iPon Hírek

Nagy csata lesz a két GPU-s videokártyák piacán

Dátum | 2011. 02. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia GeForce GTX 590-es videokártyájáról már több pletyka is megjelent, sőt, korábban, a CES alkalmával egy EVGA videokártyáról egyes jól értesült források már egyenesen azt állították, hogy az a modell maga a GeForce GTX 590-es. Persze ezt hivatalos forrásból akkor sem, és azóta sem erősítették meg, ami tulajdonképpen érthető is. Most viszont ismét felkavarták az állóvizet az új, két grafikus processzorral ellátott videokártya körül: több forrás is állítja, hogy, hogy heteken belül elrajtolhat a különlegesség.

A termékről nagyjából annyit lehet tudni, ami eddig kiszivárgott. A GTX 590 két darab GF110-es grafikus processzorral és 2 GB-nyi vagy 3 GB-nyi GDDR5-ös típusú fedélzeti memóriával rendelkezik majd. A friss csúcskártya piacra dobásával az Nvidia azt szeretné elérni, hogy ő kínálhassa a videokártya piac abszolút leggyorsabb megoldását, de ehhez természetesen az AMD-nek is lesz néhány szava. Az AMD illetékesei már egy stratégiát is kidolgoztak annak érdekében, hogy az Nvidiával szemben valamivel kedvezőbb pozícióból indulhassanak: a vállalatnál elhatározták, hogy az eredeti tervekkel ellentétben majd csak az Nvidia GeForce GTX 590 megjelenése után néhány héttel mutatják be saját két GPU-s csúcskártyájukat, az AMD Radeon HD 6990-es modellt.

Ezzel a lépéssel az AMD azt szeretné elérni, hogy az Nvidiának ne legyen lehetősége utólagos módosításokat végeznie GeForce GTX 590-es modelljén, miután nyilvánosságra került a Radeon HD 6990-es modell teljesítményével kapcsolatos összes információ. Most valószínűleg fordított lesz a helyzet: az AMD kivár és a GeForce GTX 590 teljesítményével kapcsolatos információk alapján – amennyiben szükséges – eszközölnek majd néhány módosítást a Radeon HD 6990-esen.

Ez utóbbi videokártyáról még néhány hivatalos fotó is napvilágot látott, amelyek az alábbiakban tekinthetőek meg.




A Radeon HD 6990-es modell, amely Antilles kódnévre hallgat, két darab Cayman GPU-t tartalmaz majd, amelyekhez összesen 4 GB-nyi fedélzeti memória társul. A GPU-k 2 x 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódnak majd a GDDR5-ös típusú memóriachipekhez. Jelenleg az, hogy a GPU-k és a memóriachipek pontosan milyen órajelen üzemelnek, az egyelőre - pont a fent említett stratégia miatt - rejtély. Az már biztos, hogy a referencia Radeon HD 6990-eseken négy darab mini-DisplayPort és egy DVI videó kimenet lesz jelen.

A DigiTimes ipari forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy a GeForce GTX 590-es modell legkorábban is csak a következő hónap közepén debütálhat.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. bigmac
2011.02.28. 18:26
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Tirexi
2011.02.28. 18:38
Na erre kíváncsi leszek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. kidi
2011.02.28. 18:39
Ez megeszi reggelire a Crysis 2-t .Tuti nem fog akadni rajta.
És elfogadnék egyet belőle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. shazzla
2011.02.28. 18:43
És a villanyszámládat ki fogja fizetni ?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Scrancler
2011.02.28. 18:46
Hát nem tudom. Kíváncsi leszek ennek az árára.
Annyira jó lenne ha mondjuk 100.000 Ft alatt lenne. Mondjuk ez egy szép álom,de hát mindegy. DE igaza van kidi-nek, ez a kártya bőven elegendő lesz a Crysis 2-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. sensejke
2011.02.28. 18:55
Most már joggal mondhatja az akinek ilyen lesz, hogy téglát raktam a gépembe.
De kiváncsi leszek mennyire lesznek erősebbek mint egy ares.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozsefm
2011.02.28. 19:11
Mégis megpróbálják ezt is , le a kalappal a bátorságuk előtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Joachim21 jozse...
2011.02.28. 19:13
A marketingkényszer bátorrá tesz. 230-240 lesz az áruk, aki megveszi, attól kérünk benchmark eredményeket majd!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. myckie2
2011.02.28. 19:14
Miért nem lehet alapból csúcsra húzni a kártyát...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Joachim21 mycki...
2011.02.28. 19:21
Mert mindkét gyártó chipje(+memória) többet fogyaszt mint 150W, ergo 2x ennyi túllépné a 300W-os "álomhatárt" Ezért trükközni kell hogy az OEM gyártók is számításba vegyék a terméket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Heroes27
2011.02.28. 19:27
100ezer?Csak azt nézd meg mennyibe kerül az 5970.... Még most is. Ha ez kijön, tuti 150-180 lesz bruttóba, de inkább az utóbbi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jozsefm Heroe...
2011.02.28. 20:23
Bőven felette inkább, ha megnézed az alap GTX-580 árát az eléri helyenként a 150-ezret, kinn meg 500$ felett van.
A 6990 induló árát 600-700 $-ra taksálják hozzáértők, akkor lehet tippelni mennyi lesz az Nv.Mondjuk ez függ attól is mit sikerül alkotni,mivel a GTX295 látványos bukása óta nem próbálkozott az NV a csúcskategóriában két GPU-s megoldással, és a fogyasztás/teljesítmény mutatóban most is az AMD áll jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Joachim21 jozse...
2011.02.28. 20:52
Látványos bukása a GTX295nek??? Melyik dimenzióból jöttél? Az hogy az Nv bukott rajta, az nekik volt kudarc. Amit gyártottak azt eladták, és a generációjának abszolút legerősebb kártyája volt. Most simán kérhet annyit az 590-ért, hogy megérje nekik. Főleg ha nem duplanyákos lesz, hanem 1PCB-re épül mint a későbbi GTX295-ös.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm Joach...
2011.02.28. 20:57
Végül is igaz. Így is érdemes fejleszteni, no akkor hajrá!
És hány darab volt.?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. _DiEGO_
2011.02.28. 21:17
eredeti tervekkel ellentétben majd csak az Nvidia GeForce GTX 590 megjelenése után néhány héttel mutatják be saját két GPU-s csúcskártyájukat, az AMD Radeon HD 6990-t.

Meglesik, hogy csak mennyivel kell erősebb kártya , melyiket mutassák be... ( van vagy 5 kész különböző teljesítményű kari ) na most jön majd az ami eddig fordítval volt... végre erre is odafigyelnek már AMD/ATI -nál. Nem bizzák a véletlenre ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. _DiEGO_
2011.02.28. 21:25


http://www.youtube.com/watch?v=heecd2_RpRc

[HD6990 ?]

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror
2011.02.28. 21:40
"Az egyik legjobb kártya, amit az nV megalkotott."

Ezt ők is így gondolták, valószínűleg ezért álltak le a gyártásával rögtön a megjelenése után (meg különben is, drágább volt gyártani, mint amennnyiért el lehetett adni - ilyen sorsra jutott a 3870X2 is).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. noPublicFG
2011.02.28. 21:50
Ez annyira hidegen hagy, jujj ne tudjátok meg mennyire...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Joachim21 jozse...
2011.02.28. 21:52
Nem tudtam, hogy részvényes vagy. Én még mindig inkább a magam szemszögéből nézem a dolgokat. Annyi a különbség a most és az akkor között, hogy most az AMD is pofátlanul áraz, így nem lesz nehéz elkérni annyit, hogy nyereséges legyen az 590 előállítása is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Terror
2011.02.28. 22:32
Szvsz most senki nem áraz pofátlanul, voltak ennél sokkal durvább árak is. Egy HD6950-et még olcsónak is titulálok ennyiért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm Joach...
2011.02.28. 23:03
Részvényes sajnos nem vagyok.Az AMD meg az 5000-es sorozatban árazott pofátlanul, most még viszonylag disztingvált ahhoz képest, pl. 120 volt az 5870 az 5750-et meg 35-ért vettem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Phantomstr...
2011.02.28. 23:13
Én is csatlakozom azokhoz, akik szerint a GTX295 pocsék kártya volt. Bár szerintem a komplett GTX200-as sorozat pocsék volt. A felhasználóknak azért, mert nem volt annyival gyorsabb, mint amennyivel drágább volt, és többet fogyasztott, az nVidiának, de főleg a partnereinek azért, mert alig akadt rajta nyereségük. Sokan fel is hagytak azzal, hogy kizárólag GeForceokat forgalmazzanak.
A GTX400 szintén elég rossz volt, bár ez inkább annak volt köszönhető, hogy fél év csúszás, és a felfokozott elvárások ellenére nem tudott igazán nagy erőfölényt produkálni. Viszont volt egy kiváló kártya a sorozatban (GTX460).
A GTX500 már egész jó (megj: Az előzőnek kellett volna ezt tudni). Bár jórészt azért, mert most a HD6000 múlta alul a várakozásokat, de csúnyán. Szerintem nem érdemli meg a 6000-es nevet. Ha ésszerűbben számozzák az 5000-eseket, abba a sorozatba is belefért volna. Egyébként nem érzem úgy, hogy szükség volna egy dupla GPU-s GeForce szörnyetegre. Nem érzem a GF110-ben a lehetőséget, hogy igazán életképes dual kártyát lehessen belőle kihozni.Bár presztízsharcra jó lesz, az kétségtelen.
Tehát most épp egyik gyártó sem gyárt rossz kártyákat, de úgy érzem, beragadtak kicsit a fejlesztések. Talán ha a TSMC végre múltidőbe teszi a 40nm-es sorait.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm Phant...
2011.02.28. 23:20
Pont a TSMC t@kölődése juttatta levegőhöz az NV.-t,ez jól jött nekik, fel tudtak zárkózni, és ledolgozni valamelyest az AMD-vel szembeni technológiai hátrányukból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gery84
2011.02.28. 23:39
Hanyagoljuk ezt a GTX295 azért csinálta az nvidia hogy megmutassa hogy ő milyen fa**át tud csinálni de belebukott! Arra volt jó hogy elnyerte abban az időben a legyorsabb kátyadijat, azt kész!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gery84
2011.02.28. 23:47
Hát én se tudom mit ágaskodnak itt az nvidia fanok menyenek lefeküdni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Heroes27
2011.02.28. 23:48
Ettől függetlenül a GTX295 k@rva jó kártya. Aki anno megvette, még most is vihogva játszik mindennel sőt, benchamrkban se semmi az a kari. Most az más kérdés, hogy az NV-nek mibe került ez, szerintem aki megvette, abszolút lekakilta azt. Erős? Erős volt, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gery84 Heroe...
2011.03.01. 00:00
Na megjött az az ember akit ati fanak hittem de nvidia szelek fujkálják! Arra gondolok ha valaki gépet vesz Heroes ott terem és nvidia kait ajánl!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Heroes27 gery8...
2011.03.01. 00:05
Én nem vagyok ati fan. Én ebből már rég kinőttem, azért mert atim van, nem vagy elvetemült. Az NV kártyái most eléggé jók, ezen nincs mit szépíteni, és csúcskategóriában, egyértelműen NV-t kell venni. De aki atit akar azt vesz, én így látom. Középkategória, továbbra is ati. A GTX460-on kívül még mindig semmi nincs, a GTX560TI-t a maga 70 ezres árával nem mondanám középkategóriának, főleg itthon. És ha most kijön a 6990, képeken kívül találkozni senki se fog vele, így megint értelmetlen az egész. Amiket szabad venni most és van pénzed: GTX570-580, tán 560Ti, 6950, és 5870 - ez azért, mert annyira olcsó, hogy hatalmas vétel lett most. Tehát nekem ez az álláspontom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm Heroe...
2011.03.01. 00:14
Ahogy ezt mondatod a 4870X2-re is:

,,,,

Nem látok dimenzionális különbséget.

És kis idö mulva a válasz:

Itt már van valami
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. somakb
2011.03.01. 09:15
Na ennyit a 300w limitről

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Antiserver
2011.03.01. 10:02
Heroes27 az a 70 ezres 560Ti jó lesz 60-61 ezresnek is, de amúgy egyetértek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Heroes27
2011.03.01. 11:02
Antiserver kösz a javítást, de mondjuk ezt bolt is válogatja. Hol itt drágább, hol itt olcsóbb. De a körül van tényleg.

Józsi: A 4870X2 is nagyon jó kari, ugyanúgy, mint a 295, csak itt mondtátok, hogy az szar. Hát nem az. Ha a 4870X2-re mondjátok h rossz, akkor azt védem be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. uristen
2011.03.01. 21:07
Most nem tudom mi olyan gondolkodtato dolog ebben az NVidianak. Egyszeruen csinaljanak egy 500W fogyasztasu 2xGTX580 koruli teljesitmenyu videokartyat 12Gb VRAM -mal es csumaig emelt orajelekkel egy gyarilag raszerelt vizhutoblokkal. Olyan 100 darabos limitalt kiadassal kb. 800e Ft-ert, sok gazdag ugy is elkapkodna... Aztan johet a GTX590.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!