iPon Hírek

Napelemes kerekekkel jön az új elektromos kerékpár

Dátum | 2015. 04. 08.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Manapság egyre többen fordítanak hátat az autózásnak és a tömegközlekedésnek, helyettük pedig a motorozást és a kerékpározást választják. Ennek egyrészt költséghatékonysági okai vannak, másrészt sokan a dugót próbálják így kijátszani, hiszen a kétkerekű járművekkel nem szükséges a dugóban rostokolni. Sokan vannak olyanok is, akik ugyan eljátszanak a gondolattal, hogy autó vagy tömegközlekedés helyett inkább kerékpárral járnak majd be dolgozni, ám az elhatározást nem mindig követi tett – vagy azért, mert veszélyesnek érzik az útvonal kerékpárral történő megtételét, vagy csak azért, mert nem akarnak izzadtan megérkezni munkahelyükre. Utóbbi sok helyen már nem probléma, hiszen van zuhanyozási lehetőség.
Solarbike
Szóba jöhet a távolság áthidalására egy elektromos kerékpár is, amivel izzadtság nélkül juthatunk munkába – ha ezt az akkumulátoros hatótávolság lehetővé teszi. Ezeket a kerékpárokat a munkahelyen és otthon egyaránt hatékonyan lehet "tankolni", ha pedig út közben lemerül az akkumulátor, hagyományos pedálozással még mindig célba érhetünk. A jelek szerint egyébként sem tisztán elektromosan hajtott kerékpárról van szó, inkább elektromos rásegítéssel működő megoldásról, amit minimális erőkifejtéssel mindenképpen tekerni kell a haladáshoz. A gyártó egyelőre nagyon szűkszavú a pontos technikai megoldást illetően, de később lehullhat a lepel a részletekről is. Az ingázók számára hamarosan egy újabb opció is feltűnhet a piacon, ugyanis Dániában egy újfajta elektromos kerékpárt fejlesztettek ki, amely képes akkumulátorainak töltésére, ezt pedig meglehetősen innovatív, kreatív módon teszi: napelemekkel. Ezek a napelemek persze nem a csomagtartón foglalnak helyet, hanem a kerékpár kerekein, ahol sokkal nagyobb hasznos felület áll rendelkezésre. A napelemek az első és a hátsó kerék mindkét oldalát beborítják, így a kerékpár akkumulátorai parkolás közben könnyedén töltődhetnek. Némi energia menet közben is termelődik, ám mivel a napelemek nem felfelé, hanem oldalra néznek – és ráadásul pozíciójuk folyamatosan változik –, így az akkumulátortöltés folyamata nem valami hatékony, legalábbis az optimális szögbe fordított napelemekéhez képest.
A felhasznált panelek viszont magas hatásfokúak, így árnyékban is tölthetőek az akkumulátorok, ami mindenképpen komoly előny. Az akkumulátorcsomag egyetlen teljes töltéssel nagyjából 70 kilométernyi táv leküzdésére ad lehetőséget. A Solarbike alapértelmezett sebessége 25 km/h, a maximális sebesség pedig 50 km/h – a sebesség csökkentésével természetesen növelhető valamelyest az említett hatótáv. A napelemek a napos órák számától függően 2 km-től 25 km-ig terjedő hatótávolság visszatöltésére képesek napi szinten, ami több, mint a semmi. Természetesen a világítás esetében is alkalmazzák a napelemes töltést. A Solarbike egy érdekes, innovatív szerkezet, ám az egyelőre még nem derült ki vele kapcsolatban, hogy pontosan mikor kerül az üzletek polcaira, valamint az is rejtély, milyen árcédulát akasztanak rá. Az biztos, hogy nem lesz olcsó.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. Zotya21
2015.04.08. 14:08
csak én látom úgy hogy az egész videóban tekerte ?
igen lehet tekerni is de a nem tekerés lett volna a lényege nem ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. m76
2015.04.08. 14:16
Ennek akkor lenne értelme ha a fékezés is töltené, meg a lengéscsillapító is áramot fejlesztene. Plusz szélkerekek is lennének rá aggatva. Minden csepp elpazarolt energiát meg kell menteni.

Zotya21: Ez nem arról szól, hogy nem kell tekerni, hanem esetleg kisebb erőfeszítéssel lehet vele tartani egy 30-as utazót és az emelkedőn sem kell megdögleni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. hunmyke
2015.04.08. 14:40
m76, a szélkerekekkel nagyobb lenne a légellenállás energiája, mint az általa termelt energia. A többivel egyetértek, de lehet az általuk felaggatott eszközökkel nagyobb lenne a tömege a bringának, így kb ugyanott lennénk. A napelemes megoldás viszont ötletes...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.04.08. 14:48
A szélkerék csak irónia akart lenni, természetesen több lenne a veszteség mint a nyert energia, esetleg extrém oldalszél esetén lenne értelme.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. NTomi
2015.04.08. 14:48
Ez csak szerintem egy nagy semmi? Ezeket alapvetően a környezettudatosság nevében találják/fejlesztik ki, de hol van ebben környezettudatosság? A rárakott napelemek sem a a semmiből szivárognak ki (és a bicikli maga sem, nyíilván). DE ha már úgyis tekerni kell, akkor mi értelme? Ennyire ne legyünk már lusták...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Ronan NTomi
2015.04.08. 14:55
És arra gondoltam hogy azok az emberek már egy gorillát fognak hozzá bérelni hogy az üljön,és majd várják hogy nőjenek az izmaik.Én biciklizem és jó volt városban nagyon jó dolog inkább az mint a dugóban állás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Berserker
2015.04.08. 15:03
Zotya21, jól látod. ennyi erővel az Én montim is "napelemes" és alig kell tekerni, hogy 30-al menyek. Ez a bringa semmire se jó. amúgy még a 20 km/h-t se érte el egy jó futó 17 km/h-ával fut. Ennyit erről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Fzoltan
2015.04.08. 15:51
Elolvastátok egyáltalán a cikket?
Tudjátok, hogy mi az, hogy rásegítés?

Több kérdésem nincs...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. s7abo
2015.04.08. 16:12
Az ember, amikor megunta a tekerést, feltalálta az automatán tekerő biciklit, a MOTORbiciklit.
Aztán, hogy ne tunyuljon el, meg védje a környezetet, meg satöbbi, újra felfedezte a biciklit.
Aztán rájött, hogy az fárasztó, ezért most elkezd rápakolni rásegítőket.
De ettől majd megint eltunyul, és akkor kezdődik elölről.
Az ötlet jó, de ha kevesebb energiát akarunk fordítani a tekerésre, akkor már inkább fejlesszék ki a teljesen elektromos kerékpárt.
Tudom, van olyan már, de legyen olcsó is. Ez kicsit olyan, mintha most kivennék az önindítót a motorokból, mondván, hogy annyi sport kell, amíg betolod. Csak ez fordítva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. asdsa
2015.04.08. 16:38
Hát drága mulatság, ha sérül a napelem, de az alapötlet tetszik. Egyszerű és nagyszerű.
Hát nem tudom, ez a rásegítőmotor azért jól tud jönni nagyobb dombon, vagy erdős utakon. Meg hát azért vannak idősebbek, kevésbé mozgékonyak (meg ugye nem mindenki sík városi terepen lakik, ahol magától megy a bicikli).
Ára miatt nem vennék ilyet, nem is a világ megváltója a szerkezet, de az egyszerű ötletet értékelem benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. two-a-day
2015.04.08. 16:40
s7abo: a motorkerékpárokat nem kell betolni, ha nincs önindító. egyszerűen csak berúgjuk, s már pöfög is a motor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. malvoisen
2015.04.08. 16:41
Akik onjaro orokmozgot varnak, azok nem igazan vannak tisztaban a varosi biciklizes jelenlegi iranyaval.

A rasegiteses biciklizes alapvetoen az idosebb korosztalyt celozza meg, meghozza nem ok nelkul. Hollandiaban adott, hogy a tarsadalom nagy resze biciklizik es ez alol az idosebb polgartarsak sem kivetelek. A rasegiteses bicikli pedig lehetove teszi, hogy tul nagy erofeszites nelkul is elfogadhato sebesseggel haladjon az ember. En mindig is tiszteltem azokat, akik a mobility scooter helyett e-biciklire koltottek ~2,000 eurot.

A cikkben szereplo koncepcio viszont nem praktikus. Az akkumulator vagy az also keresztcsoben (felette) vagy a nyeregcsoben vagy a hatso kerek felett foglal helyet, hogy a sulypont minel alacsonyabban legyen (ez rendben van itt is). Ugyanakkor a kullokre helyezett napelemek nem szerencsesek (ami a velodrome-ban jo, az utcan nem). Peldaul Hollandiaban az elmult 10 napban 50+ kmh szellokesek voltak folyamatosan, ugyhogy egy ilyen biciklivel nem mentem volna az utra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Avisto
2015.04.08. 16:50
Nem feltétlen a lustaság az ilyenek lényege. Nem feltétlen kell folyton legmagasabb fokozatban használni. Erős szembe szélben, vagy emelkedőn igen hasznos tud lenni az ilyen. Valaki pl Budakeszin lakik nem biztos hogy meló után még van kedve tisztán izomból tekerni fel a hegyre. Normál viszonyok mellett meg ugyanolyan erőbefektetéssel sokkal gyorsabban mehetsz. Vagy vannak pl idősebb emberek akik már nincsenek olyan jó erőben, vagy pl kismamák gyereküléssel +egy jó 10-15 kilós gyerekkel.
Csak sajna ezek nagyon nem az itthoni rabszolgabérekhez vannak árazva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. KisDre
2015.04.08. 18:14
Egyébként nem tudom ki volt, vagy volt-e egyáltalán dizájnér, de középen az a gázpalack kinézetű motor-aksi bármi legyen, baromi ronda
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Asagrim malvo...
2015.04.08. 18:21
Ott a pont, meglehetősen rövid karriere volt a küllővédőknek, mert simán feldőltek a biciklik oldalszélben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szefmester
2015.04.08. 18:23
Az alapötlet (rásegítés) támogatandó. Városközi kerékpározásnál oké hogy tartom a húszas átlagot, de nem sértődnék meg ha a célomhoz harmincas átlaggal érnék el. Lehet az autósok is kevésbé akarnának az árokba szorítani, mondván rohadt lassú bringás csak feltart...
A napelemek is jók lennének, de nem a keréken... ahogy már írták, egy erősebb oldalszél és borulsz, de ha csak egy kellemes állandó oldalszeled van, majd jön egy kamion ami beelőz, és az a pillanatnyi szünet megbillenésre és korrekcióra készteti az embert.

Ezt a kerekeken a napelem elgondolást egy trike felépítésű rekumbensen tudnám elképzelni. Kis tető az ember feje fölé és arra is mehet a napelem. Na egy ilyenre már beneveznék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. thestock
2015.04.08. 18:37
Szerintem baromság az egész,de ha már kényelmi szempontot szolgálnak a napelemek, akkor a felépítése is lehetne kényelmes.Az idősebb korosztályt (ahol erre talán szükség van) nem nagyon látni ilyen országúti kerékpáron ücsörögni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pdx06
2015.04.08. 19:12
Oldalszélben kellemes lehet ilyenekkel közlekedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Whysper
2015.04.08. 20:00
Nekem csak az a bajom,hogy nem merek Én rendes biciklit venni....mert ellopják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester Whysp...
2015.04.09. 04:05
GPS jeladót meg távirányítható sokkolót a nyeregbe, és amikor ellopták és látod hogy mozog megnyomni a gombot, majd odasietni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. SuhiTomi
2015.04.09. 08:30
A magyar KRESZ szerint kerekenként egy prizma rá, de ha jól látom azt nem tudod feltenni. Rendőrbácsi megállít és jó mélyre belenyúl a zsebedbe Nesze neked nyugati technika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester SuhiT...
2015.04.09. 15:45
Szerintem tud felrakni, csak nem a klasszikus küllők közé pattinthatót, és mivel -tudomásom szerint- nincs megadva hogy a tengelytől milyen távolságra kell lennie a prizmáknak, erre a "küllőre" felszerelt prizma is szabályosnak tekinthető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Okami93
2015.04.09. 15:58
Aztán egy nagyobb eső után megy ki az ember bringázni és útközben szétcsapja sárral meg mindennel a napelemeket és otthon lehet róla lenyalni az 5 mázsa homokot. A videó egy kicsit az én oldalam is fúrta, oké, hogy rásegítés csak és nem fog magától gurulni a bringa órákon át 20km/h-val meg minden, de egy jó bicikli, megfelelő csapágyazással, jól karbantartva, az is gurul ennyit simán egy laza tekerés után és azzal se kínszenvedés menni. Ha meg idősebb korosztály, akk meg eleve legyen női vázas meg alacsony, mert az idősebb korosztály nem éppen arról híres, hogy csak úgy lazán dobálja át a lábát a váz fölött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. user12
2015.04.10. 06:54
Én már pedáloztam elektromos rásegítéssel. Egyszerűen FANTASZTIKUS. Hatalmas segítség. Szerintem mindenki próbálja ki, és aztán kritizálja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. bruce_prin... s7abo
2015.04.13. 07:09
Ja.
Ezt pont nem egy versenybinyoval kene promozni mert ott az a lenyeg, hogy faraszto legyen.
Mivel egy sporteszkoz.
Ez oylan mintha sulyemeloknek kitalalnak az antigravitacio rasegiteses suylokat.
Az 5 kilos -2,5, a 10 kilos -5-el, etc lenne konnyebb.
NOOOORMAAAAAALIIIS?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!