iPon Hírek

Mi lesz veled, WildStar?

Dátum | 2014. 11. 12.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A tetszetős béta után hatalmas lelkesedéssel vetettük bele magunkat a játékba a WildStar indulásakor. A pörgős, rajzfilmes humorú sci-fi MMO ígéretesnek tűnt, de hamar elérte a vég: a karakterek felszintezése után nagyon gyorsan kifogyott a tartalom a játékból, az endgame részek pedig nem bizonyultak elegendőnek ahhoz, hogy segítségükkel a Carbine hosszú távon is megtartsa a játékosok szélesebb rétegeit, így minket is elveszített. Aztán jöttek a hírek a leépítésekről: az indulás előtt 271 ember dolgozott a játékon, egy részüket (nem hivatalos forrás szerint 60 embert) októberben szélnek eresztették. Elmaradt a Halloween és a karácsonyt sem ünnepelhetik már meg a játékban a megmaradt rajongók. Az üresen kongó szervereket megaszerverekké vonták össze. Nem áll jól a játék szénája, de a Carbine és az NCSoft igyekszik mindent megtenni, hogy mentse a menthetőt, hiszen hosszú évek munkájáról és több millió dolláros befektetésről van szó. Az Eurogamer Chad Moore-ral a Carbine kreatív rendezőjével és Mike Donatelli termékigazgatóval készített interjújában a játékot érintő legfontosabb kérdések kerültek terítékre.
Hányan játszanak a WildStarral? Az NCSoft nem szereti megosztani a nagyközönséggel az általa kiadót MMO-k számadatait, különösen akkor, ha nincs mivel dicsekednie. Mike Donatelli most sem mondott pontos számot, csak annyit árult el, hogy sokszorosan meghaladja a 250 000-et. A játékból egyébként a vártnál kategóriákkal többet tudtak eladni, olyan sokat, hogy az még őket is meglepte. Süllyedő hajó lenne? Donatelli egy hete leült beszélgetni az NCSoft West igazgatójával, a téma a WildStar jövője volt. Elmondta, hogy az MMO-kra specializálódott cégnél látnak jövőt a játék számára, és ígéretet tettek a Carbine-nak, hogy továbbra is támogatni fogják őket. Mi a helyzet a leépítésekkel? Donatelli az elbocsátott dolgozók számáról a következőket mondta: "Nyilvánvaló, hogy nem beszélhetünk a részletekről, mert az a cég szabályzatába ütközne, de körülbelül 60 főről van szó. Voltak köztük fejlesztők, és néhányan a NCWest kiadói részéről is." "Sok embert felvettünk a játék megjelenése előtt, a csúcs közvetlenül az indulás előtt volt 271 emberrel, ami hatalmas csapat. Hatalmas. Azért kellett felvegyünk ezeket az embereket, hogy a játék készen álljon az indulásra." "A stúdióban, ahol ülök még mindig több száz ember dolgozik a WildStaron. Istenemre mondom, hogy ez így igaz. Tudom, hogy a leépítés szar ügy, de a játékfejlesztés része." Miért történtek a szerverösszevonások? Donatelli elmondta, hogy már a játék indulása előtt fél évvel szóba került a megaszerver technológia, és el is kezdtek rajta dolgozni, de az indulásakor még nem álltak vele teljesen készen. "Nem lenne igaz, ha azt mondanám, hogy a kezdeti nagy roham után távozó játékosok nem játszottak közre az ötletben. 31 szerverünk volt kezdetben, de rögtön 6-8 újat nyitottunk az induláskor. Voltak vitáink a dologgal kapcsolatban, de az átkozott sorok olyan hosszúak voltak, hogy elriasztották volna a játékosokat, ha nem nyitunk új szervereket. Megnyitottuk az új szervereket, és a jelenlegi helyzet az, hogy vissza kell térnünk az indulás előtt tervezett számokhoz."
Milyen új tartalmakra számíthatunk a játékban? Tegnap hatalmas frissítést kapott a játék, Mystery of the Genesis Prime néven. Ez a tapasz a hibajavítások mellett új tartalmakat is ad a játékhoz. A hibajavítások listája leírva több mint 100 oldalt töltene meg. Sztori téren folytatódik a Journey into the Omnicore szál, amelynek már korábban meg kellett volna jelennie, de a szervereken, a tesztelésben és a fejlesztésben történt változtatások miatt elcsúszott. "Reméljük, hogy elég jó jutalom lesz azok számára, akik vártak erre a tartalomra" - mondta Moore. "Azt is reméljük, hogy meg tudjuk ismételni ezt a szerkezetet, azaz ahelyett, hogy minden hónapban kisebb tartalmi frissítésekkel állunk elő, inkább 3 hónapos, vagy ahogy korábban mondtuk, negyedéves szakaszokban gondolkodunk." Arra a kérdésre, hogy a három hónap múlva érkező frissítés ugyanolyan fontos lesz-e, mint a mostani, Donatelli válaszolt: "Egyértelműen fontos lesz. Nem tudom, hogy olyan nagy lesz-e, mint ez, mert több patchből lesz összeállítva." Moore ehhez még hozzátette, hogy hamarosan több információt is közölni fognak a következő update-tel kapcsolatban. Mik a legfontosabb dolgok a játékban, amikkel feltétlenül foglalkozni kell? A fejlesztőknél napirenden vannak a kasztokkal kapcsolatos problémák, első menetben azokat a képességeket javítják ki, amik nem működőképesek. Donatelli szerint pedig a jelenlegi patchben már sok olyan változtatás is van, amiket a játékosok kértek. A szóló és csapattartalmakkal kapcsolatban Moore elmondta, hogy a játékosok számíthatnak arra, hogy a fejlesztők sok időt és energiát fektetnek mindkettőbe. Eddig nem volt túl sok tartalom azok számára, akik elérték az 50-es szintet és nem raiderek, ezért most azon dolgoznak, hogy ez megváltozzon, és a magányos játékosok ill. a kis csapatok számára is legyen tennivaló. Donatelli ehhez még hozzátette, hogy változtatni fognak az itemizáción és a játékosok jutalmazásának rendszerén is. Hogy hosszú távon hogyan alakul a WildStar sorsa, az még a jövő kérdése. A játéknak lenne helye a piacon, mert témája miatt hiánypótló szerepet tölt be, de az erőforrások kivonása és a fejlesztés lassítása nem fog jót tenni neki, bármennyire is próbálják ezt szebb köntösbe bújtatva előadni a Carbine vezetői.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. Butchy
2014.11.12. 17:47
Sajnos a game megy a levesbe ... pedig ígéretesen indult.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Kerty
2014.11.12. 18:03
free to play in 3..... 2...... 1......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. szacsee24
2014.11.12. 19:08
Ezért kellet volna előbb a B&S
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. junpet szacs...
2014.11.12. 19:23
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tomchee
2014.11.12. 22:11
Nem is lenne ezzel (meg még jó pár MMORPG-vel) baj, ha nem világ megváltónak (WoWverőnek) trombitálnák be, mert aztán ennek a súlya alatt szakadnak össze tömegesen. Pedig a legtöbbjük még kiváló is lenne, a maga mércéjével mérve.
Az egész ilyen célú marketing vége az, hogy minden világtalan kipróbálja, csak azok nem akiknek a játékot valójában szánták, és látjuk is az eredményt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Fr3dd87 Kerty
2014.11.12. 23:19
Lásd Aion....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. asdsa
2014.11.12. 23:24
"sokszorosan meghaladja a 250 000"
Szóval ez olyan majdnem 1 millió játékost is jelenthet? Tudom, hogy a startnál többre számítottak, de ez nekem nem tűnik egy bepuccsolt valaminek. Vagy ezt a tendenciákból szűrte le a szaksajtó? (hányan hagyják el a játékot x idő alatt)
@ Fr3dd87
Azért az Aion kihúzott egy pár évet f2p nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Avisto asdsa
2014.11.13. 03:22
Nekem is hasonló jutott eszembe ha csak a számot nézzük. Eve online kb fél milla aktív accounttal megy ha jól tudom és ott régen se nagyon volt több. És megy már több mint 10 éve és mostanában mintha a nagyobb tartalmi patchek is gyakrabban jönnének.
Persze könnyen lehet hogy ott mások a költségei is a fejlesztésnek/fenntartásnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Sr4c
2014.11.13. 09:06
NCSoft......ez sok mindent elmond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. wishformor...
2014.11.13. 11:29
Megdoglik annak rendje es modja szerint,
Tokmindegy mennyire tokeletesre csiszolnak egy ilyen themepark MMO-t meg fog bukni, a koncepcio a rossz alapbol, valami uj kell...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. DoA Sr4c
2014.11.13. 11:34
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Ereshkigal tomch...
2014.11.13. 11:56
Nem tudom ki tormbitálta be wowverőnek.
Talán ha 3 MMO van, amit a készítők így állítottak be, a többi max. a community szájalása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Thomka400
2014.11.13. 11:57
inkább a Blade and Soul-t kellett volna kihozni F2Pben azzal kaszált volna az NC, de helyette kihozták ezt a fost, na nembaj talán majd ez után....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. YellowFlas... Avist...
2014.11.13. 14:11
Az EVE pont, hogy nem jó példa, mert kegyetlenül rétegjáték. A WildStar szó szerinti WoW utódnak lett kikiáltva, mondván, hogy akinek nem kell WoW, kelljen a WS, casual, hc meg fene tudja milyen játékossokkal egyetemben.

Ez EVE kb olyan mint a DarkSouls. Kevesen játszanak vele, egyedi stílusú, de akit elkap, az visszamegy. Megvan a saját, stabil felhasználóbázisa. Míg a pl a WoW-nál ez nem mondható el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. asdsa Sr4c
2014.11.13. 21:42
Miert? Lineage, Aion, Guild Wars. Szerintem ezzel a 3 nevvel mar sokkal tobbet letettek az asztalra, mint az MMORPG-s studiok nagyja.
Vannak studiok, akik egy jatekon 10 evig elelnek, masok meg fossak ki magukbol evente az uj jatekokat, hatha 1-2 bejon (lasd - Perfect World).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Sr4c asdsa
2014.11.14. 11:14
Gameforge-al járnak párba.....szép-szép jó-jó, de a fent említett egy játékon 10 éve élnek studiók nem véletlenül élnek rajta 10 éve, csak a folyamtos tartalombiztosítás valahogy fent tartja a létét. Ezt kéne átvennie a fenti 2 stúdiónak, de jelek szerint nem igazán törekednek ilyenre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. thomeef
2014.11.14. 17:45
Szerintem jó ha 10000-en játszák ezt a játékot. Pedig ígéretesnek tűnt. Minden elmond a játékról hogy twich.tv-n 1 játékos streameli a Wildstart és 7en nézik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. thomeef Yello...
2014.11.14. 17:47
Wow-nak nincs stabil felhasználóbázisa? Jézusom, ezt te sem gondolod komolyan. Majd 10 millióan játszák 10 éve. Nyilván sok az újonc is, de a fele az a kezdetektől ott van. Pont a wow az ami függőséget okoz, és nem lehet abbahagyni. Max szüneteltetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim thome...
2014.11.14. 18:21
10 millióan évek óta nem játsszák, augusztusban 6,8 millióan játszottak vele, fél évvel korábban 7,8 millióan, ez akkora különbség, hogy folyamatos szerverkapacitás átstrukturálást igényel, szóval valóban rohadtul nem stabil az a felhasználóbázis.

http://www.statista.com/statistics/276601/number-of-world-of-warcraft-subscribers-by-quarter/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.17. 14:16
ettől még van egy stabil 4-5 milliós bázisa a többi meg szezon vagy új játékos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!