iPon Hírek

Natív USB 3.0-s támogatással jön a Windows 8

Dátum | 2011. 08. 23.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Windows 8 megjelenésével sokkal egyszerűbbé válik az USB 3.0-s portok és az USB 3.0-s kiegészítők használata, ugyanis a Microsoft új, következő generációs operációs rendszere már natív támogatást nyújt majd az említett szabványhoz. A fejlesztők által készített újítás a régi, sokak által ismert és használt Windows USB réteggel együtt üzemel majd.

Ahogy a vállalat egyik szakembere, Steven Sinofsky kiemeli, a natív USB 3.0-s támogatás biztosításának érdekében a régi, ma is ismert Windows USB réteget azért nem módosították, mert számtalan eszköz és azok driverei támaszkodnak a régi Windows USB támogatásra, így a fejlesztők nem akartak azzal felfordulást csinálni, hogy teljesen, gyakorlatilag a nulláról újraépítik a Windows 8 USB támogatását biztosító szoftveres réteget. Helyette inkább egy külön szoftveres réteget hoztak létre, amely az USB 3.0-s vezérlőkkel és az USB 3.0-s eszközökkel működik majd együtt - a korábbi, megszokott USB támogatás pedig továbbra is rendelkezésre áll majd a régebbi USB-s eszközök számára. Annak érdekében, hogy a Windows 8 beépített USB 3.0-s támogatása a lehető legjobban működjön és a lehető legtöbb termékkel lehessen kompatibilis, a fejlesztők nagyjából 1000 egyedi USB 3.0-s eszközzel tesztelik az újítás hatékonyságát és működését.

A blogposztban egy rövid videót is láthatunk, amely az USB 3.0-s technológia népszerűsítésére szolgál. A kisfilm bemutatja, hogy hogyan zajlik egy-egy adatátviteli folyamat USB 2.0-s külső adattároló használata mellett, majd arról is képet ad, hogy ehhez képest mire számíthatunk, ha USB 3.0-s külső adattárolóra másolunk.

A Microsoft lépése, amellyel végre natív USB 3.0-s támogatást varázsol a Windows-ba, egy üdvözlendő, ám de mindenképpen szükséges, szinte kihagyhatatlan lépés.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. morgyi
2011.08.23. 19:17
Remélem win7-re elérhetővé teszik egy frissítéssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. zvigh
2011.08.23. 19:57
váu. tiszta szájensz fiksön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. prohlep
2011.08.23. 20:02
Nativ USB 3.0 udvozlendo.

Udvozolnem a NATIV eSata tamogatast is: sata wincsik biztonsagos eltavolitasa egy-ket klittyenessel.

Ezt miert nem akarja a MicroSoft megoldani?

Vagy termeszetes, hogy sata wincsi HIABA hot-plug, mert Windows eseten le kell allitani hozza a rendszert?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror
2011.08.23. 20:05
Tipikus Májkrémszaft videó, 230 megával másolni - miről? SSD-ről? HD videót, a fotógyűjteményemet, a melómat? Kösz a semmit, ki tartja ezeket SSD-n? Különben is, egy HD videó mióta csak 2 GB? Na mindegy, jól elmagyarázták a parasztnak, hogy mekkora császárság ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. patrik2991
2011.08.23. 20:06
Ki gondolta volna, hogy így lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Szaby59
2011.08.23. 20:08
Szóval az 1 év múlva megjelenő "modern" OS támogatni fog egy már most évek óta létező technológiát?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. dtomka
2011.08.23. 20:22
Szaby59
azért az usb 3.0 mostanában kezd elterjedté és átlag embereknek elérhető lenni ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. prohlep
2011.08.23. 20:24
"az usb 3.0 mostanában kezd elterjedté és átlag embereknek elérhető lenni"

Persze, mert az atlagember tiltakozott, es csak most latta be, hogy kar volt tiltakozni.

Marketing, termek paletta menedzseles, raktarkeszlet optimalizalas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. dragon1993
2011.08.23. 20:27
prohlep

Nem tudom ,hogy te mit használsz én le tudom csatolni a külső hdd-met a rendszer leállítás nélkül. (esata)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. nattila77
2011.08.23. 20:36
prohlep: ha a te esata eszközöd nem csatolhato le, az a chipseted fw/driver problémája!

(borzalom macera, nekem eddig egyetlen egy gépemen működött a dolog, egy gigabyte 780G chipsetesen. remélem elhal az egész esata a fenébe és marad az usb!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Szaby59
2011.08.23. 20:36
dtomka: már egy ideje kapható USB3-mas eszköz nem is kevés, az hogy egy jövőbeni oprendszer támogatni fogja nem értem miért számít extrának...
Arról nem is beszélve, hogy mint szabvány már kész van évek óta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gabest
2011.08.23. 21:06
Aldiban volt akciós külső 2 terás, 150 megával írja usb3-on (win7 alatt). A natív támogatás egyébként mit jelent? Benne lesznek a driverek a főbb vezérlőkhöz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010
2011.08.23. 21:07
Terror Kiszűröd és a lényeget megtartod, miért kell ezen kiakadni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. sanyix
2011.08.23. 21:53
fantasztikus frissebb alap driverekkel jön. Ilyen még nem volt! Fenomenális, fantasztikus, tvájszeszaméjzing! akkor ezek szerint ati driverből nem az 1998-ast rakják be? Megnyugodtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. _DiEGO_
2011.08.23. 22:26
dtomka - 2011-08-23 20:22:217

azért az usb 3.0 mostanában kezd elterjedté és átlag embereknek elérhető lenni ...


Szerintem a fizetésük az átlagos , maga az ember nem ! Maximum mindenki a saját nevében ... ( nem rossz indulatból , de azért tessék odafigyelni ) vannak több-diplomás emberek átlagfizetéssel , és vannak átlagemberek magas fizetéssel... hogy miért ? majdnem mindenki tudja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. _DiEGO_
2011.08.23. 22:34
dragon1993 - 2011-08-23 20:27:07

AHCI - módban telepítsük win7-et... egyik jó tulajdonsága pl ez is (hot swap)

-----------------------------------------------
szerk.: tessék [S - A T A]

Advanced Host Controller Interface
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. DJJK
2011.08.24. 00:46
De jó, akkor most már a több száz MB-os Office nyelvi csomag hamarabb felmegy a gépre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. prohlep
2011.08.24. 13:37
"AHCI - módban telepítsük win7-et... egyik jó tulajdonsága pl ez is (hot swap)"

Ez az elmelet. Gyakorlat viszont az, hogy NEM mukodik.

En meg nem lattam sata hotswap eltavolitasi lehetoseget, KORNYEZETEMBEN senki sem tudott nekem ilyet mutatni.

Eloszor mindenki laza mozdulattal jobb egergomb, lemegyunk a menuben a biztonsagos eltavolitasig, ... je ize bigyo, ... jajj neked jobb a szemed, ... hu te sem latod. Ohh, pedig biztosan meg lehet csinalni, ez olyan rendszer.

Hat igen, valaki javasolta, hogy Win2008 szerver eseten nezzem meg, es az jol lehet scriptelni.

OK, tudok programozni, irjak egy oprendszer kiegeszitest?

Azt is imadom, amikor a windows nem hibas, csak rossz a drajver meg a firmver, ... hat ne hulyeskedjunk, az nem resze az oprendeszernek???

Tudod, nem a Malev gep esett le, hanem a nem-Malev altal gyartott aszfalt ment neki a Malev gepnek!

USB3 pedig olyasmi, mint az USB annakidejen: a win98-ban minden egyes eltero gyartmanyu pendrajvhoz kulon drajvert kellett telepiteni.

Mert rossz a Windows driver koncepcioja: vegso gyartok szamahoz kotodik, es nem a tenyleges mukodesert alapvetoen felelos aramkorhoz es annak mikrokodjahoz. Ez ugye a penzes gondolkodas kovetkezmenye: a gyartokkal szerzodnek es nem az aramkorokkel. A vilag ezt a rossz Windows driver alapmodellt szivja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. petyus76
2011.08.24. 15:50

"En meg nem lattam sata hotswap eltavolitasi lehetoseget, KORNYEZETEMBEN senki sem tudott nekem ilyet mutatni."

Persze, hogy nem, mert nincs is szükség rá, azaz ahci módban leválasztás nélkül is büntetlenül lehúzhatod, rádughatod. Próbáld ugyanezt megtenni IDE módban (jól le fog fagyni).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pycur
2011.08.24. 20:37
prohlep: nekem az xp tudott ilyet service pakk nélkül. De a c meghajtót nem engedte leállítani AHCI nélkül
Ha ahcin volt a biosban utána bootnál azt mondta a bios winyó a gépben, detecting: none, nincs miről bootolni, tegyek be egy floppyt vagy bármit...

Hogy témánál maradjunk épp most vettem innen egy fapados usb3-as racket. Usb2-m van ugyan de azon jól megy, viszont az adatkábele 1,5x vastagabb mint egy sima racké.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. CyberPunk6... pycur
2011.08.24. 20:46
persze, hogy azt mondta, mert csak akkor működik, ha abban a módban telepíted fel a wint.

Tehát amikor átállítottad, akkor a cdről újra kellett volna tenni a windows ahci-val. Utána meg nélküle nem bootolt volna be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. petyus76
2011.08.24. 21:54
"újra kellett volna tenni a windows ahci-val. Utána meg nélküle nem bootolt volna be."

Tévedés, ahci telepítés után problémamentesen indul a win. ide módra visszaállítva is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. CyberPunk6... petyu...
2011.08.24. 22:06
Ezt nem tudtam, viszont itt a fordított eset állt fenn, az pedig biztosan nem működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pycur
2011.08.26. 18:46
CyberPunk666 nem figyeltél: nem a win nem tudott betöltődni hanem a bios mondta azt hogy nincs miről bootolni.
És ezzel utána nem is foglalkoztam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!