iPon Hírek

Molyneux-nak sem tetszik az EA-féle új Dungeon Keeper

Dátum | 2014. 02. 11.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az 1997-es Dungeon Keeper vitathatatlanul Peter Molyneux legjobb játékai közé tartozik. Az Mythic és az EA által fejlesztett modern mobilos, táblagépes remake-et viszont, amelyhez az eredeti alkotónak már nincs semmi köze, teljesen játszhatatlanná teszi a mikrotranzakciós modell. Amikor Peter Molyneux-t megkérdezték ezzel kapcsolatban, nem rejtette véka alá a véleményét. Elismerte az EA-féle remake erényeit is, szerinte a játék mechanikáját nagyon jól újraalkották, és új ötleteket és dizájnt is adtak az új Dungeon Keepernek, a játékmenetet azonban teljesen feláldozták a mikrotranzakciók oltárán. "Az egész Dungeon Keeper arra épült, hogy gyorsan lehessen játszani, legyen szó akár az alagutak kiásásáról, akár az ellenfelek távoltartásáról. Ez a fajta játéktempó azonban inkompatibilis a jelenleg elterjedt free-to-play megközelítéssel, ami azon alapul, hogy a játékosnak vagy várnia, vagy fizetni kell, hogy tovább haladhasson a játékban" - mondta Molyneux. "Próbára teszi a türelmemet. A játék tempóját borzalmasnak találom." A Dungeon Keeper nem az egyetlen játék, ami ebbe a hibába esett, és Molyneux szerint az ilyen típusú darabok megkövetelik, hogy átgondoljuk, hogyan definiáljuk a free-to-play (ingyenesen játszható) fogalmát, mert ez az elnevezés teljesen félrevezető, az invest-to-play (befektetéssel játszható) sokkal találóbb lenne. Molyneux az ilyen játékokat egy olyan szigorú tanárhoz, vagy keménykezű szülőhöz hasonlította, aki türelmetlen, és ennek a gyerek látja kárát. "Fogunk egy nagykalapácsot, és azzal verjük az ügyfeleinket. Fizetni fogsz, vagy nem fogod élvezni a játékot! Úgy bánunk velük, mintha gyerekek lennének. Verjük az ügyfeleket, és azt mondjuk nekik, legyetek türelmesek, vagy fizessetek még." "Ennyire durvák ezek a mechanikák. Kell hogy legyen jobb út. Az első dolog, amire megtanítjuk az embereket ezekkel a játékokkal, hogyan gyorsítsák fel a játékot, és hogyan költsék el a drágaköveket. Ez őrület. Nincs jogunk pénzt kérni az emberektől csak úgy. Ezt igazolni kell valamivel."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Tapir_606
2014.02.11. 16:48
ez... ez... dehát... a... ez mi a jó büdös franc?
felvásárolta a címet George Lucas? mi ez a kisgyerekes kalap sz*r??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Pandion
2014.02.11. 16:49
Már épp elgondolkodtam, hogy kipróbálom, annó nagy kedvenc volt, de ezek után asszem mégsem próbálom ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. martinhw
2014.02.11. 17:07
Már nagyon unom, hogy minden régi nagy címből MMO-sz*rt csinálnak "ingyér' van csak fizess" modellel. Lassan félek már a T.E.S.O.-tól is pedig azt szeretném kipróbálni.
Anno az AION is csak addig volt érdekes amíg havidíjas modellt alkalmaztak, amióta F2P (és persze mikrotranzakciós) egy kalap sz*r. Sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. wishformor...
2014.02.11. 17:38
@martinhw
a TESO-tol nem kell felni, elore felaldoztam ra a hetvegemet, direkt nem szerveztem semmi programot, mert neki akartam esni a Betanak.
Pentek / szombat hajnal beletoltam 7-8 orat, es uninstall...
azt sem kell megvenni. console ganye lett belole sajnos, story driven linearis jatekmenet teljesen feleslegesse teve a party-ban valo egyuttmukodest (a jatek korai szakaszaira gondolok).
Marad tovabbra is az egyetlen tartalmas kihivast jelento MMO: EvE online. Es bizakodva tenkintek a jovobe, hogy ezt az egysiku szinvonalat majd megtori a Star Citizen.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. myckie2
2014.02.11. 19:12
wishformore beletoltál 7-8 órát? Az nem semmi. Én 1 óra szenvedés után töröltem azt a hulladékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester
2014.02.11. 20:26
Ez a DK leginkább úgy jellemezhető: Erősen toxikus ipari hulladék.

A kinek nem tetszik lista pedig szerintem nagyságrendekkel rövidebb mint a kinek tetszik... Szerintem egy névsort ömlesztve 18as betűmérettel sem érné el az egy db A4-es oldalt... dupla sorközzel 5cm-s margókkal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. csigabigaf
2014.02.12. 12:21
Nem értem mi ez a hatalmas fennakadás a mikrotranzakciókon, amikor ha 100% mentes lenne is akkor is egy szar, lebutitott mobil gané lenne, egyszerűen szánalmas hogy ennyit tudtak áthozni egy klasszikus játékbol.

Az hogy még ennyire pénzt is csinálnának még belőle pedig nem kéne senkit csak a leg naivabb idiótát meglepnie, ez az EA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Resike
2014.02.14. 01:02
MIvel az EA az elmúlt 16 évben nem tudott maradandót alkotni, nem tudom mit vártok tőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. marlboro
2014.02.15. 13:31
Én sem értem miért várnak "csodát" az EA-tól. Az elmúlt 20 évben nagyobbnál nagyobb ZS kategóriás hulladékokat árulnak..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!