iPon Hírek

Mobil marketing – A nagy kihívás

Dátum | 2007. 01. 05.
Szerző | aruboczki
Csoport | EGYÉB

Az amerikaiak túlnyomó többsége nem rajong a mobil marketingért. Ez derül ki a Forrester Research piackutató vállalat nemrégiben elvégzett „Felkészült már az Egyesült Államok a mobil marketingre?” címet viselő felméréséből. Az online felhasználók 79%-a nem tudja elképzelni, hogy hirdetéseket fogadjon a mobiltelefonján, erre a megkérdezettek mindössze 3 %-a lenne hajlandó.

Christine Spivey Overby a Forrester piackutatója, aki maga is részt vett a tanulmány elkészítésében, így nyilatkozott: „Mindannyian úgy nőttünk fel, hogy a TV reklámok állandóan megszakítják kedvenc műsorainkat. Emiatt úgy gondolunk a hirdetésekre, mint zavaró tényezőkre. Különösen igaz ez akkor, ha egy olyan személyes tárgyunkról van szó, mint a mobiltelefonunk, amit a kezünkben tartunk és a zsebünkben hordunk. Éppen ezért, az a gondolat, hogy a saját mobiltelefonjukon zavarja egy hirdető, a fogyasztók számára elfogadhatatlan.”


A tanulmány szerint háromféleképpen lehet leküzdeni a mobil marketing terjedésének útjában álló akadályokat. A szöveges üzenetekhez kuponokat és rövid kódokat lehetne mellékelni; vagy a mobiltelefonok böngészőjén banner hirdetéseket alkalmazni, valamint reklámokat magukba foglaló alkalmazásokat és mobiltartalmakat lehetne létrehozni.

A tanulmány szerint a hirdetőknek alaposan át kellene gondolniuk, hogy milyen üzenetet szeretnének továbbítani és milyen eszközökkel.  Legyen minél rövidebb az üzenet, és mérni kell a hatását is. A célközönség az X és Y generáció legyen, mivel ők a legkönnyebben elérhetőek a mobil marketingen keresztül.

„A marketerek nem hagyhatják figyelmen kívül a mobiltelefonokat” − nyilatkozta Overby. „Mivel ez még mindig egy nagyon új piac, 2007 a legtöbb hirdetőnek a felfedezés éve lesz, ezzel mindenképpen számolnunk kell a jövőben.” 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. amazing
2007.01.05. 14:13
Az amerikaiak túlnyomó többsége nem rajong a mobil marketingért. Ez derül ki a Forrester Research piackutató vállalat nemrégiben elvégzett „Felkészült már az Egyesült Államok a mobil ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!