iPon Hírek

Molyneux figyelmezteti a Microsoftot a holoszemüveg miatt

Dátum | 2015. 01. 26.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Vicces esetnek lehetett előző héten szemtanúja az internet, a túlzott ígérgetés és azok be nem tartásának mestere, Peter Molyneux ugyanis arra figyelmezteti a Microsoftot, ne ígérjen túl sokat az új AR-szemüveggel, a HoloLensszel kapcsolatban. Ebben az esetben persze Molyneux tudja, miről beszél, hiszen a Microsoft Studios kreatív igazgatójaként alaposan benne volt a keze a Kinect kialakításába, ahol ő maga is olyan ígéreteket tett, melyekről bebizonyosodott, hogy nem lehet megvalósítani - elég például a Milo demóra gondolni. Molyneux szerint egyébként a HoloLens a Kinect természetes evolúciója, de ahogy ott is, ezúttal is az lesz a kérdés: mire lehet használni? Az úriember egyébként két évvel ezelőtt, amikor a Microsoft alkalmazásában állt, már kipróbálta a holoszemüveget, és már abban a korai állapotában is ígéretesnek tartotta, de szerinte lesznek problémák. "Számomra varázslatos volt az élő bemutató, amikor egy drónt rakott össze a lány, de aztán visszagondoltam a kinectes időkre, és eszembe jutott, mennyire fárasztó lehet ez. És ugyanez vonatkozik a VR-re és az AR-re is: sok dolog, amiről azt hisszük, hogy nagyon jól működhet ezekkel, valójában fárasztó, vagy nehéz. Azt remélem, hogy a bemutatott koncepcióvideóval a Microsoft nem ígért túl sokat, és nem mutattak olyat, amire a technológia végül nem lesz képes". Molyneux szerint az ilyen koncepcióvideókkal az a legnagyobb baj, hogy mindent tökéletesnek és simának mutatnak. Azonban a saját tapasztalataik alapján tudja, hogy a Kinect is csak akkor működött tökéletesen, ha adott volt hozzá a ideális környezet, a tökéletes távolság, és a megfelelő alakú ember a kamera előtt. Ezek azonban a legritkább esetekben valósulnak meg egyszerre. A másik nagy kérdés pedig a szoftver, és ez kizárólag azon fog múlni, hogy a Microsoft mennyire áll be az eszköz mögé. "Egy ideig nagyon támogatták a Kinectet is, de nem igazán szerették. A közönség nem szerette, és szerintem a Microsoft sem igazán. Keríteniük kell nagyon kreatív embereket, akiket arra inspirálnak, hogy mindenféle újszerű alkalmazási módot kitaláljanak az eszköznek." Molyneux szerint akkor véti a legnagyobb hibát a Microsoft, ha a Kinecthez hasonlóan nem szán ugyanannyi időt a szoftverekre, mint a hardverre - a hardveres kutatásokba ugyanis rengeteg időt és pénzt fektettek, de szerinte ugyanennyit kéne az alkalmazásokba is. "Van ez a mondás mostanában a technológiai vállalatoknál, miután elkészítették a hardvert: 'Oké fejlesztők, most tiétek a pálya', de szerintem ez nem működik. Az olyan technológiai újdonságoknál, mint a mozgásérzékelés, vagy az érintőképernyős vezérlés, a mögöttük álló cégek igazi, működő és hasznos szoftvereket tettek le az asztalra. A Nintendo nem jelentette meg a Wii-t anélkül, hogy ott lett volna mögötte a Wii Sports. Az iPhone nem is létezhetett volna, ha az Apple mindent a külsős partnerei hagy." Ráadásul Molyneux szerint fent áll ugyanaz a helyzet, mint a VR esetében: el kell adni az ilyen eszközökből eleget ahhoz, hogy a fejlesztőknek megérje programokat és játékokat készíteni rá.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. errorcode0...
2015.01.26. 10:35
Bírom ezt az ürgét mert olyan mint a japánok. Bármit mond, annak a fele sem igaz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Supra
2015.01.26. 10:52
Én sem szeretem ezt az ürgét, de sajnos odáig jutottunk, hogy ha a fele/harmada igaz, akkor már érdmes elolvasni, mert tele van a hálózat olyan hírrel / közleménnyel, aminek az érdemi tartalma pontosan:

0 azaz - nulla -
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Zabalint
2015.01.26. 11:02
És az az Istenszimulátor megvalósítható lesz valaha, amilyennek anno ígérte a Black and White-ot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. vivanto
2015.01.26. 11:17
Szóval először arra figyelmezteti a MS-t, hogy ne ígérjen túl sokat, aztán meg arra ad tanácsot, hogy hogyan tartsa be azt, amit ne ígérjen meg? Egy vicc ez az urge.

Egyébként ez miért a játék hírek között van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. DogTheDog Zabal...
2015.01.26. 11:31
Az istenszimet megcsinaltak mar,ugy az a cime,hogy gensebeszet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. nemlehet
2015.01.26. 11:38
Lehet hülyézni a csávót, de nagyon igaza van. A Kinectes koncepcióvideók és valódi termék között ég és föld a különbség és ha nem lennének aranyhal memóriájúak a vásárlók ennél is sokkal nagyobb lett volna a csalódottság.

Amúgy az ujjunk mozgatásához képest minden egyéb irányítás fárasztó, de ez igazából nem baj. A pontos érzékelés szerintem a legfontosabb szempont, mert a Kinectel is az a fő gond, hogy nem elég pontos és input lag van nem is kevés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Zabalint nemle...
2015.01.26. 11:49
A Kinect arra való, hogy összejön egy társaság, és hülyül valami játékkal, nem gondolom hogy bárki azt gondolta volna, hogy a kézi vezérlés szerepét át fogja venni mostanában. Még ha tökéletes lenne, akkor sem lehetne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Chif52 Zabal...
2015.01.26. 12:05
Nem mindenki XBox játékokhoz használja a kinektet. vannak akiknek a munkához kell mert képes térben érzékelni és rögzíteni. modellezés, animáció stb.
-Bár mint minden mostani hardverrel itt is szerintem az erővel lesz a baj ... az új konzolok közel sem olyan erősek mint azt akarták és a HoloLens sem lesz olyan erős hogy egy Minecraftot futtasson más alkalmazásokkal a háttérben. ...vagy csak le lesz butítva az egész böngészőhasználatra meg skype-ra ami nem lesz "kivetítve" sehova csak lebeg alőttünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nemlehet Zabal...
2015.01.26. 13:07
Nem mondod? Bakker azt hittem tehenet lehet fejni vele....

Tisztában vagyok a Kinect-el, van is itthon és szoktuk használni, épp ezért mondom amit mondok. Ha van vele tapasztalatod viszonylag jól használható, de pont a casual rétegnek nem elég jó. 10-ből 9 ember elkezd hadonászni, nem pontos, lassú mozdulatokkal irányítja és baromira nem adja magát a legtöbb kinectes menü elsőre. Szóval pont az nem működik, hogy csak beugrok játszani egyet, mert szenvedős lesz az indítás. Erre vannak jó megoldások pl a Dance Central party módja ahol csak pacsizni kell és indul is egy random szám, de pl a Power Up Heros-al elég sokat szenvedtek a csajok múltkor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. KatonaKM
2015.01.26. 14:36
Vadász, vadász...

Ennyit arról, hogy a múltkor volt aki megvédte mojnyőt, hogy ő csak áll és alkot, nem is érti, miért bántják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mikej95
2015.01.26. 15:24
A kinect mára a rossz játék szinonimája, elnézve az MS-t ez a holo akármi se lesz egy wunderwaffe a Sony ellen, akármit is csinálnak. Molyneux-nak viszont ebben nagy tapasztalata van, tudja miről beszél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Amenophis
2015.01.26. 16:49
Előtte jó lenne kiszedni Early Accessből (befejezni) a már lassan másfél éve készülő Godust, amit egyelőre eléggé nagy pénzkidobásnak érzek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pdx06
2015.01.26. 17:41
Még mindig nem értem mi olyan nagy szám ebben a szemüvegben. Képtelenségnek tartom a használatát. Majd mindenki hazamegy, aztán szemüvegben fog bohóckodni? Tiszta vicc. Meg tévét sem ülhet le együtt nézni a család, hanem majd koromsötétben este ülnek egymás mellett mindenki a saját szemüvegével? Lát ebben valaki hangulatot? Mert én nem. Három napig lehet hogy nagy szám, de aztán dobnám el a p.csába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Auratech
2015.01.26. 22:07
Ez a holoszemcsi akkor lesz sikeres, ha sikerül belepasszírozni a max. 20gr tömegű szemüvegbe 2 GTX980-at, a felbontása minimum 2x4K a projekció és a szenzor oldalán egyaránt. A késleltetése 5-10ms legfeljebb és van benne 2-3tera memória, meg gigabit net. Az akkuja meg kitart egy napig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pdx06
2015.01.26. 23:29
Nem hinném hogy ezeknél a játék az elsődleges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.01.27. 12:39
Ez nagyon valószínűnek hangzik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!