iPon Hírek

Nagy lehetőséget lát az Apple a Win7-ben

Dátum | 2009. 10. 16.
Szerző | Gabriel
Csoport | IT VILÁG

Szó szerint így fogalmazott Phil Schiller, az Apple rangidős marketingese, akinek szavaiból gyakorlatilag az derül ki, hogy soha jobb alkalom nem kínálkozott még arra, hogy tömegével csábítsák át magukhoz az addigi Windows-felhasználókat.

Elmondása szerint ugyanis maga az MS is elismeri - nem is tehet mást -, hogy XP-ről Win7-re frissíteni bizony igen komplikált, soklépcsős dolog, amihez biztonsági mentés, újraformattálás és újratelepítések sora kell. Ezt pontosan el is magyarázzák az XP-felhasználóknak - akik a Vistanak köszönhetően a mai napig elsöprő többségét teszik ki a Windows-os tábornak. Ha pedig ilyen riasztóak a kilátások, érvel Schiller, miért ne venne az ember inkább egyszerűen egy Mac-et? Mint mondta, nagy valószínűséggel egy egész reklámkampányt fognak építeni erre a koncepcióra.

Ezzel együtt azonban két komoly hiányossága is van az érvelésének, ami még keresztülhúzhatja az optimista számításokat. Az egyik maga a "miért ne venne"-tényező, amely "miért ne venne Mac-et?" helyett hangozhat egyszerűen úgy is, hogy "miért ne venne egy eleve Win7-es gépet?" (vagy miért ne rakhatná fel tisztán a Win7-et az ember? A beállítások elvesznek, de így nagyon egyszerűvé válik a dolog). Ez annál is valószínűbb, mivel több felmérés is kimutatta már, hogy valóban sokan vannak azok, akik nem a meglévő rendszerüket akarják frissíteni, hanem ténylegesen újat venni. Részükről tehát ezzel már eleve meg sem jelenik a nehézkes XP-Win7 upgrade problémaköre.

Ami pedig magát a vásárlást illeti, az Apple-nek még mindig szembe kell néznie azzal a ténnyel, ami miatt nem véletlenül támadta az MS is hosszú időn át a saját reklámaiban: nevezetesen hogy egyszerűen drága. Míg az elemzések szerint egy átlagos Windows-os gép már 537$ ellenében kapható, egy Mac esetében az átlagos ár ennek közel háromszorosa, 1.434$. Ez pedig főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben szintén az MS malmára hajthatja a vizet. Mi több, sokan lehetnek azok is, akik tökéletesen elégedettek az XP-vel, és semmire nem akarnak váltani. Így tehát főleg érdekes lesz megfigyelni, mennyire igazolódik be majd Schiller derűlátása.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

40. danikollar
2009.10.16. 19:10
VISSZA A HIRHEZ

This is !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. thspo
2009.10.16. 19:19
majd biztosan azért fognak sokkal drágábban mac-t venni az emberek mert újra kell telepíteni a gépet... Lehet amerikában ezzel elérnek valamit de nem hinném h normális embert egy ilyen reklám kampánnyal befolyásolni lehet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. gylovag
2009.10.16. 19:25
Azért a Win7 sem az isten. Elvileg azért sztárolja az MS, hogy a netbookok gyenge erőforrásaira is megfelelő legyen. Azért volt egy tesztem ennek kipróbálására. Igaz nem a Startert próbáltam, hanem az Ultimate verziót, de egy netbook hasonlóan gyenge konfigurációt kínáltam meg vele.

ASUS TUSL2-C alaplap, Celeron 1,2GHz, 384MB RAM, Radeon 9250 VGA

A telepítés szépen lement, igaz az eredeti Maxtor 60GB-os 5400rpm-es HDD-re telepítettem, ezért nem túl szélsebesen. Mellesleg a vinyót 2002 júniusa óta használom, ezzel együtt vettem a gépet. Néhány hibás blokk azért van rajta, de még nem pusztult meg.

A telepítés utáni indítás már érdekesebb volt. Pontosan nem tudom mennyi idő alatt állt fel a rendszer, de 15-20perc körül lehetett. Nem stopperoltam, hanem ránézegettem készen van-e.
Amikor készen lett megcsodáltam az asztalt. Ami látszott, hogy a programok indítása kellően nagy gondolkodással járt ezen a konfigon. Hálózat és internet nem volt és nem tudtam működésre bírni. Csak azt nem értettem mit nem ismert fel.
Elszórakoztam vele aztán szépen letöröltem a gépről és ment tovább XP-vel, ami 1 percen belül feláll.
Mindenesetre érdekes volt látva a betöltődési időt.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. thspo
2009.10.16. 19:46
gylovag: én nem istenítettem a win7-t, sőt... Én azt használom de muszájból, most ez mindegy. A Te gépeddel meg az volt a baja h nem éri el az ajánlott rendszerigény szintjét. Amellett h kevés a ram, még a vinyó is egy öreg és elég lassú jószág. A boot idő ezért tartott olyan sokáig, nincs az op rendszer betöltéséhez elég ram, a vinyó meg iszonyat lassú (hiába van elég page fájl), nekem is volt olyan régi maxtorom, tudom milyen, egy borzalom, néha a hajam téptem mikor azzal akár másolni kellett, vagy valami komolyabb műveletet csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Squeezer
2009.10.16. 20:01
Arról nem is beszélve, hogy egy celeronra akartál bármit is telepíteni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Kane54
2009.10.16. 20:06
gylovag: Egy netbookba ennél izmosabb hardver van...
Intel Atom 1,6 GHz, 1GB DDR-II-es RAM, valamelyikben meg SSD meghajtó is, Ultimate-et meg még otthoni gépre sem rakok, mert a felét nem használom ki...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. holika
2009.10.16. 20:11
gylovag, nem vagy épelméjű! 1GB a win7 követelménye, te meg ennek a 3/8-adával próbálod egy ősrégi konfigon. nem vagy normális ha most emiatt fikázod, hogy húú de a win7. és kötve hiszem hogy az xp 1 perc alatt feláll azon a rendszeren.

amúgy elárulom neked, hogy a mac sem az isten, ne mcsak win7 nem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. ssanyi2
2009.10.16. 20:25
Castiel

Nem kell ám mindent elhinni, amit a neten olvasol...
Különösen nem az ilyen marketing szagú irományokat...

Történetesen én egy 768MB RAM + P4 1,6GHz-es (2GHz-re húzva) procival szerelt gépre telepítettem fel a win7-et. A bootidő eléggé hosszú vele. Aztán ha bebootolt már aránylag használható, bár gyorsnak semmiképpen sem nevezném. Ráadásul ha felratam valami vírusirtót, akkor aztán totál beállt a csórikám.
Szerintem a win7-nek kell minimum 2GB RAM a normális működéshez és egy P4 3GHz-es vagy inkább gyorsabb procinak megfelelő sebességű gép.
Mindezek mellett az elavult, lassú merevlemezek is az ellenségei. A bazinagy mérete miatt bootoláskor a lehető leggyorsabb merevlemez kell alá, különben üldögélhetsz a gép előtt percekig, mire használni tudod.
Nem kell ugye elmagyaráznom, hogy a win7 csak egy winvista némileg feljavítva. Csodákat semmiképpen se kell várni tőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. gylovag
2009.10.16. 20:30
thspo: Nem mondtam, hogy istenítetted.

Csak leírtam, hogy csináltam egy tesztet a win7-el a régi konfigomon. Nem vártam csodákat, de azt visszautasítom, hogy probléma lenne a gépemmel. 2002 júniusa óta gond nélkül működik. Amíg Win98se volt rajta találkoztam kékhalállal, az XP telepítése óta viszont megy normálisan. Nem mondom, hogy gyors, hanem működik. Azért a 1,2GHz-es Celeronok a maguk korában nem voltak olyan rosszak, hiszen a 256kB cache, ha jól emlékszem órajelen ketyeg. Emiatt volt, hogy a Tualatin magos Celeronok belerondítottak a Willamette magos P4-ek indulásába. Hiába voltak vagy 400MHz-el lassabbak és PC133-as SDRAM-al párosítva, akkoriban mégis szebben muzsikáltak. Aki jobban tudja cáfoljon.
Szóval a lényeg! A Win7 a régi gépemen halott megoldás. Az XP marad, mert azzal szépen muzsikál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. YuGabe
2009.10.16. 20:32
Én meg hozzáteszem azt, hogy Maxtor winyóim (eddig 3 különböző féle volt, tesómnak is 1) sorra döglöttek meg, erről ennyit. Az első felállás hosszadalmasabb KELL legyen, hogy beállítsa az alapokat és próbálja optimalizálni a cuccot. De egy netbookon elfut szó nélkül, azért az ilyen ócskavasakon jóhogy nem. Kenyérpirítóra nem próbálod meg telepíteni?
Főleg, hogy mondtad, hogy "van már rajta egy-két hibás szektor". Elmondom, hogy ha már csak egy is van rajta, akkor fizikai hibás az EGÉSZ winyó. Nem tudja normálisan kezelni a blokkokat, arról nem is beszélve, hogy dobálja a fejet, akárhányszor csak talál egy újat, és ezáltal terjed a fizikai hiba a szomszédos szektorokra. Így meg ugye olyan, mintha vírusod lenne, vagy akár az a hibajelenség is tapasztalható, hogy 20 (??? na ne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. gylovag
2009.10.16. 20:36
holika: Nem fikáztam, csak megjegyzem az én esetemben a csere nem lesz.

Te még sosem próbáltál ki olyan dolgot ami eleve halálra van ítélve? Néha nem árt. Tudtam, hogy eleve lassú a rendszer hozzá, de látni kell az eredményt. Nem volt szándékomban, hogy használjam is így. (na az lenne a megőszülés)
A nejemnek XP-vel megfelel, én meg használom a core2-es lapitopit azon is XP-vel. Majd ha a kezdeti gyerekbetegségek elmúltak a Win7-nél esetleg váltok, de addig semmi értelme.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. YuGabe
2009.10.16. 20:40
A vírusirtó a legnagyobb erőforrászabáló egy gépen. Win7-en azért van IE8-ban beépített védelem, és a Windows Defender megtalál jópár kártevőt, ha valamelyik okos bankszámlaszámot ad meg felhasználónév helyett egy pornószájtnak álcázott viagraoldalon...
Vírusirtó -1
Win7 +1

Ja igen, és a Win7 KISEBB, mint a Vista, szóval nem kell annyira a méretére fogni.
És ha már ennyire rá vagytok állva, hogy a Win7 "csak" egy Vista 1.1, akkor hadd mondjam el, hogy az XP pedig a WinME-ből nőtte ki magát két tizedespontnyi verziószámnövelés hatására.
XPSP3: 5.1.2600.5512
WinME: 4.90.3000
VistaSP2: 6.0 (6002.18005.090410-1830)
Win7: 6.1 (build 7600.16385.090713-1255)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gylovag
2009.10.16. 20:41
YuGabe: hibás szektor kb 3-4 éve van rajta. Akkor formattáltam le teljesen. Mivel azóta nem rendszervinyónak használtam, hanem adattárolásra nincs akkora igénybevétele. Mivel tök üres volt ezért is próbálkoztam vele, de mégegyszer mondom csodát nem vártam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. YuGabe
2009.10.16. 20:49
Akkor csak vigyázz az adataidra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. ssanyi2
2009.10.16. 21:04
YuGabe

Elmondanám, hogy a winxp a win2000 utódja. A WinME-hez köze sincs. A verziószám csak egy dolog...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. droland197...
2009.10.16. 21:20
"És ha már ennyire rá vagytok állva, hogy a Win7 "csak" egy Vista 1.1, akkor hadd mondjam el, hogy az XP pedig a WinME-ből nőtte ki magát két tizedespontnyi verziószámnövelés hatására."

Csak annyi a gond, hogy KÁR VOLT megszólalnod, mert ekkora baromságot már nagyon régen olvastam, de hogy tanulj is:

Annak idején az 1990-es években már félkész termék volt az NT alapú (tehát NEM DOS alap
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. jano12
2009.10.16. 21:29
És még annyit, hogy a tizedespont előtti jegy a főverziószám, a tizedes utáni az alverzió szám és stb. Ergo nem ki kell vonni egymásból. Ez nem matek YuGabe. XP 5-ös főverzió számozású, mivel nem a win98-ME vonalhoz köthető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Squeezer
2009.10.16. 21:34
A WinME-nek nincs utódja. Kihalt mint a Neandervölgyi...

gylovag: még szép, hogy megszűnt a kékhalál, mert az XP-ben már ezernyi védelem volt beépítve a dll-ek összevissza cserélgetése és egyéb rendszerleíró katyvasztás ellen. A Win9x-es vonalban semmi nem volt.
A celeron sose volt jó processzor. Olcsó volt, de messze volt a jótól. Az a nap a második születésnapom, amikor kitéptem a gépemből a cerkát és kib... az ablakon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. YuGabe
2009.10.16. 22:07
Akkor meg Win2000, a lényegen nem változtat egy ilyen lényegtelen tévedés. Lovagoljatok a szavakon, nem bizonyítotok semmit, csak hogy nem tudtok szöveget értelmezni rendesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. YuGabe
2009.10.16. 22:18
droland: így, hogy elolvastam a kommentedet, azért észrevehetnéd, hogy a Vista NT 6.0-s, de a Win7 NT 6.1-es (ezért "minor release";). Épp ezt írtam, nézz utána nyugodtan.
Épp, mint a WinXP volt 5.1 (aztán 5.2 volt a Server 2003, XP 64-bit Edition, XP Professional x64 Edition, Home Server) az 5.0-s Win2000 (igen, nagyon vicces, nem az ME, ahogyan korábban írtam. HA. HA.) utódja, úgy lett a Win7 NT 6.1 a Vista NT 6.0 utódja.
A Win2000 mégsem terjedt el annyira, épp úgy, mint a Vista.
És az XP elterjedt, épp úgy, mint várhatóan a Win7 fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. bandee1219
2009.10.16. 22:37
No meg egy Mac-et összehasonlítani egy operációs rendszerrel... Nem mondom, hogy ne lehet jobb egy Mac és egy OSX, mint egy PC és Windows, de itt egy minimum ~230.000 FT os gépet kell venni egy operációs rendszer helyett (már aki veszi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ssanyi2
2009.10.16. 22:44
A hackintos elég sok konfigon kiválóan működik. Nem feltétlen kell hozzá apple gép. Igaz, csak annyira lesz legális mint a windowsok többsége ebben az országban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Kange
2009.10.16. 22:48
Nah jó, elolvastam az összes dolgot amiket írtatok, kicsit bele is fáradtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kabos
2009.10.16. 23:01
Ez az ár összehasonlítás nagyon nem reális.

Akit érdekel hogy mit tudd a gépe az nem vesz 500 dolcsis PC-t.

Ha meg azt nézzük hogy mit tudnak, akkor meg nem igaz az ár különbség.
(persze itt most az USA-ról beszélek,mert sajnos nálunk már jóval drágább)

Amúgy meg 1000 dolcsiért lehet már Macet venni és nem kell egy nagy doboznak zümmögni a szobában. Ja és még szép is.

És fölösleges azzal jönni hogy persze a Macben nem lehet alkatrészt cserélni, meg súgom hogy pár év útán ha fel akarod újjitanni a PC-d akkor az új memoria miatt már alaplapot is kell cserélni ,meg persze nem árt egy új video kari sem szoval szépen kicseréled az egész gépet ami nem gazdaságos.

Persz a régi akatrész már nem kell senkinek igy nagyon olcsón eladod vagy egyszerüen porosodik a pincében.

Mig a Mac jó lesz a gyereknek vagy masodik gépnek a nappaliba, hálőszobába, pl zenegépnek, kistévének stb. szoval sokáig használod és emlegeted majd az ükunokádnak ,nézd igy néztek ki a számitógépek 20 évvel ezelött.

A windowst meg már el kell felejteni, mert 20 év alatt nem sok ujjat mutatott és használni is nehézkes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. FoAMDFun
2009.10.16. 23:32
Igazad van, azonban a felhasználók többsége nem arra akarja használni a gépét, hogy a Time Capsule-al visszaállítgassa az összes elveszett dokumentumát (Ha volt Time Capsule kompatibilis HDD ill. mentés a rendszerben). Ezen felül sokan játszanak és nem csak konzollal, hanem PC-vel. Sajnos, mint tudjuk Jobs nincs oda a játékért, inkább hallgassanak zenét az emberek kikapcsolódásnak, illetve nézzenek sorozatokat vagy filmeket természetesen iTunes-al (Ami mellesleg PC kompatibilis is). Azonban ha munkára használja az adott illető a gépet, akkor abszolút van létjogosultsága a Mac-nek, sőt iszonyat jó a Hardver Szoftver kombó harmóniája, ez vitán felüli kérdés. Az ár viszont tényleg egyértelműen a PC felé billenti a mérleg nyelvét. Én (sajnos) keményvonalas PC felhasználó vagyok és leszek szerintem amíg világ a világ, azonban ha megengedhetném magamnak tartanék Mac-et is. Miért kellene kompromisszum a játék és a munka között, illetve PC vagy Mac között, ha lehetne mindkettő (Természetesen megfelelő pénzmag megléte esetén)? Szerintem egy értelmes és gazdag user mindkét platformot előnyben részesíteni az azok által nyújtott pluszért.

Windows 7-ről annyit, hogy felraktam egy 2000 Celeronra 1 Giga DDR-el, hát mit ne mondjak, kb. 10-15%-al volt CSAK LASSABB, mint ha XP-t raktam volna fel. Felismerte a nyomtatót, a néni webkameráját, a T-Mobile mobil internet hasít rajta, az egész rendszer egy jól átgondolt és letisztult kernelre épülő gyors dolog.

gylovag:Az 1200-as Celeronodra Windows 98 került eredetileg. Most 2009-et írunk. A számítástechnikában egy 11 éves evolúció kb. annyi, mint a dinók kihalásától az ember két lábra állásáig eltelt idő. Tényleg jó, hogy nem kenyérpirítóra raktad. De megpróbálhattad volna 80386-osra is rakni szerintem. Biztos lehetsz benne, hogy egy sata2-es HDD-vel, amit egy PCI-os SATA2 vezérlőre aggasztasz, valamint 2 Giga 133 MHz-es SD társaságában ugyanolyan lenne, mintha XP-t használnál rajta. Sok ram és gyors HDD alatt semmivel sem lassabb, mint az XP. Ez tény! Próbáld ki. 384 mega memória társaságában még egy XP SP3 is swap-el, ha víruskeresőt használsz és elkezdesz passziánszozni. Egyébként felrakhatsz rá Windows 3.1-et is, az még az XP-nél is sokkal gyorsabb. Erről nagyjából ennyit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. YuGabe
2009.10.17. 01:07
Az offkavalkádot félretéve én is hozzászólnék a témához (is).
Na mármost az Epöl azt szeretné, hogy térjenek át Mac-re azok a jelenlegi WinXP felhasználók, akik hihetetlenül kétségbe estek a Win7 hatására.
Dehátkönyörgöm! Az XP-sek azért nem akarják otthagyni az XP-t, mert félnek, hogy nem megy majd olyan jól rajta a játék, nem akarnak áttérni az új (khm) Ofiszra, vagy van egy '99-es hihetetlenül felhasználóbarát Win95-ös progijuk, ami még 32 bites XP-n épp eléldegél.
Ezekre a problémákra az Apple Mac egyikre sem nyújt így megoldást.
A Mac célszemélyeknek van kitalálva. Viszont az, hogy a Mac nem évül el, ugyanolyan baromság. Öt-hét év múlva a MacBookodat is kidobhatod a lecsóba, akkor már az sem lesz elég.
Akinek most XP-je van, azoknak a 99%-a előbb-utóbb át fog térni Win7-re. Viszont a maradék 1% (inkább kevesebb) nem most, vagy nem emiatt fog Macet venni, szóval remélem, hogy ez a hír inkább egy vicc, vagy egy kacsa, mert ezzel nagyon lejáratná magát az Apple, bár volt már néhány megkérdőjelezhető húzása ám a közel- és távoli múltban is, de ezt tegyük félre, indítsunk tiszta lappal.
A versenyből viszont mindig a felhasználó jön ki legjobban. Ez tény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Csaber
2009.10.17. 09:12
gylovag : arra gépre Linuxot raknék nem Win7-et vagy Xp-ét ( 2 hétig " élvezhettem " egy 1.1 cerka+ 192 Mb ram és egy veterán maxtor 80Gb- os társaságát ) következmény Xp -ét felrakva (kíváncsiságból) rettenetesen lassú volt , ezután felraktam linuxot és egyből megtáltosodott :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. droland197...
2009.10.17. 09:18
"így, hogy elolvastam a kommentedet, azért észrevehetnéd, hogy a Vista NT 6.0-s, de a Win7 NT 6.1-es (ezért "minor release";)."

Igazad van, rosszul írtam. Helyesebben a windows7 a hivatalosan 7.ként kiadott ASZTALI NT alapú operációs rendszer.

1/ Windows NT 3.1
2/ Windows NT 3.5
3/ Windows NT 4.0
4/ Windows 2000 Professional
5/ Windows XP
6/ Windows Vista
7/ Windows 7

Bocsánat a teljes társadalom félrevezetéséért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. droland197...
2009.10.17. 09:18
Mert a szerver vonalat mindig külön kezelte a Microsoft...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jani00
2009.10.17. 09:20
Mi van?? hol nehéz az átállás?Elnézést én le vagyok maradva hol kell mit kell formázni? egyszerűen egy okosabb felhasználó több felé osztja a HDD-t én pl 100-100-400 1ik 100 xp másik win7 400 adattár ergó soha nem vesztek fontos adatot formatáláskor.Erre a rendszerre akkor jöttem rá amikor újra kellett rakni és csak 1 partíció volt.

Nem tudom elképzelni ,hogy az az ember aki 5-8 évig xp-t használt hirtelen áttérjen egy macra amit újra meg kell majd szokni meg kell tanulni benne mindent megint ahelyett ,hogy kicsit szenvedne win7 el és máris van egy xp 2.0 amit már megszokott és könnyen használ sőt még kompatibilitási gondjai sem lesznek mert a win7 elég okosan van megoldva ilyen téren akár tök régi programokat is el tud futtatni.

Vitázni nem érdemes ,hogy mac or PC mert ez tökéletesen megszokás kérdése.
Ez olyan ellentét mint linux és windows
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Kange
2009.10.17. 10:18
jani00: Nah jah, ha magadnak csinálod és ha van ilyen hatalmas vinyód...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. awatara
2009.10.17. 14:04
(gylovag @ 2009 Oct 16, 18:25)
a cikkbol ideznek par sort:
A telepítést úgy kezdtük el, hogy a processzort felhúztam 600MHz-re, hogy minél el?bb végezzen a rendszer a telepítéssel, illetve memóriából 384MB-ot raktam az alaplapba.
Az els? hibába ekkor ütköztünk, szólt a telepít?, hogy bizony ennyi memória ide kevés lesz, 512MB RAM a minimum. Gyors memóriab?vítés után a telepítés probléma nélkül befejez?dött, nem egész egy óra után.

en inkabb hiszek a kepekkel es screenshotokkal megtamogatott elemzesnek, mint gylovag kamukazasanak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. YuGabe
2009.10.17. 14:05
Tehát az Apple most hülye volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. atti2010
2009.10.17. 14:19
Mekkora baromságok, a Windows 7 az eddigi legjobb op rendszer amit kipróbáltam (pedig majdnem mindegyik volt), akinek meg nem tetszik kínlódjon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tibszi
2009.10.17. 15:28
srácok, én azt mondom WIN 7 FOREVER!!!
Méltó XP utód, és aki ezt nem látj be az hazudik... Még egy kis alakítás a Win 7en, és egy oprendszer sem fog tudni a nyomába érni jóideig!! Úgyhogy csááá van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. tibszi
2009.10.17. 15:35
de most őszintén... ki az az á***t aki egy 384 MB RAM-os 600 MHZ-s gépre akar felrakni egy win 7et és bebizonyítani hogy ???? Logikus, hogy ha kiadnak egy oprendszert azt egy olyan gépre érdemes feltenni amiben maximum 3 éves hardwarek vannak. Őskövülettől ne várjunk már csodát, könyörgöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. axe
2009.10.17. 16:52
tibszi a max oprendszer még mindig jobb mint a win7 inkább úgy fogalmaznék hogy ez a legjobb windows, ha játékot leszámítjuk és stabilitás kell akkor ubuntu alázza az összeset
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. droland197...
2009.10.17. 17:18
axe a linux csak addig lesz überkirály os, amíg a 9 éves vérpistikék neki nem állnak DIVATBÓL használni és el nem terjed ugy kb. 80%-ban használt OS-ként. A "kevésbé" terjedt OS-ek egyik legnagyobb fegyvere PONT AZ, hogy kevésbé elterjedt. Éppen ezért a kár okozó programírók nagyobb százalékát figyelembe véve "a kutyát nem érdekli" katerógiába tartozik.

Mennyire énekelték anno, hogy a MAC mekkora isten hibátlan, aztán elkezdett rászakadni a nép, egyből lett a biztonsági hibákból vezércikk, de ugyanigy lehetne beszélné az agyonmajmolt (egyébként egy ) FF böngésző programról, hogy az elején még mindenki arról beszélt, hogy MEKKORA KIRÁLYSÁG FULL FULL FULL hibátlan, ez sosem lesz hibás... aztán ERRE IS rászakadt a nép, azóta már nem az a FULL CSÁSZÁR szöveg, hogy hibátlan, hanem a menő duma, hogy DE ITT 3.2 mpcel hamarabb javítják a hibákat, mint MÁSUTT.

Most akkor egyik kutya másik eb? Attól függ, mennyire elterjedt a program, attól függ mennyi vérpistike használja?

Így van... és hidd el, hogy az Ubuntu is addig örülhet a maga közönségének szemszögéből a saját istenítésének, amíg el nem kapják a vérpistikék és lesz belőle 80%-os részesedés az OS piacon, mert akkor jaj neki. Akkor már nem pár 1000ren fognak ezt azt, amazt telepíteni, hanem több millióan...

Szóval egy OS addig jó, amíg csak egy "részleg" használja. Ha a világon elterjed, akkor JAJ NEKI és jönnek a kritikák, hogy MÉGSEM király ezerrel.

Lásd az előbbi FF, vagy akár az OO.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. axe
2009.10.17. 21:42
droland1978 teljesen igazad van de gondolj bele abba hogy ubuntu alapú oprendszereket használnak világszerte szervergépekben készülne rá egy olyan vírus amitől összeomlana akkor eléggé sok szervergép ná össze magát, ergo nem lenne honnan net vagy adat szerintem ezér nem csinálnak rá (vagy nem csinálnak rá annyit) annyi vírust neke tökéletes a windows nem vagyok programozó se semmi h hiperszuper cucc kéne csak gamelek rajta filemtnézek meg böngészés (HD4890 OC, Q9550@3.6GHz, 4x1gb ram)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. richi105
2009.10.19. 21:43
Én azért nem félnék túlságosan, hogy vérpistike használni is fogja az Ubuntu-t vagy valamelyik Linux verziót.
Rengeteg emberke fel rakja végül is nem nehezebb telepíteni mint bármelyik Windows verziót. De csak csekély százalékuk tartja meg, miért nem azért mert valami egyetemi végzettség kell hozzá csak jön az első probléma és már fel is adja tisztelet a kivételnek.
Szóval erről csak annyit, hogy sok user nem is veszi a fáradságot, hogy megismerjen egy másik rendszert. Alap tény ként kezeli ha Windows-ba össze tud valamit katingatni akkor nagy számtech zseni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!