iPon Hírek

Microsoft: Elbocsátások, bezáró gyárak és leálló Nokia X

Dátum | 2014. 07. 18.
Szerző | DemonDani
Csoport | IT VILÁG

Arra már egy ideje számítani lehetett, hogy a Microsoft a Nokia felvásárlását követően komoly átszervezésekbe fog majd, de a bejelentett akciótervük még a vártnál is radikálisabb. A vállalat felmond közel 20 ezer munkavállalónak, gyárbezárásokra is sor fog kerülni, és a Nokia X-et is elkaszálják, így közvetve még a felhasználókat is érinti a megszorítás. Sőt mi több, mostanra úgy fest, hogy minden feature phone hasonló sorsra fog jutni.
Néhány nappal korábban a Microsoft elnök-vezérigazgatója már előre jelezte a dolgozóknak, hogy több munkahely megszűnésére kell számítani, mostanra pedig hivatalossá vált a dolog, a következő hónapokban elbocsátási hullámok követik majd egymást. Úgy fest pillanatnyilag, hogy összesen 18 ezer dolgozóval fognak szerződést bontani, ami nagyjából a komplett „legénység” 14 százalékát teszi ki, mert a legutóbbi becslések szerint ~130 ezer embert foglalkoztat jelenleg a Nokia és a Microsoft együttvéve. Ahogy arra számítani lehetett, jellemzően a finn mobiltelefongyártó emberei fognak a megszorítások miatt szenvedni, de a saját házuk táján is tisztogatnak a redmondiak. A Nokia Eszközök és Szolgáltatások részleget 12500 fővel csonkítják meg (összesen 25 ezren vannak, tehát a felére csökken a dolgozók száma), a Microsofttól pedig ezek szerint nagyjából 5500 embernek kell majd a közeljövőben távoznia.
Mint kiderült, Magyarország is érintett lesz az átszervezésben: a Microsoft úgy döntött, hogy bezárja a komáromi Nokia gyáregységet. Ezzel mintegy 1800 embernek mondanak nálunk búcsút, tehát a komplett elbocsátások 10 százaléka nálunk megy végbe (csak a Nokiát figyelembe véve kb. 14,4 %-ról beszélhetünk). A redmondiak kihangsúlyozták, hogy a lehetőségeikhez mérten minden dolgozónak próbálnak segíteni, és várhatóan a végkielégítések megállapításakor is a megszokottnál magasabb összegre számíthatnak a dolgozók. A komáromi városvezetés kiemelte, hogy az elmúlt időszakban átfogó iparipark-fejlesztésbe kezdett, és folyamatosan azon munkálkodik, hogy további befektetők települjenek Komáromba. Heteken belül például egy több száz főt érintő munkahelyteremtésről tudnak majd beszámolni, amit továbbiak követhetnek, így az emberek egy részének lesz hová átmennie.
A radikális átszervezésekben sajnos a felhasználók is érintettek lesznek. Stephen Elop elmondta, hogy a Microsoft beszünteti a Nokia X termékvonalat, ráadásul a legfrissebb hírek szerint itt nem fognak megállni, és megy a süllyesztőbe minden feature phone is. A Nokia X mellett így a közeljövőben eltűnhetnek a boltok polcairól az Asha és az S40 operációs rendszerrel felvértezett készülékek is, így csak a Windows Phone-t futtató gépekre lehet a továbbiakban számítani. A jelek szerint a Microsoft nem igazán foglalkozott azzal, hogy maximalizálja a bevételeket, hiszen a Nokia még most is több butamobilt ad el negyedévről negyedévre, mint okostelefont. Jo Harlow, a Microsoft egyik eszközfelelőse ugyanakkor elárulta, hogy senkinek sem kell pánikba esni, próbálnak mindent oly módon megoldani, hogy abból ne legyen kára a felhasználóknak. A már értékesített, és még az elkövetkezendőkben eladásra kerülő telefonokra 18 hónapig teljes körű támogatást biztosítanak, csak ezt követően fognak teljesen leállni. Arról egyelőre semmilyen információnk nincs, hogy a nemrégiben leleplezett Nokia X2 rendszerrel és készülékkel mi lesz. A mostani események tükrében nagy felelőtlenség lenne ezeket kereskedelmi forgalomba bocsájtani, azonban ha ezt nem teszik meg, rengeteg fejlesztői munka megy megtérítetlenül kárba. Persze ha végül a boltokba kerül a Nokia X2, akkor sem valószínű, hogy nagy lesz egy eleve halva született platform iránt a kereslet. Elop egyik nyilatkozata alapján a legnagyobb esély arra van, hogy az összerakott hardverek maradhatnak, viszont belépő szintű Windows Phone-ná avanzsálnak. A Microsoft a saját és a Nokia dolgozóit érintő megszorításokat a következő hat hónapban fogja végrehajtani. Arról, hogy pontosan milyen változások állhatnak be, csak később lesznek további információk. Satya Nadella egyébként mindössze annyival indokolta a lépéseket, hogy egyszerűsíteni kell a munkát, és stratégiailag igazodni kell a Nokia Eszközök és Szolgáltatások divízió teljes integrálásához. A szoftveróriás becslések szerint nagyjából 600 millió dollárt takarít meg a leépítésekkel.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

45. Pandion
2014.07.18. 15:18
Amikor megvette a Nokiát, még megmentésről volt szó. Hát ez jól sikerült. A nokiás emberek felét elküldni, a még valamennyire fogyó telókat megszünteti, miért? hogy a saját f*s windows phone-ját nyomassa kizárólag. Eddig se terveztem, de ezek után bottal nem piszkálom meg a windows phone-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. atti2010 Pandi...
2014.07.18. 15:33
Pedig a fiam most vett Wines telefont és fényévekkel jobb mint az Android, kiváltképp ha nem a játék az élsószámú cél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Pandion atti2...
2014.07.18. 15:46
Aki meg Apple őrült, az meg az Iphone-ra esküszik. Én használtam mind a 3-at, persze izlések és pofonok, no de azért fényévekkel???!!! ne röhögtess már
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. CyberPunk6... Pandi...
2014.07.18. 15:50
Pedig, akkor legalább nem látatlanul nyomnád a hülyeséget. Úgy sokkal hitelesebb lennél. Bár nem tudom a hitelesség mennyi érdekelhet valakit, aki úgy szid valamit, hogy bevallottan köze sincs hozzá.

//szerk közben írtad, hogy használtad mind a hármat. Akkor mondjuk vedd le a szemellenzőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Pandion Cyber...
2014.07.18. 16:38
Ad1 Te vajon huzamosabb ideig használtad mind a 3 rendszert? Én igen!
Ad2 Ha tudnál olvasni direkt odaírtam, hogy izlések és pofonok, mivel tisztában vagyok vele, hogy ez az én véleményem (tapasztalatom), tehát szubiektív, soha nem is állítottam tényként a három rendszer összehasonlítását.
Ad 3 Ha meg is értenéd amit olvasol megértetted volna azt is, hogy még csak azt sem vontam kétségbe, hogy a win jobb (vagy rosszabb- szintén szubiektív dolog), csupán a "fényévekkel" jelzőt találtam kicsit nevetségesen túlzónak!
Na ha most Te elolvastad mind a 3 pontot, és fel is fogtad azokat, akkor most olvasd el a sajátodat, főleg a "nyomnád a hülyeséget" részt és értds magadra!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Atesz1987
2014.07.18. 16:48
Elkeserítő ez az egész. Én az androidos táblagépem után a büdös életben nem fogok még egyszer androidos készüléket venni. 14 éve kizárólag Nokiám volt. A c5-03 már 4 éves, és nagyon szeretem, de előbb utóbb cserélnem kell. Android kilőve, windows phone ezek után? Gyáá... 7 ezerért vettem a hőségpontjaimmal együtt a Nokiámat, hát nem fogok 200 ezret fizetni egy iphone-ért... Szóval passz. Tudom, hogy ezt minden androidos, wphones cikknél elsírom, de ez tényleg kibaszás, na. Most aki egy sima, egyszerű telefont szeretne, mert telefonálásra használja, az nem is ember? Hogyan dolgozzak egy 200 ezer forintos telefonnal az oldalamon? Nem culáger vagyok, nem az ára zavar, de azért én is szoktam pakolászni, olykor összekoszolom magam, szóval na...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. CyberPunk6... Pandi...
2014.07.18. 16:53

Szövegértési problémákért neked sem kell messzire menni. Olvasd el végig, próbáld meg felfogni, ha ugyanerre jutsz, akkor sajnos meghaladja a képességeidet, nem segíthetek.

Én elolvastam és pontosan értem, hogy nem fogtad fel, amit írtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. ThePoweR Cyber...
2014.07.18. 17:23
Elolvastam legalább 3x mindkettőtök hsz-ét és Pandionnak kell igazat adjak. Te kezdtél el oltogatni vagy elnéztem valamit?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. CyberPunk6... ThePo...
2014.07.18. 17:29
Olyanokkal érvel amit az enyém után írt. A hszből kiderül, hogy akkor még csak az első hsz-e létezett, hiába van utána.
Az első posztban fosnak nevezte a windows phonet, arra reagáltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. kunrichard atti2...
2014.07.18. 17:38
És mégis miben jobb fényévekkel?
abban hogy nagyjából annyit tud mint az S60 platformok?

Énis használtam mind 3... milyen 3 legalább 5 platformot kivéve talán a BADA-t Volt Lumia 800-am annak idején hát azt azért nem merném kijelenteni hogy jobb mint az Android. Ha meg android telódf van akkor nem 20000FT-os hardveren kell gondolkozni és semmi baj nincs vele. Én a mai napig egy Galaxy S3-mat nyüstölök és tökéletesen megvagyok vele elégedve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. CyberPunk6... kunri...
2014.07.18. 17:44
A windows phone az a 8-as verzióról mostanában lesz 8.1, a lumia 800 meg jópár éves wp7. 2011-es telefon.

Maradjunk a jelenben. Az androidnál sem az 1.0-val példálózunk. Igen a wp7 el volt maradva az akkori többi OS-től, eltelt 3 év.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. DemonDani
2014.07.18. 18:02
Egymás "oltogatását" mindenki mellőzze már ha lehet, főleg azokat nem értem minek oltogatni, akik úgy mondanak véleményt, hogy ismerik mind a 3 platformot.

Véleményét mondja el mindenki, az pedig mindenkinek lehet. Felesleges ráerőltetni az emberekre, hogy mormoljanak imát a Microsoftért, illetve valamely másik rendszerért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Ro1and
2014.07.18. 18:07
így megy ez,nem a Nokiát vették meg hanem a piacát. -1 konkurencia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Pandion Cyber...
2014.07.18. 18:16
Sajnos nagyon is felfogtam amit írtál. Te már az első megszólalásodban lehülyézel valakit a véleménye miatt. Ráadásul a hozzászólásom nem is a különböző platformok összehasonlításáról szól, hanem a Nokia leépítéséről a Microsoft által. Sajnos ez nem jutott el a tudatodig, mert erre semmit nem reagáltál, a mások hülyézéséig jutottál el. De semmi gond, már kezdem megszokni, hogy olyan emberek irkálnak, akik nem tudják mi a különbség a tények és a vélemények között, de ha valakinek más a véleménye mint az övék, akkor az hülye. Gondolkozzál el ezen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. CyberPunk6... Pandi...
2014.07.18. 18:39
Azt mondtam, hogy hülyeséget mondasz és nem azt, hogy hülye vagy, ami nem ugyanaz.
A windows phonera írtad, hogy fos, nem a leépítésre. Az, hogy a szöveg többi része erről szólt egy dolog, én nem arra reagáltam.
Vagy attól "f*s windows phone", mert leépítenek?

Akkor szar az iPhone, MERT a foxconn kirúgott egy csomó embert, mert automatizálták az új széria egyes részeit, amit addig ember végzett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. thedevelop...
2014.07.18. 22:48
Jajj, ne.. Az elbocsátás! Nem kell 'j'-zni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Hajmasil
2014.07.18. 23:39
A WP mikor megjelent valóban egy elég ratyi volt. A WP7 valami borzalom és a 8-as is nagyon sok gyerekbetegséggel született (én nagyon nem voltam megelégedve vele, meg is szabadultam a 820-tól). De az androidnak is voltak ugyan úgy hibái. Az új verziók viszont már szerintem egyformán jók. Arról meg nem szegény oprendszer tehet, hogy ráteszik egy minimalista vasra és nem úgy megy mint a nagyok.
Amit viszont gusztustalannak tartok, hogy a nagy mikrof*s ideküldte a Nokiához Elopot és hazavágta az egészet a windowsal. Ezután 'nagylelkűen' felvásárolta, őt visszavette, majd most kukázza kb a Nokia felét, mert minden áron a wp-t akarja nyomatni, nem a mobil részleget életben tartani. Hihetetlen milyen ocsmány módon játszanak és már csak ezért sem fogok wp-s telót venni és nem fizetek microsoftos sw-ért. Nagyon pipa vagyok a ms-re és Elopra ezekért. Ha nem kevernek be, a Nokia is dobhatott volna egy androidot a telóira (ahogy most x évvel később meg is történt), plusz kihozhatták volna a saját oprendszerüket és még ma is dübörögne a szekér. Most meg mehetünk állást keresgélni. Hát köszönjük MS
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Phantomstr...
2014.07.19. 00:34
A leépítés sajnálatos, a felvásárlás és cégek beolvasztása teljesen szokásos dolog a piacon, a Nokia pedig már régen nem volt olyan erős az N9 megjelenésére, hogy felfuttassa a MeeGo-t. Ami egyébként egy jó eperációs rendszer volt, de nagyon érezni lehetett rajta, hogy még kiforratlan.

Ami pedig az operációs rendszereket illeti, én meg bottal nem nyúlnék androidhoz és ez árszinttől független. Felső-közép kategória alatt nem veszek telefont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. DogTheDog
2014.07.19. 09:03
Nagyon erett mar ez a Nokianal.Meg igy is az az erzese az embernek,hogy csak ennyi?
Az MS oldalara az ugynek csak annyit tudok mondani,hogy ott tenyleg tul sok a middleman.
Szoval ezert nem lett Elop a fonok,hogy ne neki kelljen kirugni a fel Nokiat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Zephyrus
2014.07.19. 11:11
Csak a blackberry bár úgy hogy volt iphone android wp is biztos hogy wp-t vennék ha nem lenne blackberry
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. noPublicFG
2014.07.19. 11:29
Csak a tisztázás kedvéért, hogy jól értem e a cikket: A Nokia (Microsoft) megszünteti a lumiák kivételével az összes telefonját? Ez elég gáz. Asha 300 a favorit még mindig. Pedig lumiám is volt. Most ez meg BB.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. marc23
2014.07.19. 18:07
a nokia ott hibázta el, h lepaktált a mikroszoftal!
de elötte már elkészítettek egy jól működő saját os-t (meego) egy nagyon jó telefont (n9) és mikor ez mind meg volt pár héttel később jött az üzlet az ms-el pedig meglátásom szerint, ha a meego mögé betudtak volna biggyeszteni egy olyan ovi store-t v legalább hasonló nagyságút, mint az app store az apple-nak v a play store a googl-nak, akkor ma a meego hasonlóan elterjed lett volna, mint az ios, android és a wp.
de még azt is jobb megoldásnak láttam volna ha csak fizetnek azért, h a meego is használhassa a play store-ba felrakott app-okat. igy lenne saját telefon, saját os és a felhasználónak is van csomó app-ja amit használhat, és ez a díj tuti, h olcsóbb lenne, mint egy idegentől venni os-t a telefonra + közben lehet a saját ovi store-t is fejleszteni hasonló szintre, mint a többit.
azt hozzá teszem, h akkor is lettek volna leépítések és a nadrágszíjat össze kellet volna húzni, amíg be nem lódul az eladás, de minden saját, nincs akitől függnének, legalább is nagyon, de most meg már a finneknek a nokia sincs meg, mert megvette az ms, az meg már csak nevében nokia -,-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. sensorprim...
2014.07.19. 21:13
nézzük csak:
android, wp, ios amerikai tulajú cégekkel a hátuk mögött
van egy jól menő európai.... meg kell szüntetni
csak én érzek összeesküvés elméletet benne?
ezek a nagy cégek mindent elkövetnek hogy elpusztítsák a konkurenciát, csak lassan csinálják évek alatt meg pont az ellenkezőjéről hitegetnek hogy ők a megmentők.
Aztán el telik pár év és a cégnek/iparágnak hűlt helye van csak.
Úgy ahogy a privatizáció varázsszó meg mindenki hű de szabad lett mögül is az jön ki hogy bedőlt a teljes gazdaságunk semmit se gyártunk már, és vazze még a párt elnök/ök is azzal verik a mellüket hogy megint bejön egy amerikai/német cég és szarér/hugyér minimál éhbérér dolgoztat minket, de munkahely az van.
És kb ezek is, mint eddig már sok, bármikor összecsomagolhatnak és mennek is, pont nem érdekli hány ezer ember megy az utcára holnap.
Mert biztos vagyok benne hogy egy hónap alatt nem fogja tudni átképezni magát semmire akit elküldtek és azon az iparágon belül se várható hogy másik cég épp most lendül fel és pont ott.
Abból meg előbb útóbb nagy gondok lesznek hogy a föld lakossága nő de a munkahelyek az "átszervezések"=profit miatt meg csökkennek.
Erre mondjon nekem valami humánerőforrás professzor valamit mert sötéten látom a jövőt.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. palacsa senso...
2014.07.19. 23:51
Ha nem lett volna privatizáció az állami cégek is ugyanúgy bedőlnének ma mert azok is csak piaci szereplők(veresnyzők) lennének. Egyik gyár se azért települ ide hogy a magyarok foglalkoztatva legyenek hanem mert itt a legjobbak a feltételek ahhoz hogy versenyképesek maradjanak. Teszem fel az állam se tudna működtetni gyárakat ha azoknak a végtermékei helyett a fogyasztók más külföldi cégtől vásárolnának. Ugyanúgy leépítés lenne minálbérezés stb. nem azért mert gonosz lenne az állam vagy egyik-másik cég, de ha nem iylen, akkor semmilyen se, nem létezne ergó nem jutna éhbér se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror senso...
2014.07.20. 00:10
Szerintem csináljuk úgy, mint az előző rendszerben, hogy az egyik váltás ás egy gödröt a réten, a délutáni váltás meg betömi, és így van mindenkinek munkája. Na de miket is beszélek, ezt hívják közmunkának, ugyan nem termel profitot, de van munka vagy nincs? Naugye. Mennyivel jobb ez, mint a rohadt versenyszféra, ahol még sikeresnek is kell lenni. Tiszta szívás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. sensorprim... palac...
2014.07.20. 00:12
ez nem egészen így van:" ha nem ilyen akkor semmilyen se"
mert pont hogy azért jön ide mert itt meg tudja csinálni hogy alig ad fizetést míg odahaza 3-4x vagy többszörösét kéne fizetnie ugyanazért az elvégzett munkáért.
Vagy te hogy gondoltad azért épül ide a német autógyár mert Németország kifogyott az építési területből? vagy inkább azért amit írtam

ez a "versenyképes maradni" " a leg rohadékabb fogalom arra hogy túl sokat kell fizetni a saját országom lakosainak bérnek, ezért elmegyek egy szegényebb országba gyárastul és egy marék rizsért(kína) megcsináltatom a munkát.
De ha az ottani állam emeli a minimálbért vagy bevezet valami adót már megyek is tovább másik országba.
Ha szarok az eladási mutatók akkor kirúgom az embereket."átszervezés" másik rohadék szó.
Ha szerinted így kell hogy működjön a világ akkor gratulálok az agymosás nálad sikeres mert még véded is azokat akik maximálisan kipréselnek minden pénzt/munkát belőled, majd eldobnak mint egy darab sz@rt ha nem volt meg a negyedéves profit növekedés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. sensorprim... Terro...
2014.07.20. 00:31
versenyszféra ismét egy szép szó arra hogy taposd el a saját munkatársad ha feljebb akarsz jutni/többet akarsz keresni.Mert ügye nem lehet mindenkiből vezér? akkor kinek parancsolnátok?
És már van olyan vezetőség(saját tapasztalat) hogy konkrétan kijelentette, a kérdésre hogy mér nincs 5 éve fizetés emelés: nem is lesz, ha többet akarsz keresni mért nem mentél bankárnak.
Ez a te versenyszférád.
Majd el megy mindenki bankárnak de aztán megnézem hogy mit fogsz enni vagy, hogy építed magadnak a házadat és stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Terror senso...
2014.07.20. 01:02
Azért nincs fizetésemelés, mert a munkaerő versenyképtelen és könnyen pótolható, valamint képtelen megindokolni, hogy miért tart igényt magasabb bérre. Teszem azt, elkezdesz dolgozni 200 ezerért, aláírod a szerződést, vagyis elfogadod, hogy mint munkaerő, ennyit érsz. Mivel indokoltad a fizetésemelés iránti igényedet? Gondolom semmivel, ezért nem is kaptál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. palacsa senso...
2014.07.20. 08:55
Ha az elvégzett munkáért 3-4szeresét kéne fizetni akkor a termékekért is legalább kétszeresét kellene, hogy megmaradjon a piaci helyzete egy cégnek mivel konkurencia is van aki megteszi hogy éhbérért dolgoztat, mert amíg vannak emberek akik elvállalják, addig ez így is lesz.Akinek nem tetszik kitalál jobbat. nem lehet nokia 3310-eket gyártani örökké akármilyen nagyszerű telefon is volt fejlesztésre is kell költeni az újdonságokat meg tudatni is kell a vásárlókkal, közben ki is kell deríteni mire van igény folyamatosan. ez nem kevés pénzt őröl fel. ezek a tevékenységek meg a magasabban szakképzett munkaerőt használják fel. Most nyáron diákként én is egy gyárban dolgozok de nem panaszkodok mert egyéb dologhoz még nem értek annyira hogy használni tudjam, így elvégzem a hülyebiztos melót "éhbérért". Tudom hogyha végzek a tanulmányokkal akár ugyanebben a gyárban 4szeresét is megkereshetem annak amit most és a létszámleépítéseknél sem kéne rettegnem mert legrosszabb esetben találok máshol munkát másik városban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. sensorprim... palac...
2014.07.20. 12:22
a helyzet az hogy a termék ára már kétszeres csak a bér nem és ugyan ez szól Terrornak is.
Bemész a boltba a kenyér 2x többe kerül és akkor most vagy fele annyit eszek vagy emeljék már a bérem.
Ezen kívül milyen indok kell még?
Nem az a gondom hogy nincs luxus yahtom valamelyik tengerparti villámnál, hanem már kész művészet ebből a fizetésből a rezsit +kaját kihozni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror senso...
2014.07.20. 12:33
Úgy tűnik ez az indok nem elég nyomós, ha nem kapsz több pénzt. Mondjuk csak ennyi alapján én sem adok egy vassal sem többet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. KatonaKM marc2...
2014.07.20. 12:42
Nem. Ott hibázta el, hogy évek óta gyenge teljesítményt nyújt. A Microsoft csak késleltette a véget. Ha annyira sikeres egy cég, nem adják el.

Szerintem kb. a mindenféle egzotikus marhaság-formájú telefonoknál rontották el. N-Gage például.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. palacsa
2014.07.20. 14:22
Ha 85 ezer forintban maximalizálja (és még az sem elég?) valaki a rezsit és kaját akkor az vagy testépítő vagy olyan lakása van amire nem lehet panasza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. istvankiss...
2014.07.20. 15:05
Szerintem meg nem azon múlik egy cég adás-vétele, hogy mennyire sikeres, hanem, hogy van-e vevő és eladó között egyeszség. Mennyit ér a céged? egymilliárd? Adok érte kettőt! Nagy Kár a Nokiáért, nekem ott dőlt meg az okostelefon, hogy nem bír ki két napot, és nincs normális térereje. El kell fogadni, hogy vannak, akiknak a telefon telefonálásra kell, bármilyen perverz igénynek is tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. marc23 Katon...
2014.07.20. 18:03
tudom, h a nokia már régebben elkezdett haldokolni, mert eléggé bealudtak az okostelefonok beinduláskor, de ha már volt egy jó telefon egy okostelefonra való os, akkor meglehetett volna húzni azt, h 1 v 1.5 évet adok a dolognak és ha bejön megmenekültünk, ha nem akkor nem és még akkor is el lehet adni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szefmester
2014.07.20. 20:22
Terror, palacsa: Az a gond hogy láthatólag az istenetek a dinamikus fejlődés. Pedig az soha nem volt hosszú távon fenntartható. Nem akarok nagyon mélyen belemenni a témába (mert a hír nem épp arról szól), de a folytonos profitmaximalizálás és tervezett elavulás mellett a bankok tettek még nagyon sokat azért hogy olyan legyen a világ amilyen. Hiszen ha csak azt vehetnéd meg amire van pénzed, vagy nem abból akar valaki megélni hogy másoknak kölcsön ad a többszörösét kérve (elnézést.. követelve) vissza kissé más lenne a dolog, pláne ha azt vesszük hogy jóformán csak annak adnak kölcsön aki bizonyítja hogy nincs szüksége kölcsönre.

Nem egy "őrült" közgazdász végzett kalkulációkat arra hogy a mai technológiai szint fenntartható lenne heti 3 napi munkájával az embereknek, miközben a cégek rendesen heti 7 napot melóztatnak 3 műszakban ugyanannyi melóssal. Nemrégiben pedig a 'csóró prolik által irigységből mondott" dolgokat nyilatkozta egy dollármiliárdos fickó.

Minden cég a világon a legkevesebbet akarja adni a melósainak, pláne a valós termelésben -ahol gyakran még szakmunkási képzettség kell a termék előállításához-, hiszen ha többet adna akkor a termék drágább lenne.. ja de hogy nem annyival, és a többet kereső melós több mindent vehetne meg? Kit érdekel? NEKEM MINT CÉGVEZETŐNEK KELL A TÖBB PROFIT A CSÓRÓ MELÓS MEG DÖGÖLJÖN ÉHEN MERT NEM TANULT MANAGERNEK! ... jah hogy akkor nem lenne senki aki előállítani a puccos irodai bútorait, a puccos autóját, netán a puccos kajáját? A verseny piac résztvevőinek és támogatóinak nincs rájuk szükségük. Ők irodai jómunkásemberek akikre tulajdonképp szüksége sem lenne a társadalomnak, de ők sikeresen elhitetik hogy mégis.

A Nokiát mint céget, és mint készüléket sosem kedveltem, de elismerem hogy a régi klasszikus készülékei szinte elpusztíthatatlanok voltak, ami ugye sérti a profitmaximalizálást. Hiszen senki nem akarna új készüléket venni, ha egyszer még jó az jelenlegi, és kiszolgál minden igényt. Na szal, nagyon elrontották amikor a vezetők nem akartak alkalmazkodni a trendekhez, amikor pedig elhatározták hogy csatlakoznak akkor jóformán a régi dolgokat elfelejtették. Aztán meg lefeküdtek a májkrémszoftnak... mutatták a pocijukat mint a jó kutyák akik várják a pocivakarást. De csak egy darabolóbárdot kaptak szerencsétlenek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Terror Szefm...
2014.07.20. 20:33
Ne haragudj, de ez totálisan nem úgy működik ahogy leírtad, és őszintén szólva sajnálom a karaktert, hogy leírjam ide azt, amit bármely mikroökonómia könyvben megtalálsz. Totális prolilogika, amit itt felvázoltál, és egyszerűen nem így megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. palacsa
2014.07.20. 21:30
Ha vállalkoznátok és csak néhány embert foglalkoztatnátok máris látnátok a valós helyzetet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Balucsek
2014.07.21. 00:05
Hát már az elején gyanús volt, hogy az MS csak a Nokia szabadalmakra és fejlesztésekre hajt, így elég egyértelmű. Lehet rosszul rémlik, de asszem a megvásárlással 5 évig használhatják a Nokia licenszeit, így tul képp utána meg már nem lesz amiért értelme lenne pénzt adni... A számok alapján pedig a munkásokat a kínai szalagokon kívül mindenhonnan elküldik... Asszem kb18 gyári munkást kaptak a felvásárláskor abból 13-at szélnek eresztenek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Pandion
2014.07.21. 10:20
Szefmester: A régi nokiák tényleg elpusztíthatatlanok voltak, nekem még mindig működik a Nkia 3650-em Symbiannal, akkoriban csúcs teló volt. De mégis lecseréltem, nem azért mert kellett, hanem mert akkor is lecserélik az emberek a telójukat ha az még működik, de egyszerűen ez a trend, jön egy újabb, megtetszik, és megengedheti magának, akkor miért ne.
Azért felháborító számomra ez a hír, mert a Microsoft megszünteti azt a részleget is ami profitot termel, innentől kezdve egyértelmű, hogy magasról tesz a Nokiára, csak a piac kell, meg gondolom a szabadalmak is jól jöttek. Ez nekem nagyon ellenszenves hozzáállás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. bitterke
2014.07.21. 10:28
Éppen nyaralni voltam, mikor olvastam, mondom biztos valami kamu hír megint, mert itt mindig megy a kamu hír terjesztés Komáromba a dolgozóktól, így nem is vettem komolyan, de ha tényleg bezár akkor itt ismét tönkre vágják a boltok életét... Tiszta szégyen ez a cég. Idejön feljön mint a talajvíz aztán meg lehúzzák a klotyón az egészet. Csomó rokon és ismerős is még dolgozik a Nokiába, valószínű nem őszinte a mosolyuk most...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester Pandi...
2014.07.21. 19:20
Én a legutóbb azért cseréltem le a telefonom, mert bár működött, de a megjelenése irgalmatlanul rondává amortizálódott. Repedések, kopások, karcok. A nyomógombokat már alig lehetett látni. Az aksija viszont nagyon elfáradt. Ha érintőképernyő üzemmódban használtam gyakorlatilag pár óra alatt lemerült. (Sonyi P910i), most egy commtiva Z71et nyüstölök, de bánom a gombok hiányát...

Terror: http://444.hu/2014/07/01/hanaue/
Ő is csak egy gazdag proli lenne igaz?

http://pogi.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=157640&kompage=1



Most pedig nem sértegetni vagy bántani akarnálak, de ezt a prolizást tipikusan azok a pénzimádó seggfejek mondják akik a saját anyjukat is eladnák ha azzal gazdagabbak lehetnének.
Akiket túl sokat foglalkoztat a pénz gyűjtögetése és a harácsolás azok elvből lehülyéznének és ledegeneráltoznának azért amit az éjjel tettem. Mégpedig hogy egy lángosért melóztam havernak 8 órát mert hirtelen sürgős segítségre volt szüksége, és nem tudott volna fizetni. Mások elhajtották, én nem... Mások ezt a melót amit csinálni kellett 4-5 ezer alatt nem vállalták volna. Gondolkozz el azon mi előnyöm lehetett abból ha nem aludtam csak azért hogy segítsek valakin.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror Szefm...
2014.07.21. 19:28
Egyrészt nem értem, mi köze van a linkelt cikknek a témához, másrészt minden annyit ér, amennyit hajlandóak fizetni érte, és ez igaz a munkaerőre is. Lassan negyed évszázada vége van annak a rendszernek, amikor a semmiért adják a fizetést még akkor is, ha ezzel veszteségessé válik az ügyvitel. Amúgy a proli kifejezést akkor szoktam alkalmazni, amikor valaki jobban tudja, hogyan kellene egy vállalatnak működnie, de mégsem ő vezeti azt, hanem valaki más. Te pedig személyes okokból segítettél valakinek, nem üzleti megfontolásból, és egy embernek, nem több száznak, vagy ezernek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. sensorprim...
2014.07.22. 15:30
Te vagy az élő példa mit képzelnek a munkáltatók és az irodai munkások az ÖSSZES fizikai munkásról.
Ezt szépen leírtad.
De van olyan érzésem a termék valahogy csak el készült és éhen se haltál de nem is a híd alól gépelted ezt be.
És nem ad senki több milliós fizetést fizikai munkásnak, mert a minimál bérre is húzza a száját a munkáltató.
Terror meg le is írta pont leszarja ha a kaját se tudod megvenni mert ez neki nem elég indok hogy többet adjon.
Ne általánosíts minden munkást. Az hogy te ilyet vettél fől nem ilyen mind, én se úgy és azért írogatom mert nincs jobb dolgom csak a panaszkodás.
Hanem mert ugyan azt a munkát 10 évvel ezelőtt is ugyan úgy kellett megcsinálni (sok területen) ahogy most és a munkás meg is tudja csinálni, a sok gyakorlatnak köszönhetően már profi szinten.Csak a fizetés nem akarja követni az évi inflációt se. Nem hogy megbecsülést kapna hogy milyen jól dolgozik HELYETTED.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Terror
2014.07.22. 15:38
Mondjuk hogy a bérszint nem követi az inflációt vagy a huf-eur gyengülést, az csakugyan valós probléma. Amikor a munkaerő aláírja a szerződést, akkor nem azért írja alá, hogy aztán éves szinten 5-10%-kal gyengébb vásárlóerőt képviseljen a fizetéssel a zsebében. Szóval azt én is elég görény dolognak tartom, ha egy cég ezzel nem törődik, miközben a termék vagy szolgáltatás árába beleszámítják ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!