iPon Hírek

Mire képes a GeForce GTX 460? Erre!

Dátum | 2010. 07. 08.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia GeForce GTX 460-as videokártyája – amely a GF104-es GPU köré épül majd – július 12-én jelenik meg hivatalosan, mint azt egyik korábbi hírünkben már megírtuk. A hét folyamán az ASUS és az MSI GeForce GTX 460-as videokártyáiról már érkeztek kisebb-nagyobb információ morzsák, de most a Gigabyte háza tájáról is kiszivárgott néhány információ, ugyanis napvilágot látott az eredetileg csak a partnerek és viszonteladók számára publikus „Sales Kit”. A csomag a Gigabyte GTX 460-as videokártyájának specifikációiról és teljesítményéről is képet ad.

 

1.2.3.














A prezentációs képkockákon látható információk szerint a Gigabyte első GeForce GTX 460-as videokártyája – ami GV-N460D5-768I-B termékkóddal kerül forgalomba – tökéletesen megegyezik majd az Nvidia referencia dizájnjával. A Gigabyte által készített dokumentáció 199 dolláros ajánlott végfelhasználói árat említ a kártya esetében, azaz a korábban kiszivárgott információk ebben a tekintetben is helytállóak voltak. No, de nem is ez a lényeg.

 

4.5.6.7.











A gyártó készített néhány tesztet, amelyekben megvizsgálta, hogy miként teljesít a GeForce GTX 460 egy GeForce GTX 465-ös, egy Radeon HD 5830-as, valamint néhány GeForce 200-as sorozatú kártyával szemben. Számunkra most az az érdekes, hogy a konkurencia megoldásához képest mit tud az újdonság, így most ebből a szempontból vesszük górcső alá az eredményeket. A 3DMark Vantage performance preset-jének alkalmazásával a GeForce GTX 460 a Radeon HD 5830 előtt végzett, már ami az összpontszámot illeti, de az extrém preset aktiválásával a sorrend megfordult. A régebbi játékok alatt a GeForce GTX 460 vezet a Radeon HD 5830 előtt, de a tesztek egy részében a Radeon HD 5830 a jobb. Összességében a két kártya teljesítménye közel van egymáséhoz. Ahogy megjelennek a GeForce GTX 460-hoz optimalizált driverek, úgy a termék teljesítménye mindenképpen javulhat.

Július 12-én lejár az NDA, így végre megjelenhetnek az első hivatalos tesztek is, amelyek sokkal egyértelműbb, részletesebb képet alkotnak majd a GeForce GTX 460-ról, ami hozzánk is befut hamarosan.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

48. axe
2010.07.08. 15:20
akkor most egy ár/teljesítmény grafiko legyen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Fzoltan
2010.07.08. 16:20
Gondolom ezeket a diagrammokat is érdemes távolságtartóan kezelni... főleg úgy, hogy szinte csak nVidiás játékokat teszteltek.
Bár inkább az Atit szeretem, jelenleg a 200-as sorozat tagjai nagyon megérik az árukat - már ha kaphatóak lennének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Destroy666
2010.07.08. 16:22
Azért le ne szakdjon az nVidia pofája, hogy 3DMark teszteredményt közöl, amit köztudottan az nVidia pénzel, és mindent megtesz annak érdekében, hogy az AMD kártyái gyengébben szerepeljenek (szoftveressen le vannak butitva). Azért egy VALÓS tesztre kiváncsi lennék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. rabib
2010.07.08. 16:22
Igen, sajna, azt megnyírbálták rendesen, és ez visszafogja a kártyát. Még az én karimon is van 256 bites a memóriabusz. Viszont ha jól tudom, lesz 256 bites GTX460 is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. vna
2010.07.08. 16:53
Hát, én is úgy érzem, hogy nem érdemes lecserélni a GTX260-t. Csak a dx11 miatt lehet elgondolkodtató, bár az is igaz, hogy mostanában sok új játék fog kijönni, ami próbára fogja tenni a kártyákat. Viszont a jelentős teljesítmény növekedésért 75-85 ezer Ft-ot kéne kiadni, ami azért elég sok bármelyik eddig kiadott VGA sorozatot nézve is. Marad a várakozás és a reménykedés pl. a következő radeon kártyák átütő teljesítménynövekedésében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. rini
2010.07.08. 16:59
Ugye azt nem várhatod el a Gygabyte-tól, hogy rosszabb fényt vessen erre a kártyára ha ezt akarja most eladni. Ha az 5830 lenne most bemutatáson akkor biztos, hogy a tesztekben az 5830 lenne előnyben a 460-nal szemben. Azt meg nagyon kétlem, hogy pont a Gygabyte-nek vagy akár az ASUS-nak az lenne az érdeke, hogy akár az egyik vagy másik irányba csaljon egy ilyen bemutatón. Tudni illik ők mindkettő gyártó kártyáját forgalmazzák. Nekik mindegy, hogy melyik a jobb. A lényeg, hogy vigyék a termékeiket.

A memóriabusz megnyirbálása szerintem nem probléma a GDDR5 memóriák miatt. Így is nagyobb lesz a sávszélesség a sima 256 bithez képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Dragon3k rabib
2010.07.08. 17:03
Csak a tied gddr3, ami ezen van az meg gddr5, elég nagy különbség van a kettő között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. thspo
2010.07.08. 17:09
amúgy ez nem a HD5770 mellé van pozicionálva? Azt meg valszeg hülyére fogja verni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. rini
2010.07.08. 17:14
Az mindegy, hogy az nV hova szeretné pozicionálni ha az ára ennek ellentmond. Majd a piac idővel az ára alapján megmondja hol a helye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. kovy29
2010.07.08. 17:27
Amikor még elsőnek írtak a GTX460-ról, nem úgy volt, hogy lesz 1GB-s 256bites verzió is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. rini
2010.07.08. 17:55
Szerintem azt megtartják az 5000-es sorozat finomhangolt verziói ellen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Terror
2010.07.08. 18:00
Csak én vagyok úgy vele, hogy "majd hiszem, ha látom"?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Joachim21 kovy2...
2010.07.08. 18:25
Könyv29
Lesz is, de ott az NV nem adott ki referencia változatot. A késés oka az lehet, hogy (a gyártók) előtte szeretnének megszabadulni a GTX465-ösöktől, amennyiben tényleg ott lesz a teljesítménye annak a szintjén a 460as 1GB-os változatának.

Terror
Van benne valami, de ugyanakkor meg ez a Gigának a bemutatója, ők ATI-t és NV-t is forgalmaznak, nem sok értelme lenne egyik termékükkel a másik forgalmát rontani, hacsak nem annyival nagyobb az árrés ezeken. De ezek a grafikonok nagyjából megfelelnek az előzetes várakozásoknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Humbuk
2010.07.08. 18:30
Kovy29

Nem, az első hírek szerint az 1GB-s nek 224Bit lesz a sávszélje.

Kül azon gondolkodom, hogy melyik lesz a gf104-es csúcskártya... Mert a 224es és a 192is vagy 256ból van butitva vagy 320ból extrém esetben 384ből... de szerintem a gf104 max 256bites lesz és ami ennél magasabb az csak a gf106 és gf108.. Mire ezek kijönnek, még sok víz folyhat le a dunán.
Pedig 256Bittel és 1GB rammal nagyon ígéretes lenne a kártya
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Terror
2010.07.08. 18:30
Ja, csak ezt általában úgy szokták megoldani, hogy a kérdéses kártya a versenytársakhoz képest középmezőnybe kerüljön, így egyik üzleti partner sem húzza a száját. Így viszont, hogy a másik végletet ugyanazon chipgyártó előző generációs chipjei jelentik, kicsit furán jön ki a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Juliska
2010.07.08. 18:46
thspo: Attól függ, hogy honnan nézzük. A GF104 nagyobb, mint a Cypress, tehát elméletben a Radeon HD 5800 ellen versenyez. Gondolom az nv látja, hogy esélye sincs, így egy kategóriát megint el kell engedni. A HD 5830 lesz itt a vetélytárs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. huncut123
2010.07.08. 19:22
Majd a TechPowerUp-os tesz megmutatja az igazságot.

Amúgy iPon nem lehetne egy hír adni az ASES-rő??? mert máshol már van komoly tesz is, ARES CF, meg miegymás én azért kicsit megmosolyogtam dolgot, mikor az ARES CF-et nem ROG lapra tették, és nem is ASUS-ra hanem Gigabyte-ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. rini
2010.07.08. 19:48
Szerintem meg hülyeség egy teszt alapján dönteni. Sok tesztet kell megnézni és azok átlagolása megmutatja a valódi arcát.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Csocsocx
2010.07.08. 21:56
"A Gigabyte által készített dokumentáció 199 dolláros ajánlott végfelhasználói árat említ a kártya esetében,"
Lesz az 250 dollár is mire ide ér!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. oliba
2010.07.08. 22:01
GTX460 kijön 192 és 256bites memóriavezérlővel is, így 768MB/1024MB ram lesz a kártya mellé rakva. Később, a nem referencia daraboknál pedig lesz 1,5MB/2MB ram is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Csaber
2010.07.08. 22:20
oliba: jó régen volt olyan vga a kezembe amin ilyen kevés ram volt " referencia daraboknál pedig lesz 1,5MB/2MB ram is"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. oliba
2010.07.08. 22:33
Most azért adja ki ezt a kártyát elsőnek, mert el kell adni a GF100-ra épülő rendszereket. Heaven alatt látni is, hogy kevés a 768MB, de az 5830 ellen ez bőven elég és akkor még olcsóbban is van adva. Ha jobban elfogyott már az előző széria, úgy adja ki az egyre jobb GF104-es GPU-ra épülő termékeket. Először jön ez, aztán a 256bites változat, majd a nem renferencia modellek duplázott rammal. Aztán jönnek a 384sp-s modellek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. prohlep
2010.07.08. 22:35
"Azért le ne szakdjon az nVidia pofája, hogy 3DMark teszteredményt közöl, ..."

Mint a MicroSoft marketingesei kapcsan valaki irta egy masik cikknel, a merketing csodakra kepes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. rini
2010.07.08. 23:21
Most nem azért de ti elolvassátok a cikket is vagy csak mondjátok a magatok által bedarált mantrát is. Mondjátok el nekem hol a francba olvastátok azt, hogy ezt a tesztet az nV készítette. Mert én nem találom sehol az erre utaló mondatot ebben a cikkben. Akárhányszor olvasom akkor is csak azt látom, hogy a Gygabyte készítette el ezt a tesztet. Neki viszont semmi érdeke csalni mivel neki mindegy, hogy AMD vagy nV terméket gyárt és ad el. A lényeg, hogy profitot termeljen. Miért az ugrik be az embereknek azonnal, hogy ez csalás mert.....Sajnos egyre inkább azt látom, hogy ez jellemző a magyar emberekre. Minden mögött valami hátsó szándékot keresnek és még annak sem hisznek amit saját szemükkel látnak vagy a kezükkel megtapogatják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Humbuk
2010.07.09. 07:43
Prohlep

Gondolom olvastad [LINK]
Csak úgy a Microsoftról, meg a marketingről jutott eszembe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. oliba
2010.07.09. 08:41
A másik, hogy két NV-s játék van benne, többi pedig inkább AMD-s, csak éppen ott is gyorsabb az NV
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rabib
2010.07.09. 21:07
Az Nvdia új GTX kártyáit kifejezetten gy készítették, hogy jobbak legyenek az Ati HD5xxx kártyáknál. Ugyanígy volt ez az előző szériáknál is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. redneck
2010.07.10. 12:29
Ahogy az Nvidiát ismerem kb az 5850 árához fog inkább közelíteni... A Gigabyte meg nem hülye. Ez most az újdonság szerződésük van a chipekre, el kell adni, tehát azokat a teszteket rakják ki amikben a kártya jól szerepelt. Persze az 5830 ellen. Nem először csinálják ezt. Ahogy az átcímkézéseket anno. Egyébként az egész IT piacra jellemző ez az üzletpolitika.
"Sajnos egyre inkább azt látom, hogy ez jellemző a magyar emberekre."
Rini azt ismered hogy, "ha nem tetszik el lehet menni?"

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. dkpisti
2010.07.10. 13:11
Sziasztok!
Hát kiváncsi leszek mire lesz képes.
De olyan drága nem lesz a 768mb változat mivel a gtx465 70 volt mikor jött(most gyenge a forint ) ez szerintem totál az 5830-cal lesz egy árba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Ver_Pistik...
2010.07.10. 13:20
"Július 12-én lejár az NDA, így végre megjelenhetnek az első hivatalos tesztek is, amelyek sokkal egyértelműbb, részletesebb képet alkotnak majd a GeForce GTX 460-ról, ami hozzánk is befut hamarosan." Pontosan itt szerepel hogy az nVidia készítette a teszteket.Ugyanis NDA alá tartozó alkatrészek hivatalosan nem tesztelhetőek és nem is osztható meg róluk más információ mint a hivatalosan kiadott közlemény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. arkman Ver_P...
2010.07.10. 14:51
De lehet tesztelni, csak megjelentetni nem lehet ezeket az NDA lejártáig. Tehát már előtte kiküldenek kártyákat független oldalakhoz, ezek megcsinálják a teszteket néhány nap (talán hét) alatt, majd Július 12-én már kész teszteket tudnak kiadni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Ver_Pistik...
2010.07.10. 15:25
Úgy értettem hogy a teszt eredményeket nem lehet napvilágra hozni addig.Persze hogy lehet tesztelni csak gondoltam így mindenki felfogja hogy ami teszt az NDA lejártáig megjelenik az mind nVidia kampány teszt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rini
2010.07.10. 23:51
Nézd meg mi van ezeknek a teszteknek a jobb alsó sarkában kiírva.

redneck - Aha... ismerős valahonnan. Amikor mondták akkor is hülyeségnek tartottam, ezzel a témával kapcsolatban meg még inkább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Ver_Pistik...
2010.07.11. 00:00


Mindegy mi van odaírva akkor is csak az nVidia által megadott adatokkal lehet vevőket csalogatni 12.-e előtt.Lehetne ott akár Misi Mókus ZRT. is akkor is csak nVidia számokkal operálhatnak.Hétfőn úgyis kiderülnek a valós eredmények akkor majd össze lehet vetni a táblázatokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. redneck
2010.07.11. 11:42
Rini... Mivel a magyar ember minden nap a totál lehúzással és átbaszással találkozik ezért van oka gyanakodni. Az nV árazását ugye nem kell bemutatnom. Gondolom a "mindenhol X Euró csak nálunk X+30% az ára" helyzetet is ismered. A forint helyzetétől függetlenül...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rini
2010.07.11. 14:07
redneck - Az árazásról csak annyit, hogy hasonlítsad össze az nV és AMD által megadott árakat dollárban. Semmi sem indokolja, hogy miért ennyivel drágább az nV mint az AMD kártyái. Minden hol csak 25-50 dolláros felárat kért az nV az AMD ajánlott áraihoz képest. A boltokban mégis jelentősen magasabbak az eltérések. Nem hinném, hogy ez már az nV sara. Az árak meghatározásánál ezek a szabályok ugyan úgy érvényesek az AMD termékeire is mégis a megadott árak jelentősen eltérnek ettől a 25-50 dollártól. Tisztázva az nV 450 dollárt kér egy 480-as kártyáért. Ez átszámolva 230 ft/1 dollár értékben ez 103000 forint lenne így. Ugyan ez az 5870 kártyánál 400*230=92000 forint. Csak 11000 a különbség. És itt jön a probléma. Az 5870 valóban ezek környékén található de a 480 140000 környékén vásárolható. Ebből az nV csak 103000-et kap. Akkor hol a többi mert valaki vagy valakik lenyúlják a hatalmas különbözetet az biztos. Tehát ezeknek az áraknak magasan tartása nem az nV sara hanem vagy a kártyagyártóké vagy a kereskedelem és szállítás hasznát képezik.

A másik, hogy az rendben van ha gyanakodsz, de ha magad látod vagy tapogatod és akkor sem hiszed el az már szerintem betegség. Itt a cikkben leírták, hogy ki készítette a tesztet. A slideokon látható, hogy ki készítette a tesztet. Olyan cég készítette akinek nincs szüksége csalásra mert neki mindegy. Nem mondom ha a Sapphire csinálná vagy az INNO 3D akkor lenne ok gyanakodni de ezeknél a cégeknél hülyeség. Egyszerűen nem érdekük. Lehet, hogy az egyiknél jó pontot gyűjt (nV) de akkor a másik (AMD) jól pofán rúgja. Nem hinném, hogy ezt szeretné egy ilyen cég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. dkpisti
2010.07.12. 08:03
Na jönnek a tesztek??Kiváncsian várom őket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. tibi27 dkpis...
2010.07.12. 08:28
Guru3D-n már van egy tegnapi teszt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. dkpisti tibi2...
2010.07.12. 09:18
Oksa meglesem
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-460-review/15

itt az Msi gtx465 768 majdnem beéri a hd5850-et meg Crysis-ban meg egy gtx285 szintjét is hozza pár tesztben azért ez nem rossz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. arkman
2010.07.12. 11:42
Ha valakit érdekelne néhány teszt:
AnandTech
Legit Reviews
Bit-tech
Guru 3D

Meg még néhány:

HardOCP
Hot Hardware
Tom's Hardware
PC Perspective

Prohardver előzetes vélemény (Nem részletes teszt)

Csak a konklúziókat átfutva elég jó értékelést kapott, sok mindenen javítottak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm arkma...
2010.07.12. 12:51
Ahogy az várható volt.Gyülik a tapasztalat,mely a konkurensnél már rendelkezésre áll.
Az különösen biztató,hogy szinte mindenütt kiemeleik a gyártó által bennhagyott teljesitmény tartalékot.Viszont az érdekes Ők a középkategóriába pozicionálják ezt a modellt.Nálunk inkább lesz felső kategóriás,sajnos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rini
2010.07.12. 15:58
A sok teszt átnézése után egyértelműen kiderült, hogy igazak azok a tesztek amiket itt a slideokon láttunk. Sőt még annál is jobb lett ez a kártya. Ezek alapján a tesztek alapján egyértelműen jobb mint az 5830 és az 1024-es verziói sok helyen beérik vagy megközelítik az 5850 teljesítményét is. Ebből egyértelműen lehet következtetni, hogy az AMD-nek az 5830/50-nél árat kell csökkenteni.

Mondjuk én nem húzom a kártyákat nagyon régóta, de örvendetes a tesztek alapján látott különbség az alap és a tuningolt állapot között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm
2010.07.12. 16:17
A tesztek konkluziójánál feltüntek árak is 200-250 $-ről beszélnek ez elméletileg 45-50-ezer
Ft.Ha tényleg ebbe az ársávba érkezik az nagyon komoly átrendeződést vonna maga után az ATI áraiban is,(ha €-ban számoljuk akkor egy tizessel több),tehát rini bizzunk benne ,hogy ez következik be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Joachim21 jozse...
2010.07.12. 16:32
200-250 USD odakint, mire ideér, az bőven 200-250 EURO, jó ha 65-75 ezer HUF között lesz az ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Csaber
2010.07.12. 17:01
rini: semmi extra nem lesz nagy valószínűséggel kb éppen 60K alatt lesz az alja a 460-asnak (768 MB-vel) és valahol és 60 felsőrészében lesz(~67K ) lesz az 1GB-os referencia verzióknak az ára OC-sek drágábbak lesznek AMD részről maximum annyi történik hogy az 5850 árát éppen leviszik 75 K körülire és már így is optimista voltam eléggé
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. dkpisti
2010.07.12. 17:48
Kezdődhet az árverseny azért az ilyesztő hogy pár tesztben hozza az 5850 teljesítményét 1920x1080-ig!Ráadásul ahogy néztem furmarkkal 77 fok környékén mozgott végre raktak rá egy normális hűtőt grat Asus!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pi3c3
2010.07.13. 10:00
Inkább ez akkor mint ATI verziói... CUDA + PhysX... Ehhh... Ennyi pénzért? Még a hülyének is megéri. Még akkor is ha éppen nem lehet vele 2560x1600-ban játszani...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.07.13. 19:21
Magasabb felbontásokon, magasabb részletességi szinteken a GTX-ek jobbak, mint az Ati-k. Tehát: GTX480 vs. HD5970 egyre közelebb kerül egymáshoz, HD5870 a GTX480-tól egyre jobban lemarad, és így tovább. Sőt, olyan is van, ahol a GTX470 hozza a HD5870 teljesítményét, vagy csak pár százalékkal marad el tőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!