iPon Hírek

Méregdrága, minőségi Sennheiser fejhallgatók érkeznek

Dátum | 2012. 01. 12.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA



A Sennheiser kínálatából két minőségi fejhallgató érkezett, amelyek közül az egyik, a HD 700-as modell egy hamisítatlan felsőkategóriás megoldás, míg a másik termék, az Amperior, amely az ismert és elismert HD25-ös modellre alapoz, már inkább a mobil audiofileket veszi célba.

Sennheiser HD 700

A HD 700-as modell a HD 650-es és HD 800-as fejhallgatók között helyezkedik el a gyártó termékpalettáján. A prémium kategóriába tartozó fejhallgató HD 800-as társánál picivel olcsóbb: míg a nagytestvér 1500 dollárba, addig az újdonság „csak” 1000 dollárba kerül.

A cég mérnökei a termék megtervezésénél nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a fejhallgató minőségi hangzást kínáljon, de ezzel együtt kinézet és kényelem tekintetében se legyen oka szégyenkezésre. Maga az újdonság két darab 40 milliméteres átmérőjű, 105 ohmos impedanciájú, neodímium mágnessel ellátott dinamikus Duofol hangszórókat alkalmaz, amelyeknek hátoldala nyitott. A hangszórók a 10 Hz és 42 kHz közötti frekvenciatartományt képesek lefedni. A hangszórók hangnyomása 105 dB-es értéket képvisel – ez az érték 1 kHz-en, 1V mellett érvényes.

A fejhallgató a speciális kialakítású hangszóróknak köszönhetően kevesebb, mint 0,03%-os teljes harmonikus torzítás mellett üzemel, ami rendkívül jó érték. A HD 700-as modell precízen reprodukálja a mélyhangokat, kristálytiszta közép hangokat kínál és összességében minőségi hangzást biztosít a felhasználók számára.

A komolyabb basszusok következtében keletkező rezgések nagy részét a többrétegű fejpánt hatékonyan elnyeli, így kényelmes viseletet biztosít. Az egész fejhallgató kábel nélkül 273 grammnál nem nyom többet a mérlegen.

A márciusban, 999,95 dolláros ajánlott végfelhasználói áron érkező HD 700-as modellhez egy három méter hosszú, 6,3 milliméteres Jack audió csatlakozóval ellátott kábel jár.

A mobil zenehallgatás szerelmesei is új fejhallgatót kapnak

Az Amperior fejhallgató a DJ-k világából ismert HD25-ös modellből merít ihletet. Az újdonság 18 ohmos impedanciával rendelkező dinamikus, zárt felépítéssel rendelkező hangszórókkal érkezik. A fejhallgató hatékonyan kiszűri a környezeti zajokat, ami mobil zenehallgatásnál különösen jól jön. A hangszórók a 16 Hz és 22 kHz közötti frekvenciatartományt fedik le és rendkívül magas, 120 dB-es hangnyomás biztosítására képesek – ez az érték természetesen 1 kHz-es frekvencián érvényes, ahogy az lenni szokott. A hangszórók 0,3%-os teljes dinamikus torzítás mellett üzemelnek (1 kHz-en, 100 dB-es hangnyomás alkalmával).

A fejhallgató állítható fejpánttal érkezik, hangszórói pedig a DJ-knek szánt megoldásokhoz hasonlóan elforgathatóak, így könnyedén kivitelezhető az egyoldalas viselés. A fejhallgató kábel nélkül 190 grammos súllyal rendelkezik. Ha már szóba kerültek a kábelek: az termékhez egyrészt tartozik egy 1,2 méteres hagyományos kábel, másrészt viszont a gyártó ad hozzá egy 90 centiméter hosszú, mikrofonnal és távirányítóval rendelkező levehető példányt is. Mindkét kábel 3,5 milliméteres csatlakozóval rendelkezik.

Utóbbi, azaz a 90 centiméteres változat könnyedén használható iPad, iPhone és iPod készülékekhez. Az iPhone esetében könnyedén használhatjuk a Voice Control szolgáltatást és fogadhatunk, illetve kezdeményezhetünk telefonhívásokat is.

Az Amperior szintén márciusban kerül a boltok polcaira, ám ajánlott végfelhasználói ára már jóval emészthetőbb lesz, mint HD 700-as társáé: az Amperior-ért már „csak” 350 dollárt kérnek majd el.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. nedcoleman
2012.01.12. 13:02
Szépen néz ki a HD700, a paraméterei alapján ez sem lesz "rossz". Aki értékeli a minden téren igényes megoldást (és némi plusz költség nem zavarja meg) biztosan a HD800 mellett dönt. Hihetetlen, hogy nem egy picike fejhallgató, mégis észre sem veszed ha rajtad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Snaketale
2012.01.12. 13:25
sennheiser = minőség, én is egy HD598 beszerzését tervezem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kiskoller
2012.01.12. 13:41
Én épp a múlt héten nyálaztam végig az összes fejhallgató tesztjét mert az előző fejesem eltört (Nokia BH-604)

Végül a Senn HD 418 mellett döntöttem, ugyanis nem találtam a drágább mezőnyben zárt, fület körbevevő fejest amit egy MP3 lejátszó is kihajt azért.

Az összes drága fejes még ha "kupakos" is, de nyitott, ami elég kellemetlen ha az utcán közlekedsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. akela91
2012.01.12. 13:51
Én is ezt a fejhallgatót vettem mint te kiskoller, de nagyon nem vagyok megelégedve vele. Ahhoz képest, hogy zárt eléggé kihallatszik, illetve elég gyenge a teljesítménye, és nem hajt ki normálisan egy mp3 lejátszót/telefont sajnos... Remélem neked bejött azért. Aztán vettem egy Sennheiser cx300II FÜLhallgatót és 100 szor jobban bejött nekem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. sensejke
2012.01.12. 14:08
akela91: ott az mp3-al lesz a gond, nem a fülessel. Én egy LG bl40-es telóval használom, de érezhetően más, ha pc-n vagy telón használom. Telón kicsit gyengébb. De ár/érték arányban nincs nagyon jobb szerintem. Teljesen zárt, olyan ami nem enged be 10 % zajt sem olyan nincs max. az agybadugós. Nemhiába váltottál te is arra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kiskoller akela...
2012.01.12. 14:12
Én telefonommal meg néha a PC-mel használom, és nekem bejött. Igaz még meg kell szoknom hogy kábeles, de tetszik hogy nem hallom a kinti zajokat (azt nem tudom mennyire hallatszik ki) és a telefonom elég jól kihajtja. AMi zavar az a nem cserélhető kábeles megoldás, félek hogy pár hónap múlva kontakthibás lesz... Alapvetően a hangja távol van a tökéletestől, de nem is látom értelmét a jobb hangzásnak ha mondjuk metróban vagy villamoson utazgat az ember. Amire szántam arra megfelel.

Ha gyenge az MP3-lejátszód, vehetsz egy fejhallgató erősítőt 4-5 ezer forintért, az sokat segíthet. Az hülyeség hogy a fejhallgató gyenge, nem a fejhallgató hajt ki egy mp3 lejátszót hanem fordítva (a lejátszó szolgáltatja az energiát) A füllhallgatódat azért tudja kihajtani, mert az feleannyi impedanciával rendelkezik. Ha rádobtál volna a lejátszódra egy hd 800-at a maga 300 Ohmos impedanciájával (impedancia = ellenállás/fogyasztás) akkor kb semmit sem hallottál volna a zenédből és nagyon rossz minőségben is szólt volna.

Én semmiképp sem használnék fülhallgatót, nekem fontos az hogy a külsö zajokat ne halljam, így ne kelljen max hangerőn hallgatnom a zenét. Azt mondom kérj kölcsön haverodtól egy fejes erősítőt, vagy menj valami ismerősödhöz és dugd rá a házimozijának erősítőjére. És hallgass FLAC-et. Egyből más lesz a leányzó fekvése
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. djbundy
2012.01.12. 14:20
akela91:
"...nem hajt ki normálisan egy mp3 lejátszót/telefont..."
mármint az mp3lejátszó/telefon nem hajtja ki, ugye?
A HD sorozat erősítőkhöz még a CX sorozat hordozható eszközökhöz ajánlható elsősorban. A HD418 egyből magára talál, ha egy hi-fi cuccba csatlakoztatod, próbáld ki ha van rá mód.

Amperior:
A HD25-nél és itt is az a bajom, hogy a hangszóró fölött is szabadon van a "madzag". Ennyire nem kéne elősegíteni a gyors cseréjét a dolognak, ha megtörik, akkor úgyis szervizbe megy, ott pedig majd szépen megcsinálják. (ugyanis nem tartok magamnál cserekábeleket).
Azt végre belátták, hogy egy dj-fülesnél egyoldali kábelezés kell, mert a hd25-nél még kétoldali volt.

Sennheiser HD 700:
Lehet keresnivalója a piacon, mert 500dodó még számíthat egy költségvetésnél, de a hangminőség már akkorát nem ugrik/ugorhat, mint amit tapasztalni lehet egy 4-500 dolláros fülesről való átállás az 1000dolláros kategóriába.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. akela91
2012.01.12. 14:29
Nem, én ezt arra értettem, hogy ugyanazzal a telefonnal egy másik fej/fül hallgató nagyobb teljesítményt tud leadni, illetve, ha hifi-be dugom be a fejhallgatót és ott rácsavarom(nem túl hangosra, teljesen normális hangerőre) akkor torzít erősen a mélyebb hangoknál (ritmusgitárnál pl).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. sensejke kisko...
2012.01.12. 14:32
Ne fél tőle, hogy kontakt hibás lesz, mert már több mint egy éve nyúzom és semmi baja. Pedig én inkább attól féltem, hogy "ilyen vékony kis kábel??" biztos le fog szakadni a jack dugója. De még ép és egészséges! kopp-kopp-kopp És általában az otthonról hozott kaják és egyéb cuccok mellett van mindig, tehát eléggé zötykölődik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. akela91
2012.01.12. 14:37
Kiskoller: Egyébként a cx 300II szerintem jobban szűri ki a zajokat mint a HD418. (tudod ez ilyen agybadugós)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Vendég-Ven...
2012.01.12. 14:53
akela91:

Természetes, hogy ugyanazzal a telefonnal is eltérő hangerővel szólnak, ha a fülhallgatók impedanciája nem azonos.

kiskoller:

"impedancia = ellenállás/fogyasztás"

Nem egészen. Ohmikus terhelésnél ellenállásról, komplex terhelésnél (tehát amikor a terhelésnek van kapacitív és/vagy induktív összetevője is) impedanciáról beszélünk. Az impedancia frekvenciafüggő (hangszóróknál ált. 1kHz-re szokták megadni), míg a tisztán ohmikus ellenállás nem az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller akela...
2012.01.12. 14:57
agybadugósokat nem próbáltam, én csak fejhallgatókat használok. Abban a (úgy tünik tév)hitben éltem hogy a fehallgatók sokkal jobban szűrik a hangot mint bármely fülhallgató


Sok tesztben írták hogy nagyobb hangerőn torzít a fejes, ez igaz.

Pont azt mondtuk hogy nagyobb impedanciás fejhallgató halkabb, kisebb teljesítményt fog leadni, hisz a hang generálásához több áramkört használnak fel. Egy alaplapi csipogó biztos nagyobb teljesítményt ad le mint bármely fejhallgató/fülhallgató, az más kérdés hogy a hangminőség nem lesz épp jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kiskoller Vendé...
2012.01.12. 14:59
Igen, ezt én is tudom, de ha ezt írtam volna le senki sem értette volna a mondanivalómat. Nagyobb impedancia = "nagyobb az ellenállás", gyengébben szól a zene ha minden más változatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. akela91
2012.01.12. 15:00
Nah akkor nagy nehezen megértettük egymást. Nekem nagyon fontos a hangerő is a minőség mellett, és ezt nem tudta nekem biztosítani a 418. Garantáltan mondom hogy brutálul szűri a hangot ez a fülhallgató, sokkal jobban mint a 418.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kiskoller sense...
2012.01.12. 15:01
Én attól félek hogy a jackdugó végénél lesz kontakthibás, ugyani a telefonomban oldalt van a nyilás és nem alul/felül, így ha a zsebemben van akkor a kábel vége mindig derékszögben áll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. sensejke
2012.01.12. 15:58
Mondjuk én ezt a magas hangerőn való torzítást nem észleltem. Pedig elég hangosan hallgatom, de ettől hangosabban már az "agyam" is megfájdulna és a fülem is fáj. Mind a pc-n mind a telón.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. DogTheDog
2012.01.12. 18:25
Ezer dollarert muanyag fules?
Anyam borogass
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Arkonnen
2012.01.13. 14:41
nekem egy HD 25 I-II figyel itthon a fiókban, 70 ohmos és igyis elhalgatom simán egy n97 miniről, pcről még a 2 gigás úipod shuffleröl is, az ipadrol meg nem is beszélve, a nagy impedencia végett a dinamikája észrevehetően alacsonyabb mint egy cx 500 nak de maga fejhallgató nagyon jó, én majd 5éve használom és djbundy a kábel még mindig nem tört meg, egyébként a zaj oldalárol rendelhető a dj verzióhoz egyenes kábel 12500ftért spirálkábel 15ezerért, ső még pozitívum hogy a bőr párna a kagylón és a fejpánton az 5 év alatt nem kezdett el hámlani mint a philips fülhalgatóin. jah és kaptam mellé egy bársony párnát, ami remek szolgálatot nyujt télen mert nem hideg mikor felteszem. egyetelen egy hibát tudok irni mégpedig a fejpánt párnájárol ami az 5 év alatt a sok használattol elvált és az egyik oldala fityeg. de egy kétoldalu ragasztóvel könnyedén orvosolható a probléma. de aki nem használja intenzíven füstös kocsmákban izzadt homlokkal szórakozóhelyeken nemhiszem hogy lessz hasonló problémája. részemről ennyi ha füles vásárlásra szánnám magam mégegyszer hd25 öt vennék és akkor lenne 2 további szép napot mindenkinek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Vendég-Ven... Arkon...
2012.01.13. 19:43
"a nagy impedencia végett a dinamikája észrevehetően alacsonyabb mint egy cx 500 nak"

Mi köze az impedanciának a dinamikához?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!