iPon Hírek

Nem foglalkozik a pontszámokkal a Sniper Elite 3 fejlesztője

Dátum | 2015. 02. 19.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Éppen a napokban számoltunk be mi is arról, hogy Európa egyik legolvasottabb oldala, az Eurogamer nem pontozza többé a játékokat - nem sokkal előttük pedig egy másik óriás, a Kotaku állt el a pontrendszertől. Valahol mindenki érzi, hogy a pontokat átlagoló Metacritic káros az iparnak, sok fejlesztő azonban mégis megszállottan foglalkozik ezzel, ami nem biztos, hogy jó. Persze sokszor nincs is más választásuk, hiszen újabban a kiadók rendkívül idióta módon a Metacritic pontszámához kötik a megjelenés utáni bónuszokat. Ez az egész azonban egyáltalán nem érdekli a Sniper Elite-sorozatot fejlesztő Rebelliont. A stúdió vezetője, Jason Kingsley a GamesIndustrynak elmondta, a csapatban senki nem foglalkozik sem a kritikusok pontszámaival, sem pedig a Metacritic átlagával. Ehelyett igyekeznek a tényleges játékosok visszajelzéseire figyelni, és tapasztalataik szerint a vásárlóik sokkal elégedettebbek a játékkal, mint amit a Metacritic kritikusi pontszáma alapján sejteni lehetne. "Nem egy absztrakt szám alapján határozzuk meg, hogy mennyire jó játékot csináltunk" - mondja Kingsley, aki szerint ma már a játékosok jelentős része nem ért egyet a kritikusokkal, akik sokszor teljesen elszakadnak a játékosok igényeitől (valahol tulajdonképpen erről is szólt a #GamerGate - a szerk.). Kingsley szerint ma már a játékosoknak és nekik, mint fejlesztőknek is fontosabb, hogy láthatják az igazi vásárlókat játszani YouTube-on és Twitch-en keresztül. Kingsley úgy véli, hogy a potenciális vásárlók így a valós játékélmény alapján tudnak dönteni, és sokkal inkább adnak egy általuk kedvelt streamelő véleményére, mint a kritikusokéra. Valóban jobb lenne, ha a játékújságírás megszűnne létezni és csak a "Let's play" videók maradnának? Többet megtudtok egy játékról mondjuk egy PewDiePie videóból, mint egy alapos elemzésből?
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. Riddick77
2015.02.19. 11:07
Sajnos igazuk van a tesztelőknek,nem véletlen a 6 pontos Fair értékelés .
Egy sniperes játékot azért veszel,hogy a lövöldözésen,a célzáson legyen a lényeg. Ebben a részben ,inkább valami lopakodás,és durván lebutított célzás van. A 2. része jóval jobb volt. Most akciós Xbox One-ra 3eFt!! ,de lehet még ennyiért sem éri megvenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. qgiate Riddi...
2015.02.19. 11:14
Furcsa amit írsz, mivel egy sniper-es játékban pont nem a "lövöldözés" lenne a cél. Szerintem az lenne a lényeg, hogy lopakodj, majd lőjj egyet. Nekem a célzással nem volt bajom, sokkal kifinomultabb mint más játékokban. Eleve amúgy konzolon nincs értelme kifinomult célzásról beszélni.
Szerintem a sniper elite 3 egész jó, eleve sokat dob rajta, hogy nem találkoztam annyi megjelenítési hibával mint a 2-es részben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Lazahunter
2015.02.19. 11:17
Szóval a pontoszás rontja az üzletet ... értem és, így volt ez régen is ... lehet ezért kéne JÓ játékokat csinálni.

Mindegy, hogy pont vagy valami szar jelző van a tesztek végén, attól még a szar szar marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Lazahunter
2015.02.19. 11:19
Egyébként én jobb szeretem a pontozásnál a pro-kontra listákat egy teszt végén ... sokkal beszédesebb, mint egy pont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. S1M0N Lazah...
2015.02.19. 11:31
Így van, feltéve, hogy oda valami értelmeset írnak, nem pedig valami orbitális hülyeséget.

Pl.: Aki az XY stílust nem szereti, annak nem fog tetszeni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. BReal
2015.02.19. 11:58
Vagy pl. hogy a Gamestaros Evolve tesztnél pozitívumként van kiemelve, hogy a jövőben megjelenő pályák ingyenesek lesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim S1M0N
2015.02.19. 12:04
Nem létezik objektív értékelés, mert az értékelő egyéni ízlésén fog minden esetben múlni, hogy mi tetszik neki és mi nem, mi az a részlet, ami számára szóra sem érdemes (így meg sem említi), másnak viszont megöli a játékélményt (QTE) stb.

Csak úgy lehetne tárgyilagos, ezáltal nagyrészt helytálló tesztet készíteni, ha a tesztelő minden egyes tesztben vizsgált elemhez egy viszonyítási alapot használna. Ha ismered azt, amihez viszonyít, akkor átfogóbb és pontosabb képet fogsz kapni egy teszt olvasása közben.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. diceman
2015.02.19. 13:14
mokas hogy pont a rettento fos 3. resz utan nem erdeklik oket a pontok.
az 1 remek volt a 2 kozepes ez meg erosen felejtos.
nem ertem mi a baj a metacritic-el amikor van user score es critic score is. valamennyire balanszban van a ketto es lehet latni hogy mik voltak az ertekelesek.
nagyon keves olyan jatek van ami tetszett es nagyon elterne a velemenyem a metacritictol.

a pontszamnak akkor van ertelme ha batran osztjak - az eurogamerrel egyetertek abban a relacioban hogy a jelenlegi formaja hulyeseg. nezzuk meg az IMDB-t peldanak. Lassan ott tartunk hogy egy 10/6os film mar a nezhetetlen kategoria.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Riddick77 qgiat...
2015.02.19. 14:50
A kettőt,és a hármat is végigjátszottam legnehezebb fokozaton. A Sniper E. II. jóval hangulatosabb ,életszerűbb,hiába gyengébb a grafikája. Jobb pontokat is kapott ,mint a harmadik része. Nem hiába akciózták le 80% -al liveon. Nem a bujkálás és lövök 1-et a gond benne,hanem a fizika és a célzási rendszer nem áll össze valahogy,és ez leöli a játék hangulatát. Írták,hogy az AI-nak is annyi esze van benne,mint egy aranyhalnak az akváriumban.

A pontozásról meg annyit,hogy meg kell nézni a Diablo Reaper of Soul,vagy a GTA V pontozását.... 9.2 és 10. Szóval,csak minőséget kell gyártani és nincs gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Balucsek
2015.02.19. 21:46
Hát a steamelt gameplayek és hasonló marhaságok engem meg marhára nem érdekelnek.... A cikkek nagy részében szerencsére nem spoilerezik agyon a történetet és évezhető marad a játék, már ha egyáltalán élvezhetőnek készült...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. YellowFlas...
2015.02.19. 21:50
Jó, hogy nem érdeklik a pontok, amikor a 3 egy rakat gané lett. Az 1-2 sokkal jobb, a Árja Zombi DLC-ről nem is beszélve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Atesz1987
2015.02.20. 08:51
Nem tudom az "igazi játékosok"-nak milyen visszajelzései vannak, de szerintem ez egy bugos fos. A karakter mozgása esetlen, nehézkes, kényelmetlen. Van amikor guggolok, de a lassításban állva mutat. Még jobb, amikor felfele áll a puska csöve, és oldalra jön ki belőle a golyó. Ennél is jobb, amikor a játék motorjával készült átvezetőben az alap felszerelés van rajtam. Biztos marha nehéz lett volna megoldani, hogy az aktuális felszereléssel mutasson. Sosem lehet tudni, hogy át tudok-e még lőni a fedezék felett, mert a célkeresztből nem derül ki. Ha lövök egyet valahonnan, nagyon keresnek, elmegyek 40 métert, és mehetek vissza, a srácok ott beszélgetnek tovább a halott társuk felett, és lőhetem a következő agyaggalambot. A pályatervezők is megérdemelnek egy vállba veregetést. A sniper nestekhez 90%-ban nincs zajforrás, ezért onnan nem lehet lőni, de amúgy is direkt úgy vannak elszórva a pályán, hogy mire elfoglalnád, már lelőttél mindenkit a környéken. A zajforrások is többnyire olyan helyen vannak, hogy lehetőleg ne lehessen normálisan lőni onnan, és a zaj is túl ritka, hogy ott álldogáljak fél órát, mire lelövök 5-6 embert. Na nem mintha rászorulna a mezei játékos az ilyen segítségre, de ha már berakták ezeket a játékelemeket, akár használhatóak is lehetnének. A 100%-os végigjátszásról meg ne is beszéljünk. Hát ki az isten fogja végigmászkálni (ezzel a borzalmas irányítással) az egész pályát, hogy minden kis szirszart megtaláljon? Én biztos nem. Az x-ray kamera is nagyon pofás, de az akció kellős közepén, amikor bukta van, és 10 emberkét kellene lelődözni, kicsit frusztráló. Persze kérdés, hogy akkor miért játszottam vele... Zöldségboltom van egy faluban. Van amikor 1-2 órán keresztül senki nem jön. A Walking deadet, és a Trónok harcát már 2-szer végignéztem. Az elmúlt 10 év összes valamire való filmjét megnéztem. Végigjátszottam az MDK2 HD-t (!). Szóval van az az unalom, amikor már a Sniper elit 3 is megfelel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gab78
2015.02.20. 17:37
Szerintem a SE 3 nagyon jó lett, még a 2 hozta meg a kedvem a sniperkedéshez és végül is nem csalódtam a 3-ban sem, de vannak hibái. Az hogy lopakodni kell és lősz egyet nem baj, viszont ha elcseszed, nincs komoly következménye, pl a koma talál egy hullát, "jé egy hulla, valaki megölt itt egy embert..." 1-2 perc nyüzsi majd mintha mi sem történt volna... most komolyan ha a német katonák találnak egy hullát, akkor nem kezdenek el kutatgatni mindenfelé? Aztán tulajdonképpen az összes pálya zárt katlanszerű, nagyon úgy van felépítve hogy azt csináld amit a fejlesztő kigondolt, hogy úgy teljesítsd a "teljesítményeket" ahogy ők kigondolták, a játékos felé az ötletesség útja el van zárva. Na ez kifejezetten nem tetszett. Az sincs, hogy ha kiszúrnak mondjuk megpróbáljanak bekeríteni, erre egy alkalommal volt csak példa, az is szerintem csak véletlen. Fedezéket keresnek kikukucskálnak és lelövöm őket. Na meg az sem reális, hogy 100m-ről lövöldözik egy pisztollyal, és eltalál, én meg a mellette lévő hordót se tudom... na ez meg a másik egy robbanni képes hordó mellől kezd el lövöldözni? Szóval vannak benne fura dolgok, de nekem mégis tetszik a játék.

Amúgy a fejlesztőnek igaza van, elsősorban a játékos visszajelzéseivel kell törődni, mert ők fogják megvenni "jó esetben" a szoftvert, de azért azzal sem árt foglalkozni, hogy tesztelőknek is bejöjjön a "mű", jó értékelést adjanak, érezzék a játékosok, hogy tényleg jó a játék, és érdemes rá pénzt áldozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Kalahuz
2015.03.04. 19:01
Atesz1987-nek igaza van.

A játék piszkosul bugos. Túl azon, hogy irányíthatatlan, rengeteg helyen el van kottázva.
Térdelek a szikla mögött, távcsőben az ellenség 6 méterre tőlem, már a negyediket lövöm rá, de semmi...mintha a sziklát lőném magam előtt. A távcsőben látom, de a fegyver a sziklába lő? Ez minden fedezék mögüli lövésnél él. Csak állva lehet lőni, jóval a fedezék fölött. De eljátssza ugyanezt akkor is, ha hasalok a földön - mindenféle akadály nélkül.
Máskor nem lehet előszedni a távcső célzást. Csak a sima célzást hozza be helyette... A megkezdett művelet nem szakítható meg. Elkezdesz letenni egy aknát, vagy medikitet használni, de éppen rád törnek....nyugodtan csinálja tovább, miközben szarrá lőnek.. Feldobtam egy gránátot a fal tetejére jó magasra, vártam mi lesz. Lett. Én döglöttem meg 20 méterrel lejjebb, aki a fal tetején volt, az nem. Pedig ott villogott a gránát ahová céloztam vele.
Aztán: az ellenséges sniper átlát a falon. Sőt, több falon is. Egész kő épületeken átlő és mindig el is talál. Hiába hasalsz egy toronyszobában és változtatsz helyet, ferdén lentről a falon át mindig eltalál a paraszt...
És hosszasan tudnám még sorolni.
Egyszóval egy szarhalmaz az egész. Ennél még a Sniper Ghost Warrior is kevésbé volt bugos, pedig az legendásan szar volt.

Az irányítás megszokhatatlan, rettenetes. Most ott akadtam el - kb. az ötödik pályán - hogy fel kellett mászni egy létrán egy magas pontra. Ahogy felérek, kiírja, hogy vesztettem, mert megijesztettem a tiszteket... És bárhogy próbálom, mindig ez a vége. Hogy mivan????!!
Itt be is fejeztem, a következő quest, hogy megkeresem az uninstall.exe fájlt, aminek a jutalma a nyugalom lesz.
Sose lássam többet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!