iPon Hírek

Nagy Dragon Age: Inquisition tapasz érkezik

Dátum | 2014. 12. 09.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A BioWare ma adja ki a Dragon Age: Inquisiton második hibajavító csomagját, amely számos problémát megold és a növeli a játék stabilitását is. Részletes elemzésünkben, melyet itt olvashattok Magrathea beszámolt azokról a technikai és egyéb problémákról, melyek a játékot érintik, nos ez a tapasz ezek egy részét is megpróbálja helyre rakni, ugyanakkor vannak olyan fontos javítások, melyek későbbre maradtak, mint pl. a PC-s egeres, billentyűzetes irányítás. A patch egyelőre csak a PC-s, PlayStation 3-as, PlayStation 4-es és Xbox 360-as verziókhoz érkezik, a fejlesztők dolgoznak azon, hogy Xbox One-ra is minél hamarabb kijöhessen. Nézzük, miket is javít a tapasz: Stabilitás: Különböző lefagyások, audió/hang hibák és egyéb stabilitási gondok. Játékmenet: Beszélgetések, küldetések, a történettel kapcsolatos állapotok, harc, kezelőfelület, kamera, irányítás, MI útkeresés (ellenfelek és követők), exploitok, radar, keresés. Multiplayer: A fent felsoroltakon kívül javítások az animációk, játékmód bugok, statisztikák és stabilitás terén. PC: számos irányításbeli és kezelőfelülettel kapcsolatos javítás, Mantle teljesítmény javítása, grafikai hibák javítása. A fejlesztők tervei között számos további javítás szerepel, többek között annak a párbeszédeket érintő bugnak a kiirtása, ami miatt a partitagok egy idő után már nem beszélgetnek egymással útközben, mint korábban, ill. a már említett PC-s irányítás, melynek kijavítása felé már megtették az első lépéseket. A BioWare fórumán már több mint 200 oldalasra nőtt a hibákkal kapcsolatos téma, Scylla Costa, a játék producere erre reagálva a blogon a következőket írta: "A Dragon Age: Inquisition igen masszív játék, voltak dolgok, amelyekkel a csapat az indulásra készen akart lenni, de egyszerűen kifutottunk az időből. El fogjuk készíteni ezeket a részeket is, és idővel bekerülnek a játékba, mert szeretjük DAI játékosainkat. A multiplayer is rendszeres frissítéseket fog kapni."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. Lazahunter
2014.12.09. 14:01
"amelyekkel a csapat az indulásra készen akart lenni, de egyszerűen kifutottunk az időből."

Indulás helyett mondhatott volna megjelenést is egy dobozos játéknál ... mert ez nem egy MMO.
Baromi unalmas, hogy egyre többször jön ki félkész vagy tudatosan hibás játék, ráadásul még hasonló hülyeségekkel etetnek minket ahelyett, hogy dolgoztak volna még rajta, és csak később jelentetik meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.12.09. 14:19
Szerintem meg igen is jó tendencia, hogy kiadnak hibás játékokat.
A legtöbb ember, főleg a korai hype áldozat így arra kényszerül, hogy várjon a termék megvételével.
Az internet korában meg könnyű az implementált javításokat eljuttatni a felhasználóhoz a disztribúciós platformokon keresztül, pl steam, origin, de még a konzolokon se akkora probléma ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.12.09. 15:20
Aki a hype áldozata az már megvette az akkor már mire várjon?

Nem nagyon értem milyen szempontból jó ez a tendencia. Ha csak nem abból, hogy előbb jutsz hozzá a játékhoz mint kész lenne. De azt early access-nek hívják.

Egy rendes megjelenésnél a minimum elvárható hogy a játék legalább nagyjából hibamentes legyen. 1-2 kóbor bug mindig előfordul de a DAI-ban tucatjával vannak benne maradt hibák.

A játékot egy kb közepes beta stádiumban adták ki. A legnagyobb játékot tönkre tevő hibákat már kiküszöbölték, de tele van apróbb dolgokkal amik ugyan nem teszik tönkre teljesen a játékélményt, de tömegesen nagyon zavaróak tudnak lenni.

Ez kb olyan mintha a mosógépet úgy adnák el, hogy csak centrifugálva tud mosni, és majd később patchelik, hogy menjen a kímélő mód is.

Nem elfogadható, ne engedjük már, hogy ezt csinálják a kiadók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Tapir_606
2014.12.09. 15:43
ez ellen csak úgy veheted fel a harcot, hogy nem veszed meg a játékot, amíg nem jön pozitív kritika a techinkai részekről is bár EA lévén inkább azt mondom soha ne vegyél tőlük semmit, erről engem a Mass Effect 3 meggyőzött
kár a BioWare-ért
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. magerg m76
2014.12.09. 23:01
Bármennyire antipatikus az EA és a Bioware, hozzá kell szokni hogy ekkora komplexitású játékban maradhatnak bőven bugok.
Mivel átlagfogyasztónak készülő termék, nem fogják évekig tesztelni.
Teljesen rendben van ha később javítják a hibák egy részét.
Ami nem OK, hogy a design egy része eleve hibás, amit soha nem fognak/tudnak kijavítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Krisbart
2014.12.10. 06:48
Én meg azt mondom hogy ennyi pénzért egy kibaszott hiba se legyen benne az én pénzem is hibátlan amit fizetek érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csx01 m76
2014.12.10. 07:45
Arra gondoltam, hogy aki futott már bele túlhypeolt játékba az legközelebb odafigyel mire, és hogyan költ, szóval nem is kell elfogadni hogy szemetet adnak ki, szavazz a pénztárcáddal. Mondjuk én magam nem próbáltam ki a DAI-t de a youtube videók alapján nem egy olyan bughalmaz mint mondjuk a ACU volt, amit szintén feljavítottak már azóta játszható szintre.
Pontosan ezért nem értem miért pont a mosógépet hoztad fel példának, a hardware-ek funcióinak bővítése vagy javítása nehezebb mint a software-eké,
és a cikk is arról szól hogy javítják a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. magerg Krisb...
2014.12.10. 08:40
Én meg azt mondom hogy halvány gőzöd sincs a szoftverfejlesztésről.
Nézd meg hogy a kedvenc regényedben hány hiba, elgépelés, félrefordítás van. És egy szoftver nagyságrendekkel komplexebb.
Pl. az 1994-es XCOM-ban még ma is találnak hibákat, amit nem javított az utolsó patch.

Az meg nem csak a kiadó döntése, hogy a QA mit enged kiadni. A tied is.
Ha kevesebben veszik meg a lauchnál majd elgondolkodnak rajta hogy több pénzt nyomjanak a minőségbe. Az előrendelésről meg ne is beszéljünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. zsola84
2014.12.11. 12:38
Én megvettem a játékot és észrevetem egy nagy hibát. Tegnap telepitettem fell játszotam kb 3 órát. Ma kb 1 órát mégis az origin azt irja hogy 16 órát játszotam az hogy lehet? Többszörösen számolja a játszot idöt vagy mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. s_erno
2014.12.11. 16:29
@magerg
Igazad van abban, hogy egy ekkora komplexitású szoftverben hacsak nem próbálják végig nagyon sokszor az összes lehetőséget ami adódik akkor nagyon nehéz az apróbb hibák kiszűrése és evvel nem is lenne gond. A probléma, hogy rengeteg embernek PC-n eleve el sem indult, ebben rengeteg olyan ember is beletartozott akiknek jóval a required spec fölötti vasuk volt. Ráadásul bármilyen PC játékos kb az 5. percben észreveszi, hogy a M&K kontroll az 0, kameranézetek meg egyebeket ne is említsek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!