iPon Hírek

Minőségi hangzás ASUS és Sennheiser módra

Dátum | 2010. 07. 26.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

Az ASUS és a Sennheiser mérnökei hosszantartó együttműködésük gyümölcseként bemutatták az ASUS Xonar Xense One hangkártyából és Sennheiser PC30 Xense Edition fejhallgatóból álló csomagjukat, amely lélegzetelállító hangzással áll a hardcore játékosok rendelkezésére. A gyártópáros friss csomagjával ugyan a játékos réteget veszi célba elsősorban, de a csomag azok számára is jó választás lehet, akik minőségi hangzás mellett szeretnék élvezni zenéiket és filmjeiket úgy, hogy eközben környezetüket nem zavarják.


A mérnökök közel egy éven át tartó kísérletezés és fejlesztés után állították össze a csomagot, amelynek tagjai tökéletesen egymáshoz vannak hangolva. A szakemberek több, mint 1000 fejhallgató kombinációt próbáltak végig a hangkártyával, míg végül eljutottak a Sennheiser PC350-es termékéhez, amely minden szempontból tökéletesnek bizonyult a tesztek alkalmával. A véletlenszerű hangkártya-fejhallgató párosítások a szakemberek szerint nem mindig váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, azaz egyik vagy másik gyengesége miatt az akusztikus élmény végül messze alulmúlja a várakozásainkat. A közlemény szerint az új csomaggal ez nem történhet meg, ugyanis a hangkártya és a fejhallgató tulajdonképpen egy minőségi szintet képvisel, azaz alkalmazásukkal a lehető legjobb felhasználói élményben részesülhetnek a felhasználók.


Az új szett segítségével a játékosok a gyártó páros szerint a legkisebb környezeti zajt is meghallhatják, így időben észlelhetik, ha az ellenfél közeledik. A külvilág zaját hatékony szigetelés zárja ki, így tökéletesen lehet koncentrálni a játék eseményeire és így jó eredményeket érhetnek el a felhasználók. Természetesen az, hogy valaki sikeres játékos-e vagy sem, nem pusztán a hardveren vagy a fejhallgatón múlik, ezt azért le kell szögezni.


A hangkártya a Xonar sorozat esetében már megszokott EMI védelemmel érkezik, azaz egy speciális takaró védi az alkatrészeket a PC egyéb komponenseinek elektromágneses sugárzásától, ami egyébként ronthatja a hang minőségét is. A hangkártya esetében a kimeneti jel/zaj arány 118 dB-es értéket képvisel a „front” kimenetnél és 112 dB-es értéket a többi csatornánál, 600 ohm-os fejhallgató alkalmazásakor pedig 110 dB-es. A bemeneti jel/zaj arány szintén 118 dB-es. A kimeneti THD (teljes harmonikus torzítás) 0.00039%-os a „front”, azaz előlapi kimenetnél és 0.00063%-os a többi csatornánál, míg 600 ohm-os fejhallgató alkalmazása esetén 0.0019%-os értéket képvisel. A hangkártya nyolc csatornával és optikai audió kimenettel érkezik és négytűs AUX csatlakozót is tartalmaz a rendszerben helyet foglaló TV-tuner vagy CD-ROM bekötéséhez. A termék Dolbi Digital Live, Dolby Headphone, Dolpy Virtual Speaker és Dolby Pro-Logic II-es támogatásokkal érkezik, sőt, a legfrissebb EAX játék audió formátumot, a GX2.5-öt is támogatja. A specifikációval kapcsolatos további részletek a lenti táblázatban láthatóak. Az újdonsághoz nyolccsatornás jack audió adapter kábel is jár.

Hangkártya.Fejhallgató.















A fejhallgató két darab 6,3 mm-es jack audio csatlakozóval kapcsolódik a hangkártyához és két darab 38 mm-es átmérőjű hangszórót tartalmaz, amelyek neodímium mágnessel bírnak. A fejhallgató zajszűrővel ellátott mikrofonnal érkezik, így játék közben gond nélkül megbeszélhetjük a különböző csapatutasításokat.

Az új csomag hamarosan az üzletek polcaira kerül, árával kapcsolatban azonban egyelőre nem érkeztek hírek.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. huncut123
2010.07.26. 17:37
Hát sok idejük volt az ASUS-nál az embereknek (és még pénzt is kaptak érte...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. systexas
2010.07.26. 18:34
nem értem mit akarsz ezzel....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. ITEM00
2010.07.26. 18:41
Ezt a hírt már lassan 1 hónapja is olvastam. Nem valami friss hír!

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. ITEM00
2010.07.26. 18:43
Bocsánat, lassan két hónapja lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Merwenus
2010.07.26. 18:51
és az árát azóta se tudták kideríteni ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. hakosh2
2010.07.26. 18:59
Nekem van ASUS hangkártyám és Sennheiser fülesem is, mindkettő remek. Konklúzió: biztos jó cucc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. neofery
2010.07.26. 19:01
Nekem is Asus Xonar hangkártyám van és csak is jókat tudok róla mondani.
Én egy Logitech Z-5500-zal hajtom és elhihetitek hogy jó párosítás!!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. XtreemX
2010.07.26. 20:34
Tutira ajánlani tudom az asus hangkártyáit. Tapasztalat,nagyon megbízhatóak és a hangzásuk fényévekkel az integrált cuccok előtt jár. A sennheiser fülesek meg nem titok hogy remekek,szinte az összes. Csak ennek a párosításnak az ár az egyetlen tényezője ami nem túl jó..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. ossyni
2010.07.26. 20:38
A Sennheiserrel 1 baj van, mire megszólal egy kényelmes stúdió fülese az 40 ezer forint.1 éve végigjártam a palettát, kb 50 fejhallgató után a választásom a Pioneer SE-M290 -re esett kb 6-7 ezer forint, most 1 éves, hihetetlen stúdiómunkákra is alkalmas! [a fülesről egy link]

Egy jó hangkártyára még befizetnék, mert a Creative-audigy-4-es egy raklap sz..!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. dance
2010.07.26. 20:57
"hosszantartó együttműködésük gyümölcseként"

2010.06.17- 13:40 Asus telefonál Sennheiseréknek:

ASUS:-Józsikám! Oltsuk már be a népet hogy dollárszázezreket öltünk a tökéletes hangkártya-füllhalgatópárosítás megtalálásába

SENNHEISER:- Mire gondolsz Béluskám drága!

ASUS:- Hát tudod a Xonart meg a PC30-at egybecsomagójjuk' oszt mehet a piacra

SENNHEISER:-Aszt beveszik ezt a népek?

ASUS:-Be hát, ezek a windózt is megveszik, dőlni fog a lé.

SENNHEISER:- Jóvan akkó' legyen, csak aggyuk jó drágán' !

ASUS:- Oké, akkor szólok a fiúknak hogy kezdjenek neki. Este találkozunk Józsikám!

SENNHEISER: PÁPÁ!



Na kb. így válogattak össze 1000 hangcuccot.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. boczko1
2010.07.26. 21:48
A mai napig nem értem ezeknek a kártyáknak mi értelmük van biztos tény hogy jók különben nem fogynának, és sokan rám fognak cáfolni, de ha valaki tökéletes hangzást akar az toslink-et (optikát) használ hangátvitelre én is azt használok ráadásul alaplapi integráltat és állítom hogy egy Onkyo erősítővel párban simán odaver hangzásban egy sima analóg kimenetű méregdrága hangkártyáknak akármilyen erősítő is van utánakötve persze fejhallgatós használatra biztosan jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. boczko1
2010.07.26. 21:54
ja és valaki mutassa meg nekem hun ezen az optikai kimenet mert én csak két db 6.3 as jack et egy dvi t és egy coaxical kimenetet látok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. axe
2010.07.26. 22:26
Nem hiszek ezeknek. Játékra meg szerintem nem az a lényeges mekkora a basszus vagy a magaskiemelése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. NeoX
2010.07.26. 22:38
Az Érzékenységet miért nem lehet dB/mV -ban megadni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Csocsocx
2010.07.26. 22:40
Mondjuk ha mp3-at hallgatsz rajta akkor baxhatod a minőséget!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Winyettyu
2010.07.26. 23:51
boczko1: általában ilyen cuccoknál a koax bemenet belsejében van az optika, ami egy ilyen speckó áralakítóval megy át optika-szabványba. (mellesleg a laptopom jack-kimenetében is kb ugyanígy műxik az optika.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. baz538 boczk...
2010.07.26. 23:53
Ezzel nagyon nem értek egyet. Ha alaplapi hangkarit nézzük, akkor igazad van, de egy minőségi hangkártyával bizony az analóg a nyerő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. boczko1
2010.07.27. 00:19
baz538 - 2010-07-26 23:53:56
Ezzel nagyon nem értek egyet. Ha alaplapi hangkarit nézzük, akkor igazad van, de egy minőségi hangkártyával bizony az analóg a nyerő.

tapasztalatom szerint míg egy kb 2m es jack rca vezeték már anyi elektromos jelet tud öszeszedni hogy kialakuljon egy enyhe alapzaj ezzel ellentétben az optika nem
tény hogy az optikánál viszont nagyon számít a d/a converter, de egy akármilyen gagyi erősítőn is egy digitális jelbemenetből származó hang sokalta szebb és tisztáb mint az analog
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Dragon3k
2010.07.27. 04:34
boczko1: aki hajlandó normális hangkártyát venni az nem sajnál 2-3e-ret egy normális kábelre, így a normális hangkártyával az analóg 5x leveri az integrált fos-t ami optikával van használva, tapasztalat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Csocsocx
2010.07.27. 05:11
Hát 2-3e-ért még nem kapsz normális kábelt inkább 5e fölött!

Itt nézd: [KáCsa Audió]

Nekem ilyen van: [KCS-207]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. bszoke88
2010.07.27. 09:49
hiába 5k egy ezüst kábel, attól még a földet átviszi. ezért jó az optikai...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. axe
2010.07.27. 12:04
Csocsocx - kössz a linket innen asszem rendelni fogok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. ITEM00
2010.07.27. 13:35
bszoke88: Ugye hallottál már a zajmentes kábelekről?? Na,ezért nem kellene olyan nagyon hirdetgetni itt az optikai kábel jobb mivoltát az analóggal szemben. Amúgymeg,aki megveszi ezt a kártyát,(többek között nekem is egy Xonar STX ül a gépemben) annak van pénze normális zajmentes kábelekre is. Elárulom neked, 0 azaz 0 zaja van semmit nem hallassz ha odateszed a füled a hangfalhoz. (persze ez az erősítőtől is függ) És fülelhetsz a fejhallgatóval is,teljessen kussba van! Ja és nem egy gagyi fülessel használom. Ez a füles : [LINK] A speckóknak utánna lehet nézni ha bepötyögöd a keresőbe --> Philips SBC HP1000

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Dragon3k
2010.07.27. 14:24
csocsocx a 2-3e-ret jack-rca kábelre értettem, mivel boczko1 ahoz hasonlította az optikait, amúgy ha normális rendszere van az embernek az optika elbújhat a coax mellett
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. bszoke88
2010.07.27. 16:38
ITEM00
"Ugye hallottál már a zajmentes kábelekről??"
soha életemben, nem is hiszem, h létezik ilyen, se google, se wiki nem ír semmit, ahogy rákerestem, írj linket, szívesen elolvasom.
max. diff. párral van, pl. mint ahogy a mikrofonkábelek.

az én cuccomon sem lehet sok zajt hallani (viszonylagos), de nekem csak vacak integrált hangkarim van, szóval...

visszatérve arra, h a földet átviszi, egy számítógépben minden 'ground' azaz 0V feszültségű vezeték a tápon és a házon keresztül az 'earth' azaz földelésre van kötve. tök8 milyen hangkártyát van. ebből vannak problémák...
(mondjuk lehet, h nagyobb árú kártyáknál machinálnak ezen vmit...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ITEM00
2010.07.27. 18:06
bszoke88: "The Xonar Essence STX also has Hyper-Grounding circuitry design, this exclusive ASUS technique utilizes multi-layer PCB design to separate signal and noise, ensuring only the cleanest signals is passed to sensitive components. EMI and shielding seals all Analog Output signals perfectly from noise, offering distortion-free audio enjoyment. While the Burr-Brown PCM 1792A Digital-to-Analog Convertor (DAC) converts signals at 127dB signal-to-noise ratio. The Xonar Essence STX uses state-of-the-art etching technology, Nichicon "Fine Gold" capacitors delivering rich Bass and crystal-clear high frequencies." Vagyis az ASUS egy saját fejlesztésű technikát alkalmaz a xonar stx kártyáján,ahol Multi Layer PCB azaz többrétegű nyomtatott áramköri lap szolgálja a jel és a zaj elkülönítését. Az EMI árnyékolás és egyéb árnyékolási technikának köszönhetően az analóg kimenő jelet tökéletesen elválasztja a zajtól. A PCM1792A DAC digitálisról analógra alakítja a jelet ami 127dB-es dinamikatartománnyal rendelkezik. (Jel-Zaj viszony) Ehhez hozzájárulnak a japán Nichicon "Fine Gold" tranzisztorai amik biztosítják a bőséges mélyhangot és kristálytiszta magasfrekvenciás hangokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ITEM00
2010.07.27. 18:11
Bocs a kábeles link lemaradt. Én ilyen kábelekre gondoltam,nekem ilyennel van bekötve.

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. bszoke88
2010.07.27. 21:17
hmmm... így már elhiszem, h van ilyen kábel, de ezt a brute force megoldásnak látom. véleményem szerint, amennyiben ez megoldható, jobb eredményt lehet azzal elérni, hha az erősítőhöz közelebb helyezkedik el a DAC, illetve benne.
egy audioval foglalkozó könyvben olvastam ezekről a földhurkokról, és ott is azt írták, h az is segíthet, ha a két eszköz vastagabb kábellel van összekötve. szóval kicseréltem az eddigi kábelem koax-ra és jobb lett valamivel. a következő lépés az otikai kábellel szerelés lesz, csak pénz- és időhiány, ugye...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ITEM00
2010.07.28. 00:32
bszoke88: Hajrá..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ITEM00
2010.07.28. 00:34
Ja még annyit,hogy ebben igazad van,minél közelebb van a két cucc annál jobb,ergó a rövidebb összeköttetés mindig jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. recon666
2010.07.29. 00:21
Nekem egy SB X-Fi Titanium hangkártyám van ahoz kötve Onkyo Integra A-8250 és az Onkyo-ra egy Audio Technica A500 és semmilyen alapzaj nincs pedig a fejhallgató nem egy 10-20k-s kategória , amin eltünnek a hangot, , minden hangot meg lehet hallani és nyoma sincs zajnak, az összekötökábel egy 4eft 2x árnyékolt RCA. Az optikai jelnél meg teljesen mindegy hogy egy alaplapi integrált vagy egy 20eft-os kártya küldi a jelet hangminőségben nem lessz különbség, ellenben az analógal ahol már elég nagyok a külöbségek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Dragon3k
2010.07.29. 00:31
recon666 nem lesz vagy nem kéne lennie, nem mindegy. Egyszer próbáld ki és rájössz, hogy az alaplapi sokkal szarabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!