iPon Hírek

Metal Gear Solid 5 - melyik platform a jobb?

Dátum | 2015. 09. 01.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Digital Foundry menetrendszerűen megérkezett az elemzésével a Metal Gear Solid 5-ről, bár egyelőre csak a különböző konzolos változatokat hasonlították össze. Ezek alapján kijelenthető, hogy a két új konzol hasonlóan teljesít, míg az előző generáción nem fut valami fényesen a játék - ami persze nem is meglepő, hiszen egyrészt hatalmas tereket mozgat meg, másrészt pedig még ott is nagyon jól néz ki. De nézzük részletesebben! Az anyag Xbox One-on 1600x900-ról skáláz fel, míg PS4-en natív 1080p-ben fut, élsimításként pedig mindkét gép FXAA-t használ. Az előző generáció mindkét masináján 992x720-as felbontással kell szembesülnünk, viszonylag gyenge minőségű FXAA mellett. A PS4 egyik nagy előnye a felbontás mellett, hogy a karakterek bőrének megjelenítéshez használja a subsurface scatteringet (ahogy a fény szétoszlik a bőr alatt), míg ez hiányzik Xbox One-ról. Ezek mellett a Microsoft konzolján némileg alacsonyabb minőségű a motion blur, és esetenként előfordulnak alacsonyabb részletességű textúrák. Ami az ambient occlusiont illeti, minden platform SSAO-t vet be, a régebbi konzolok gyengébb minőságben. Teljesítmény tekintetében mindkét új konzol szinte végig tökéletesen tartja a 60fps-t, V-synccel. Érdekes módon azonban néhány átvezetőnél a PS4 lefelezi 30fps-re a képfrissítést, ugyanezeknél az Xbox One simán csak visszaesik 50fps környékére. A PS3-as és Xbox 360-as változatok szinte minden esetben erősen küzdenek a 30fps-ért, általában 20-30 között ingázik a sebesség, ami nem ideális, bár ez annak talán nem lesz olyan szokatlan, aki a PS3-as Metal Gear Solid 4 után próbálja ki.
Mi a helyzet a PC-vel? Nos, egyelőre PC-s teljesítménytesztekről még nem tudunk beszámolni, de az biztos, hogy a grafikai lehetőségeket tekintve több ponton túlléphetünk a konzolokon, a framerate pedig nyilván ezen beállításoktól és a gépünk erejétől függ majd. Mindenképpen érdemes beszerezni a játékhoz készült Nvidia Game-Ready meghajtót, illetve az AMD legújabb béta meghajtóját. A Geforce oldalán elérhető a szokásos útmutató a beállításokhoz. Itt leginkább azt érdemes megjegyezni, hogy habár alapból a PC-s verzió is SSAO-t használ, az Nvidia-kártyák tulajdonosai a meghajtóból kényszeríthetik a HBAO+-t is, amivel még szebb képet kaphatnak eredményül. A beállítások menü így néz ki:
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. lajcsi1975
2015.09.01. 21:24
Ahoz képest hogy a grafikája sokadrendű ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. akszita lajcs...
2015.09.02. 08:18
Sokadrendű ?
Már tavaly azt zengte az internet hogy milyen modern meg jól megírt motor a FOX engine.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Shinjiii akszi...
2015.09.02. 08:55
Optimalizálás terén, nem pedig a látvány következő generációja terén. Nagyon sok minden steril benne, de meg kell hagyni, nem csúnya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pdx06
2015.09.02. 21:42
Sem a Mad Max. sem ez nem jön be. Valahogy sivár, hangulattalanok számomra. Lehet hogy már meguntam a stílust.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!