iPon Hírek

Miben lesz jobb a PC-s Ryse?

Dátum | 2014. 09. 17.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ugyan két részletben, de csak sikerült kiköhögnie a Cryteknek, hogy mégis milyen gép kell majd a Ryse: Son of Rome PC-s verziójához. Most pedig azt is megtudtuk, hogy technológiailag miben változik meg az Xbox One-os verzióhoz képest. Nos, az első és legfontosabb, hogy természetesen a felbontás tetszőlegesen állítható lesz egészen 4K-ig. Ha azonban nem rendelkezünk 4K kijelzővel, a képminőséget így is megdobhatjuk a Super-sampling Anti-Aliasing (SSAA) használatával, melyből elérhető lesz 1,5*1,5-ös és 2*2-es változat is. Ezt egyébként külön és együtt is használhatjuk az amúgy zseniális SMAA T1x anti-aliasinggal, mely néhány ponton szintén fejlődött az Xbox One-on használthoz képest, így vélhetően még tisztább képet ad majd végeredményül. Ezen kívül biztosan számíthatunk arra, hogy a PC-s verzió kevesebb LOD-olást használ, aminek köszönhetően simábbak lesznek az átmenetek is a különböző LOD-szintek között - ami azért érdekes, mert én mondjuk az Xbox One-os verzióban sem láttam feltűnő váltásokat. Az árnyékok minősége is javul majd, és az árnyékokon is kevésbé lesz észrevehető a LOD. Abba a Crytek nem ment bele, hogy mennyivel javul a textúrák minősége, így csak az biztos, hogy jobb lesz, mint az Xbox One-os verzióban. A PC-s változat más ambient occlusion technikát is használ, konkrétan a Crysis 3-ból ismerős SSDO egy továbbfejlesztését. A Crytek ígérete szerint egyébként az SLI és Cross-Fire profilokon is keményen dolgoznak, így a többkártyás rendszereken remekül skálázódik majd a játék, amit mondjuk a Crysis 3 után akár még el is hihetünk. A stúdió egyébként tisztázta a legmagasabb, 4K-s felbontáshoz ajánlott processzorkövetelményt is. Ide ugyebár nyolcszálas Core i7-es, vagy nyolcmagos AMD processzort javasol a stúdió, annak ellenére, hogy a processzornak alapvetően nincs sok köze a felbontáshoz. Most kiderült, ezt a fejlesztők úgy értik, hogy ilyen processzor kell ahhoz, hogy akármilyen felbontásban biztosan mindig 30fps felett (tehát valósínűleg 60fps közelében) maradjon a játék, ha nincs GPU-limit. Emlékeztetőül, a Ryse: Son of Rome PC-s gépigénye: Minimum CPU: Kétmagos Intel processzor HyperThreading technológiával vagy négymagos processzor - például Intel Core i3 2.8 GHz (3220T) vagy AMD Phenom II X4 3.2 GHz (945) Memória: 4 GB RAM GPU: DirectX 11-es grafikus kártya 1 GB VRAM-mal - például: NVIDIA GeForce GTX 560 vagy AMD Radeon HD 7770 OS: 64 bit Windows (Vista, 7, 8) HDD: 26GB Ajánlott CPU: Négymagos Intel vagy hatmagos AMD - például: Intel Core i5 3,3 GHz (2500k) vagy AMD FX-6350 3,9 GHz Memória: 8 GB RAM GPU: DirectX 11-es grafikus kártya 1 GB VRAM-mal - például: NVIDIA GeForce GTX 660Ti vagy AMD Radeon 260x vagy 7850 OS: 64 bit Windows (Vista, 7, 8) HDD: 26GB Ajánlott 4K felbontáshoz: CPU: Négymagos Intel vagy nyolcmagos AMD - például: Intel Core i7 3,5 GHz (2700k) vagy AMD FX-8350 4,0 GHz Memória: 8 GB RAM GPU: DirectX 11-es grafikus kártya 4 GB VRAM-mal - például: NVIDIA GeForce GTX 780/ Titan vagy AMD Radeon 290x OS: 64 bit Windows (Vista, 7, 8) HDD: 26GB
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. kisoe
2014.09.17. 16:24
Iszonyat unalmas, de látványos játék. Én kb. két óra hosszat toltam, de egy életre elegem lett belőle. Talán SNES-en játszottam utoljára ilyen végtelenül primitív harcrendszerrel. Egy DMC, Gow, Bayonetta-ra szégyen ha egy kalap alá veszik ezzel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. nedcoleman
2014.09.17. 17:02
Lehet igazad van és primitív harcrendszerrel van megfejelve, de nekem havonta egyszer egy fél órát küttyögni a Ryse-al kifejezett felüdülés.
(okéoké Bayonetta az azért egy egészen más téma, de erről itt nem igazán esik szó)

Nálam 2db HD7970 6GB GDDR5 VAPOR-X GHZ PCIE kártyával el sem indult a Crysis 3 - vagyis hiheteltlen fura textúrákat mutogatott, annak ellenére, hogy kapott ez a dolog "hotfixet"...
A 4K érdekes dolog annak aki meg tudja oldani, de alapértelmezésként nem értem miért gyúrnak erre annyira. Nagyon réteg dolog ez és egy igen jó darabig maradni is fog
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. zsolt200 nedco...
2014.09.17. 17:32
Lehet hogy réteg dolog, de gondolom nem nagy dolog hogy megcsinálják a felbontást 4K-ra. Akinek meg van 4K-s monitora az hadd használja már ki. Nemtudom láttál e már 4K-s monitort vagy tv-t (am van már 5K is) nagyon szép képe van és látszik az ugrás a FullHD-hoz képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. nedcoleman zsolt...
2014.09.17. 17:34
4K-t használok persze és látom azt amiről beszélsz

Mindaz mellett kissé fura, hogy a felbontásmizéria a legfontosabb most nekik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. autox3c
2014.09.17. 17:38
És elvileg a Mantle-t is támogatni fogja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mata1093
2014.09.17. 18:12
Jó olvasni, hogy r7 260x az ajánlott, csak azt nem értem, hogy az mióta van a gtx 660 ti szintjén?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. casillas11...
2014.09.17. 19:18
Az élelsimítás és hasonló dolgokhoz és pláne ehhez a játékhoz egy GTX 780 SLI -ben is megizzadna ..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gabesz7630 zsolt...
2014.09.17. 20:00
Attol hogy 4kra huzod afelbontast meg egy jatek sem lesz szebb.
Hozza kell igazitani a textura felbontast is.
De meg igy is full ertelmetlen mert a polygon detail szint, es a reszletgazdagsag meg az fhd-hez sincs meg egy jatekban sem.
Komolyan nem ertem emberek a felbontsra huzogatjak vagy mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. mikej95
2014.09.17. 20:51
Nem olyan vészes a gépigény a grafikához képest, csak kár, hogy semmi játék nincs benne. A post processing pedig még a legrosszabb grafikájú játékoknál is megizzasztja a gépet. Ilyen graffal kellett volna, hogy jöjjön a WD is, de az meg lebutították és nem sokkal volt benne több tartalom.

Amúgy jó kérdés, hogy ki használ 4K-s kijelzőt(játékra). A konzoloknál is megy a pixel és fps háború, aztán a legtöbb külföldi TV 720p a magyar átlag meg még rosszabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. morgyi
2014.09.17. 20:56
mikej95

Ha fullHD monitorod van, állítsd át a felbontását 1280x720-ra. Ugye hogy milyen rohadt homályos már asztalon is? Ez az LCD monitorok jellegzetessége (a CRT és a plazma nem küzd emiatt)
Aki 4K monitort vett, és bivaly géppel rendelkezik, az nem szeretné a homályt nézegetni a monitorján. És erre a fejlesztők gondolnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Crytek01
2014.09.17. 21:06
Akik max grafikán akarják tolni azoknak mélyen a zsebükbe kell nyúlni.
Amúgy pc-n ugyanúgy nem lesz átütő siker ahogy xbox one-on se szóval majd jöhet a ps4-es és akkor talán lesz bevétel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gabesz7630 morgy...
2014.09.17. 21:12
Amirol te beszelsz azt hardveres antialiasnak hivjuk poenbol.
Es lehet tu eles lesz a keped csak a texel aranyod lesz kritikan aluli.
Egy szogletes detailhianyos polyganpacsmag lesz.
Akkor mar inkabb a "hardveres" anialias.
De legyen neked vegyel 4k-s monitort meg gepet hozza 4* annyiert.
Es akkor tobb ember leszel az mar biztos. A keszitok azt csinaljak amit a kiado akar.
A kiado meg a profitra gondol nem a jatekosra.
Ha nem igy lenne jatek is volna nem csak csili vili parasztvakitas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gabesz7630 morgy...
2014.09.17. 21:22
Amugy meg ne oktass ki kb a homlokod nyomta apad gatyaja amikor mar jo ideje a szamtech volt a hobbim.
12 eve vagyok fejleszto. Tobbek kozt az ominozus cegnel is lehuztam par evet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sanyix zsolt...
2014.09.18. 14:16
maximum az látszott hogy egy fullhd-s gagyi TN-t egy 4k-s nem TN vagy jobbféle TN-el hasonlítottál össze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. sanyix morgy...
2014.09.18. 14:17
Ha neked alacsonyabb felbontás homályos akkor nálad valami durva hardvere probléma lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Korb_Zolta...
2014.09.19. 02:19
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!