iPon Hírek

Molyneux szégyelli a Fable 3 pontszámait

Dátum | 2011. 06. 28.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Peter Molyneux meglehetősen szégyelli a 80-asok alján húzódó Fable III értékeléseket. Nem azért, mert a kritikusoknak nem volt igaza, hanem pontosan azért, mert igen. "Persze ettől még úgy gondolom, hogy ez egy jó játék, csak nem egy remek darab, ami akár 5 millió eladott példányig is elrepíthetne minket."

A Metacriticen elért alig 80 feletti átlag, nem az amit megcéloztak. (Nálunk 85%-ot kapott a játék.)

"Erre nem vagyok büszke, hogy őszinte legyek, de ezt a kudarcot csak a magaménak érzem, nem a csapaténak. Amikor valami ilyesmit élsz meg, hogy jól fejbevágnak és földre küldenek, akkor fel kell állnod és még keményebben küzdeni!"

A PC-s verzióval együtt talán eléri az 5 milliós eladást a Fable III, de nem ez volt az amiről álmodtak. "Nem az a játék lett, aminek megálmodtam. Úgy éreztem az uralkodás mechanikája remek ötlet volt. Azt hittem tele van csupa jó ötlettel és igazából így is volt, csak nem sikerült kihozni belőlük a maximumot."

A Fable III előtt a Lionhead legrövidebb fejlesztése is 2 évig tartott. "Amikor szerkesztésre került sor, az uralkodási rész volt az, ami a leginkább meg lett nyesve. Nagyon durva átalakítást kapott, hogy illeszkedjen a játékba. Nem ez volt viszont az egyetlen, az út az uralkodóvá váláshoz is rendesen át lett szabva, egyszerűen nem volt idő kiegyensúlyozni és finomítani az egészet. Így a ládák többsége és a képességfejlesztések az egész rendszert egy kicsit foltozottnak és feleslegesnek állították be. Ennek tetejébe a játékban voltak bugok és optimalizálatlanságok is.


A Fable 3 egyszerűen túl hamar lett kiadva. "Amikor ránézek a Fable III-ra nehéz őszintének lennem anélkül, hogy megsértsek valakit, de tudom, hogy amikor beleolvasok egy kritika közepébe, ami azt mondja, hogy a minőség nem elég magas, egyszerűen csak egyetértek vele. A Lionhead nem engedheti meg magának, hogy üljön a babérjain és alacsony minőségű terméket adjon ki. Rengeteg kifogásunk van, mint ahogy mindig mindenkinek vannak mentségei, de ez egyszerűen nem elég."

"Gyűlölök arra gondolni, hogy az emberek tudják, mire számítsanak tőlünk. 'Tudjuk milyen lesz a Fable, tudjuk, mit hoz a Lionhead legközebb.' Utálom ezt a gondolatot."

Az önkritika persze szép, de mit sem ér, ha utána nem változtatunk. Molyneux szerint ezt megtették, most már egészen másképp állnak a fejlesztéshez. A stúdió előre tudja majd, hogy egészen pontosan milyen hosszú lesz a játék, és hogy működik a mechanika. Átalakították a fejlesztési procedúrát. "Nagyon sokat gondolkodtunk ezen, és kutattuk, hogyan lehet úgy kreatívan irányított fejlesztést végezni, hogy közben teljesen kivedd a bizonytalansági faktort úgy, hogy közben sok ötlet megmarad és továbbfejlesztésre kerülhet."

Hogy mit sikerül majd a Fable: Journey-ből kihozni? Annyit tudunk, hogy Peter apánk a Kinecttel kapcsolatban is egyenesen kimondta, hogy milyen fenntartásai vannak.

"Bevallom, hogy vannak gondok a Kinecttel. Mint beviteli eszköz, tényleg problémás. Gomba nélkül nehéz a navigáció és nincsenek gombok, amivel megmondhatnánk a karakternek hogy csinálja ezt vagy azt. Ami jó a Kinectben az a szabadság érzet és az érzelmek. Így ezt próbáltuk igazán kihozni a Fable: Journey-ből is."

A demó után sok kritikát kapott amiatt, hogy egy az egyben on-rail játék, de ez nem így lesz. A Journey core játéknak készül és a lehető legteljesebb Kinect élményt akarják belőle kihozni. "Körülbelül 7 hónapja kezdtük, amikor a Microsoft eljött hozzánk és azt mondta: 'Akarunk egy Kinect játékot core játékosoknak'. Leültünk és végiggondoltuk milyen problémák merülhetnek fel ezzel. Az első, amit ki kellett találnunk, hogy hogyan tehetjük a Kinectet még vonzóbbá, még megkapóbbá és érzékekre hatóbbá, mint bármely korábbi kontrollerrel irányított Fable élményt."
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. noPublicFG
2011.06.28. 14:51
Ez ilyen "menteni a menthetetlent" nyilatkozat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Micromatic
2011.06.28. 14:57
Hát amikor jelezték, hogy a fable 2hőz képest kicsit elnagyolják a szerepjátékot és nem lesz olyan komplex a játék akkor már előre látható volt. Plusz a fejlesztési idő is drasztikusan csökkent...
Viszont egy Black and white 1-2 összemixelve jó lenne!!! De sajnos még csak pletyka sincs róla...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. tkondor
2011.06.28. 15:02
höhö...."Gomba nélkül nehéz a navigáció..."

Ezt Molyneuxről el is hiszem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. lackoo1111
2011.06.28. 15:02
Fable III - Traitor's Keep Quest Pack
Fable III - Understone Quest Pack
Fable III - Dog Breed Set
Fable III - Industrial Knight Outfit
Fable III - Dog Outfit

Miért kell ezeket külön árulni ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Gyurkov
2011.06.28. 15:11
Szégyen volt a Fable 3, legalábbis konzolon... 3 nap alatt napi 2-3 óra játékkal kivégeztem... erősen hiányzott a velős tartalom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. bago01
2011.06.28. 15:52
Nekem a portolás minősége sem tetszik, folyton FPS drop jött elő de nem a harcok közepén hanem pl kovácsolásnál(és általában ez itt eég voltaz elrontáshoz)

Meg a vége sem az igazi, belefeccöltem több milliót a seregbe és egy epikus csatára vártam (még ha csak egy videó is lett volna aztán harc amit a végén kaptunk) de nem, csak barangoltunk öltünk mindent amit láttunk és kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Ipadnak
2011.06.28. 16:05
Ehh... nem tudom mit sztárolják ezt a peter molynexet. Van pár játéka ami nem rossz de azért nem kell túlzásokba esni. Sid Meierre ugyanez vonatkozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. lackoo1111
2011.06.28. 16:44
Ehh... nem tudom mit sztárolják ezt a peter molynexet. Van pár játéka ami nem rossz de azért nem kell túlzásokba esni. Sid Meierre ugyanez vonatkozik.Ugyanez vonatkozik a Valve-ra .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ájPon
2011.06.28. 16:46
Mai szemmel nézve persze, nem nagy szám az a pár újabb játék ami kijött a nevük alatt (pl. az új "Sid Meier's" játékokhoz már nem sok köze van a névadónak) de régen stílusteremtők voltak, kiváló designerek.

Manapság már nincsenek ilyen kiemelkedően nagy egyéniségek, csak a régen híressé vált nagy nevek maradtak meg továbbra is ahogy én látom. Még ha ki is jön egy forradalmi játék, mindegyiken egy csapatnyi designer dolgozik szóval nem ugyanaz már.

De azért remélem a cod 28 címe már "Robert Kotick's Call of Duty XXVIII" lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. energon
2011.06.28. 17:05
látványt és 1-2 jópofa dolgot leszámítva 1 nagy kupac szar lett.. az első rész még a szűkebb pályatervezéssel is köröket ver rá..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. CYril
2011.06.28. 19:19
Hát igen amíg játszottam mindig az járt a fejemben, hogy az 1 sokkal komolyabb, szerteágazóbb, izgalmasabb, érdekesebb volt... Pedig nagy reményeket fűztem hozzá! De mivel én csak a pc-s részekkel nyomtam, reménykedem egy Fable II pc porton!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. TheRealTsL
2011.06.28. 19:53
Miután végigvittem a 3. részt, szépen előszedtem az elsőt és inkább végigvittem azt megint, mint hogy újrakezdjem az újabbikat gonoszkodva. Ég és föld a különbség a kettő között. A grafika az egyetlen egy ami jobb lett.
A következő részt meg ennek fényében inkább kaszálják el már most, mert az a kinectes idiotizmus, amit bemutattak, az a 60-as pontszámot se nagyon fogja súrolni. Megy magától a karakter és néha bele lehet hadonászni. Az kell a népnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pdx06
2011.06.29. 00:19
Általában a mai játékokban csak a grafika jó, a játék nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Leon121
2011.06.29. 10:36
"Robert kotick's Call of Duty XXVIII", ez tetszik.

Én szerettem a Fable 3-at (360-on), a hangulat, a humor, a világ ugyanúgy eladta a gyenge RPG-elemek ellenére is, mint a korábbi részeket. És nekem is a gyűjtői kiadása van meg, ami pedig a legszebb, amivel találkoztam eddig. A Fable: Journey pedig engem bevallom megfogott. Puszta kézzel rajzolni varázslat rúnákat, ilyet már az Arx Fatalis óta szeretnék, szerintem k. jó lehet! Akkor is, ha lineáris lesz, akkor is, ha sínhez kötött lesz, de ez már egy egész erős érv lehet majd a Kinect mellett. (Meg a Forza 4, nyilván.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. CYril
2011.06.29. 20:30
Leon121:
Nekem is az Arx Fatalis ugrott be a Journey-ről Már egérrel sem volt rossz móka "varázsolni"! FIII-ra visszatérve: A történettel nem volt komolyabb bajom, jó volt, fordulatos, izgalmas. De szinte egy az egyben másolta a Mass Effect 2-őt, abban is gyűjtöd a csapatot a játék 75%-ban, de ott legalább volt értelme is! Ott veszíteni is lehetett ha ügyes voltál... Itt nem ! Kipróbáltam velejéig romlott, saját zsebre dolgozó, zsarnok voltam, tök üres kincstárral és gyk szinte semmi nem változott/persze az már mellékes hogy ha tele a kincstár akkor sem történik semmi extra csak több lakosod marad, de veszíteni NEM lehet/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Menthix
2011.06.30. 10:18
"Meg a vége sem az igazi, belefeccöltem több milliót a seregbe és egy epikus csatára vártam (még ha csak egy videó is lett volna aztán harc amit a végén kaptunk) de nem, csak barangoltunk öltünk mindent amit láttunk és kész."

Igen pontosan ez az ami hiányzott belőle! Arról volt szó a játékban, hogy ha sikerül összeszedni a pénzt a seregre, akkor nem fog eljutni a városig az ellenség, fel lesz tartóztatva a parton. Ezzel szemben ha összegyűjtötted az elegendő pénzt, ha nem, ugyanott harcolsz, ugyanaz történik így is, úgy is. A trélerekben, megjelenés előtti interjúkban nem ezt ígérték. Nem ezt a linearitást.
A befejezések közt (ha egyáltalán lehet így fogalmazni) annyi a különbség, hogy mást mond a végén Theresa. Még az első részben is volt eltérés a két befejezés között.

A lényeg, hogy ennyi év alatt nem tudtak kettőt előre lépni játékmenet szempontjából, sőt, ahogy ezt a Journey-t elnézem a cég a végleges bezárásra számít. "Ó, elba*ztuk, de a következő jó lesz, higgyétek el, vegyétek vegyétek, sőt Kinect-et is vegyetek hozzá!" Hát persze.
"Kár, hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi!"
R.I.P. Fable
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!