iPon Hírek

Microsoft Direct Physics: DirectX12-be integrálódik a HAVOK?

Dátum | 2017. 05. 02.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Microsoft nemrégiben egy rejtélyes márkanevet jegyeztetett be, ami a Direct Physics nevet viseli. Hivatalosan egyelőre nem lehet tudni, pontosan milyen termékeket vagy technológiákat takar az elnevezés, de abból kiindulva, hogy a vállalat 2015-ben vásárolta fel a HAVOK-ot, elég komoly esély van arra, hogy az új márkanév új lehetőségeket biztosít a szunnyadó fizika motor számára. A HAVOK 2015-ig az Intel tulajdonában volt, a szóban forgó évben azonban szemet vetett rá a Microsoft és rögtön fel is vásárolta. A HAVOK fizika-motorját, amely élethű fizika-modellezést biztosít a játékok és az alkalmazások számára, azóta is lehet licencelni, azaz a HAVOK könyvtárak, illetve a HAVOK motor is használatban van. Ez felel a fizikáért például a Halo 5: Guardians-ben, a Destiny-ben, illetve a Nintendo által készített The Legend of Zelda: Breath of the Wildban is.
Az új márkanév bejegyzése alapján úgy tűnik, a HAVOK hamarosan beépül a DirectX 12-es API-ba, népszerűsítéséhez pedig a Direct Physics nevet használják majd. Ez a lépés nem lenne túl meglepő, hiszen a pletykák alapján egy ideje már sejthető, hogy ezt az irányt is fontolgatja a Microsoft. Ráadásul a HAVOK motor integrációjával a DirectX 12 egy igen komoly ütőkártyát tehet le az asztalra a technikai szempontból sokkal versenyképesebbnek tűnő, keresztplatform-támogatással is rendelkező Vulkan API-val szemben. A HAVOK motor mélyebb integrálása egyébként teljesítmény terén is tartogathat némi extra előnyt, hiszen a szorosabb DirectX12-es kötődés és az optimalizációk egészen biztosan hoznak majd némi plusz teljesítményt a konyhára. A dolgok jelenlegi állása szerint tehát a HAVOK márkanév átnevezéséről és DirectX 12-be történő integrációjáról lehet szó, amelynek eredményeként kétféle opció kínálkozhat a fejlesztők számára, ha használni szeretnék a HAVOK motort, illetve a hozzá tartozó fejlesztőeszközöket. Amennyiben nem akarnak DirectX 12-re fejleszteni, úgy külön licencelhetik a szoftvercsomagot bizonyos díjért cserébe. Ha viszont látnak fantáziát a DirectX 12-ben és hajlandóak is rá fejleszteni, akkor ingyen hozzájuthatnak a HAVOK motorhoz és a hozzá tartozó eszközökhöz. Ezzel a stratégiával a DirectX 12-n kívül dolgozó fejlesztőket éppúgy megszólíthatja a Microsoft, mint DirectX 12-es társaikat, sőt, az ingyenes extra révén azt is elérheti, hogy több DirectX 12-es játék készüljön a nem is oly távoli jövőben. Egyelőre persze csak találgatásról van szó, de idővel egészen biztosan kiderül, mit tervez a Microsoft.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!