iPon Hírek

Mgejelent a PowerColor Radeon HD 6870 X2

Dátum | 2011. 06. 24.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A PowerColor illetékesei végre hivatalosan is bemutatták a gyártó legfrissebb videokártyáját, amely Radeon HD 6870 X2 névre hallgat és amelyről korábban már olvashattunk pletykákat. A két GPU-val ellátott újdonság mostantól kereskedelmi forgalomban is elérhető, így aki szeretné hazavinni a terméket, 449 dollárnak megfelelő összegért cserébe megteheti.


A Computex alkalmával már lencsevégre kapott Radeon HD 6870 X2-es videokártya szörnyeteg kétslotos hűtővel érkezik, ami hat hőcsőből, számos alumínium hűtőbordából és két légkeverőből áll.  A hőcsövek a maximális hatásfok érdekében közvetlenül érintkeznek a grafikus processzorok felületével (Heat Pipe Direct Touch), ami a hagyományos megoldásokhoz képest 50%-kal hatékonyabb hőleadást eredményez - áll a gyártó közleményében. A 40 nm-es Barts grafikus processzorokkal ellátott különlegesség összesen 2240 stream processzort tartalmaz és összesen 2 GB-nyi GDDR5-ös típusú fedélzeti memóriával gazdálkodik, amelyhez 2 x 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódnak a GPU-k. A két, teljes értékű Radeon HD 6870-es videokártyát ötvöző újdonság grafikus processzorai 900 MHz-es magórajelen üzemelnek, míg a memóriachipek esetében 4200 MHz-es effektív órajelet alkalmaztak a gyártó mérnökei, azaz órajelek tekintetében hozza az újdonság a Radeon HD 6870-es referencia modellek szintjét.

A két, Radeon HD 6870-es szintű GPU-nak köszönhetően az új videokártya egymagában nem kevesebb, mint 4,03 teraFLOP/s-os egyszeres pontosságú számítási teljesítményt kínál. Az energiaellátásról 13 fázisú VRM áramkör gondoskodik. A gyártó ajánlása szerint a termékkel felszerelt konfiguráció esetében ajánlott legalább 600W-os teljesítményű tápegység alkalmazása, de a megfelelő teljesítményű tápegység kiválasztása természetesen erősen függ a rendszer többi összetevőjének fogyasztásától is. A videokártya stabil működéséhez egyébként két darab nyolctűs PCI Express tápcsatlakozót kell használni.


A PowerColor két GPU-s videokártyája két DVI, egy HDMI 1.4a és két 1.2-es DisplayPort videó kimenettel kerül forgalomba. Az újdonság a DirectX 11-es mellett ATI Stream, ATI Eyefinity és CrossfireX támogatással egyaránt rendelkezik. A csomaghoz - voucher formájában - megkapjuk a Dirt 3 teljes változatát is, hogy azonnal ki tudjuk aknázni a drága és gyors videokártyában rejlő lehetőségeket.

A PowerColor Radeon HD 6870 X2-esével kapcsolatban további információk itt találhatóak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. piter
2011.06.24. 14:19
600 wattos tapegyseg minimum?Es kell hozza 2x8 tus csatlakozo?
ez nekem valahogy fura!Ha tenyleg eleg lenne neki 600 watt akkor 2x6 tu is!
Bar ok biztos jobban tudjak mint en!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gery84 piter
2011.06.24. 14:50
Ráadásúl nem a márkás 600W-t szokták írni! Szerintem elég neki egy 500W márkás táp is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Saint
2011.06.24. 14:56
ezeket úgy méretezik a 600 watt-ra, hogy alaplap + proci + 1 vinyó + 1 dvd iró,+ 2 venti, és a vga, igy van ez kiszámolva.. és igy elég egy 600w-os táp, ami 500w-ot ot ad le, de érdemes egy 750- vagy 850-es tápot berakni egy ilyen kártyához, nem kell a tápot 70 %- felé terhelni, igy hosszú lesz a életartalma és nem melegszik....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. myckie2
2011.06.24. 15:08
"Mgejelent a PowerColor Radeon HD 6870 X2" mintha az első szóban nem stimmelne valami de lehet csak a szemem káprázik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. gery84 mycki...
2011.06.24. 15:13
szerintem gyorsan akarta írni és előbb lenyomta a g betűt mint az e-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. irdatlanno...
2011.06.24. 18:26
itthon lehet e majd kapni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. csanaboy03
2011.06.24. 18:46
Saint - 2011-06-24 14:56:47:

az miaz az, hogy a 600W-os táp 500-at ad le? ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Heroes27 csana...
2011.06.24. 18:52
Saintnak teljesen igaza van. Úgy értette, hogy 600W-os, de 500W-ot ad csak le. Azaz, a táp maximum 70-80% van kiadva terhelésnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm
2011.06.24. 19:07
A jobb tápok manapság már le adják a névleges teljesítményüket, sokszor csak a 12V-os ágon is, és időlegesen károsodás és leoldás nélkül akár túl is léphető a limit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. _DiEGO_
2011.06.24. 20:07
No meg ami rá van írva tápokra az már a végleges szekunder oldali terhelhetőség ! és nem ennek (pl: 600W ) van az xx%-os hatásfoka ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm _DiEG...
2011.06.24. 20:43
No ez a másik ,hogy nem árt tisztázni primer vagy szekunder oldalról beszélünk,bár a tápoknál a szekunder oldali teljesítményt adják meg, és a hatásfoktól függ a primer oldali áramfelvétel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Georg17
2011.06.24. 23:25
Nos most megnéztem. i7 860-as procim van, egy db HD 6870-es karim, 4 memóriamodul, 6 házventi, 4 HDD, 1 SSD, 1 OD, 1 ventivezérlő, s még egy 12 cm-es venti a procihűtőn, 1 fénycső az íróasztalvilágításhoz, Corsair HX650W-os táppal.

prime95+MSI Kobustor=357W NETTO fogyi. Az kb.: 420W a falból.
Egy 600W-os táp szerintem erősen megizzadna egy ilyen kártyával. Majdnem maxon menne, sőt tulajdonképpen maximálisan le lenne terhelve.
Oké, hogy ez csak benchmark. De játék alatt is fogysztott már a gépem 300W körül NETTO-ban. Szóval szerintem ehhez a kártyához kevés egy 600W-os táp.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Dragon3k
2011.06.25. 02:26
Georg17: A 357W amit mértél? mert ha igen, akkor annyit vett fel a táp és ahogy néztem a számolásod 85%os hatásfokú a táp akkor a gép fogyasztása kb 300W volt, a többit a táp elfűtötte, de ha rosszul értettem, akkor úgyis kijavítasz.

Amúgy ha azt nézzük, hogy a 6870 tdp-je 151W, akkor ez a 6870x2 max 300W-ot eszik max terhelésnél, így nézve ha 357W volt a géped fogyasztása, akkor egy ilyen kártyával max 510W lenne, amit egy normális 600as táp még elvinne, de egy HX650es-nek simán bírna kell, főleg, hogy 12V-on letud adni 624W-ot. De játékok alatt soha nem fogyaszt annyit egy gép, mint prime meg társai közben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. piter
2011.06.25. 08:38
jozsef m nem egeszen ugy van az ahogy irtad!a legjobb tapegyseg is csak 90%-ot ad le!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Kissrubee
2011.06.25. 09:26
piter: Vannak tápok télleg, amelyek leadják, kicsit túl is lépik. Példa:
Katt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm piter
2011.06.25. 10:31
Akkor olvasd el még egyszer amit írtam!

és a hatásfoktól függ a primer oldali áramfelvétel.

Természetes, hogy a konnektorból felvett áramot nem adja le a gép felé ,hogy ne zavarjon a primer és szekunder szó.A kettő közötti arány %-ban kifejezve a hatásfok, erre vonatkozik a pl. 80+, bronz, gold ,és stb. megjelölés,vagy akár a 90% amit írsz.
De a tápoknál mindig a névleges (gép fogyasztói felé leadott) teljesítmény van megadva (erre irtam hogy a jobbak még többet is leadnak ennél) ez pedig az a teljesítmény amit a táp a gép működéséhez ki tud adni elvileg!

Elvileg, mert más szabványokat is ki kell elégíteni, és az ATX szabvány szerint egy érintkezőn (fázison)maximum 4A folyhat át,(ennek méretezési, melegedési ,tűzbiztonsági okai vannak).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!