iPon Hírek

Megszorongathatják a Vaterát és a Tesz-Veszt

Dátum | 2009. 04. 30.
Szerző | root
Csoport | IT VILÁG

A Vatera és Tesz-Vesz üzletpolitikájában csalódott ügyfeleket próbálják a szinte gombamód szaporodó aukciós portálok magukhoz csábítani. Elemzők szerint az ingyenességet ígérő feltörekvő site-oknak komoly esélyük van a nagyok megszorongatására.Egyre több aukciós portál igyekszik betörni a vatera.hu és a tesz-vesz.hu által bevezetett feltöltési díj bevezetésével megbolygatott online-árverési piacra. Márciusban például a finoman szólva is ronda kinézetű boltamarson.com örökre szóló és teljes körű díjmentességgel próbálja átcsábítani a felhasználókat. "A teljes díjmentesség a boltamarson.com deklarált üzleti modellje, így mind az eladandó portéka felvitele, mind a sikeres eladás díjmentes. Az eladó ugyanakkor egy általa méltányosnak gondolt összeget befizethet az oldal becsületkasszájába, megköszönve a segítséget az értékesítés közvetítésében" - mondta Fóti Marcell, az oldal fejlesztésének szakmai konzulense, a NetAcademia ügyvezető igazgatója. Terveik szerint az oldalt további kiegészítő szolgáltatásokkal fogják fejleszteni, amelyekkel elsősorban a nagyobb raktárkészlettel rendelkező cégeket kívánják megcélozni - tette hozzá Fóti. A portál blogja szerint a működés közel egy hónapja alatt a látogatók száma átlépte a húszezer főt, az eladók száma 2143, a webáruházak száma több mint hatvan.A napokban az Anakonda.hu üzemeltetői jelentették be, hogy a konkurenseknél több szolgáltatást nyújt és az eddigieknél jóval olcsóbb kereskedést tesz lehetővé. A portál a megszokottól teljesen eltérő üzleti konstrukcióval próbálkozik - a termékek felhelyezése az oldalon az eladóknak ingyenes, az üzemeltetők a vevőktől kérnek jutalékot. Százezer forint alatti árukra kettő, efölött egy százalékot.A most elindult új internetes aukciós portál - a visszajelzések alapján - már idén több tízezer felhasználó átcsábításával számol - nyilatkozta a portált létrehozó és üzemeltető Éden-Design vezetője. Balogh Richárd hangsúlyozta, az eladóktól csak abban az esetben várnak el némi díjat, ha kiemelt felületen kívánják elhelyezni terméküket.Az Anakonda a konkurenciához képest számos pluszfunkcióval indul. Az oldalra a vevők felhelyezhetnek termékeket kereső hirdetéseket, mód van csereberére (barterre), ajánlatot is lehet tenni az árukra és bankkártyával is lehet fizetni a PayPal és a Moneybookers oldalakon keresztül. Hasonlóan más oldalakhoz, itt is létre lehet hozni saját üzletet, amely olyan, mint egy önálló webáruház. Több aukciós oldal is létezik, amelyek ingyenességet kínálnak, viszont ezek megjelenése, funkciói, kezelhetősége és a marketingjük nem olyan erős - mi a jutalékért cserébe mindent megteszünk, hogy az oldal népszerű legyen - jelentette ki Balogh.Hogy a magyar aukciós piactér jó lehetőségeket biztosíthat, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Zsolnay-porcelánok egyik legnagyobb egyesült államokbeli forgalmazója, a Klugex Inc. két, a piacvezető portálok több százezres árukészleténél egyelőre jóval kevesebb, ám már így is több tízezer árut kínáló oldalt is indított: a toplicit.comot és az advesz.comot.A magyar vásárlók rendkívül árérzékenyek, ezért az ingyenes aukciós portáloknak nagyon komoly esélyük van arra, hogy megszorongassák a két nagyot - mondta el a Napinak Gál Tamás, a Nyarna Consulting elemzője. Ha az újonnan indulók jobbat, egyszerűbben használhatóbb weboldalt tudnak kifejleszteni, vagy akár csak kevesebb adatot igényelnek a regisztrációhoz, akkor az eladók várhatóan tömegesen fognak átpártolni az ingyenes licitoldalakra - tette hozzá Gál.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!