft még a múlt héten tartott egy zártkörű sajtótájékoztatót, melyben leginkább az Xbox és a PC lehetséges közös jövője került a középpontba. A sajtótájékoztatón elhangzottakra azonban március 1-ig embergót szabott meg a vállalat, ami éppen ezekben a percekben járt le, úgyhogy elkezdtek beérkezni az információk. Az első, hogy a PC-s Gears of War: Ultimate Edition a mai naptól megvásárolható a Windows Store-ban, kereken 9840 forintért. Kiderült az is, hogy a játék ugyanazt a motort használja, amit az Xbox One-os változathoz készítettek el - vagyis az Unreal Engine 3 egy verziójáról van szó, amit kibővítettek néhány új elemmel az Unreal Engine 4-ből. Ezen felül a PC-s verzióban minden karaktermodell legalább 10-30%-kal több poligonból áll, de néhány modell esetében egyenesen megduplázódott a részletesség. A modellek mellett az összes textúrát magasabb felbontásban élezhetjük PC-n. Konkrétan a legmagasabb beállításokra kapcsolva az első pályán 5-10GB-nyi textúrát streamel a játék motorja a videokártya irányába. A készítők szerint ezt leginkább a DirectX 12-nek köszönhetően tudták megvalósítani, így ugyanis lehetőségük volt kihasználni a modern processzorok sok magját. Végső soron pedig szó esett a gépigényről is. Ezen egyrészt némileg módosított a Microsoft a kiszivárgott gépigény óta. Habár alapvetően a legtöbb ponton megegyeznek a specifikációk a korábban már általunk is közöltekkel, de az ajánlott masinába már elég 8GB RAM és egy 6 magos AMD processzor. Az "ideális" konfiguráció esetében elmondták, hogy ez kifejezetten 4K-ra és 60fps-re érvényes. A közepes grafikai beállításokkal felelnek meg egyébként az Xbox One-os változat szintjének, és a fejlesztők szerint a konzolos 30fps-t a modernebb PC-k jelentős része el tudja majd érni. A készítők ezen kívül elmondták, hogy mindenképpen implementálni fogják a DirectX 12 multiadapter funkcióját (ami lehetővé teszi különböző videokártyák együttes használatát), de ez a megjelenéskor még nem érhető el. Minimum konfiguráció OS: Windows 10 64 bit – 1511-es verzió Processzor: Intel Core i5 @ 2.7Ghz, AMD FX 6 magos Memória: 8 GB RAM (2 GB VRAM) Grafika: Geforce GTX 650 Ti, Radeon R7 260X Merevlemez: 60 GB szabad hely DirectX 12 Ajánlott konfiguráció OS: Windows 10 64 bit – 1511-es verzió Processzor: Intel Core i5 @3.5GHz+, AMD FX 6 magos Memória: 8 GB RAM (4 GB VRAM) Grafika: GeForce GTX 970, Radeon R9 290X Merevlemez: 60 GB szabad hely DirectX 12 Ideális konfiguráció OS: Windows 10 64 bit – 1511-es verzió Processzor: Intel Core i7 @ 4Ghz, AMD FX 8 magos Memória: 16 GB RAM (6 GB VRAM) Grafika: Geforce GTX 980 Ti, Radeon R9 390X Merevlemez: 60 GB szabad hely DirectX 12 Új PC-s 4K screenshotok
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

31. Rimagras
2016.03.01. 16:42
"Az "ideális" konfiguráció esetében elmondták, hogy ez kifejezetten 4K-ra és 60fps-re érvényes."

Végre valami kis konkrétum a gépigényhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. thestock
2016.03.01. 17:05
Megszokhattuk hogy a gépigényeket általában hasraütésszerűen adják meg,nincs is ezzel baj,no de hogy kijavítják még egy oltári marhaságra ez új. Szép munka!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. djkissmrt Rimag...
2016.03.01. 17:06
Igen, az MS már így adja meg a gépigényeket:
- minimum: HD 30fps közepes részletesség
- ajánlott: FullHD 60fps maximum részletesség
- ideális: UltraHD 60fps maximum részletesség
Ez követendő példa lenne a többiek számára is. A minimum még stimmelni is szokott de az ajánlottnak hol FullHD-t vesznek alapul, hol meg UltraHD-t. Ahol feltűnően nagy CPU igény van írva, általában azok az utóbbi, 4K-s felbontásra vannak megadva. Kár hogy ezt nem teszik mindenki számára egyértelművé, pedig nem nagy dolog lenne odaírni hogy 2K-ra vagy 4K-ra ajánlott az ajánlott...
De általánosságban elmondható hogy 1920x1080-ig (1080p / 2K / FullHD, ki hogy hívja) egy GTX970-en és szinte bármelyik generációs 4magos 3GHz-es i5-ön minden elmegy maximum beállításokkal és kb stabil 60 fps-el. Az hogy a RAM 8 vagy 16 GB kelljen attól függ hogy kinek mennyi minden fut a rendszerén, pl win7 ehet 2GB-ot de lefoglalhat 4-et is ha sok progi van felrakva és fut a háttérben, úgy már több kellhet mint 8, akinek meg több mint 8 van, annak 16 van, bár lehet 10 éppen pont elég lenne, de hát na...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gtas
2016.03.01. 17:35
Ez a grafika hogyan követelhet meg ekkora gépigényt? Eszem megáll.. Valamire ráfogják, hogy déiksztizenkettes és a gépigénye az egekben van holott a kinézete max egy 2012-es játékkal vetekszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. gtas
2016.03.01. 18:06
És a nagy gépigény mellé még az amd-s kártyákon szarul is fut holott az Nv-n nem.. ennyit a nagy megváltó "majdadéiksztizenkettő" mondákról is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. djkissmrt gtas
2016.03.01. 18:35
Azért néz ki réginek mert tényleg régi ha úgy vesszük, felújítás ide vagy oda, ez még mindig az Unreal Engine 3 csak pár effektet és kódot átírtak bele a 4-ből ami nyilván azt fogja eredményezni hogy az átemelt részt a régi motor lassabban kezeli mint az új, ezen kívül nagyobb felbontású textúrák lettek belerakva és kész. Szóval nem igazi felújítás a klasszikus értelemben, akkor lenne az ha az egészet UE4-re ültetik át, de az sok munka lett volna, viszont így csak egy kis pluszt kapott (pont mint ahogy csak kis munka van belefektetve) ami nyilván nem elég látványos annyira mint szerettük volna. Azt is mondhatnánk hogy nem is remake hanem csak újrakiadás az újabb konzolra és ha már valamit javítottak rajta akkor miért ne adják ki újra PC-n is, "kevés munka, hátha többet termel mint amibe került" alapon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. s_otto
2016.03.01. 18:55
Most nem úgy volt hogy a dx12 radeonnak fekszik? Erre a fury x 16 fps, a többi kártya meg szemetel?

Windows store meg lehalt, pár perce próbálom még mondjuk, de nem sok esélyt látok....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Zotya21
2016.03.01. 18:55
ez szép és jó csak kár hogy a gow 1 et már 3 szor végigjátszottam régebben

inkább a második résztől kezdték volna kihozni őket pc re mivel ezek csak xboxosak voltak végig


olyan mint a darksiders II nah mondm megnézzük megint újan de nemigazán van változás csak újabb 10 ezerbe került
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. s_otto
2016.03.01. 19:06
Hamarosan jön a javítás

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.03.01. 19:08
De ez annyira szégyen, hogy bent nem vesznek észre ilyen balga nagy hibákat. Milyen kártyákkal teszteltek eddig, gtx 460-al? Már ha letesztelték egyáltalán, mert ebből ítélve tuti nem indították el egyszer sem..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. hazazs gtas
2016.03.01. 20:20
nehezen tartja vissza az ember a "majd a dx12" jellegű gondolatait
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. ChoSimba gtas
2016.03.01. 20:40
+1
Azért az lenne a minimum, hogy kipróbálják legalább 3 hardveren.
Egy piros 3xx-en és egy furyn és egy zöld9xx-en. Azért ennyire fillérb@szók nem lehetnek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. gibdj
2016.03.01. 23:20
Ész megáll. Írtátok a DX12 tesztprogram kapcsán, hogy következtetéseket nem lehet levonni, hogy melyik kártya hogy teljesít, fúj teszt. Most kijön egy ilyen fél-valami játék, rosszul fut az AMD-ken (is), erre fúj jövőbelátás, fúj DX12. Mekkora nyomik vagytok. Tudják kiknek szól...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. BReal gtas
2016.03.02. 00:43
Ezt kérdeztem én is múltkor, de Fal megmagyarázta, hogy ez semmiben nem hasonlít az eredeti GoW-ra. Valóban, rendkívüli felújításon esett át, ami egy 970-est is megkövetel.

s_otto: Egyrészt idézték már, a 980ti-vel is stuttering van, másrészt már mentegetőznek a javítással. Tehát ez nyilván azt jelenti, amit te írtál. Ja nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Fzoltan
2016.03.02. 08:14
Ezer éves összetaknyolt UE3 motor, ráerőltetett DX 12-vel. Most őszintén: mit vártak a készítők???

Ebből az egyetlen takony motorból kiindulni nem lehet. Ez a motor már 3 (vagy inkább 5) éve is ciki volt, nem hogy most.

"I’ve verified this performance with other tech writers.

It’s not just AMD’s Radeon Fury that’s affected,either. The R9 Nano, which typically outperforms a Radeon 390x and Nvidia GTX 980, is similarly brought to its knees."

Undorító, pénzhajhász világ lett ez is. Tök mindegy, hogy mi, csak jelenjen meg, az se érdekes, hogy ha szar az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gtas gibdj
2016.03.02. 08:16
Igen mert:
1. Az ashes az max egy félkész benchmark volt.
2. A GoW az egy teljes* játék
3. Ráadásul az m$ csinálta a játékot...
4. ...és övé a déiksz12 tech is.
Következtetés: epic fail, ha a saját cuccukban is ilyen szarul teljesít.

Ha meg valaki abban reménykedik, hogy majd jön a mindent megváltó patch és minden normális lesz mintha mi sem történt volna attól megkérdezném, hogy hányszor láttunk ilyet az elmúlt időszakban?

*a mai sztenderdeknek megfelelően értendő, feldarabolt, dlc-ben megkapjuk a maradékot, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ChoSimba gtas
2016.03.02. 08:20
Na de ez akkor is a játékkészítőknek epic fail, nem az amd-nek.
De volt már ilyen tavaly is DX11 alatt, szóval még csak nem is a DX12-t minősíti.

Nem kell ezt túlreagálni, ismét a piacra került valami, aminek inkább a kukában lett volna a helye. Láttunk már ilyet, tessék továbblépni, nincs itt semmi látnivaló
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Fzoltan gtas
2016.03.02. 09:34
Nem jön ehhez világmegváltó patch, ez egy lejárt engine, nem értem, hogy miért erőltetik, amikor ennél gyakorlatilag már csak jobb van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Fzoltan ChoSi...
2016.03.02. 09:34
Kivételesen egyetértek veled

"Unlike Ashes of the Singularity or Fable Legends, Gears of War Ultimate Edition was never designed to be a DX12 — or even a DX11 — title."

piha.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. thestock Fzolt...
2016.03.02. 09:48
Ha jól tudom a bioshock infinite és a vanishing of ethan carter unreal 3-as motorral fut...nem mondanám hogy bármelyik is "ciki"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. hazazs
2016.03.02. 09:48
Kicsitt off téma, bár némileg kapcsolódik ide:

Ha a fejlesztők szinte kivétel nélkül ilyen okádni való termékeket dobnak a piacra, akkor most tényleg őszintén mekkora forradalmi áttörés várható a VR-től? Mert én valahogy nem akarom elhinni, hogy a mai tendenciát nézve majd VR-en úszkálni fogunk a stabil fps-ben és a hiperszaggatásmentes játékmenetben. Vajon a vásárlók hány százaléka fogja aznap kettétörni a VR szarját, amikor ugyanezek a problémák ott is előjönnek, mert elő fognak

Meg kellene tanulni "monitorra" programozni először, aztán jöhet a VR. Sajnos a mai világra az jellemző, hogy semmi se működik normálisan, de azért találjunk ki egy n+1-edik tech feature-t is, hogy mégtöbb nem működő dolog legyen, aztán mossák kezeiket, hogy dehát még nem forrt ki azért ilyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Fzoltan thest...
2016.03.02. 10:10
Bioshock infinite semmi extrát nem mutatott, egyszerűen szépek voltak a modellek és a grafikus ügyesen dolgozott, ettől még az alatta lévő engine egy kalap sz*r volt akkor is. Source engine szint, 2-3-szor akkora gépigénnyel. Nézz meg egy Cryengine 3-at, vagy Red Engine 3-at, esetleg egy Frosbite-ot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ChoSimba hazaz...
2016.03.02. 11:55
VR-rel ugyanaz lesz a helyzet, mint anélkül.
A VR alkalmazásokból is lesz egypár jó és persze vödörnyi sz@r.
Mégis, mi változna a VR eljövetelével ? Minden játékkészítő megtanult programozni tőle ???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. s_otto Fzolt...
2016.03.02. 13:25
Kiváncsi leszek mi lesz a hitman megjelenésekor, akkor mit mondasz. Meg úgy tudom még egy dx12-es játék jön márciusban. Semmi pluszt nem lehet azoktól sem várni, még async sem lesz bennük. Erre verték a répát az amd -ek fél éve.
Hogy majd a dx12.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. hazazs s_ott...
2016.03.02. 13:38
Minden bizonnyal ezt a videót [LINK] nem fogják annyiszor Nv-s hír alá linkelgetni, mint az Ashes bench eredményét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. s_otto hazaz...
2016.03.02. 14:15
Azért arra kíváncsi vagyok a Zen-t mivel fogják népszerűsíteni. Mivel támasztják majd alá hogy azt kell megvenni. Ne legyen igazam, de teljesen esélytelen az i5-i7 utol érése, megint valami jövőbe mutató technológia lesz ami miatt "kihagyhatatlan".

A VR-t eljátszották, pedig ment a rizsa hogy finomszemcsés preemció, csak a radeon stb, kapott egy pofont az árakkal. Talán egy év, addigra bőven itt a pascal.

DX12-es hajó elúszott, egy amd által fizetett tech demón kivül semmit nem tudnak felmutatni várhatóan idén, ami jelzem alig fut rosszabbul nvidian mint radeonon, csak ki kell kapcsolni az asyncet. Mert játéknak az AoS nem nevezhető.

Legkésőbb ősszel itt a pascal, szóval aki most vagy fél éve a dx12 miatt vett radeont, csak a szívás marad neki a driverekkel.

Érdemes elolvasni a ph ma megjelent cikke alatt levő kommenteket, az amd legújabb driverről, mielőtt ide írja valaki hogy user error és urban legend az amd minősíthetetlen driverei.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. hazazs s_ott...
2016.03.02. 14:36
"Azért arra kíváncsi vagyok a Zen-t mivel fogják népszerűsíteni. Mivel támasztják majd alá hogy azt kell megvenni."

Addig engem ez a része nem érdekel, az se ha tényleg elérnek valamit, addig amíg nem gyűlnek össze megint hívő csoportok, és nyomatják itt a bullshitet hónapokon keresztül mindenféle gyakorlati teszteredmény nélkül. Ilyenkor pedig hirtelen eltűntek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. thestock Fzolt...
2016.03.02. 17:08
Tisztában vagyok vele hogy egy cryengine jóval szebben néz ki,viszont kell hozzá vas rendesen. GTX 980-al nem panaszkodom, de az U3 is elég volt hozzá hogy egy élvezhető, látványban szép játékot összehozzanak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sutyko_hop... thest...
2016.03.02. 19:34
Ennek azert fuss neki megegyszer nemi gondolkodas utan.
De elotte nezd meg a fenti gepigenyt.
A crysis 3 messze szebb mint ez a foshegy es az itt leirt minimal hardveren vastagon elfut ultran.
Szoval melyiknek is kell eromu?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. thestock sutyk...
2016.03.03. 13:39
Jó a fenti gépigény egy marhaság (mint kb az összes az). Elsősorban az általam példának felhozott játékokra értettem,és nem erre az optimalizálatlan vacakra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. vazkez djkis...
2016.03.07. 18:13
A 4k nem egyenlő az UHD-val, a 2k pedig nem egyenlő a FHD-val.
A 4k 4096x2160, míg az UHD 3840x2160. A 2k 2048x1080, míg a FHD 1920x1080.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!