iPon Hírek

Mit tervez Will Wright?

Dátum | 2013. 05. 09.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Will Wright veterán fejlesztő, a Sim játékok atya készül valamire, új játékának részleteiről a Game Horizon konferencián számolt be. Az új darab a játékos valós környezetéhez fog majd valamiképp kapcsolódni. Wright új cége, a Syntertainment azt a három területet vizsgálja, amely az alkotót mindig is a leginkább érdekelte: a kreativitást, a közösséget és a valóságra alapozott játékokat, melyek szerinte alkalmasak arra, hogy széles körök érdeklődését felkeltsék. A cég most azt kutatja, hogyan lehet olyan játékot készíteni, amely a játékos életére épít: az általa ismert helyekre, az emberekre, akikkel idejét tölti. Ahelyett, hogy a játékosnak más bőrébe kéne bújnia, marad a sajátjában és saját valóságát tapasztalhatja meg - a csavar az, hogy ezt az általa megszokottnál teljesen eltérő perspektívából teszi. Mindehhez a játékos mélyebb megértése szükséges. Wright már évtizedek óta fejleszt játékokat, leginkább a Sim City és a The Sims atyjaként, valamint a Maxis alapítójaként ismert, tehát nem idegen számára a szakma, mégis azt mondja, hogy manapság a játékipar sokkal izgalmasabb, mint eddig bármikor volt, különösen azok az elborult kísérleti dolgok, amelyekkel mostanában állnak elő az új fejlesztők. Szerinte a legnagyobb dizájnerek közül sokan még most kezdik a szakmát. Arra a kérdésre, hogy a régi fejlesztők közül ki a példaképe Wright azt válaszolta, hogy a Nintendós Shigeru Miyamoto, mert ő mindig a játékost helyezi előtérbe. Peter Molyneux-t is megemlítette, mert sok kockázatot bevállal, és a Civilization alkotóját, Sid Meiert is kiemelte élvezetes játékai miatt. Mivel játszik a nagy veterán szabadidejében? Wright kedvence mostanság a World of Tanks, melyet a lassabb harci tempó miatt az "idősebbek FPS-ének" nevezett. A legendás fejlesztő arról is beszélt, hogy a dizájnereknek két platformot is figyelembe kell venniük munkájuk során: az egyik a számítógép, a másik pedig ez emberi elme, a játék ugyanis ezen a kettőn egyszerre fut. Számára a nagy kérdés ez: hogyan használhatjuk ki leginkább és a legérdekesebb módokon az emberi képzeletet? A gond az, hogy még mindig bőven van mit tanulnunk arról, hogyan működik az emberi agy. "Ránézek egy Spectrumra és mindent értek vele kapcsolatban, tudom, mire képes és mire nem. De az emberi elméhez nincs használati útmutató."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!