iPon Hírek

Minden, amit a PC-s Rise of the Tomb Raiderről tudni kell

Dátum | 2016. 01. 29.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Tegnaptól kezdve elérhető Steamen a PC-s Rise of the Tomb Raider, és ahogy az előző rész, ez is kiemelkedően szép grafikát és izgalmas kalandokat ígér. Elkezdtek befutni az első tapasztalatok is a PC-s verzióról, így ezeket gyűjtöttük most össze, hogy felkészülten vágjatok bele az esetleges vásárlásba. Itt megjegyezzük, hogy a játék a Denuovo Anti-Tamper technológiát használja, kalóz verzió nincs belőle. Először is, nézzük a hivatalos gépigényt: Minimum: OS: Windows 7 64bit Processzor: Intel Core i3-2100 vagy hasonló AMD GPU: Nvidia GTX 650 2GB vagy AMD HD7770 2GB RAM: 6GB Szabad hely: 25GB DirectX 11 Ajánlott: OS: Windows 7 64bit Processzor: Intel Core i7-3770, 3.40GHz vagy AMD FX-8350 GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 vagy AMD Radeon R9 290X RAM: 8GB Szabad hely: 30GB DirectX 11 Milyen a PC-s verzió? A Digital Foundry elemzése szerint az Xbox One-os változatot nem lehet megfeleltetni egy az egyben semelyik PC-s beállításnak sem. A konzolos verzió valahol a PC-s high környékén fut a legtöbb beállítás esetében, néhány opciót azonban lejjebb vettek konzolon. A PC-s változat nagyon sok beállítási lehetőséget kínál, így feltekerve még jobb látványban lehet részünk, mint konzolon. A legnagyobb előrelépés a már-már szokásosnak tekinthető magasabb felbontású textúrák, árnyékok, és a jobb minőségű anizotróp szűrés mellett, hogy még több dinamikusan mozgó növényzetet engedélyezhetünk, aktiválhatjuk a HBAO+-t, és beállítható a tesszelláció a teljes környezetre - Xbox One-on csak a hó deformálására használták a fejlesztők. Ezen kívül megfelelő hardver és beállítások mellett természetesen a legnagyobb előny a framerate növekedése, és ezzel együtt az input lag csökkenése. Érdekes módon az Xbox One-os verzió különösen rosszul teljesít input lag tekintetében, a Nixxess által készített Xbox 360-as és PC-s változat is egyaránt jobb ebben. További érdekességek: - A korábban beígért voxel-alapú ambient occlusion (VXAO) még nincs benne a játékban, de egy későbbi frissítéssel megérkezik majd. - A DirectX 12 támogatásán még dolgoznak a fejlesztők. Elmondásuk szerint jelenleg még jobb teljesítményt nyújt a játék DX11-es verziója, de amint megfelelően tudják optimalizálni a DX12-es ágat, meg fogják jelentetni egy frissítés formájában. - A játék könyvtárában már található egy Nvidia-féle DX12-es DLL fájl, de nem lehet aktiválni. - A Crystal Dynamics programozói átírták a legújabb TressFX-et, így most PureHair technológiának hívják a hajszimulációs eljárásukat. Ugyanez fut Xbox One-on is, azonban a PC-s verzióban elérhető egy új, very high beállítási lehetőség is, de az egészet ki is lehet kapcsolni teljesen. - A tesztek szerint a HBAO+ bekapcsolása több teljesítményt vesz el, mint a PureHair legmagasabb minőségű beállítása. - Élsimítás tekintetében egyelőre az FXAA, és az SSAA érhető el, későbbre terveznek valamilyen temporális élsimítást is, ami valószínűleg az SMAA lesz.
Hogy fut? Az Nvidia 1080p-s felbontáshoz GTX 970-et, 1440p-hez pedig GTX 980Ti-t ajánl, azonban az első tesztek alapján maximális beállítások mellett a GTX 970 nem garantálja a stabil 60fps-t. Az új Nvidia driver egyébként körülbelül 5%-ot javít a teljesítményen, így mindenképp érdemes feltelepíteni. Az AMD egyelőre nem adott ki drivert a játékhoz, és a tesztek alapján az AMD kártyák teljesítménye jelentősen elmarad az Nvidiától. Érdekes lesz látni, hogy ezen tud-e a vállalat javítani valamelyest egy új driverrel, illetve szintén érdekes lesz látni, hogyan alakul majd a DirectX 12-es teljesítmény, ha tényleg kiadja a Crystal Dynamics a frissítést. Xbox One-on ugyanis több számítást is aszinkron compute segítségével végez el a játék, amit az Nvidia jelenlegi GPU-i hardveresen nem támogatnak. Az első teszteket szokás szerint a német PcGamesHardware szállította, az alábbi grafikon 1080p-s felbontást mutat Intel Core i7-6700K @ 4,5 GHz és 16GB RAM mellett, maximális grafikai beállításokon:
Végül néhány további videó:
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

90. gtas
2016.01.29. 15:44
[LINK]
Így fut a friss gameready driverrel egy 980-ason. Mindenki eldöntheti, hogy ez megfelelő-e vagy sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. BReal
2016.01.29. 15:55
Ahhoz képest gáz, hogy az összes eddigi értékelés nem adott 9 pont (vagy 90%) alatt a PC-s változatra. Szerintem az Arkham Knightban 980-assal nem droppolt le ennyire, ahhoz képest annak ismerjük az értékelését. Ettől függetlenül odabaszósan néz ki, és ha van olyan jó, mint az első rész, akkor nem kérdés, hogy ütős játék. Szerintem ha a 270x-szel a 2013-as "első" rész benchmark alatt Ultimate beállításon (élsimítás csak FXAA, de SMAA-ból köszi, nem kérek) 44 fps-t ment (TressFX is be volt kapcsolva, anélkül 57 fps volt), valamennyi kompromisszummal (FXAA, esetleg a Purehair-t on-ra rakni (gondolom az az első verziós TressFX lehet, a very high pedig az újabb), illetve még 1-2 beállítást very high-ról high-ra rakva (amivel valószínű szinte semmi különbséget nem fogok látni, főleg akció közben)) egy 35-40 körüli átlag fps elérése nem lehetetlen tekintve, hogy a táblázatban a pontosan ugyanolyan márka-típus kártya 26,7 fps-t ment FHD max beállításon.
Mondjuk az furcsa, hogy 980-as kártyával az élsimítást teljesen kikapcsolta, nem tudom mekkora monitora lehet, de feltételezem, hogy 980-nal nem 20 colloson játszik. Egy 24-esen meg azért már FHD-ban észrevehető egy off és egy FXAA közötti különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. tibaimp gtas
2016.01.29. 15:56
nagyon világos valamiért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. InGen
2016.01.29. 16:01
Most sokan arról beszélnek, hogy az új Nvidia driverekkel akár 5-10fps-sel is rosszabbul megy a játék.

Pedig az első néhány teszt még javulásról számolt be. Úgy látszik valami nincs rendben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. pdx06
2016.01.29. 16:06
Magyarul olyan jó a várva várt DX12, hogy ki se merték adni az azt támogató változatot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. maxpapa
2016.01.29. 16:15
Az Nvidia -nak pont ez a lényeg 980Ti gyönyörűen fut a játék DX11 alatt.Erre lett kihegyezve a játék.Az első napos vásárlásból AMD tulajként nem lesz semmi,majd steames akcióban 5000-6000 Ft környékén megveszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. Rimagras pdx06
2016.01.29. 16:29
Ez tűnt fel nekem is, meg egy régebbi cikkben is olvastam valahol, hogy a DX12 (szerk.: developer szempontból) egyáltalán nem kánaán, sőt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. Whysper
2016.01.29. 16:44
Tistára megéri a Titan-X Végülis csak12 fpssel maradt alul
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. Sightseer
2016.01.29. 16:52
Na már nem azért, de az most hogy is van, hogy a 970 majdnem veri a Fury X-et?
Hiába NV/AMD, hiába programozók, akkor se értem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. dobko
2016.01.29. 18:02
2016-ot írunk, vegyél 200-300 e Ft-ért 1 brutál vagy 2 izmosabb videókártyát, hogy tudjál játszani max beállításokon.... egyre szemtelenebb ez a világ... Szép a játék, de nehezen hiszem, hogy nem tudnák mindezt megoldani egy gyengébb gépen. Az egy dolog, hogy a zöldet szereti, de, hogy 970-esen se megy el rendesen.... LOL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. KatonaKM
2016.01.29. 18:12
Hova lett ennek a nőnek a melle? Levágatta, mint Jolie? Vagy majd csak később fog kinőni? Vagy Nvidia driver kell a megjelenítéséhez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. Beatmad
2016.01.29. 18:21
Milyen érdekes hogy az ARK survival fejlesztői is azt mondják dx11-el egyenlőre jobban teljesít a jàtékuk, és addig nem adják ki a 12-őt még mem lesz jobb, hónapok óta húzódik a dolog és mostanàban driveres támogatàsra vàrnak vagy legalàbb is arra hivatkozmak.
Valami alapvető probléma van ezzel a dx12-vel egyenlőre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. BReal Whysp...
2016.01.29. 18:30
Azért nézd meg az órajeleket. Igen nagy különbségek vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. RaVer86
2016.01.29. 18:38
Na az Nv megint frankón megoldotta, hogy az AMD-sek hátrányba kerüljenek. Mindent kivettek ami miatt jobb lett volna a teljesítmény Radeonon (Dx12, VXAO, Aszinkron compute...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. TheRealTsL RaVer...
2016.01.29. 18:59
Na, mesélj még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.29. 19:03
Igen, mert az Nv készítette a játékot nem pedig a Crystal Dinamics és Nixxes... Imádom az amd-sek összeesküvés elméleteiket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. pdx06
2016.01.29. 19:04
Szerintem az a probléma a DX12-vel hogy el se készült. Közel 1 éve van kint, de még egy demót se láttam. Ha pedig csak az a lényege hogy kevesebbet zabáljon a játék akkor eleve arra kellett volna optimalizálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. pdx06 RaVer...
2016.01.29. 19:11
Ilyen Benchmarkoknak nem érdemes hinni mert összevissza gányolt és kevert hardverek meg driverek mellett tesztelik őket hozzá nem értő emberek, na meg előszeretettel be felejtik kapcsolva az NVidia exkluzív effekteket is, még szép hogy romlik a teljesítmény ha a másik kártya nem támogat egy adott beállítást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. TheRealTsL pdx06
2016.01.29. 19:16
Te is mesélj még. Például érdekelne, hogy ha az adott effekt "nV exkluzív", akkor - mivel nem is fut más hardveren - mégis hogyan lassítja azt? A tesztelők hozzáértését és a tesztkörnyezetek ecsetelését is részletezhetnéd, mert rendkívül intelligens megállapításnak tűnik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. pdx06 TheRe...
2016.01.29. 19:20
Hogyne futna más hardveren? Akár PhysX, akár FXAA és HBAO egyes változatai bekapcsolhatóak mindkét márkánál.

Ha nálam a Witcher 3 és GTA5 úgy futna ahogy teszteken láttam a paraméterre megegyező konfigon akkor már hajítottam volna ki gépestül az egészet. Ellenben ezerszer jobban futnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Astrodave Katon...
2016.01.29. 19:28
Van neki annyi, amennyi kell, szerencsére már nem feltétlenül csak ezzel akarják eladni a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Sanyo80
2016.01.29. 19:33
Nálam nincs probléma a játékkal. Minden maximumra van állítva kivéve a textúrákat ami Very High helyett csak High mivel a Very High textúrákhoz nem elég a 4GB videomemória, illetve élsimítás nincs beállítva. A FXAA-val se lenne probléma de elmossa picit a textúrákat, így nélküle élesebb minden. A felbontás egyébként 1920x1080, és az FPS 50-60 között mozog.

Bekapcsolva a DSR-t 1440p-ban visszább esik az fps, de egy két beállítást very high-ról high-ra átállítva így is marad 30fps fölött kicsivel.
A procim még egy 3. generációs I5 3550 3,7GHz, Asus 970GTX OC 4GB videókártya, Samsung 850 Pro SSD, 8Gb 1600Mhz DDR3 memória, Win7 oprendszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Sanyo80 RaVer...
2016.01.29. 19:44
Csak megjegyzem hogy a Lara haját egy bizonyos PureHair cuccal képezi le a játék ami egy AMD TressFX Technology része. Szóval nem nvidia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. PlazH dobko
2016.01.29. 21:50
De az a legérdekesebb, hogy a Konami meg tudta csinálni a Fox Engine-el az MGS V-öt úgy, hogy egy kenyérpirítón is jól elfutott, akár 60fps-el is, alacsonyabb beállításokon. Az a gáz, hogy a hardware erősödésével sok gamedev egyszerűen lelustult és nem akar optimalizálni, de örüljünk annak, hogy azért még vannak és szerintem biztos, hogy lesznek kivételek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Rimagras pdx06
2016.01.29. 22:08
A PhysX-et te nem kapcsolod be AMD-nél, ott a CPU számolja minden esetben.

Nv-nél lehet opcionálisan a főkártya, egy másik bármilyen PX-es Nv kártya vagy a CPU.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Rimagras pdx06
2016.01.29. 22:10
Kevert hardver? Úgy érted, hogy más-más kártyán tesztelik? Szerinted egy kártyán kellene? Nem értem...

Csak mert minden más egységed a tesztben, nem kevert: "1080p-s felbontást mutat Intel Core i7-6700K @ 4,5 GHz és 16GB RAM mellett, maximális grafikai beállítások"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Rimagras RaVer...
2016.01.29. 22:12
Az AMD megint frankón megoldotta, hogy míg az Nv a játék megjelenésével egy időben adja az ehhez optimalizált game ready drivert (egy napja letölthető), addig az AMD majd valamikor ad valamit hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. RaVer86
2016.01.29. 22:35
Azért érdekes, hogy az aszinkron compute-ot hagyták ki a játékból ami nv-n gyalázatosan működik a Geforce-ok felépítése miatt, a GCN viszont pont erre készült...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. ThePoweR RaVer...
2016.01.29. 22:37
Mutass már tesztet ahol az ac gyalázatosan működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Rimagras RaVer...
2016.01.29. 22:53
Azért érdekes, hogy az aszinkron compute egyelőre egy papíron létező technológia, amiből készült talán 1db. techdemo.

Szerk,.: az is érdekes, hogy Nv maradéktalanul képes implementálni driver szinten, szóval...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. VikMorroHu... pdx06
2016.01.29. 23:12
Én már láttam DX12 demót. Valami csövek mászkáltak benne összevissza, meg volt néhány számláló, amik a teljesítményt mutatták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. DnP
2016.01.29. 23:18
Stabil 60 fps megvan egészen az első ruszki bázisig. Na ott röcörög szépen 25-30-al. i5 2500K + 970 gtx, minden maxon. Ilyen szép játékot még nem láttam, csak vigyorogva ültem a gép előtt. Bitang. Mondjuk az első fél órában már kezdtem unni, hogy csak menekülni kell az összedőlő leomló szarok elől, sehol egy perc nyugalom. A tombok rájderkedése kimerült 1-2 ugrásban. Eddig 3 órát toltam bele, cső lineáris, egyszer találtam egy nem kötelező questet, egy jégbefagyott hajón kell szöszmötölni. Remélem később már gondolkodni, eltévedni is lehet majd. Craftolástol nem vagyok hanyatt esve, Farcryban is rühelltem, hogy zöld susnya meg piros bogyóból kell m4a1-et hekkelni. Na itt kb futás közben rakja össze a nyílvesszőt is minden szarból. van vagy 10 féle alap matéria.. tiszta meinka... minecraft.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Adzo82
2016.01.30. 08:03
6700 (nem K, alapórajel), 32gb ram (2400mhz 15-15-15), ! GTX 770! (4gb, gyári OC), Win 10. 40-50-60 fps (ritkán leesik 30ra, pár másodpercre, egyes átvezetőkénél) Mindez gyári HIGH beállításon. Annyi, hogy beállítottam 120 Hz-re 60-ról, hogy ne follyon ki a szemem Csak viszonyítási alapként írom. Nagyon szép, és brutál a grafika!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. hunspirit
2016.01.30. 09:01
Ennyi GTX 960-al jobban fut mint r9 380x-en, 70w-al kevesebb árammal, de amd-t kell venni mi ! Az én 960-asom is 1380mhz-ig boostol alapból, pedig hozzá se nyúltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. KaSzaS02
2016.01.30. 09:06
Azért azt tegyük hozzá hogy ez 1-2 játékban előfordul de többen nem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. asaca
2016.01.30. 10:35
Ez a teszt megtévesztő. Ezzel a cikk irójának is tisztában kellett volna lennie.A techpowerup letesztelte normálisan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Tommy7
2016.01.30. 12:27
Háááát ha igazam van ennek a játéknak kell még egy kis optimalizáló patch, de grafika láttán én nem mondanám Next-Gennek, persze ez egy Open Word ha jól tudom, és nem illik grafikailag összehasonlítani mondjuk egy FPS-el, ami még mondjuk kisebb területekre van osztva. A lényeg viszont hogy bőven elég ennek az Intelnek az i5-öse akár legújabb vagy eggyel, kettővel régebbi generációja, és 1920 x 1080ban bőven kielégíti ezt a játékgenerációt. Ram pedig a szokásos 8GB szintén elég neki, sőt ezen generációnak is, VGA témában messze túlzásnak tartom a 4GB-os VGA-kat, szerintem most kellene ezen generációnak a 2GB-os VGA-kat izzasztani vagy 2,5 GB, és kövi generációnak pedig a 3-4GB-os VGA. Maga a játék kb. tök ugyan az mint az előző csak nagyobb, több, nyilván kipróbálom mert az előzőt is kiakasztottam 100%-ra bár igaz hogy csak 1x játszottam vele. Ja és ez a duma hogy: "a játék a Denuovo Anti-Tamper technológiát használja, kalóz verzió nincs belőle." De jó hogy aznap vagy előzőnap már fent volt a nemzetközi kalózos oldalon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.30. 13:20
Az egy kamu oldal mint a többi, majd ha rlslogon fent lesz akkor van feltörve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. morgyi
2016.01.30. 13:26
beállítható a tesszelláció a teljes környezetre

Ez az egyik dolog amivel pont rohadtul ki lehet nyírni az AMD karik teljesítményét. Ez a tomb raider már egy full NV támogatott cím, a tress FX megmaradt egyedül aztán kész. És jó NV-s szokás szerint a full sík felületek is kismillió polygonra vannak felbontva tesszellálással csak hogy szopjanak az AMD tulajok.

A VXAO meg full Gameworks effekt. Gondolom jó sebessége lesz annak is. De legalább borítékolható hogy lesz Maxwellre async optimalizálás, ha lesz egyáltalán async a DX12 leképezőben. De nem hiszem hogy annyit fognak gyorsulni az AMD karik a DX12 hatására mint pl. a Fable legends-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Parano1d Rimag...
2016.01.30. 13:31
Nem papíron létező, Konzolokon már van sok játék ami támogatja.
PC-n is van, pl a 2014-es Thief is támogatja Mantle alatt 1.7-es pach-el.
DX12 alatt még tényleg nincsen.
Mondjuk az tényleg meglepő, hogy Microsoft azt kommunikálta, hogy a leggyorsabban terjedő API lesz, és egy év alatt egy tucat DX12-es játékot vár legalább. Ez eddig nem látszik megvalósulni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Rimagras Paran...
2016.01.30. 14:28
Konzolon sem támogatja semmi, kérdezgették is a fejest, hogy akkor xbox one-n majd mennyit gyorsulnak a játékok dx12 miatt, mondja semmit, mert a konzol(ok) eddig is alacsony szintű API-val voltak meghajtva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. TheRealTsL asaca
2016.01.30. 15:32
A német oldalon maximális beállításokkal teszteltek, a techpowerup-on a két árnyékokkal kapcsolatos beállítás alacsonyabbra van véve, ahogy mutatják is. Nem meglepő, ha más a sorrend, ha mások a beállítások. Egyáltalán nem megtévesztő, csak tudni kell mit is néz az ember.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Parano1d Rimag...
2016.01.30. 15:41
Már egy éve is voltak játékok amik támogatták PS4-en Pl Battlefield 4, InFamous SS, Tomorrow children.
Xbox one meg nem azért fogja támogatni dx12-t, mert gyorsabb lesz, hanem azért, hogy könnyű legyen portolni PC-s játékokat XO-ra. Ennek semmi köze az AS shader támogatásához, illetve hiányához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Profeta051...
2016.01.30. 17:45
Nem igazán értem ezeket a videókat, meg grafikonokat. A mai nap folyamán beszereztük a játékot, és Very high beállítások mellett tökéletesen fut átlag 55-60FPS-el 1080p-ben. A grafikon szerint 40FPS. Nálam minden csutkán van, kivéve az élsimítást, az FXAA(nem azért mert az SMAA-t nem bírná a gép, hanem mert bántja a szemem) A gépem is gyengébb, mint amin tesztelték.

Sapphire 290X OC
6600k 4GHZ-n
16GB ram 2666MHZ
Asus Z170-A

Egyébként nagyon jó a játék, teljesen megéri az árát. Az elejétől fogva pörgős, izgalmas, és mindezek mellett atomjól lemodellezték Lara-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. DarStav Katon...
2016.01.30. 19:11
Nyugi, biztosan lesz Boobs DLC 20 eurós áron.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.30. 19:14
Ne csak az első fél óra alapján nézd meg Ott nekem is ki volt akadva stabil 60 fps-en Majd ha eljutsz a ruszki bázisig... ott leesik az szépen 20-30-ra is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Profeta051... DnP
2016.01.30. 20:08
Eddig kb 2 órám van benne Annyiban pontosítanám a dolgokat, hogy nem HBAO+al nyomom, csak szimpla ON ra van állítva. Ha azt feltolom csutkára akkor tényleg zuhan az FPS.. Ettől függetlenül szépen fut, azt az 1 beállítást meg túlélem szerintem. Majd jön új driver+patch.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. RaVer86
2016.01.30. 23:00
Azért érdekes, hogy az aszinkron compute-ot hagyták ki a játékból ami nv-n gyalázatosan működik a Geforce-ok felépítése miatt, a GCN viszont pont erre készült...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.31. 02:45
Igen tudjuk, minden az NV sara, rohadjanak meg amiért a készítők őket kérték fel és nem az amd-t!!!44!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. hunspirit RaVer...
2016.01.31. 09:35
Mivel az NV-nek kb 75% a piaci részesedése, ezért nem a microlaggos drivererhibás fűtőtestekre fogják optimalizálni a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. RaVer86
2016.01.31. 10:21
Azért érdekes, hogy az aszinkron compute-ot hagyták ki a játékból ami nv-n gyalázatosan működik a Geforce-ok felépítése miatt, a GCN viszont pont erre készült...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. xenon77 hunsp...
2016.01.31. 10:29
Soha semmi driveres, sem más problémám nem volt az amd kártyákkal, kimondottan elégedett voltam velük és volt néhány darab belőle. Jelenleg egy gtx 970 van a gépemben, amit szintén szeretek. A játékról pedig annyit, hogy megérte a ráfordított összeget, gyönyörű és kimondottan pörgős élvezetes a játékmenet. Az optimalizáció is teljesen korrekt, 5-6 óra játékmenet alatt stabil 60 fps (szinte) max settings mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. xenon77 RaVer...
2016.01.31. 10:32
Ezt a szöveget még hányszor írod be a cikk alá! Látom nagyon bejön neked!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. asaca TheRe...
2016.01.31. 12:05
Akkor én kérek elnézést!Ezt csunyán benéztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Rimagras RaVer...
2016.01.31. 13:14
Azért érdekes, hogy ezt a hülyeségedet már egyszer itt helyretettük, és nem tudtál rá semmit benyögni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. s_otto RaVer...
2016.01.31. 13:28
Raver: Melyik játékteszt alapján állítod hogy az aszinkron kompute gyalázatosan fut az nvidia kártyákon?

Illetve hogy jól fekszik a GCN karikon?

[LINK]

Gyönyörűek azok a frametimeok, az AMD "flagship" kártyákkal gyakorlatilag 5 másodpercenként beakad/szaggat a játék, még a kevés VRAM sem lehet(ne) kifogás mert a 980 ugyanennyi ócska GDDR5-tel stabil.
Ugyanez a 8 gigás 390-nél viszont nincs jelen, szóval meg is van a probléma oka... HBM. Hová tűnt az a nagyszerű memóriakezelés ?

Nem elég hogy az összes Fury csíkoz, még a végén olyan problémába futottak bele a HBM-es karik, hogy driverből meg sem tudják oldani. Legalábbis nem jön a driver...

Másik, hol a 0-day driver AMD oldalon? Nvidia kiadta előtte egy nappal, SLI is megy, megszokott módon az AMD-nél se driver se CF....

érdemes a linkelt oldalon végig olvasni a fórumot is....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. BigGeri83
2016.01.31. 14:33
Nekem MSI GTX 970 4GB Gaming i5 4590 és very high-on minden bekapcsolva, FXAA 50-60 fps között mozog. Szerintem ez bőven jó..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.31. 14:52
Szerintem valami troll lehet mert biztos bántja a lelkét, hogy mégsem jók a kedvenc cége kártyái és bosszúból mindennap be copy paste-eli azt a hülyeséget
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Rimagras s_ott...
2016.01.31. 17:40

Eddig nem is hallottam eről a csíkozásról (az AMD-sek nem reklámozták ellentétben a 970 memória "buggal", rákerestem, bammeg AMD...

http://www.techpowerup.com/forums/threads/fury-x-display-corruption-under-low-load.216510/

Szerk.: most ugrik be, hogy nekem is volt néha pont ugyanilyen csíkozás HD4830 és HD7850 alatt amikor screenkímélőből visszatért, de azt gondoltam, a monitor a ludas... Ügyesen átvitték a hibát az összes kártyájukon?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. s_otto Rimag...
2016.01.31. 17:46
970 "bug" nincs, semmi teljesítmény vesztés nincs a 3,5Gb memória miatt.

Miért mit vártál majd jönnek a "boldog" Fury tulajok és elmondják hogy beszopták?
Atti_2010, 7time, RA9DEON, AMD-s vagy épp milyen néven írkál majd bevallja?
Meg ugye van vagy 5 embernek az országba...

Szerk:
Az általad linkelt oldalon is 2 hsz-el lejebb ott van az amd hivatalos fóruma (elég sűrűn törlik), meg a sapphire gyártó fóruma, ott ki van tárgyalva alaposan, mivel szinte mindegyik fury érintett valszeg a HBM -el lesz valami hardver szinten...
Egyik fórumon már megy a cukkolás hogy vigyék vissza őket csapatosan, na az majd odabasz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. BReal hunsp...
2016.01.31. 19:12
Köszönjük magyarlélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Rimagras s_ott...
2016.01.31. 19:38
Tudom, hogy nem "bug", de szerintük az, nekem több, mint egy éve van 970-em gond nélkül.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.31. 21:06
Ph-n a nano topicjában Szaby59-nek előjött és több oldalon át beszélt róla. Persze abu neki is osztotta az észt, hogy biztos a hdmi kábel a hibás Igen, akkor Nv kártyával miért nem jön elő? epicfail
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Phantomstr... gtas
2016.01.31. 21:19
Sokkal érdekesebb az, hogy ha az Intelnél vagy Nvidiánál hiba van, akkor az talpig tisztességes AMD marketingosztálya azonnal ráül a témára a rajongói bázisával karöltve és ezzel próbálja helyzetbe hozni magát. A kétszínű és sunyi Intel és Nvidia ellenére erről a hibáról mégis most hallok először.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Rimagras RaVer...
2016.01.31. 21:25
Egyébként az a bajod, hogy a két darab R9 Fury-val egy szinten van a GTX 970 a grafikon szerint?

Vagyis két, minimum +100e HUF-al többe kerülő AMD csúcs kareszt simán hoz a teljesítménye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. smilod0n
2016.02.01. 04:22
Akit érdekel a játék, és win10-et használ, az megtudja venni 2600ft-ért. Annyi, hogy a régiót át kell állítani ukránra, majd az áruházból meg is lehet venni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. hympyke
2016.02.01. 06:30
Hát, ezt steam akcióban sem fogom megvenni. Emlékszem még a legelső TR játékra, akkor sem értettem miért tetszik sokaknak(Uncharted szintén), szóval egyszerűen ráfogtam a nagy csöcsökre. De itt már az is hiányzik szóval...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. wdavid hunsp...
2016.02.01. 09:07
hunspirit ez lol de amúgy lehet benne valami

Ref hűtős R9 290-m van, ha beülök DayZ-re vagy BF4re, becsukom az ablakot és elzárom a fűtést...fél óra múlva már kellemesen emelkedik a szoba hőmérséklete

Az AMD ebben megint lemaradt csakúgy mint a SW Battlefront bétában és a full verzióban. AMD oldalon betöltésnél és minden kör végén irgalmatlan FPS droppok voltak, nekem volt hogy 3 FPS-re lement. NV oldalon ezek valahogy hiányoztak

Nem szégyen a hiba sem AMD sem NV oldalon csak el kellene ismerni azt is ha az AMD balfék valamiben nem csak az NVre mutogatni mindig, mint itt pár emberke teszi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. BReal wdavi...
2016.02.01. 10:42
Referencia hűtős 290-nél nem tudom, mit csodálkozol rajta, abból készültek a mókás videók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Rimagras BReal
2016.02.01. 10:51
Jaja.

https://www.youtube.com/watch?v=u5YJsMaT_AE

Szerk.: amúgy szerintem mindegy, milyen a hűtő, mivel a GPU ugyanannyi hőt fog átadni neki, amit az szétteríthet a szobában - sőt, többet, ha hűvösebb lesz mint a ref. hűtővel.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Rimagras hympy...
2016.02.01. 11:00
Én emlékszem a valóban legelsőre, PS1-en. Egy nyugodt és szép, érdekes felfedezős ügyességi játék volt, némi akcióval, a 4. részig bezárólag.

Az ez előtti tomb raider már főleg akciójáték volt, esetleg a sírtokban kellett használni az ügyességet és agyat. A mostanit még nem játszottam, de a leírások alapján még jobban akció az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. BReal Rimag...
2016.02.01. 11:37
Igen, a referenciánál, ezért szomorú, hogy egyéb, különböző gyártók által készített hűtésekkel ilyen hangról, hőről abszolút nem beszélhetünk, vagy legalább is sokkal kevésbé ennyire túlzóak. Emlékszem, mikor az ilyen olyan cikkekben linkelgették ezt a videót. Nevetséges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Rimagras BReal
2016.02.01. 11:48
Nálam is csak addig voltak a referenciák, míg le nem telt a 3 nap és a kártya bírta minimum a 10 perces furmarkot. Utána ment rájuk egy Arctic twin turbo 2. A 970-re mondjuk már nem merem rátenni, ott maradt a ref.

Szerk.: a referenciahűtéses kártyák némileg olcsóbbak voltak AMD-ben a gyártóknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Rimagras BReal
2016.02.01. 11:50
A videó legvégén az utolsó frame-nál látszik amúgy, hogy milyen jet engine-t takartak ki vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. wdavid BReal
2016.02.01. 11:57
Nem csodálkozom, összekötöm a kellemest a hasznossal, szórakozva fűtöm a saját szobámat

@ Rimagras: bakker az a video de amúgy komoly hogy tényleg ilyen hangja van a gépházam oldala fel sincs rakva, nem merem

Visszatérve a játékra, a '97es második rész óta játszom, persze az elsőre aztán visszatértem. Az első és a 4. kivételével mindet végig játszottam, a reboot inkább történetileg volt jó, sír alig volt, ebben ahogy hallottam jóval több van, szóval várom hogy mi van benne, nemsokára én is megveszem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. BReal Rimag...
2016.02.01. 12:31
Nyilván drágább, mert ezekre felrakják az egyéni ilyen olyan hűtésüket. Nem mellesleg, ennél a kártyánál van is értelme, mert kellett is a jó hűtés rá. A 970 nyilván jóval kevesebbet eszik, így ott a referencia is megteszi. Más kérdés pl. hogy egy Furynál a referencia megoldás ugyanúgy megmarad a különböző gyártóknál, mégis szép eltérések vannak árban, az már nehezen magyarázható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Antos
2016.02.01. 20:03
Nekem R9 285-öm van, Minden very high-on van, egyedül a purehair van on-on, nem very high-on és nem a HBAO+ van, hanem egyel visszább, az "on", a shadow, pedig high-on. Élsimítás SSAA. Így megy 35-40 fps között, tehát nekem bajom nincs vele. A játék gyönyörű. Proci i5 4590.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. 5hR3kY
2016.02.02. 08:12
Már 8 órája kint van a Crimson Edition 16.1.1, most már lehet tesztelni hogy min hogy fut.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Rimagras 5hR3k...
2016.02.02. 09:16
És máris mennyien szidják a külföldi fórumokon a hotfix-szel együtt.

Szerk.:

"The driver is known as the Radeon Software Crimson Edition 16.1.1 update and right now, there are two known issues listed in the driver notes for Rise of the Tomb Raider, in which users may face flickering in some game locations when the game is left idle with CrossFire switched on. The game may also crash when launched with very high settings, SMAA and the resolution set to 4K."

Így fut.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Rimagras
2016.02.02. 09:37
Szerencsétlen Fury-sok külön örülhetnek:

"Clock speeds may be seen to fluctuate during gaming on some AMD R9 Fury series products leading to poor performance and/or screen corruption"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BReal Rimag...
2016.02.02. 09:39
Az egyik CF probléma, a másik 4k. Szerintem minimum a 90%-át fedik le a felhasználóknak ezzel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Rimagras BReal
2016.02.02. 09:44
Ja, meg az állandó stutter a szibérirai pályán példul, meg a nem TR jellegű dolgok mint az általános órajel ugrálás + képhiba...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.02.02. 11:37
Én arra reagáltam, amit te citáltál be...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Rimagras
2016.02.02. 12:18
16.1.1 alatt már kemény 5 FPS-re elhúz a Fury az alap 970-től.

http://www.computerbase.de/2016-02/rise-of-the-tomb-raider-benchmarks/4/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.02.02. 12:58
Meg is lepett volna, ha azt emeled ki, hogy a hasonló árfekvésű 390-es majdnem annyit tud, mint a 970. Vagy hogy 1440p-ben elhúz tőle, akárcsak a Fury.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Rimagras BReal
2016.02.02. 13:26
1440P? Szerintem minimum a 90%-át fedik le a felhasználóknak ezzel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Rimagras
2016.02.02. 13:27
Megnéztem pár helyen, mennyi a kampány időben, és szöszmötöléssel 30-50 óra is megvan, ami jónak ígérkezik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.02.02. 15:53
Steam statisztika, 1%. Meglepő módon ez még mindig több, mint a 0,06%-os 4k.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Rimagras BReal
2016.02.03. 09:27
És még meglepőbb módon kevesebb, mint a 1080P-s 98,94%
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.02.03. 13:04
Te kezdted az egészet a frissített AMD driver 2 ismert okának beidézésével, amiből az egyik a 4k-s felbontásra vonatkozik... hú vazze..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!