iPon Hírek

Nagy jelentőséggel bírhatnak a LucidLogix újításai

Dátum | 2012. 01. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A LucidLogix mérnökei két új technológiával készültek el, amelyek közül az egyik - a VGWare - felhő alapokon nyugszik és speciális, jól skálázható szoftverre támaszkodik, míg a másik, amely XLR8 névre hallgat, a beágyazott grafikus processzorral ellátott rendszerek teljesítményét próbálja javítani.

LucidLogix VGWare

A Lucid VGWare felhő alapú infrastruktúrája egy adaptív, távoli grafikai kliens-szerver motorra alapoz, amelynek része egy tökéletesen skálázható szoftver. Az alkalmazás segítségével egyidejűleg több alkalmazás futtatására is lehetőség van – például többféle játékéra –, amik egy távoli szerveren üzemelnek. Ez az adatközpontban, vagy a felhőben lévő távoli szerver a technológia segítségével az alkalmazások adatfolyamait egyszerűen tudja továbbítani a kliens eszközökre, azaz például tábla PC-kre, internetképes televíziókra, illetve akár okostelefonokra is.


A játékok mellett a VGWare segítségével erőforrás igényes alkalmazások is futtathatóak a távoli, megfelelő teljesítményt kínáló szerveren: ezek között igénytől függően lehetnek kikapcsolódást segítő multimédiás alkalmazások, üzleti szoftverek, de akár asztali operációs rendszerek is.

A masszívan skálázható VGWare infrastruktúra tehát összességében az alábbi lehetőségeket kínálja:
 


Az újítás segítségével mostantól bármilyen olyan eszközön élvezhetjük a nagy CPU- és GPU teljesítményből fakadó előnyöket, amely rendelkezik GPU-val. A rendszer lényegét a fentebb látható kis ábra szemlélteti.

Elkészült az XLR8-as szoftver is

A másik újdonság, amely XLR8 névre hallgat, a nemrégiben bemutatott Virtu MVP szoftver esetében alkalmazott technológiára alapoz. Az újítás beágyazott GPU-val ellátott rendszerekhez alkalmazható, azaz kiválóan passzol az AMD Fusion, az ARM Mali, az Intel Ivy Bridge és az Nvidia Tegra platformjához.


A koncepció, ami az XLR8 mögött elhelyezkedik, rendkívül egyszerű. A beágyazott GPU-val ellátott rendszereknél a PC-s grafikus megoldásoknál tapasztalt kihívások – mint például a tearing, az artifact-ok, a nem elég hatékony futószalagok, a nem megfelelő energia-menedzsment – fokozott mértékben jelentkeznek. Az XLR8-as szoftver biztosítja, hogy a CPU minél több képkockát tudjon előállítani, ezzel egy időben a GPU-t terhelő redundáns renderelő feladatok mennyiségét pedig minimalizálja. Az eredmény maximális rugalmasság és esetenként akár 200%-os teljesítménynövekedés. Az említett előnyöket úgy éri el a rendszer, hogy emellett minimalizálja az akkumulátorra jutó terhelést, azaz a fogyasztást. Egyszóval az XLR8 segítségével az okostelefokok, tábla PC-k, ultrabookok és noteszgépek rugalmassága, grafikai teljesítménye és energiahatékonysága jelentősen javítható.


Az XLR8 jóvoltából a kereskedelem fő áramába szánt, valamint a középkategóriában helyet foglaló GPU-k esetében olyan teljesítményt lehet elérni, amire általában csak a drágább, diszkrét videó vezérlővel ellátott rendszerek esetében számíthatunk. Az XLR8 mögött elhelyezkedő technológia lényege az egyedi, több szálon futó feladatvégzésben és a redundáns feladatok eltávolításáról gondoskodó, a fogyasztásra is odafigyelő algoritmusokban rejlik.

Az XLR8-at már a LucidLogix több partnere is teszteli, kíváncsian várjuk a működésének pontosabb leíárását, és azt is, hogy milyen hatékonysággal működik a valóságban.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. seresj
2012.01.11. 17:56
Miért CoD:WaW van betéve képeknek? Ugyértem a kis monitorokon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!