iPon Hírek

Motorstorm: Apocalypse megahír

Dátum | 2010. 06. 12.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

A héten felbukkant fotók bizony valósak voltak, nem sokkal utánuk a PlayStation Blogon hivatalosan is bejelentették a MotorStorm: Apocalypse érkezését.

A MotorStorm fesztiválon már versenyezhettünk Monument Valleyben, a buja növényzettel és vulkanikus területekkel tarkított szigeten, majd PSP-n és PS2-n megnézhettük mire képesek járműveink a hó és jég világában. Az új epizódban ismét környezetváltás van, egy pusztolófélben lévő városba érkezik az őrült versenysorozat.


A várost a közelmúltban erős földrengés rázta meg, amitől életveszélyessé vált. Kiürítették hát az egészet, a fesztivál szervezői pedig azonnal kaptak az alkalmon, így nem sokkal később már motorzúgástól voltak hangosak az utcák. Két dologgal azonban senki sem számolt: az egyik, hogy a város mégsem annyira kihalt, mint amilyennek lennie kéne, és az ottmaradtak nem szívesen látják a Motorstormosokat, a másik pedig, hogy az anyatermészet még közel sem végzett. A verseny közben óriási földrengések rendezik át a területet, amitől a résztvevők szemében csak még izgalmasabbá válik a terep. Ilyen a MotorStorm világa, nem véletlenül mondják a készítők, hogy a harmadik rész nem poszt-apokaliptikus, hanem apokaliptikus, elvégre ott vagyunk, részesei vagyunk az egésznek, hogy mire a végére érünk, már semmi se maradjon a városból.

Képzeljünk el Buggykat amint a bedőlt épületek falain repesztenek, vagy kamionokat amint az omladozó felhőkarcolók tetején igyekeznek, hogy ne a következő ugratás legyen az utolsó. E közben az alagsorban és a csatornákban mocik száguldoznak, az első helyért bármit! A fejlesztő Evolution ígérete szerint megmaradnak tehát az olyan pályák, amiken rengeteg az alternatív útvonal és mindegyik kedvez valamelyik járműtípusnak, így senki sincs előnyben. Lesznek csatornák, háztetők, parkok, tengerpartok, stb., a város minden zugában száguldozhatunk, miközben rossz esetben nem csak az omladozó épületektől kell tartanunk, hanem a ránk lövöldöző helyiektől is.


Az eddigi részekhez képest újdonság lesz, hogy jobban megismerhetjük a fesztivál hátterét, az egyjátékos módban három karakterrel kell végigmennünk a történeten, így megismervén a város történetét és a többieket. A három karakter az idő közben változó három nehézségi szintet is jelenti. A játék 48 virtuális órán megy végig, ami a valóságban 9-10 óra játékidőt jelent sztori módban és úgy 100-150-et a többiben, mert a hangsúly kezd áttolódni itt is a multiplayerre. Hogy ez megálljon a lábán az online rendszer teljesen átszabták. Lesz egy közösségi oldal ahol megoszthatjuk az általunk készített autókat, lesznek perkek, ranglisták, bónuszok a haladásért, és egy jó párkereső algoritmus, hogy ne az legyen az első élményünk, hogy itt mindenki már csecsemő kora óta MotorStormozik, csak látjuk most először. A kor követelményeinek megfelelően (sajnos) a saját közösségi oldal mellé felsorakozik a facebook támogatás is, így ha akarjuk, mindenki láthatja épp mit villantottunk, aztán ha úgy akarják, akkor majd like-olgatják, nagy boldogságunkra.

Az eddigi kétszemélyes osztott képernyős offline multi immár négyszemélyes, ráadásul játszhatunk így online is, ahol egyszerre 16 jármű döböröghet az „utakon”. A grafikán sok apróságot tuningoltak, főleg a dinamikus fényeket hiányolták eddig sokan, hát most lesz belőlük elég. Versenyezhetünk éjszaka, de az is előfordulhat, hogy a napfényes utcáról bezúgunk a csatornákba ahol töksötét van, így szükségünk lesz a kocsi világítására. Viszont ha már lecsókoltunk pár falat, akkor lehet, hogy nem lesz mivel világítanunk, úgyhogy ezentúl nem lesz mindegy milyen állapotban van kasztni.


Visszakanyarodva egy kicsit a történethez, mivel a MotorStorm alapja az őrült versenyzés ezért ez nem lesz nagyon súlyos, sok részét opcionálisan nézhetjük meg, az átvezető animációk pedig rövidek lesznek, ami alatt be tud tölteni a következő pálya, így legalább nincs üresjárat. Az átvezetőkben megismerhetünk majd néhány embert, köztük olyanokat is, akiknek a fesztivált köszönhetjük. Ha pedig már kiszórakoztuk magunkat az alap játékmódokkal, akkor csinálhatunk majd magunknak sajátot a Game Mode Creatorral, ahol csak rajtunk áll mi kell a győzelemhez. Még ennél is több kéne? Lehetne még mesélni, de csak egyetlen fontos dolgot nem említettünk, pedig jövőre a PS3 egyik húzóága lehet: 3D. Az Evolution nagyon régóta gyúr a témára, van egy csapatuk, akiknek semmi más dolga sincs, mint kigyúrni a grafikus motor 3D-s képességeit. A megfelelő TV-t sajna be kell szerezni, de valamit valamiért, akiknek már volt szerencséjük a játék Alpha változatához nagyon odavoltak ettől a plusz lehetőségtől. Meglátjuk mi lesz belőle, mostanában az összes nagy cím megkapja a 3D támogatást (GT5, Killzone 3, stb.).

Az információink egy része a VG247 interjújából van (újabban nagyon szeretnek interjúkat készíteni nagy örömünkre), a hivatalos bejelentésből ilyen sok minden nem derült ki. Akit érdekel a teljes szöveg az a következő linken megtalálhatja: VG247 Motorstorm 3 interview.

Játszható demót az E3-ra ígérnek, a megjelenés pedig valamikor 2011-ben várható PlayStation 3-ra, amolyan majd ha elkészül jelleggel, de szeretnék, ha ez még az első negyedévben lenne.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!