iPon Hírek

Meglepő fordulat: csak októberben jönnek az új Radeonok

Dátum | 2013. 02. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Meglehetősen érdekes dolog történt a napokban. Az AMD a hivatalos Radeon Graphics Twitter csatornán egy furcsa bejegyzést tett közzé, amelyben a vállalat egyik illetékese azt írja, a cég 2013-as GPU útiterve feltűnt Japánban. A bejegyzésben természetesen egy hivatkozás is található, ami a japán 4Gamer weboldalra mutat. A japán weboldal munkatársai a jelek szerint az AMD egyik szakemberével, az asztali videovezérlők termékmenedzserével, Devon Nekechuk-kal készítettek egy interjút, amiből fény derül egy komoly meglepetésre.
Az új útiterv
Az új útiterv
A japán weblapon néhány PowerPoint dia is feltűnik - ezekből kiderül, hogy az AMD Radeon HD 7900-as, 7800-as és 7700-as sorozatú megoldásai az idei év folyamán stabilan jelen lesznek a piacon. Más szóval október előtt nem számíthatunk a Radeon HD 8000-es sorozatú videokártyák megjelenésére. A 4Gamers munkatársai szerint október előtt maximum csak komplett számítógép konfigurációkban tűnhetnek fel Radeon HD 8000-es sorozatú asztali videokártyák, ám azok is csak átnevezett példányok lesznek, nem valódi következő generációs megoldások.
Versenyképesség 3DMark 2013 pontok alapján
Összehasonlítás 3DMark 2013 pontok alapján
Amennyiben a fentiek igazak - márpedig igaznak tűnnek, hiszen maga az AMD is hivatkozott a hírre - úgy a gyártó megváltoztatta korábbi útitervét, amit a CES alkalmával megismerhettünk. Akkoriban a Sea Islands család, ami a következő generációs asztali videokártyák összefoglaló neve, a komplett 2013-as évet lefedte, nem csak az év utolsó negyedévét - ugyanez igaz volt a Solar System családra is, amelyben Radeon HD 8000M sorozatú mobil videokártyák lapulnak. Az egyelőre nem világos, hogy az AMD mobil GPU útiterve is megváltozott-e. A gyártó decemberben bemutatott néhány Radeon HD 8000M sorozatú megoldást, amelyek Radeon HD 7000M alapú átnevezett mobil videokártyák voltak. Akkoriban úgy tűnt, hogy az új, következő generációs Radeon HD 8000M sorozatú videokártyák még az idei év első felében megérkezhetnek. Most, hogy a Radeon HD 8000-es sorozatú asztali videokártyák megjelenése csúszik, a változás valószínűleg a mobil videokártyák ütemtervét is érinti. Egyelőre tehát annyi tűnik biztosnak, hogy a Radeon HD 8000-es család tagjai az idei év negyedik negyedévében érkezhetnek.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

52. Lizard
2013.02.11. 10:10
No akkor egyenlőre még várat magára a hd6970 cseréje...
Amúgy a zöldeknél mi újság e téren?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Taragas
2013.02.11. 10:21
Én 7850-et akarok venni, és szerintem az új generáció ára mire annyi lenne, mint a mostanié, ahhoz kellene fél év megint, tehát engem ez a hír nem renget meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. jozsefm
2013.02.11. 10:46
Előbb látni akarják a saját hardveres konzolokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. sakal6
2013.02.11. 10:49
Kár, pedig már vártam, hogy a régi HD4850-m lecseréljem egy HD8850-re
Vagy valami hatalmas gond van a Sea Islands család GPU-ival, vagy ennyire nem tartják ellenfélnek az nvidia új kártyáit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. krisztian9...
2013.02.11. 10:50
Hm, ez gáz. Én novemberben vettem egy 1gigás 7850et 42ért, gondolván április/május környékén cserélem egy 8950/8970re és nem nézek új vga után ~2évig legalább de ez most keresztbe tett q.q
Akkor legalább remélem októberben úgy jönnek majd ki, hogy a driverek rögtön "toppon"lesznek, nem mint amit teljesítettek a kártyák mikor megjelentek meg most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. atti2010
2013.02.11. 10:58
Hm, ez gáz. Én novemberben vettem egy 1gigás 7850et 42ért, gondolván április/május környékén cserélem egy 8950/8970re

Ennek kb 0 értelme lett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. croix
2013.02.11. 11:05
Dícséretes az AMD hozzáállása. Hiába vannak újabb és újabb csúcskártyák, ha nincs olyan játék ami rendesen támogatná minden porcikáját a hardvernek. Így legalább jobban ki lesznek használva az adott architechtúrák és nem kell minden újabb eyecandy játékhoz újabb csúcshardvert venni, hanem 1-2 évvel kitolható az előző generáció élettartama. Ez egyrészt eltolódó generációváltást és ezáltal több fejlesztési időt hagy az AMD-nek, másrészt a jelenlegi kártyáit tovább tudja forgalmazni, míg a játékfejlesztők is minőségibb munkát képesek letenni az asztalra az AMD fejlesztőkkel közösen. nVidia meg loholhat a farkincája után
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Woodstock
2013.02.11. 11:19
Krisztian922

Ugye ezt most nem komolyan írtad?!
Venni egy karit 42ért hogy használd fél évig...aztán venni egyet 100ért hogy használd 2 évig...
Akkor már inkább veszek valami gyengét olcsón ideiglenesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Taragas
2013.02.11. 11:23
Hát nem tom, én most azért veszek 7850-et, mert sztem a ghz edition ebből elég lesz 2 évig. Hót felesleges 100ks kártyát venni. 50-60k bőven elég egy kártyára(ha hardcore az ember akkor is), és egy átlag usernek még a 30k is sok. Aki dolgozik, vagy nagyon nagyon nagyon van pénze, és hardcore, az vesz 100ks kártyát. Jah meg vérpistikék. Azért remélem a most kinézett asus kártyám is 58ról lecsúszik 50k-ra mire oda jutok hogy megveszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. CyberPunk6...
2013.02.11. 11:36
A cikk olvasása közben végig arra gondoltam, hogy minek akarták egyáltalán kihozni az év első felében, amikor még a hétezres csúcskártyák sem futottak be teljesen.
Nekem egy 6950 van a gépemben és azért nem cserélem, mert nem érzem szükségét. Simán feltekerem a grafikát és viszi fullhdban a játékokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Kirrr
2013.02.11. 11:44
józsef m. -nél a megoldás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. madcaptain
2013.02.11. 11:49
Nekem is 1 gigás 7850 van és mindenre elég még egy jó darabig. A 8xMSAA kell a ráknak így is szép 4x AA-val minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Kajafun
2013.02.11. 12:07
Nekem is 6950-em van és minden fut fulfullon, nemcsak hogy a 7-es szériát nem igénylem ezzel a kártyával, de a 8-ason már röhögnöm kell hogy mi a fenének még...
Sőt, ha majd úgy érzem hogy kicsit kevés, meghúzom és kész!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Stark
2013.02.11. 12:09
Akinek már HD7000 van annak ez csak jó hír, mert továbbra is erre optimalizálnak elsődlegesen.
Ez legfeljebb ifjabb Vér Istvánnak lehet gond, mert mi az hogy nem vehet máris HD8000-et?!

Én azt mondom hogy inkább ez lehetne a bevett szokás, minthogy nyakra-főre jönnek az újabbnál újabb VGA-k, szinte értelmetelenül mert még az előző sincs kihasználva...

Adjanak ki valami jót, aztán használják is ki rendesen, normális driverekkel és játékokkal, és ha már kezd elfogyni az ereje akkor jöjjön az új.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. LechooEdy
2013.02.11. 12:11
Ne siessék el, csak legyen jó!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Taragas
2013.02.11. 12:26
Amúgy ezzel a legnagyobb baj, hogy arra épült a piac, hogy sokan évente cserélték a kártyájukat. Ez is mutatja a dVGA piac összeomlását. Vagy hát nem tom. Nem látok annyira bele a dolgokba.
De abban egyet értek, hogy optimalizáljanak inkább. Az többet ér, nekünk. Csak ők meg nem adnak el új terméket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Stark Tarag...
2013.02.11. 12:33
Új terméket nem adnak el, de tovább adják el a régit. Akinek meg már HD7000 van, nem hiszem hogy olyan sürgős lenne 8000-re váltani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Taragas
2013.02.11. 12:39
Hát de valakinek ez is olyan pint a shit phone. Amint kijön az új, veszi is. Bár ez azért kisebb réteg... Ezért mondom, hogy nem látok számokat, nem értej hozzá. Mint látjátok, olvassátok, sokan még a 6os szeriáról sem váltottak, mert minek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Riddick77
2013.02.11. 12:42
Hmmm,én is akartam venni újat,de így még a régi árát sem nyomják le. Ez sehol nem jó a felhasználóknak. Nem akartam nvidia-t venni,mert csípem az AMD kártyákat,de ez elég szívás így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Riddick77
2013.02.11. 12:46
Ja,azért vártam a 8000es szériát,mert olyat keresek,mint a 670,660ti csak Amd ben. Alacsony 150w körüli fogyasztás,hűvös ,halk, kártya,és full hd-t bivaly erősen viszi. És nem kerül 70k-nál többe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. atti2010 Riddi...
2013.02.11. 12:56
Nem akartam nvidia-t venni,mert csípem az AMD kártyákat,de ez elég szívás így.

Akkor nézd meg az Nvidia kártyák árát, a hasonló Radeonokhoz viszonyítva jóval drágábbak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. gab78
2013.02.11. 13:52
Pár napja olvastam (nem hivatalos forrásból), hogy az eredetileg tervezett Sea-Islands a kukában végezte és ezért a késés. Azt is tudni kell, hogy az nv-nél is egy frissített Keplert még tavaly kukáztak.

"Nem akartam nvidia-t venni,mert csípem az AMD kártyákat,de ez elég szívás így." Mi szívás van így? Az AMD minden új technológiát támogat több mint egy éve, az nv meg szokás szerint lohol csak az egész után... De mostmár a fejlesztők pénzelésére nem tud alapozni, nézd meg hány Gaming Evolvedes játék készül és hány nv partner programos... úgyhogy továbbra is az AMD van előnyben, ráadásul a konzolokkal meg még inkább előnybe fog kerülni, hiszen sokkal közelebb lesznek azok egy PC-hez technológiailag, így a különféle kódok átültetése egyszerűbb lesz, másrészt az architektúra hasonlósága miatt, jobban is fognak futni a HD7xxx és újabb vezérlőkön.

Ráadásul a Kaverinél visszatérnak a normál (Athlon, Phenom-ban is használt) felépítéshez is, nem ez a Bull féle sz.rság lesz, lehet ugyan továbbra is modul lesz a neve a processzor pároknak, de az 2 teljes értékű magot tartalmaz majd... Örömteli, hogy észrevették, hogy tévút. Úgyhogy ősszel vagy inkább azt mondanám, év végén és/vagy jövő év elején az AMD-től piszkosul nagy tüzijáték várható. Reméljük a TSMC és a Global Foundries kellően felkészült lesz a gyártásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. csabi001
2013.02.11. 15:18
Nem tudom, nekem eddig mindig Nvidia volt. Bár nem is célom a full grafika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Terror gab78
2013.02.11. 15:18
gab78 - ööö mi a forrása annak, amit a Kaveriről írsz? Nulla a valószínűsége, hogy igaz legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gab78
2013.02.11. 16:33
Terror: Bocs, de forrásokat nem adok ki. Nem hivatalos, de elég megbízható. Arról nem is beszélve, hogy a Kaverit illetően piszok részletes. Ami a leglényegesebb, hogy a Clustered MultiThreading eljárást dobják és egy egységen, modulon, processzor páron (minden hogy hívjuk) belül, 2 teljes értékű mag lesz található... itt a bull féle magok továbbfejlesztéséről van szó, felépítésüket tekintve azonban a korábbi architektúrák útját követi. Illetve az előbehívó átdolgozásáról is szó van, annak alacsony hatékonysága és magas késleltetése miatt (ezzel kapcsolatban nagyon sok mindenről szó van, de erről inkább nem írnék). érdekesség, hogy grafikát illetően (Kaverivel kapcsolatosan) 1 sor sincs az anyagban, pedig nem egy-két oldalacska...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. krisztian9...
2013.02.11. 16:36
Igazából úgy terveztem, hogy elég olcsó volt az 1gigás 7850 42ért és gondoltam egy 30-35öt pár hónap után talán még kapok érte és így csak olyanra cserélem minimális felárért amivel tényleg nem lesz gond pár évig :x Bár tény, hogy most egy crysis 3-on kívül nagyon nincs amit ne lehetne max egy kis élsimítás nélkül maxon vinni vele de arra gondoltam, hogy hamarabb fog elvérezni mint annak aki most vett egy 7950/7970et én meg inkább egyszer (na jó így 2szer ) költenék rá aztán békén hagynám vga-t egy ideig. De így akkor marad a 7850
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. kajla_hun
2013.02.11. 17:04
Mennyivel lesznek erősebbek? Mi lesz az újdonság?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Terror
2013.02.11. 17:25
Hárommal, és újdonság, hogy a cooler szappanbuborék fújására is alkalmas lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Edviiin89
2013.02.11. 17:31
Szóval az AMD nagyobb előnyt lát a Gaming Evolved partnerprogramban, mint az új sorozat gyártásában, az igen. Erre mit fognak lépni a zöldek? Postáznak ők is egy jó összeget a fejlesztőknek, hogy a Keplerre jusson egy kis optimalizálás az AMD új effektek mellett?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. atti2010 Edvii...
2013.02.11. 17:42
Az AMD nem csak pénzt ad hanem szoftverfejlesztőket és mérnököket is hogy segítsenek az optimizálásban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Edviiin89 atti2...
2013.02.11. 17:49
Na akkor küld pár ilyet az nv is az mindjárt lesz ott haverkodás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror Edvii...
2013.02.11. 17:54
Nem küldenek semmit, lezárták a partnerprogramjaikat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Stark Edvii...
2013.02.11. 18:06
Eddig sem küldtek, arról szólt az egész téma hogy megtömték a fejlesztőket pénzzel, hogy izzadjon vért a VGA-d ha kell ha nem. És meg is tehették, de ez az idő elmúlt.
Az AMD azért ezt másképp csinálja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. _DiEGO_
2013.02.11. 18:34
Előbb látni akarják a saját hardveres konzolokat. +1

Plusz addigra megfelelő driverek is meglesznek már, illetve az a különleges effekt , amit említettek talán valami nagyobb durranással fognak így jönni , mint gondolnánk...
Meg minek siessenek ! semmi gond ha minden az uj vga javára billen .
Aki nem bírja kivárni , vagy nem cserél , vagy vesz egy hétezres szériát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. maxpapa
2013.02.11. 18:53
Szeptember helyett karácsonyra lesz elnapolva a vásárlás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gab78
2013.02.11. 18:55
Edviiin89: "Keplerre jusson egy kis optimalizálás" Az nvidiánál az az optimalizálás, hogy pl Crysis 2 alatt a város alatt is kiszámították a tengert, illetve az egész geometriát duplán számoltatták a kártyákkal... Az nv ilyen optimalizálást vár el a pénzéért.

A Crysis erre nagyon jó példa, mert a 3-ban messze nem lesz annyi helyen tesszelálva a felület, mégis összességében jobban néz ki, mint a 2. És ha picit jobban megvizslatod rájössz arra, hogy még jobban is fut.

Az Bioshock Infinite lesz külön érdekes, ugyanis az az Unreal 3-at használja, ami eléggé nV-s, igaz kissé átügyködték, és ha jól tudom, a fizikai számításokra a PhysX mellett, a Bullet fizikát is használják. Érdekesnek ígérkezik.

A másik az Alien játék, ahol az eléggé nv párti Gearbox-nál érték el, hogy AMD-s fejlesztéseket építsenek a motorba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Edviiin89 gab78
2013.02.11. 19:38
Most mért mondod? A legutóbbi driverük is tizenkét játékhoz hoz gyorsulást.

Bár én szerintem nem is igazán optimalizálás a gaming evolved program, mert a játékokba zajló fejlesztések igényli a GCN architektúrát ami rengetek geforce játékossal kiszúrás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. krisztian9...
2013.02.11. 19:42
Az azért valahol egyértelmű, hogy ha segít is az AMD akkor már inkább a saját javára. Azért mégis csak azt akarják elérni, hogy az ő kártyájukat vedd meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. atti2010 Edvii...
2013.02.11. 20:08
Azok a mérnökök azért lesznek ott hogy a játék az adott hardveren a maximumot nyújtsa mivel rájöttek hogy a játékgyártók képtelenek ezt megoldani a kevés szaktudás miatt, hogy most az Nvidia kártyákon nem lesz akkora gyorsulás vagy látvány hát így jártak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Edviiin89 atti2...
2013.02.11. 20:14
Hát nem hiszem hogy gyorsulást hoz ha rákapcsolod a plusz effektet meg hát attól még a Geforce kártyákon is használható csak oda több erőforrás kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. gab78
2013.02.11. 20:19
"mert a játékokba zajló fejlesztések igényli a GCN architektúrát ami rengetek geforce játékossal kiszúrás." A PhysX-el való játékos szivatás az mi??? Ott még csak esélyt sem kapnak más játékosok, hogy mondjuk a beállításokkal játszva kihozzanak valamit a dologból, ha nincs geforce-od menj a ....-ba... kb ez a hozzáállás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. atti2010 Edvii...
2013.02.11. 20:21
Nem arról van szó hogy rákapcsolnak valamit azt a játékgyártók is meg tudják csinálni de azt mondták az AMD mérnökei hogy egyszerűen rengeteg erőforrás marad a VGA-kban a hozzá nem értés végett, vagy nemtörődömség esetleg nincs szakember mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. kiskoller
2013.02.11. 20:38
Nekem az a véleményem hogy ha egy játékkészítőnek nincs meg a szaktudása ahhoz hogy normális mértékben kihasználhasson egy céleszközt, az bizony a keretrendszer gyengesége. A DX hanyatlik, ha már ennyire nem mennek a dolgok.

Az alap filozófia az lenne, hogy a tisztelt játékfejlesző (kinek ideje véges és drága) csinál egy házikót a pályában, szépen belerak egy pofás kis kandallót, madj előhívja a tűz() függvényt a DirectX könyvtárból, ami szépen lekezel mindent, a fényeket, a a tűz lobogását, a tűz szép piros színét és a többi. Ez a directX szépen ezeket a dolgokat lekommunikálja a driver felé, ami meg a gépi kódban, a célhardver minded apró kis előnyét, erőforrását kiaknázva szépen elmesélni neki hogy hogy is kéne ezt kirajzolni. Az meg elküldi a képet a monitor felé.

Nomrámost ha a tisztelt AMD meg nVidia, akik a hardvert és a driver gyártják, nem a Microsofthoz (a függvénykönyvtár) fejlesztőihez küldik az embereiket, akkor ott valami nem stimmel! Ugyanis a drivernek nem sok köze van (kéne) a tényleges programhoz.




De az openGL se sokkal jobb, ott meg túl sokszor van verzióváltás után szintaxisváltás is, ami nem szép dolog. Mondjuk ez dX-nél is így van, de ezt a fejlesztők lenyelik, mert kötelező.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. CyberPunk6... kisko...
2013.02.11. 21:08
Azért ez így nem teljesen igaz. A directX csak megadja a keretet, de azt, hogy abból mit old meg softwaresen, mit hardwaresen a cég, azt ők (is) döntik el, hogy esetleg bizonyos gyakran használt részekre tesznek mondjuk hardwares megoldást. Meg minden kártyán a különböző típusú számoló egységekből eltérő számú van, az arányaik is mások, és az ütemezés, nagyon sokat számít. Ha ezeket a hardwaresen belerakott dolgokat nem optimálisan használja ki, akkor bizony benne marad teljesítmény.
A te elved szerint 1 darab VGA lenne összesen. A cégek pont azzal tesznek a másikra, hogy ők bizonyos hívásokat hw-vel és jobb hwvel oldanak meg, másokat pedig jobban optimalizált sw-vel (mert a hw drága és a fogyasztás és a méret sem mindegy).

Itt a dx köré fejlesztenek optimális hw-t és nem fordítva. Megadják milyen hívások milyen számításokkal járnak, és erre terveznek. A dx a funkciót adja meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gab78
2013.02.12. 09:42
kiskoller: A driver fejlesztők mindenhol részt vesznek a munkálatokban, hogy a driver és az alkalmazás között jobb legyen az összhang, de az AMD nem őket küldi, hanem egy grafikus programozó "csapatot", akik részt vesznek a belső fejlesztésekben, és segítenek (konkrétan a fejlesztő helyett megcsinálják) különféle effektek beépítésében, és hatékony használatában lásd DiRT Showdown-ban, vagy a Hitman: Absolution-ban, a FarCry3-ban a GI, vagy majd az új Tomb Raider-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm gab78
2013.02.12. 10:38
Semmi kiszúrás nem lesz AMD részről. Ezek az effektek kikapcsolhatóak ,ha nincs hozzájuk megfelelő erejü hardver. Amely pedig képes használni annál szebb gyorsabb játékmenet lesz. Természetesen a GCN-en lesz szebb, éspedig durván láthatóan, de futni fog az nv VGA-in is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Humbuk
2013.02.12. 16:35
Semmi értelme azon vitázni, hogy melyik hardveren fut jobban a game...
A játék készítőknek az a fontos, hogy megvegyék a terméküket és bizony ebben a szoros helyzetben amikor stúdiók csődölnek be, nem igen hiszem, hogy valaki megengedheti magának, hogy csak az egyik gyártó hardverére fejlesszen!
Nem vagyok abban biztos, hogy az NV vagy az AMD tud annyi pénzt adni a stúdióknak, hogy megérje nekik.

Én úgy vagyok vele, hogy nem veszem meg azt a játékot ami nem fut az 560-asomon. Hiába vártam/om azt a játékot, a studió bekaphatja (Nekem ettől nem lesz rossz, sőt több pénz marad a zsebemben)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm Humbu...
2013.02.12. 17:07
Maga a gyártó folyik bele a fejlesztésbe, saját szakembereit és pénzét adva, ez nem ugyanaz mint anno, hogy toltak egy-két misit nv-ék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller Cyber...
2013.02.12. 17:52
Pont az általam leírt modell teszi a legkönnyebben lehetővé a különböző hardverek használatát a progi futtatásához. Mert a szoftverfejlesztő letojhatja magasaról hogy én milyen hardvert fogok használni, mert a programja (hála a directX-nek, openGL-nek, előre megírt grafikus motornak, Havoknak, stb stb) vizonylag nem mértékben fogja kiaknázni az adott hardver erőforrásait.

Az, hogy most a hw-es brigád fejleszt hogy jobban menjen a dX a hw-jén, vagy fordítva, az itt nem érdekes.

Node ha az van amit te írsz, akkor mi értelme a dx-nek?

Én eddig úgy tudtam, hogy az lényege ezeknek a közbünső dolgoknak, hogy a szoftverfejlesztő ne foglalkozon alacsony szintű dolgokkal, használja a kedvenc magas szintű programozási nyelvét, aztán a szoftveres fordítók, keretrendszerek, függvénykönyvtárak megoldják a többit. Ahogy ha én írok egy stdout-ot C#ban (vagy ahogy írni kell, nem igazán használok C-t) akkor majd a fordító meg a keretrendszer megoldja, hogy hogyan célszerű ezt megvalósítani, amit lekommunikál a driver felé.

Ennyi erővel írhatnánk gépi kódban. Minden bugos lenne, mindent 10szer annyi meló lenne megírni, egyrészt maga a gépi kód terjedelme miatt, másrészt azért mert minden egyes hardver-kombinációra külön kellene megírni a programot.

Amit te írsz, az ugyanez, csak természetesen gyengébb formában. Én azt mondom, hogy a játékprogram szintjén a kódnak nem szabadna tartalmaznia semmilyen különbségtétel attól függően hogy milyen hardvert használ a user. Erre ott vannak az alacsonabb logikai szinten lévő keretrendszerek, alattuk a driverek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. MrFox
2013.02.12. 17:53
Az a baj, hogy nincs játék aminek kellene a mai HD7890nél nagyobb kakaó egymonitoros rendszernél. Próbálták nyomni a többmonitoros baromságot a csúcskártyáik miatt (mint anno a Crysis 2 mesterségesen felpumpált hardver igényét a felesleges számításokkal), de úgy látszik a játékosoknak nincs rá pénze vagy nem érdekli őket.

Jó ez, végre a videokártyáknak nem csak egy év az életciklusa.

Bár jövő januárban jön a PS4 (japánban talán már idén év végén). Teljesen felesleges lesz venni 8as videokártyát, mert teljesítményben megint a konzolok fognak dominálni 2-3 évig. Persze aki pécés annak úgyis mindegy, meg arra nem is lehet majd másolni gamét, hanem meg kell venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. CyberPunk6... kisko...
2013.02.12. 19:15
Ez a terület (a a játékfejlesztés) pontosan az, ahol a legnagyobb kihívás jelenti a gyors kód. Itt a legkritikusabb megtalálni az arányt, ahol a fejlesztés még "egyszerű" és gazdaságos, de kellőképpen gyors is.

Akármilyen részletes tüzet létre tudunk hozni, akár minden egyes fűszálhoz saját a tűz lángjával változó valós időben számolt árnyékkal is, csak nincs ami elvigye.

Itt jön képbe az, hogy a mérnökök a kritikus ponton leviszik alacsonyabb szintre, esetenként egyes funkciókat a következő generációkban egészen hw szintig. Azért is vannak dx verzió kompatibilis kártyák, mert tartalmaznak fizikai megoldásokat. Különben egyszerű swvel lehetne őket upgradelni...

A játékok motorját c, c++ nyelveken írják, mert lehetővé tesz egészen alacsony szintű programozást is. A dx lényege, hogy nem kell minden egyes apró szart ebben megírni.
DE ha egy fejlesztő úgy dönt, hogy ő szebbet és gyorsabbat akar csinálni, akkor bizony a kritikus pontokon lejjebb kell menni. Ahol nem számít ott meg ott a kényelmes rendszer. De mindig a határokat feszegetik, oda pedig elkellnek a trükkök.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller Cyber...
2013.02.12. 21:12
Meggyőztél . Így már van értelme ennek az egész mizériának.

Amúgy nemrég kezdtem el komolyabban foglakozni a játékfejlesztéssel, sajnos az egyetemen kimerült az xna ajnározásában, sok értelmes dolgot nem tanultam. Így hát megint a legjobb módszerhez fordultam, mostanság saját magamat tanítom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!