iPon Hírek

Mégsem lesz offline mód az Elite: Dangerousben

Dátum | 2014. 11. 17.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Habár a készítők eredetileg úgy tervezték, hogy internetkapcsolat nélkül is játszható lesz az Elite: Dangerous (legalábbis annak egy része), ezt a lehetőséget végül kivették. David Braben szerint egész egyszerűen nagyon lekorlátozná a játékot az offline mód. "Az online lehetőséget ad nekünk arra, hogy folyamatosan fejlesszük és változtassuk a galaxist, valamint bővítsük a lehetőségeket" - mondta. Eredetileg a folyamatosan változó galaxis, és néhány egyéb online lehetőség nélkül futott volna az offline mód. A készítők azt is eltervezték, hogy az offline fejlődő játékosok karaktereit ne lehessen később szinkronizálni a szerverekkel, hogy senki ne kerülhessen előnybe vagy hátrányba. Most úgy állunk, hogy az új Elite-nek továbbra is lesz egy egyjátékos kampánya, ám ehhez is csatlakoznunk kell majd kell a szerverekhez. "A felfedezés egy nagyon fontos része a játéknak, és elengedhetetlen, hogy amit egy játékos maga felfedez, az szinkronizálódni tudjon azzal, amit a többiek felfedeznek akár egy-, akár többjátékos módban. A galaxis állapotának, a történetnek és a küldetéseknek mindenkinél ugyanolyannak kell lenniük, így még egyjátékos módban is folyamatos szerverkapcsolatra lesz szükség" - folytatta Braben. A döntés persze kisebb felháborodást szült a Kickstarter-támogatók köreiben, akik annak tudatában fizettek be előre a játékra, hogy az képes lesz működni online kapcsolat nélkül, még akkor is, ha így korlátozottabb lesz az élmény.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. somakb
2014.11.17. 17:17
Fura. Én nagy rajongója voltam a C64-en az Elite-nek. Minden küldetést amit lehetett a főszál mellett végignyomtam stb. Minden gond nélkül ment offline Van egy olyan gyanúm, hogy nem nagyon van kész a játék... így a kötelező online móddal, háttérben sutyiban lehet reszelni a bugokat stb és frissül a játékosok gépein a háttérben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. __tom_ somak...
2014.11.17. 17:25
C64-en 3 küldetés volt összesen
Szerintem reális indokokat hoznak fel a multi mellett, persze ez senkit nem fog vigasztalni, amikor 3 napig nem lesz net kábelvágás miatt, vagy amikor 5 év múlva lenyomják az összes szervert, mert nincs elég player...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Renhoek
2014.11.17. 17:49
dejó... ugyan az lesz mint a Diablonál. Mennyi ideig szoptunk vele az elején.
Pedig ott volt atomsok pénzt szerverekre, még is sz.r volt az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Leeroy
2014.11.17. 21:42
Ugorgyunk.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Runo
2014.11.17. 23:34
Eddig gondolkodtam a vásárláson... már nem akarom megvenni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. maxpapa
2014.11.18. 00:44
Hát akkor marad a pénz a bukszában!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. maxpapa maxpa...
2014.11.18. 01:07
Már megint nem olvastam végig a cikket. Lesz single rész. Mégis csak megveszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Szefmester
2014.11.18. 09:26
Masszívan soloplayer online... de gyűlölöm ezt a stílust...
El nem tudom képzelni hogy lett elfelejtve az egy floppy lemezes elite kettő rendszere... Braben amnéziás lett és most újra tanul programozni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nemlehet
2014.11.18. 09:57
Ezek annyira jók.... Főleg az ilyen kisebb stúdióknál nem igazán bízok benne, hogy sokáig élni fognak a szerverek. Főleg egy ilyen rétegjátéknál. AMióta az EA pár év után lelőtte a Dark Spore szervereit és persze basztak offline patch-et kiadni hozzá igazából semmi ilyenben nem bízok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zseko
2014.11.18. 10:12
David Braben szerint egész egyszerűen nagyon lekorlátozná a játékot az offline mód.

Hát akkor én meg nagyon egyszerűen nem veszem meg a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. hcsa
2014.11.18. 14:45
Ez van, ilyen világban élünk. Meg aztán nekem is van olyan "offline" játékom, aminek a telepítéséhez kellett a Steam... aztán hónapok múlva véletlenül veszem észre, hogy az idők során kb. 20 patch települt hozzá. Ja, vagy úgy... Az az érzésem, hogy egy ideje már nem jönnek ki "kész" játékok. Ha meg Brabenék komolyan gondolják ezt, akkor tényleg Steam vagy Origin kéne, az talán némi biztosíték az időtálló szerverekre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Ronan
2014.11.18. 14:52
Mi az hogy mégsem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. m76
2014.11.18. 20:22
Én is úgy vagyok vele, hogy az online kapcsolathoz kötött játékokat inkább hanyagolom. Nem túl jó befektetés. Én szeretnék még évek múlva is játszani a játékkal, és nem csak a megjelenés utáni hype hónapjaiban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dduvi
2014.11.18. 23:11
Egy apró de mégis fontos szempont a fejlesztők szemszögéből. A warez kikerülése ezzel a lépéssel (lásd Blizzard). Megjelenés után fenn kell tartani a szervereket valamiből. Ha "okosban" letölthető lenne az offline verzió, akkor sok vásárlótól esnének el. Akik pedig megvették az eredeti játékot, azok szívnák meg a végén. Ha nem folyik be elég pénz, akkor lelövik a szervereket és annyi az online résznek. Ez hosszútávon a játék halálát eredményezi. Akkor mi a jobb? Egy hosszútávú játék, amihez folyamatosan jönnek a javítások és új tartalmak, vagy egy sima offline játék, amit egyszer/kétszer végigjátszunk és utána megy a polcra porosodni? Ezen kívül a mostani megjelenéssel nem ér véget a fejlesztés se. Tervbe vannak véve DLC-k is, amikkel megkapjuk az FPS, és planetside modulokat. A fejlesztés is pénzbe kerül, amihez szintén kellenek az eladások.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. 5hR3kY
2014.11.19. 11:31
Az tény hogy ha offline módot beígértek akkor kellene is belerakni, megértem akik előre fizettek érte kickstarter-en, de most kihátrálnak. Viszont akit így is érdekel a játék az olcsóbban hozzájuthat kickstarter-en, mint majd a boltban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!