iPon Hírek

Ne hasonlítsuk az új konzolos BF4-et a PC-shez - mondja a DICE

Dátum | 2013. 10. 16.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Battlefield széria producere, Patrick Bach szerint a játékosoknak nem szabadna a BF4 konzolos verzióit összehasonlítaniuk a PC-s változattal. "Arra emlékeztet a dolog, ami a Battlefield 3 esetében is történt" - mondta Bach az Xbox magazinnak adott interjúban. "Már a következő generációs konzolok előtt is fennállt ezt a probléma: olyan játékot készítettünk, ami nagyon klasszul nézett ki PC-n - minél jobb volt a PC, annál klasszabbul. Aztán ott volt a PS3-és és az Xbox 360-as verzió, melyek jól néztek ki ezeken a konzolokon, de nem olyan jól, mint PC-n, és az emberek állandóan emiatt nyaggattak minket." "Azt mondtuk nekik, hogy inkább az ugyanarra a platformra megjelent más játékokhoz kellene hasonlítanunk. Erre azt válaszolták, hogy rendben, de miért nem néz ki olyan jól konzolon, mint PC-n? Szerintük minket nem érdekel a konzolos verzió. Ez nem így van, kihoztunk mindent a hardverből, amit lehet, és biztos vagyok benne, hogy ez most is így lesz, kihozunk mindent a PC-ből, az Xbox One-ból és a PS4-ből, és arról is gondoskodunk, hogy az Xbox 360-as és a PS3-as verziók is klasszul nézzenek ki, még jobban, mint a BF3." "Még mindig jönnek azok összehasonlító videók, amelyekben a különböző verziókat egymáshoz mérik, ahelyett, hogy más játékokhoz hasonlítanák a platformokon belül. Választhatnánk a könnyű utat is, a léc magasságát az Xbox 360 és a PS3 képességeihez állíthatnánk, és ehhez igazíthatnánk a játékot a többi platformon is, de azok nem mi lennénk. Mindent ki akarunk hozni a hardverekből, amit csak lehet." A Battlefield 4 november 1-én fog megjelenni PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra, a következő generációs verziók pedig kicsivel később: a PS4-es november 29-én, az Xbox One-os pedig november 22-én.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

50. tibaimp
2013.10.16. 19:33
többek között ezért is maradok én a pc-nél
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. ThePoweR
2013.10.16. 19:43
"A Battlefield 4 november 1-én fog megjelenni PC-re, PS3-ra és Xbox One-ra, a következő generációs"

Gondolom 360 akart lenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Merwenus
2013.10.16. 20:37
Még meg sem jelent, de ők már szabadkoznak, nem arról volt szó, hogy az Xbox One és a PS4 10,5x gyorsabb mint a PC? Akkor miért kell ilyen faszságokat leközölni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. bosshunter...
2013.10.16. 20:55
@Merwenus Ezt a hülyeséget meg ki állította? Az új konzolok szimpla AMD Radeon GCN architectúrás grafikus processzort tartalmaznak majd egy 8 magos AMD Jaguar CPU-val "összefonva" APU stílusban(1 memóriamedence), ami egy alacsony frekvenciás proci, eredetileg táblagépekbe szánva......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. nferi1
2013.10.16. 21:12
"hogy az Xbox One és a PS4 10,5x gyorsabb mint a PC"
Sokan ebben reménykedtek, de nem így lett. A bejelentett hardveres képességek messze nem hozták azt a szintet, mint amit az emberek az xbox 360 megjelenésekor lévő hardveres fölényéből következtettek.
Hardveres szinten egy felső-közép/felső kategóriás PC képességeivel bír.
(Mondjuk ha egy atomos gépet integrált gpuval hasonlítjuk össze a PS4-el vagy Xbox One-al akkor tényleg 10x gyorsabb.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. LechooEdy
2013.10.16. 21:12
Merwenus Itt van még egy ember aki bedől a baromságoknak.
Fogadok, hogy az én 7870-esemen jobban fog kinézni a BF4, 1080p-ben és rendes MSAA-val fog menni. (Beta alatt tesztelve) Mint azokon az "új" generációs gépeken, ahol a mély integráció az, amit maximum fel tud hozni, de a most érkező AMD APU-k már ugyan azt tudják majd, szóval...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. aAron_
2013.10.16. 21:30
"melyek jól néztek ki ezeken a konzolokon, de nem olyan jól, mint PC-n, és az emberek állandóan emiatt nyaggattak minket." emberek? inkább az idióták, ki várja el, hogy a cur gen graf := PC graf? omg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. NovaTerra
2013.10.16. 22:09
A fickó csak annyit állít, hogy minden hardverből kihozzák a maximumot. Nem kell őket összehasonlítani, mert nem ugyanazok a tulajdonságaik. Bár ez elég egyértelmű. Gyanítom ez is csak azért van, hogy mai napra is legyen egy bf hír. Hype nem állhat le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. SzAdamAndy
2013.10.16. 23:08
@ocsabi

Pontosan, Full HD már 2008 óta van és a játékok erölködve hozzák a 900p-t meg a 60fps-t.

Egy 100k-s pc is szét alázza mind a kettőt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. MrFox
2013.10.16. 23:22
Kell az összehasonlítgatás, a pécés kisgyerekeket csak ez élteti, hogy megindokolják maguknak miért veszik meg évente a drága hardvert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. MrFox
2013.10.16. 23:29
Azért elég röhögnivaló végigolvasni titeket, de nem tudom, hogy azért vagytok ilyen hm, kissé egyszerűek mert pécések vagytok, vagy pedig mert BF törzsközönség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. LechooEdy
2013.10.16. 23:57
Egyrészt BF,
másrészt ne azt emeld ki, hogy minden évben megveszik a drága hardvert, hanem azt, hogy ők megtehetik a cserét, van lehetőséged fejleszteni. Plusz a Steam box.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. patrik2991
2013.10.17. 00:54
Lol egy normális proci + vga 5 évig elég...
Az más kérdés, hogy aki megteheti az évente cserélgeti, de azok a konzolokat is kicserélnék évente, ha jönne új...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. sanyix
2013.10.17. 01:28
"de a most érkező AMD APU-k már ugyan azt tudják majd, szóval..."
csak nem lehet kihasználni, mert directx-et kell használni, és kompatibilisnek lenni a többi rendszerrel ami nem AMD APU... konzolon ellenben ki lehet használni.

Lásd valamelyik észlény benyögte hogy milyen gyengék az új konzolok mert csak 1,6ghz-s proci van bennük. Mivel nem ért hozzá a cpu-t lezabáló pazarló gányolt pc-vel hasonlítja össze, ahol a cpu fogja vissza a gpu-t a dzsunka directx miatt, amire egyébként a teljes cpu használat FELE megy el.
Csakhogy konzolon egyrészt sokkal több feladatot lehet gpu-n végezni, mert nem kell ragaszkodni az intel hulladék gpu-hoz és az nvidiával való kompatibilitáshoz (ezt pc-n úgy oldják meg hogy csak grafikára használják a gpu-t), ezen kívül nincs egy vastag mindent belassító api (directx). Az új konzolokon a cpu-t gyakorlatilag csak a gpu feladatok indítására fogják használni, fizika, AI, grafika a gpu magokon fog menni, ellentétben a pc-vel, ahol a fenti kompatibilitási problémák miatt csak a grafika megy gpu-n, minden más cpu-n...

Huhogó retardoknak: arról szabadkoznak hogy az X360-ból, és a PS3-ból ennyit tudnak kihozni, nem az új generációról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. sanyix
2013.10.17. 01:33
PC: bugatti veyron trabant váltóval (papíron erős, futóműve jó, de valahogy a trabant váltó visszafogja az egészet(directx és a kompatibilitás, és a millió hardver))
Új konzolok: Corvette saját váltóval (papíron nem olyan erős, de még is sokkal gyorsabb mint az előző, mert nem fogja vissza semmi)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Sargeras
2013.10.17. 02:30
sanyix +1

-Oprendszer(ek) (illetve egyéb szoftverek) optimalizálása kismillió konfigurációhoz... [PC]
-Egy Oprendszer optimalizálása egy konfigurációhoz, mely évekig kitart stabilan, mivel OS összhangban van a hardware-el... nem kell kis millióhoz igazodnia, hanem csak egyhez, az adott konzolhoz... [Konzol]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. wishformor...
2013.10.17. 09:18
@MrFox
PC-s kisgyerekek? ember az oszses console-t a nappaliba talaltak ki, hogy az r=1 nek ne kelljen tovabb latina X[]OA nal.

Tovabba ne hasonlitgassuk mar a PC-t a consolehoz a penzkoltes teren, mert az elobbi lehet hogy 3 szor annyiba is kerul, de 50 szer tobb dologra is tudom hasznalni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. wishformor...
2013.10.17. 09:23
@sanyix
Te is annyit ertesz a PC architecturahoz mint a tavaszi vereb.

'cpu-t lezabáló pazarló gányolt pc-vel hasonlítja össze' netto hulyeseg.
meg ha a jatekokat vesszuk alapul. BF3 minden maxon, egy 5 eves configon(Q9550) kb 40-60% proci idot evett, es azt is csak 2 magon...

A PC-t sem fogja vissza semmi, csak mas az architectura...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. wishformor...
2013.10.17. 09:26
Sargeras:
nem OP rendszert optimalizalsz, maximum drivert... azt meg a HW gyartoja megteszi...
olvassatok utana mielott ilyen hulyesegeket irtok....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. abash
2013.10.17. 09:59
ne is...a pc-s egyszerűen jobb. eleve FPS-t konzol játszani...érdekes.DICe is elismerte hogy az igazi BF élmény pc jön át!
(...volt konzolom,van viszonyítási alapom...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. siita
2013.10.17. 10:02
wishformore: +1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. siita
2013.10.17. 10:02
abash: neked is +1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Lazahunter
2013.10.17. 10:18
"de miért nem néz ki olyan jól konzolon, mint PC-n?"

Valószínűleg akik ilyet kérdeztek azoknak nem sok közük volt a témához.
Hasonlítgatták volna egy ugyanannyi idős PC konfiguráción futó BF-hez, mint amennyi idős az X360, és máris szinte alig van különbség ... sőt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. MrFox
2013.10.17. 10:30
"Lol egy normális proci + vga 5 évig elég.."

Ez már 5 éve sem volt igaz.

"PC-s kisgyerekek?"

Igen, azok. Ovis szinten ficeregnek, hogy az ő műanyag autójuk szebb mint a zolikáé. Egy normális pécés a helyén kezeli a dolgokat, tudja a pc / konzol előnyeit és hátrányait, és így valós érvekkel tud adott esetben hozzászólni.

"Tovabba ne hasonlitgassuk mar a PC-t a consolehoz a penzkoltes teren, mert az elobbi lehet hogy 3 szor annyiba is kerul, de 50 szer tobb dologra is tudom hasznalni..."

Ja, ez mindig előjön. Csak az a baj, hogy konkrétan MINDIG gamerek esetében. Ez a topic is BF topic, nem videovágó vagy 3D render topic, így konkrétan ez az érv lóf@szt sem ér.

"A PC-t sem fogja vissza semmi, csak mas az architectura..."

Akkor szóljá' má a windóznak, ne futtasson a háttérben 80 process-t, és ne korlátozza le a rajzoló és egyéb grafikai utasításokat /sec a directx-el brutálisan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. kray
2013.10.17. 10:38
Személyeskedést hanyagoljuk srácok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. balikabo
2013.10.17. 11:20
Ezeknek a vitáknak SEMMI értelmük miért is? a Válasz az évjáratban van... Futtass BF3 mat vagy 4 et olyan beállítással egy Xbox360-al egyidős PC-n mint a boxon.( megsúgom el sem indulna sztem) De a vita ezért is totál értelmetlen, csak azok fröcsögnek akik nem látják azokat a dolgokat amit Mr Fox írt, teljesen másra használunk egy PC-t és egy Konzolt ezért más a tulajdonságuk ezért értelmetlen a hasonlítgatás... Ha ezt nem tudjátok megérteni sajnállak benneteket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Szefmester
2013.10.17. 11:25
"Igen, azok. Ovis szinten ficeregnek, hogy az ő műanyag autójuk szebb mint a zolikáé. Egy normális pécés a helyén kezeli a dolgokat, tudja a pc / konzol előnyeit és hátrányait, és így valós érvekkel tud adott esetben hozzászólni."

Bagoly mondja verébnek hogy nagyfejű?

"Ja, ez mindig előjön. Csak az a baj, hogy konkrétan MINDIG gamerek esetében. Ez a topic is BF topic, nem videovágó vagy 3D render topic, így konkrétan ez az érv lóf@szt sem ér."

Persze hogy előjön, mert a PC-t ezekre IS lehet használni. Persze ha mutatsz egy munkahelyet ahol konzolokon dolgoznak az emberek és nem csak játékot tesztelnek, akkor szólj!

"
Akkor szóljá' má a windóznak, ne futtasson a háttérben 80 process-t, és ne korlátozza le a rajzoló és egyéb grafikai utasításokat /sec a directx-el brutálisan."

Ez a szutyok szar jelenle 14%ot eszik meg a Procimból (q6600@3GHz) úgy hogy megy a böngésző, zene és a böngészőben 3 flash játékos oldal (ez van.. megy a háborúra készülés)

Fura lesz ezt mondani, de amikor a Crysis-t futtattam akkor is max 50% volt a procihasználat, mert a játék nem használt többet. A mai játékok inkább hasznának VGA-t mint CPU-t. De semmi baj...

Zárásként egy személyes kérdés. Ezeket a kommenteket végre konzolról írtad vagy PC-t használsz hozzá még mindig?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Riddick77
2013.10.17. 11:33
Sokan nincsenek képben a valósággal. Elején leszögezem van xbox 360-on,és erős pc-m is. A lényeg a játékélmény,és mindez mennyibe kerül. Az új konzolok 120e-150e lesz. Ennyi pénzért nem raksz össze olyan pc-t ami versenyezhetne velük mikor megjelennek. Ennyi a lényeg! Később,meg egyre jobban kiismerik a hardvert a programozók,optimalizálják a programokat,ami már pc-s szinten teljesen elfelejtettek,gondolom a gyártók támogatásának volt benne jelentős része. Amikor leülsz egy ágyból vagy kanapéról tudsz játszani,akár 4-en haverokkal egy hd -tv-n egy új konzollal,az azért üt. Lehet ,hogy pc-s szemmel nem tűnik erősnek a nextgen konzolok hardverje,de több mint 5x erősebb mint a jelenlegi hardverek. És a mostani vasakra is nagyon jó játékokat adnak ki hiába 8éves hardverek! Lásd pl. GTA 5,DIABLO3.. . Konzolokat nem fogja le a oprendszer,mint a pc-ket,és sokkal jobban tudnak így bánni a programozók az hardveres erőforrásokkal. Akik meg sípolnak,hogy csak felsőbb középkategóriás pc-k csak a nextgenek,azok meg inkább örüljenek szerintem,mert ezek miatt lesznek majd a nagy játékok jelentősen könnyebben átírva majd pc re. Szerintem szinte mindegyik játék gyártó cég a konzol vonalat fogja egyre jobban támogatni,és a pc csak másodlagos lesz. Ez sok embernek nem tetszhet,de ez a valóság. A témára visszatérve igen valóban más egérrel ,és bill. fps játszani,mint joypaddal,de rá lehet arra is érezni nagyon . Aki tudja milyen volt Halo 2 játszani hajnal 2.ig XBC-n vagy akár liveon,az tudja miről beszélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. m76
2013.10.17. 11:46
Hiába adnak ki jó játékokat, ha úgy néz ki mint a mosott szar. Én megvettem GTA5-öt, bár ne tettem volna, fáj ránézni annyira gyenge a kis felbontás, meg az AF/AA teljes hiánya miatt. Bedőltem, sajnos. De hát csodák nincsenek több éves hardver, ami akkoriban is csak 10%-al volt erősebb az akkori PC-s csúcshardvernél az ma ennyit ér.

Ezért is aggodalmas, hogy az új konzolok hardvere, már most jóval gyengébb az aktuális csúcs pc-knél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ThePoweR
2013.10.17. 12:11
"Fura lesz ezt mondani, de amikor a Crysis-t futtattam akkor is max 50% volt a procihasználat, mert a játék nem használt többet. A mai játékok inkább hasznának VGA-t mint CPU-t. De semmi baj..."

Melyiket? Az 1-et? Csak megsúgom hogy az 2 magra van optimalizálva. Telibe szarja ha mondjuk 4 van.

Egyébként egyik singleplayer game se terheli agyon a procit, de multiban már teljesen más a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. MrFox
2013.10.17. 12:33
Szefmester : sajnos nem írtál semmi olyat, amire érdemes lenne reagálnom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Szefmester
2013.10.17. 12:41
ThePoweR: Én ezt tudom is, de sajnos hirtelen csak ezt az egy címet tudtam mondani, mert ezt megnéztem anno.

Riddick77: "A lényeg a játékélmény,és mindez mennyibe kerül." Erre én azt tudom mondani hogy jó játékok voltak 15-20 éve is. Azoknak is remek volt a játékélmény faktoruk. Szóval játékélmény szempontjából kicsit fals összehasonlítani a PS4-PS3-PS2-PS1-Sega Megadrive-SNES-NES-PC vonalat. PS3-on is vannak frusztrálóan rossz játékok, és PC-n is. Ahogy voltak és vannak és LESZNEK jó játékok PC-re és a konzolokra is.

MrFox: Te is rendre csak az ember szívlapátot szorongatni akaró és azzal feléd hadonászni akaró részére tudsz bármi hatást kifejteni a megszólalásaiddal.

Megjelennek az új címek konzolra... ÉS? Nézd meg mit tud nyújtani megjelenésben és játékmenetben konzolon és mit tud PC-n.

"Aki tudja milyen volt Halo 2 játszani hajnal 2.ig XBC-n vagy akár liveon,az tudja miről beszélek."

Aki tudja milyen volt a Civ1-ben csak még egy kört lenyomni hajnali 2kor PC-n, az tudja miről beszélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. sanyix
2013.10.17. 13:59
@wishformore:

Én nem értek a pc-hez? Gyakorlatilag amit írtál az azt jelzi hogy te vagy az aki nem ért hozzá semmit.

"meg ha a jatekokat vesszuk alapul. BF3 minden maxon, egy 5 eves configon(Q9550) kb 40-60% proci idot evett, es azt is csak 2 magon..."

Elég csak ezt a hülyeséget elolvasni, és azt hogy ebből mit szűrsz le. Ugyanis a directx abból is a 11 alattiak egyik nagy problémája, hogy a render thread (ami előkészíti a kirajzolandó 3d modelleket és materialokat majd elküldi a gpu-nak draw call formájában), 1 szálon futhat, ami 1 cpu magot jelent. Amikor ez a szál eléri az 1 mag határát, visszafogja az összes többi szálat, és persze a GPU-t.

Ebből te mint totális laikus, annyit látsz hogy részterhelésen megy a cpu a feladatkezelőben, ami a teljes összegezett cpu használaton kívül totálisan hamis információkat ír ki. Pl 60% cpu használat szinte biztosan azt jelenti, hogy hogy 1 mag csutkára ki van használva (50%) (amin a render thread fut), a másik pedig részterheléssel vár az előzőre, a gpu-val együtt.
A mantle api-t sem véletlenül akarják áthozni a pc-re. De ha belelátnál egy 3d motorba, vagy kiiratnád a debug infokat gyönyörűen lehet látni, hogy mi fogja vissza egész.

Az nem probléma hogy életetben egy sort nem programoztál, nem olvasol, nem érdekelnek a hírek, de az már probléma hogy a tudatlanságodat még reklámozod is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. nferi1 Riddi...
2013.10.17. 14:05
@Riddick77
„A lényeg a játékélmény,és mindez mennyibe kerül.” – Egyetértek veled, szerintem is ez a legfontosabb.
Viszont:
-konzolok árába számold bele a 4-6 ezer ft/játék plusz költséget, live-ért beszedett pénzt és a kontrolek/perifériák túlárazását. (évi csak 5 játékot és live előfizetés számolva kb. 250000-300000Ft-ot lehet költeni PC-re úgy hogy összességében ne kerüljön többe jelenlegi árakon számolva, mint konzolok esetén)
-Te magad írtad, hogy jelenleg még nem ismerték ki a konzolok hardvereit a fejlesztők, ezért később egyre jobbak lesznek. XBOX360-nál kb. 3 évbe került mire kihasználták a hardvereket. Tehát majd 3 év múlva kérdezd meg, hogy a konzolok árából milyen PC-t lehet összerakni, és hogy hogyan viszonyulnak egymáshoz teljesítmény szempontjából.
-PC-t is rá lehet kötni HD TV-re és wifis kontrollerrel kanapéból játszani….. tehát ez a játékélménybeli pluszt is át lehet hidalni, megoldani PC-vel.
-a jelenlegi konzol generáció megjelenésekor óriási előnyben voltak hardverileg PC-k-hez képest(3 magos XEON, mikor még PC-s szegmensben a Core2 Duo nem is létezett kereskedelmi forgalomban…….), mégis már legalább 2-3 éve jelentősen lemaradtak. Az új generációknál már nincs meg a kezdeti hatalmas hardveres előny. A várakozásokhoz képest sokkal gyengébb hardverekkel dobják piacra konzolokat. Ezen nem változtatnak azok az érvek sem, hogy a PC-ket visszafogja az OS. driverek, DX, plusz folyamatok, mivel ugyanez jelen volt XBOX 360/PS3 vs PC esetén is. Legalább 2 évvel rövidebb „életciklusa” kellene lennie az új generációnak, hogy tudják tartani úgy a lépést PC-vel szemben mint az előző generáció, viszont ez nem érdeke a konzol gyártóknak.
- arról nem is beszélve, hogy ha valaki ésszel fejleszt, használt hardvereit eladja és ebből keletkezett „bevételt” valamint a konzoloknál feljebb említett felmerülő plusz költségek árát fejlesztésre költi, akkor folyamatosan korszerű gépe lesz, amin kompromisszumok nélkül tud játszani, ami nem mondható el a konzolok esetében.
Konzolok jelentősebb előnye a Konzol-Exkluzív címekben jelentkezik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. wishformor...
2013.10.17. 14:14
@sanyix

" Amikor ez a szál eléri az 1 mag határát, visszafogja az összes többi szálat," miert fogna vissza az osszes tobbit? ottvan meg 3 mag amin rocoghet a tobbi."

"Az nem probléma hogy életetben egy sort nem programoztál," - ez is nagyon tetszett

@Szefmester
"Akkor szóljá' má a windóznak, ne futtasson a háttérben 80 process-t"
"Ez a szutyok szar jelenle 14%ot eszik meg a Procimból" - te bajod ha azt hasznalod. Esetleg probalj ki egy normalis linux disztro-t. Lehet rajta jatszani, jobban is mint win-en, igen meg wine-al is...


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. sanyix
2013.10.17. 14:15
Arról nem is beszélve, hogy nem csak a több szál a probléma pc-n hanem az hogy egyszerűen a directx egy vastag api, ami sok cpu-n futó feldolgozást igényel, akár 1 szálon akár több szálon is(egy debug módban jól látszik, hogy egy átlagos játékban a CPU használat legalább fele csak a renderelés előkészítésére megy el, minden egyes képkockánál, és a maradék jut az AI, fizika, és hang-nak, de nyílt játékterű játékoknál ez az arány mégrosszabb, hiszen több objektum a látótérben több előkészítést igényel.). Ezen kívül ott van egy driver is aminek kompatibilisnek kell lennie, sőt az hogy egyszerűen van.
Konzolon egy vékony, így kevesebb erőforrást igénylő gyors api ami szinte közvetlenül éri el a gpu-t, is elég mivel fix a hardver, nem kell alkalmazkodni milliónyi hardverhez.
Vajon miért is fut a jelenlegi konzol generáción olyan kinézetű játék, ami egy 2006-os pc-n diavetítésben futna? Na pont ezért. Pedig ott még nincs közös memóriaterület, csak vékony API.
Jelenleg a GPU általános célú felhasználását is korlátozza a pc. Hiszen az átlag gamer gépében nem a legújabb AMD APU-van, hanem külön videokártya. Így nincs közösen használható memória, így másolgatni kell az adatokat a cpu és a gpu memóriája között a nem grafikai számításoknál, ez pedig lassú, így lassabb lesz az egész mintha egyszerűen mindez a cpu-n futna (vagy nem annyival gyorsabb hogy megérje leprogramozni). És ott van a gpu architektúrák közötti különbség hogy az egyik kód GCN-en jól fut, de nvidián már borzasztóan futna. Az új konzolgeneráción egyik ilyen probléma sem merül fel így ott erősen a gpu-ra lehet támaszkodni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. wishformor...
2013.10.17. 14:19
@sanyix
nekem alapvetoen azzal van bajom hogy a korabbi autos hasonlatod nagyon rossz, gyenge valtoval egy Bugatti...
A console-t es PC-t nem lehet ez miatt oszehasonlitani erdemben, pont ezek miatt az architecturalis korulmenyek miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. wishformor...
2013.10.17. 14:21
@sanyix
pont ezekert a kulonbseket miatt amitt itt alattam most leirtal, miert akarod ugyanazzal a mercevel merni a ket kulonbozo dolgot?

Ha ennyire ertesz hozza, (ami igaz mert szepen megmagyaraztad!) akkor miert irtal a legelejen ilyen hulyeseget az osszehasonlistasukrol, ilyen auto olyan motorral?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. csabi02
2013.10.17. 14:22
Amikor 2007-ben a polcokra került a ps3(EU), módosított nV 7800-al kb 150ezer volt,valahol 160 is.
Akkoriban vehettünk: 8800gt-t (~350$),2900XT-t, akik gazdagok voltak azok 8800GTS-t és Ultrát vettek 500-600$ ért...

A lényeg,hogy az akkori E6700-al a 2900XT minden akkori játékot vitt 1600x1050 ben 16x AF -el (butítás nélkül ugyebár) 50-60fps-el
Kivételek voltak pl: s.t.a.l.k.e.r. vagy splinter cell de ott is +volt 40-45fps

Ezért nem értem,hogy volt jobb +jelenéskor a pc-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. sanyix
2013.10.17. 14:23
@wishformore: "miert fogna vissza az osszes tobbit? ottvan meg 3 mag amin rocoghet a tobbi."

Nem olvastad amit írtam? Azért nem, mert directx 11 előtt, NEM volt lehetőség több szálú renderre(11-ben is korlátozottan). Olvasgass a directx 11 újdonságairól, a multi-thread szövegre fókuszálva... Emellett pedig vannak olyan feladatok amiket nem lehet párhuzamosítani, több szálra megírni, mert pl egy végeredménynek kell kijönnie a feladatok lánccából, aminél elég nyilvánvaló, hogy ahhoz hogy új feladatot kezdhess az előző végeredménye kell...

Sajnos nem olyan rózsaszín minden hogy ottvan a többmagos proci és akkor fú most kihasználjuk, ez látszik is hiszen sok év alatt is, ha valami kihasznál 2 magnál többet az nagy szó (főleg a játékoknál).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. sanyix
2013.10.17. 14:35
@wishformore: de lehet. Miért ne lehetne összehasonlítani? Pc nyers teljesítményben erős, de a gyakorlatban ebből kevés megy el a hasznos dolgokra. Konzol gyengébb, de a teljesítmény nagy része, nem brutális API-kra megy el, és nem kell cpu-n futtatni azt ami gpu-n gyorsabb lehet, csak mert a kompatibilitás ezt kívánja, hanem a ténylegesen hasznos számításokra megy el a teljesítmény, és ezek a számítások azon a hardveren futnak ami a legmegfelelőbb ehhez.
Ezért sokkal gyorsabb egy fix hardveres konzol mint akár egy azonos hardverű pc... Az x360 és ps3 teljesítménye egy rossz vicc(főleg a gpu részé) egy mai középkat pc-hez képest, még is hasonló grafikát hoznak.

Az új generációban már nincs különbség a hardveres architektúrában, hiszen szinte ugyan azt az AMD APU-t megveheted pc-re is, csak a szoftverben. De garantált hogy ha egy ilyen APU-n pc-n directx módban windowsal fogod futtatni ugyan azt a játékot mint ami ps4-re vagy xbox one-ra megjelent, sokkal lassabb lesz mint konzolon. Ha mantle api-t használ(de nem biztos hogy ezt a pc-s verzióban erősen kihasználnák, mert akkor hőbörögnének az nvidiások, régebbi amd gpu-sok, és az intelesek hogy nekik miért nem fut jól) , akkor talán nem sokkal, de biztosan úgy is lassabb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. sirpalee
2013.10.17. 14:39
@sanyix

Jajjjjjjjjj de rossz ezeket olvasni. Látszik, hogy nem írtál még masszívan többszálú alkalmazást, nemhogy render-t. Istenem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. hans648
2013.10.17. 17:30
Egyáltalán volt olyan amikor egy új konzol generáció elméletben erősebb hardverrel jött ki, mint az akkori pc? Én nem emlékszem rá! Ennek ellenére a konzolok mindig jobb grafikát tudtak nyújtani. Mostani új konzolok még az elején nem tudják még rendesen kihasználni, de várható, hogy a pc-nél többet lesz képes nyújtani. Persze hasonló áron lévő pc-nél többet annál sokkal többet. De ne olyan pc-vel hasonlítsuk össze ami egy új autó árából jött ki, mert az értelmetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm hans6...
2013.10.17. 18:46
Konzolba is tehettek volna erösebb hardvereket is. De nem az erő hanem az ész volt a szempont. Aztán nézzünk már meg mai Pc-t mire meg 100W-ból?
Utána lehet gondolkodni mit is jelent a célhardver, és mire képes a saját területén, illetve mennyi W. kell ehhez a teljesítményhez egy Pc-nek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csabi02
2013.10.17. 19:18
Ps3 ról írtam és 2007-ről...
Az 1. és 2. generáció: Power supply 380 W! az akkori 2900XT-vel jó ha max. 280-at elértem...

720p-ben low texturákkal nem volt jobb játszani sztem mint az 1600x1050-ben 16xAF -el...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Sargeras
2013.10.17. 19:34
wishformore:
Igazad van bocsánat, véletlenül lemaradt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. czabi007
2013.10.17. 20:28
tök jó hogy szidja mindenki a directx-et, de ha jól tudom novemberben jön az AMD Mantle, ami ugyan azt fogja csinálni, mint a konzolos API, tehát rengeteg terhelést vesz le a prociról és tesz át a videokarira!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nemlehet
2013.10.17. 20:48
Azért az X360 megjelenéskor elég álleejtős volt. Most a next genek nyitócímei bizony nem azok. Ez tény, kár vele vitatkozni.

Amúgy egyszer már számoltam egyszer, de leírom még egyszer, hogy miért is nem olcsóbb a konzol mint a PC:
Tegyük fel, hogy a családban nincs egyetértés és anyu konzolt vesz, apu meg PC-t. Fater 0-ról felépít egy ütős konfigot, anyu meg vesz egy konzolt+1 joyt (ez azért alapnak tekinthető, én nem ismerek egy konzolost sem akinek nincs extra joystickja).
A PC-s perifériákat alapnak tekintem, ahogy az FHD tévét is.
Első év:

Évi 10 játék esetén:
Apu: 300.000 + 10*12.000 (ezzel még fölé is lőttem az átlag árnak)= 420.000 Ft
Anyu: 128.000 + 18.000 (joy a hivatalos bejelentés szerint) + 10*18.000 (next gen játékok ára hivatalosan) + PS+ 15.000 = 341.000

Második év:
Apu: 10*12.000 =120.000 ->540.000
Anyu: 10*18.000 + PS+ 15.000=195.000 ->536,000

Harmadik év:
Apu: 10*12.000=120.000 -> 660.000
Anyu: 10*18.000 + PS+ 15.000=195.000 ->731.000

Tehát már a 3. évben drágább a konzol évi 10 játék esetén ami kevesebb mint havi egy. Az nem túl sok. HA mondjuk évi 20 játékot veszünk akkor még hamarabb elvérzik a konzol ilyen szempontból.
Ha esetleg 4. évben Apu úgy érzi, hogy gyenge a PC és fejleszteni kéne, akkor is olcsóbban kijön egy 100k-s fejlesztéssel, mint ha konzolt vett volna "mert az 8 évig jó lesz". Ráadásul a konzol mellé mindenképpen kell PC, mert nem váltja ki. Ok, hogy jellemzően az van az embereknek, de akkor is. Épp ezért éri meg jobban a PC, mert van otthon és ha fejlesztesz a régit el lehet adni.
Nyílván picit árnyalják a képet a különböző akciók, de tapasztalatom szerint ebben is a PC a jobb (lsd steam sale). Szóval a konzol olcsóbb dolgot felejtsük el.

A grafika meg evidens, hogy nem lesz ugyan olyan. Szerintem a konzolok kb 3-4 évig a mai csúcs konfigok szintjét fogják hozni, majd fokozatosan lemaradnak. Jelenleg kb évi 15-20%-ot fejlődnek a PC-s hardverek, ami régen nem annyira volt így, ezért érzésem szerint az szoftveres API hátrányt majd "megoldják erőből". A konzol meg fix, így nagyon sokat már nem fog mászkálni a teljesítménye, főleg nem 3-4 év után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szefmester
2013.10.18. 09:25
Nemlehet: Tegyük hozzá hogy ezek a premier napi árak a játékoknál. Na most én havernak ajándékba tegnap előtt vettem meg 227Ft-rt 6 PC-s új játékot a Humble Bundle-n. De vehetjük még a Steamet is mint zsákmányolási módnak a különféle netes játékokkal kombinálva. Pl ingyen lett meg egy fosbúkos lájkért cserébe a Metro 2033, és még lehetne sorolni a Spórolási módokat.

De ha az ember fiatal és lakást akar venni a konzol köré (furának tűnhet ez de mindjárt kifejtem. Egy 2-4 fős PC-s mókához elég egy kis szobakonyhás lakás is csak férjen el a 4 szék az asztal környékén. Konzolnál ha ugrabugrálni is akarsz mert van kineckted vagy move-od akkor biza kell a tér, és 2-4 játékos esetén már jóformán egy üres nappali is kell ahol elférsz (vagy vegyük a konzolosok legnagyobb indokát, nagy tévé s kanapé mert az kényelmes...) ez biza költség ahogy a kanapé is (nem .. nem kifogás hogy azt lehet másra is használni, mert a PC-t is lehet másra, sőt az bevételi forrás is lehet ). Szóval erősen sarkítva a konzol SOKKAL többe fáj a' embernek mint egy erős full extrás PC.

Mielőtt pedig jön a savazás, a VGA-m egy olyan alaktól vettem 2 hónapos használtság után (garival mindennel) ahol a szoba (mind az az 1db) berendezettsége többet ért mint a ház+telek. Az az igazi kis döngölt földes putrit képzelj el... és a legrosszarcúbb eladót.. aki full kocka, és nem volt másra szüksége!

A legtöbb konzolos sajnos nem veszi a járulékos költségeket. A konzol meg mint beteszem a lemezt és játszom, a PS3/X360 kora óta már nem él! Megy a telepítés, megy a peccselés, megy a loginolás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nemlehet
2013.10.18. 13:51
Szefmester:

Azért nem számoltam a hasonló akciókat (csak megemlítettem a végén) mert erre a tuti konzolos válasz mindig az, hogy: De én meg majd megveszem használtan a játékot. Ok, ezt el tudom fogadni, csak hát láttuk milyen mizéria ment a használt játékokkal főleg XOne fronton. Semmi garancia sincs rá, hogy miután lement az első roham, terítettek pár millió konzolt, nem fogják 1 patch-el megváltoztatni a jelenlegi helyzetet. Erre lehet mondani, hogy bizalmatlan vagyok, de azért láthattuk mennyire "kőbe vésettek" a dolgok....

Egyébként meg mielőtt valaki félre értene, nekem is van konzolom, de én kb 3 éve vettem használtam 30k-ért. Egyedül az exclusive címeket játszom rajta, mert a multiplatform címek rendszerint jobbak PC-n. Arról nem is szólva, hogy pl a Skyrim elég bugos és míg konzolon széteszi a kezét a kiadó, hogy így jártál, PC-n a lelkes modderek majdnem minden bugot kijavítottak. Ez nekem egy újabb komoly érv a PC mellett. Főleg mióta valóban nem csak beteszed és játszol, hanem telepítgetni, meg patchelni kell, nem igazán érzek erős késztetést, hogy a boxot válasszam a PC helyett. Amúgy is szükségem van erős gépre, mert CAD rendszereket használok így még csak extra kiadást sem jelent a "gamer PC"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!