iPon Hírek

Mi inspirálta a Far Cry 3 alkotóit?

Dátum | 2012. 09. 28.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Far Cry 3 vezető dizájnere, Jamie Keen az Eurogamer Expón tartott előadásában elmondta, hogy más megközelítéssel fogtak neki a játék elkészítésének, mint általában a shooterek alkotói. Annak érdekében, hogy a játékost hosszú időre le tudják kötni, más műfajokat is tanulmányoztak, különös tekintettel a MMO-kra és egyéb nyílt világú játékokra. Az Elder Scrolls sorozat nagy inspiráció volt számukra, ezen kívül a Read Dead Redemptiont és más Rockstar játékok is nagy hatással voltak rájuk. A Far Cry 3 világa hatalmas méretű, ami nem igazán jellemző a shooterek műfajára. Annak érdekében, hogy életet leheljenek belé át kellett törniük az FPS-ek korlátait. A Skyrim hatalmas inspirációt jelentett, de a Far Cry 3 alkotói szeretnék messziről elkerülni azokat a mémeket, amelyeket a repetitív NPC párbeszédek szültek. Nem akarják, hogy a játékos állandóan ismétlődő helyzetekkel találkozzon. Ők is nagyon szerették a térdenlőtt poént, de nem feltétlenül akarják megismételni.

A Far Cry 3-ban több mint 250 fajta találkozás és összecsapás található, a játék nyilvántartja, hogy ezek közül melyekbe mikor futottunk bele, és ez alapján úgy variálja őket, hogy ne érezzük unalmasnak és repetitívnek a játékot. Az alkotók meg vannak róla győződve, hogy emiatt valóban változatosnak fogjuk érezni a történéseket, és csak olyankor futunk bele ismétlődő helyzetekbe, amikor már nem igazán emlékszünk rá, hogy találkoztunk hasonlóval.

A játék Keen szerint a legbonyolultabb kirakó lesz, amellyel valaha találkoztunk. Arról is beszélt, hogy mennyire nehéz volt a helyszínek összehangolása a küldetések ritmusával. Mivel nagy szabadsággal fogunk rendelkezni és a sorrend nem kötött előfordulhat, hogy miközben az alapsztorit követjük, a sandbox részek miatt kitérőket kell tennünk, és úgy fogunk ugrálni a különböző helyek között, mintha figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarban szenvednénk. Ez szándékos az alkotók részéről, Keen kedvenc elfoglaltságai közé tartozik azoknak a játékosoknak a megfigyelése, akik elhatározzák, hogy végigrobognak a fő küldetéseken, és úgy gondolják, semmi sem térítheti el őket ettől a szándékuktól, aztán másfél óra múlva a térkép egy egészen más részén döbbennek rá, hogy egy-egy érdekes melléküldetés vagy tevékenység mégis eltérítette őket. Az alábbi vágatlan videóban az előadás teljes anyaga megtekinthető (3:00-nál kezdődik).

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. lajcsi1975
2012.09.28. 13:02
Ehez már kevés lesz az E8400-asom és az 512 MB-os 4850-esem? Mondjuk 1680*1050es bontáson.

Mert ha igen akkor majd csak az új gépemmel vizsgálom meg behatóbban. A nem túl távoli jövőben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tibaimp
2012.09.28. 14:34
Szerintem a max vagy ultra beállításokhoz igen, kevés lesz, és így sok sikert a jövőbeni gépvásárláshoz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. i2k010
2012.09.28. 14:45
@lajcsi1975: Nekem is E8400 + HD4850 512MB
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror
2012.09.28. 14:58
Csak két szálat használ a motor, szóval szerintem nem kell cidriznetek, maximum a videokártya miatt, bár szerintem az is elég lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. MaximumGam...
2012.09.28. 15:08
Terror: Arra a 2 szálra kíváncsi leszek ennyi robbanással... Far Cry 2 ben is az Mhz számít a procinál
Egy motor ha 2 magon fút, lazán átírják bármennyire... főleg akkora változásnál..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Castiglion...
2012.09.28. 15:26
"Az Elder Scrolls sorozat nagy inspiráció volt számukra, ezen kívül a Read Dead Redemptiont és más Rockstar játékok is nagy hatással voltak rájuk."

Néhány elírás van a mondatban.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mikej95
2012.09.28. 15:41
Szeretem az olyan játékokat, ahol a főszál mellett egy 'élő' világot is kapok. A S.T.A.L.K.E.R.-ben ez megvolt,(fantasy játékokat nem annyira szeretem) kár hogy nem tudták finomra csiszolni a 2. résszel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. uristen
2012.09.28. 15:48
#6 Olvass te is halottat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Antos
2012.09.29. 09:06
Mi ez? Valami FPS-Tomb Raider? DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. i2k010
2012.09.29. 10:06
"Mi inspirálta a Far Cry 3 alkotóit?" - A pénz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. serioussam...
2012.09.29. 14:18
a bab... mentem...öh
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!