iPon Hírek

Neil Thompson a generációváltásról

Dátum | 2013. 02. 25.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Neil Thompson, a BioWare művészeti rendezője arra int, hogy mérsékeljük elvárásainkat a konzolos grafika terén bekövetkező generációs ugrással kapcsolatban. Lesz ugyan egy nagy ugrás, de nem annyira nyilvánvaló, mint az előző generációváltáskor. Az egész a gazdaságra vezethető vissza. Az ezelőtti technológiai váltás sokakat meglepetésként ért az iparban, főleg azokat, akiknek újfajta szaktudásra kellett szert tenniük. A legújabb generációváltás már sokkal kedvezőbb benyomást tett a szakemberekben, mert azt látták, hogy nagy előrelépést jelent az előzőhöz képest. Thompson szerint a fejlesztők ezúttal okosabbak és felkészültebbek lesznek. Nem fogunk pl. tízszeresére növelt csapatokat látni, ennek költségei nevetségesen magasak lennének, és 20-30 millió példányban kéne eladni egy-egy játékot ahhoz, hogy egyáltalán ne legyen az egész veszteséges. Az iparnak nem abba az irányba kell mennie, ahol a csúcsjátékok gazdaságilag nem életképesek. Ugyanakkor Thompson biztosított mindenkit arról, hogy a BioWare kihoz majd mindent az új gépekből, amit csak lehet. A PS4 nagy segítségükre lesz ebben, mert könnyebb lesz vele dolgozni, mint elődeivel, és ez a költségeket is csökkenteni fogja. A BioWare első kalandja a következő generációs gépekkel a Dragon Age 3 lesz idén ősszel. A platformokat még nem jelentették be, de valószínűleg többgenerációs kiadásról lesz szó, az új konzolok mellett a régiekre és PC-re is megjelenik majd.
Dragon Age 3 koncepciórajz
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. Meteorhead
2013.02.25. 18:19
Hát nem lesz valami nagy ugrás, ha multiplatform lesz a játék. A PS4 SDK-ja olyan dolgokat enged meg kihozni a vasból, amit egyelőre PC-n lehetetlen üzembiztosan kihozni a gépekből (gondolok itt a fix 1db APU és a korrekt C++ kezelése az IGP-n nyújtotta előnyökre). Ha tényleg kihasználják a PS4 nyújtotta lehetőségeket, azaz az engine tetemes része az IGP-n fog futni, akkor az a játék PC-n diavetítés lesz (mivel PC-n baromira nem elterjedt még a C++ képes IGP, még ha van is API, amivel el lehetne érni).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Matheush
2013.02.25. 19:32
Azt nem számolod bele barátom, hogy amíg a ps4 kijön, PC-re is rakás uj dolgot dobnak majd ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gKomor
2013.02.25. 19:47
lehet nagy durranas, a kivalasztott platformon amire keszul es optimalizaljak, a tobbin meg fos lesz ahogy ez lenni szokott altalaban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. inversion
2013.02.26. 12:09
@Meteorhead: Mivel a PS4 IGP-je egy GCN-es AMD, ezért akár már a hd 8000-től fogva képes lehet rá a PC is. A problémát inkább a közös dedikált memória hiánya jelenti. Sokkal hatékonyabb szimbiózist jelent ez a GPU és a CPU között, amit a PC-n jelenleg nem lehet áthidalni. Erre hardvergyártók közötti összefogásra lenne szükség és egy, a maitól jelentősen eltérő és a hardvercserét kevésébé megengedő architektúrára (pl processzorral egy nyákon levő memória és GPU).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!