iPon Hírek

Min dolgozott az Irrational Games?

Dátum | 2010. 01. 15.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

"Irrational Games? Hát az hogy?" - kérdezheti az Olvasó, hozzáteszem, joggal, ugyanis az eredetileg e néven futó fejlesztőgárdát nem is olyan régen vásárolta fel és nevezte át a 2K Games, nagyon elmésen és kretatívan 2K Bostonra. A csapat a napokban visszakapta eredeti nevét, hogy ezzel újra bírjanak régen oly sokat érő identitásukkal, s ennek örömére fel is lőtték új weboldalukat, hogy elkotyoghassák, "valami olyanon dolgozunk, ami minden eddigi ambíciónkat felülmúlja".

Na igen ám, de egy kérdés még mindig nyitott: mit csinált az Irrational Games a SWAT 4 utáni időkben? Egyáltalán hogy jött az ötlet a BioShockhoz? A cég egyik fejese, Ken Levine elmesélte a történetet a Game Informernek. "Épp a SWAT 4 befejező munkálatait végeztük, és a Vivendi rá akart venni bennünket, hogy álljunk neki az ötödik résznek" - emlékszik vissza Levine. "Nem nagyon akartam belemenni, mert úgy gondoltuk a csapatban, hogy már mindent beleadtunk a SWAT-ba, amit akartunk, de épp olyan helyzetben voltunk, hogy nagyon kellett a pénz, így azt mondtam, hogy gondolkodunk rajta." Ken és társai azonban unták a kaptafát, úgyhogy egy kissé merész ötlettel álltak elő. Nate Wells művészeti igazgató és Shawn Robertson vezető tervező egy The Infected ("a fertőzött") című játékot vázolt fel, melyben a SWAT játékmenete találkozott volna a zombitémával. A Vivendinek össze is dobtunk egy piciny demót, és megkapták a zöld utat a már Division 9 névre keresztelt projekthez. Ám ekkor beütött a megváltás: A 2K Games megvette az Irrational Gamest, és a zombis játékból inkább BioShock lett.

Köszönjük, 2K!
Érdekes és tanulságos történet, de sajnos a cég új projektjéről még Levine sem mondott semmit a fentebb már idézett mondaton felül. Egy új X-Com lenne? Sebaj, talán majd az E3-on okosabbak leszünk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Anonymus23
2010.01.15. 12:37
Már kezdtem örülni, hogy jön a SWAT5
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Azrael
2010.01.15. 13:08
SWAT+zombik? Akkor tényleg jól jártunk a BioShock-kal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. paga
2010.01.16. 20:57
hát én azért eltudnék lenni egy jobb grafikájú SWAT al amibe ugyanugy ingyen multiplayer van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Wolfdale
2010.01.19. 18:27
Azt nemárt tudni, hogy a az Irrational Games 1999 -ben a kiadta a System Shock 2, ami az elsők között volt a FPS /RPG stílusban ami még érdekes, hogy 15 perc játékidő után rálehet jönni, hogy a System Shock 2 a BioShock elődje igaz, hogy a sztori és s helyszín az egész atmoszférával együtt más, de a játék menet eléggé nagy része ugyanaz pl. szellemek jelenek, a az űrhajon, egyedül ébredünk magunknak kell összegyűjteni az infókat, hogy pontosan mi is történt, ha elhaláloznánk akkor egy kamrában éledünk újra, kezdeti fegyverünk egy franciakulcs, a biztonsági kamerák ha észrevesznek riadó lesz, vannak képességek például tárgyak mozgatása, automata (bolt) és még lehetne sorolni az előforduló hasonlóságokat és ez mind a BioShock előtt 8 évvel. Habár a System Shock 2-ben nagy részben a RPG-re fekteték a hangsúlyt.
Félre ne értsétek a BioShock az egyik kedvenc játékom, de a játékbeli ötletek nem valami eredetiek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Wolfdale
2010.01.19. 18:28
Azt nemárt tudni, hogy a az Irrational Games 1999 -ben a kiadta a System Shock 2, ami az elsők között volt a FPS /RPG stílusban ami még érdekes, hogy 15 perc játékidő után rálehet jönni, hogy a System Shock 2 a BioShock elődje igaz, hogy a sztori és s helyszín az egész atmoszférával együtt más, de a játék menet eléggé nagy része ugyanaz pl. szellemek jelenek, a az űrhajon, egyedül ébredünk magunknak kell összegyűjteni az infókat, hogy pontosan mi is történt, ha elhaláloznánk akkor egy kamrában éledünk újra, kezdeti fegyverünk egy franciakulcs, a biztonsági kamerák ha észrevesznek riadó lesz, vannak képességek például tárgyak mozgatása, automata (bolt) és még lehetne sorolni az előforduló hasonlóságokat és ez mind a BioShock előtt 8 évvel. Habár a System Shock 2-ben nagy részben a RPG-re fekteték a hangsúlyt.
Félre ne értsétek a BioShock az egyik kedvenc játékom, de a játékbeli ötletek nem valami eredetiek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!