iPon Hírek

Milyen lett volna a Titan MMO?

Dátum | 2014. 09. 25.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Nos, a Blizzard hivatalosan persze semmit nem mond arról, milyen lett volna a két napja végleg lelőtt Titan MMO, hiszen könnyen elképzelhető, hogy néhány játékelemet felhasználnak majd máshol. Ez azonban nem akadályozta meg a Kotakut abban, hogy megkérdezzen néhány munkatársat a stúdiónál, akik név nélkül beszéltek a tapasztalataikról. Így talán kaphatunk némi képet arról, milyen lett volna a Titan mielőtt 2013-ban leült egy kisebb csapat, hogy teljesen újragondolja az egészet, majd eljusson odáig, hogy be kell szüntetni a fejlesztést. Az a nyilatkozatokból egyértelműen kiderült, hogy az ötletek folyamatosan változtak, a játék lehetőségei bővültek, és komplett rendszerek cserélődtek folyamatosan, ahogy az egy fejlődő játék esetében szokás. Akárhogy is, a Titan a Földön játszódott volna a közeli jövőben, tehát tulajdonképpen egy sci-fi világot kaptunk volna. Ebben a világban az emberiség sikeresen vert vissza egy idegen támadást az űrből, ezt követően pedig beköszöntött egyfajta hidegháborús helyzet három földi nagyhatalom között. A játékos ezen három frakció közül választhatott volna, a világtérkép pedig ténylegesen az egész Földet tartalmazta, ami pedig kezdéskor nem fért volna bele, azt később kiegészítőkkel tervezték beletenni. A játékmenet alapvetően két koncepcióra épült. Nappal a játékos egy viszonylag általános munkát végzett volna: a választható állások között volt hentes, mérnök és vállalkozó is. Ezt követően pedig este beindult volna a harc a frakciók között. A nyilatkozó fejlesztők szerint ezt nagyjából úgy kell érteni, hogy volt egy "igazi világ" és egy "árnyékvilág", nagyjából a The Secret World MMO-hoz hasonlóan, de más fejlesztők inkább "civil" és "ügynök" módként írtál le, ez a lényegen nem változtat. Az igazi világban mentek volna a közösségi interakciók, a craftolás, a munka, a vállalkozások vezetése, míg az árnyékvilágban a küzdelem, mely leginkább a tradícionális shooterekre hasonlított, és különböző feladatokat kellett volna teljesíteni. A beszámolók szerint olyan helyzeteket kell elképzelni, mint például: hősünk egy megacég egyik boltját vezeti, mikor egyszercsak felhívást kap, hogy van egy teljesíthető küldetés, ami a frakció érdekeit szolgálja. Ezt követően befut egy liftbe, ahol hirtelen ruházatot vált (körülbelül mint a szuperhősök a mesékben), és már mehet is harcolni. De lehetőség volt teljesen ignorálni a harcot, és egész nap csak a munkával, vállalkozással foglalkozni. A játékosok számos kaszt közül választhattak volna; volt például Reaper, Jumper, Titan, Ranger, és Juggernaut, melyek közül a Titan volt a tank, a Jumper egy teleporttal rendelkező felderítő, míg a Ranger körülbelül a Starcraft-játékok Ghost-egységeire hasonlított. Egyes leírások szerint a Titan nem volt emlékezetes, de a teleportálva és késekkel támadó Jumper nagyon menő volt, a Ranger pedig körülbelül úgy harcolt, mint Neo és csapata a Mátrixban, végtelen mennyiségű töltényt kipumpálva magából, majd eldobva a fegyvereket. A megkérdezett fejlesztők mindegyike azt mondta, hogy a harc nagyon erősen emlékeztetett a Team Fortress 2-re, mind kinézetében, mind pedig játékmenetében, a kameranézet pedig ilyenkor FPS-re váltott, míg a városban TPS-re, ahogy például most a Destinyben. A Blizzard célja egyértelműen az volt, hogy a játékosok igazi városokat népesítsenek be és tartsanak fenn, sőt, bővítsék a településeket, vagy építsenek újakat. Ezeket a tevékenységeket pedig támogatták volna a szakmák, illetve terveztek egy nagyon komplex M.I. rendszert is, melynek segítségével még NPC-karakterekkel is kialakíthattunk volna üzleti kapcsolatokat. Érdekes egyébként, hogy erre utaló pletykákat korábban is hallhattunk már: ezekben úgy írták le a játékot, mint a The Sims és a Team Fortress egyfajta keverékét, sőt, azt is tudjuk, hogy a Blizzard számos embert felvett a Maxistól, hogy segítsenek a mesterséges intelligencia és a játéklogika megtervezésében. És ami a legfontosabb: habár a Titan MMO-t hivatalosan lelőtték, belsős források szerint ez csak a 2013 előtti játékra vonatkozik. Amikor 2013-ban egy kisebb csapat összeállt, hogy átértékelje az addig elkészült dolgokat, jobbnak látta végül lelőni az egészet. A Titanon dolgozó csapat nagyobbik fele azonban még mindig együtt van, és valamin dolgozik...
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. noPublicFG
2014.09.25. 11:41
A leírás lényegi részét tekintve a Destiny jutott eszembe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. wishformor...
2014.09.25. 11:55
Igazabol a leirtak alapjan, nekem nagyon nem jon be ez a koncepcio, mostmar ennek tudataba annyira nem is sajnalom...
titkon azt gondoltam hogy kicsit tavolabbi jovobe kell elkepzelni, urhajokkal ilyesmi. Sztem manapsag nem lehet szeles retegnek eladni olyan jatekot, ami nem mozgatja meg kelloen a fantaziat. Ezt ugyertem hogy egy jelenkori szakma, pl kovacs, vallalkozo ilyesmi, ez tul "szintelen" miert csinaljam azokat a dolgokat melo utan amivel a meloba is talalkozok minden nap.
Lehet csak en latom igy, de ha leulok jatszani akkor le akarom kotni valamivel a fantaziamat, es ez csak Magia / Fantasy vilagban elvezem, vagy internet spaceshipek formajaban. A tobbi az itt van korulottem.
Ezeket az MMO vilagok pont azert vonzanak embereket, hogy elszakadjanak a valosagtol. ha valosagot akarok akkor kimelyek airsoftozni, kajakozni, focizni stb. Ezzel most nem a sport jatekokat akarom leszolni, csak en masmiatt akarok leulni a gep ele ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. capalol noPub...
2014.09.25. 11:59
Egy az egybe ugyanez jutott eszembe. Kicsit kombinálva még az ArcheAge-el esetleg, ami a craft részét illeti. Merem erősen feltételezni, hogy a projekt lefújásába belejátszottak ezek a mostanság megjelent játékok, hisz azok mellett csak egy "koppintás" lett volna a Titan, még ha ez amúgy nem így van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. sensorprim...
2014.09.25. 15:13
nem kell csodálkozni hogy ha valamit 7 évig húznak valaki beelőzi őket
ez eléggé gyenge pont náluk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim
2014.09.26. 03:38
Csináljanak 90%-ban ugyanezzel a koncepcióval egy Starcraft MMO-t zerg meg protoss nélkül Aftermath alcímen ... a Starcraft Warcraft Diablo hármashoz úgyis nagyon értenek! (Akarom mondani azon kívül semmihez! )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!