iPon Hírek

Nem biztos a VR sikerében az Xbox atyja

Dátum | 2014. 04. 03.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ed Fries iparági legenda, és az első Xbox atyja, egyáltalán nem biztos benne, hogy a VR-headsetek hatalmas piaci sikert érnek majd el, főleg azután, hogy például a 3D TV-k látványosan megbuktak. "A hardcore játékosok imádják az új technológiákat, és bármit megtesznek, hogy megszerezzék azokat, tehát ez egy jó piac az Oculus számára. A mezei felhasználók azonban már mások. Ha azt nézzük, hogy elektronikai cégek mekkorát buktak a szemüveges 3D-s tévékkel, akkor nehezen tudom elképzelni, hogy széles tömegek majd VR-headseteket tesznek a fejükre". Mivel Fries már nem dolgozik a Microsoftnál, nem tudta kommentálni a redmondi cég esetleges terveit a VR-piacon. Az úriember úgy tudja, a Microsoft mind VR, mind pedig AR technológiákkal is kísérletezik, de nem tudni, hogy ezek közül mi jut el végül a piacra. De ha már ott volt a mikrofon végén, azt azért megkérdezték tőle, mit csinált volna másképp az eredeti Xbox tervezésekor, ha most visszamehetne az időben. "A legegyszerűbb válasz valószínűleg a kontroller. Sokan utálták az eredeti nagydarab kontrollert, de szerencsére már amúgy is fejlesztettük a kisebbet a japán piacra, így nem sokkal később már mindenhová azt csomagoltuk. Ezen kívül? Tekintve, hogy milyen gyorsan kellett mindent összeraknunk, úgy gondolom, jó döntéseket hoztunk és szerencsések voltunk, hogy más bajok nem voltak."
Ed Fries, az eredeti Xbox egyik atyja
Tim Sweeney aggódik a Microsoft jövőjéért Eközben Tim Sweeney, az Epic alapítója kifejtette, a Microsoft nem biztos, hogy jó irányba halad a Windows bezárásával, hiszen a nyíltabb platformok egyértelműen hódítanak. Sweeney szerint mind az App Store, mind a PlayStation és az Xbox indie-támogatása jó példa arra, hogy a nyíltabb platformok felé kell venni az irányt. Ráadásul még csak most jön majd a Steambox: "A Steambox lesz valószínűleg a legerősebb nyitott platform, ami valaha készült. Nagyon várjuk már, és örülünk, hogy a Windows végre egy kihívót kap a PC-s piacon" - nyilatkozta, majd hozzá tette: "Tényleg aggódom a Microsoft jövőjéért. Gyakorlatilag bezárták a Windows 8-at, és arra próbálnak rávenni mindenkit, hogy a jövőben a store-ban adják ki a programjaikat. Ehhez azonban a Microsoft engedélye kell. Ez pedig nem olyan jó a PC korábbi nyíltságához viszonyítva." Mindez legalábbis annak fényében érdekes, hogy a Windows 8-ban ugyanúgy megtalálható a desktop, és pont ugyanannyira nyílt, mint eddig. Sőt, ehhez képest valójában mind az App Store, mind pedig a Steam egy jóval zártabb rendszer.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. nemlehet
2014.04.03. 11:22
Nehéz megmondani mi lesz a VR sorsa. Voltak már vele próbálkozások régen (VirtualBoy nintendo) és csúnya bukta volt. Azonban ez a technológia már jóval kiforrottabb, sokkal jobbak a játékok is. A 3D nem jött be, mert igazából nem ad pluszt a játékélményhez. Ez képes pluszt adni, de nagyon sok fog múlni a megvalósításon és azon, hogy mennyire kapja fel a közösség és a divat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Kerty
2014.04.03. 11:35
még szép hogy azt mondja nem lesz akkora durranás, elvégre pont a legnagyobb ellenlábasuk dolgozik rajta (többek között)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Secondhand
2014.04.03. 12:08
A második részhez: a mikroszoftot rég meg kellett volna büntetni azért, hogy egy bugos, lassú, és privát adatokra állandó veszélyt jelentő segédprogramot pénzért ad, és nagyképűen operációs rendszernek nevez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Troyan
2014.04.03. 12:17
VR headset-eket nem lehet összehasonlítani a 3D-s tévékkel. Azok túl korán jöttek ki. Közel sem adnak olyan élményt mint egy VR headset. Attól, hogy én két papírmasét egymás mögött látok nem esek hanyatt. Viszont ha benne vagyok egy horrorjátékban akkor igen. Ostobaság erre hivatkozni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Secondhand Troya...
2014.04.03. 12:50
Papírmasé, az..

Te láttál már életedben rendes 3D-s filmet...?

Miért nem?

Pi élete, Thor, A két új Hobbit film, Avatar?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Secondhand Troya...
2014.04.03. 12:54
Én meg a vr-től nem esek hanyatt, mert két, nagyfelbontású LCD monitort nézek 5 cm-re a szemeimtől. Nincs semmiféle "benne vagyok a játékban" élmény, mivel nincs normális látás-fókuszpont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. nemlehet Secon...
2014.04.03. 13:15
Látszik, hogy te sem próbáltad. Egyrészt ott is 3D van, tehát elég realisztikus a látvány, másrészt a látómező változása követi a fejed mozgását. Teljesen más érzés ez, mint amikor csak az egérrel mozgatod a FOV-ot, nagyon jól segíti a beleélést. Ráadásul azáltal, hogy teljesen kizárja a külvilágot, tényleg olyan mintha ezt látnád és ott lennél. Nehéz ezt át adni, próbáld ki és meglátod, hogy ez mitől más.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. 5hR3kY
2014.04.03. 13:21
Jó hogy bukta lesz a dolog, legalább is a Sony-nál. A sima 3D képmegjelenítésre alkalmas HMZ-T1-et vesztegették €800-ért! Akkor mennyiért akarják majd adni ami a fejmozgást is leköveti? Jó, már lejjebb adták az igényeket, OLED helyett sima LCD lesz benne, de az Oculus Rift €300 alatt ad majd OLED kijelzővel szereltet.

Kerty: A nyilatkozó úriember már nem dolgozik a Májkrémszoftnál, úgyhogy az elméleted megbukott.

Secondhand/MrFox: Néha befejezhetnéd a Kaz Hirai posztered csókolgatását, és inkább megtanulhatnád szerkeszteni a hozzászólásaidat, csak hogy ne kelljen az okosságaidat 8 posztban olvasni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. vivanto Secon...
2014.04.03. 13:30
A régi VR headsetek működtek csak így. Ha most is ez lenne, már rég elkészültek volna, nem évekig fejlesztik és dobálják itt a forradalmi reklámszövegeket.

Nem közvetlen a kijelzőt bámulod (amiből csak egy van), az csak egy előre torzított képet ad amit egy lencserendszeren keresztül látsz, ami úgy van kialakítva hogy a fókuszpontja is távolabb van. Egyáltalán nem a szemed elé vetített kép hatását kelti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. DogTheDog
2014.04.03. 13:38
A VR-t mar vagy husz eve probaljak ilyen-olyan formaban megszerettetni az emberekkel.Eddig nem sikerult.Szerintem ezutan sem fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Secondhand nemle...
2014.04.03. 13:52
Más érzés, ja. Csak éppen ez nem kell a népeknek, mert nagyon speciális alkalmazások esetén működőképes. Ha a 3D-s filmek és játékok nem hoztak sikert, akkor ez még annyira sem fog.

Ja igen, és én még a régi vektoros játékok korában MÁR próbáltam, bécsben, ahol ilyen kis ketrecbe kellett beállni hozzá, és VR kesztyűt is adtak az emberre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Secondhand 5hR3k...
2014.04.03. 13:52
Nem igazán értem, mit akarsz mondani.

Át tudod fogalmazni...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Secondhand vivan...
2014.04.03. 13:55
A hatás ugyanaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csigabigaf
2014.04.03. 16:49
Ugyanaz a hatás?
Tyúkeszűnek kell lenned hogy így gondold.
Szerinted egy dobozba belenézni, és egy dobozból kinézni ugyanaz a hatás?
Mert a 3DTV-k nem adnak túl nagy élményt mert úgy néz ki mintha egy mély dobozba néznék, ahol belül 3D-sek a dolgok, lévén ez nem túl érdekes vagy felemelő az emberek max moziban szeretik, ahol a doboz akkora mint a vászon így kevésbé érzed ezt.

Ellenben egy HMDvel nincs doboz, belülről nézed a dolgokat ugyanúgy mint a valóságban, ami óriási az ÓRIÁSINAK fog tűnni, nem pedig "elég nagy a doboz méretéhez képest"-nek mint egy 3DTVvel.

Esküszöm az emberekböl teljesen kihalt minden kreativitás, már el se tudjátok KÉPZELNI hogy valami jó lehet, nemhogy elhinni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. nemlehet Secon...
2014.04.03. 17:40
Ok, szerinted egy vektorgrafikás játék és egy Skyrim FPS nézetben VR sisakkal ugyan olyan? Esetleg egy versenyszimulátor vagy FPS? Ok, hogy a COD vagy titanfall nem a legszebb de azért a vektorgrafikától elég messze vannak. Tényleg azt mondom próbáld ki szépen aztán mondj véleményt. De akkor feltételezem autót sem vennél mert a Ford T modell sem volt az igazi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gabesz7630
2014.04.03. 20:05
En biztos vagyok benne, hogy viszi majd a sok hulye mint a cukrot. Aztan egy reszuknel a polcon fog rohadni a tobbiek meg toljak majd felaron a hasznalt cuccos oldalakra.
Ossze fogja kocolni az emberek agyat, szemet meg okadni fognak mint a lakodalmas kutya esetleg egy kis varatlan epilepszias roham se kizart nehany olyannal akiknel eddig nem jelentkezett.

Elorendelni azert penzkidobas szerintem. Eloszor valami konzumidiotanal kiprobalni fel - egy orara.
Aztan esetleg lehetne rola szo miutan nem jott be a fenti joslat.

"Tim Sweeney aggódik a Microsoft jövőjéért"
Mi meg az o elmejeert, mert ugy nez ki koltoznek neki el otthonrol...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. R4z0rfish
2014.04.04. 09:52
ülj le, 1-es
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gabesz7630 R4z0r...
2014.04.04. 12:07
Fuuuu, bazze ez mekkora elcsepelt szar duma.
Dednagyanyamek hasznaltak meg a haboru elott.
Amugy velemenyed is van vagy csak idebofogtel valamit, hogy lassuk te is itt vagy koztunk?

Ostoba...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. DogTheDog
2014.04.05. 10:18
Ez a Tim Sweeney nyilatkozhatna a technologiajukrol inkabb.
Ezek a jovendolesek nem allnak jol nekik.
Ha lenne alkalmam,azert megkerdeznem tole,hogy hol is vannak a fantasztikus es lelegzetet is elallito Unreal 4 jatekok toluk?
Biztos azt valaszolna,hogy optimalizaljak Steamboxra,azert nincsennek sehol vele.
Azert nehany ev mulvaamikor meg mindig nem lesznek sehol a jatekok,lehet majd megkerik az MS-t,hogy segitsen megint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!