iPon Hírek

Nem kapják meg rendben az SMS-eket a Galaxy S8 tulajdonosok

Dátum | 2017. 10. 11.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Különös és egyelőre megmagyarázhatatlan hibával küzdenek a Galaxy S8 okostelefonok, és még az sem zárható ki, hogy más Galaxy modell is érintett az ügyben. A Samsung felsőkategóriás mobilján valamilyen oknál fogva nem kapják meg az SMS-ek egy részét a felhasználók. Nem minden üzenet veszik el az éterben, de meglehetősen nagy az elkeveredő SMS-ek aránya. A legutóbbi információk arról szólnak, hogy az Egyesült Államok mind a négy nagy szolgáltatójánál vannak panaszos ügyfelek, továbbá Kanadát is érinti az ügy, Ausztráliára is kiterjed az ismeretlen hiba és már Európából is lehet hallani kesergő hangokat – elsősorban az Egyesült Királyságból és Franciaországból. A felhasználók nemcsak a szolgáltatóknál panaszkodnak, hanem különböző online felületeken is lehet olvasni az elvesző SMS-ekről, így például a Redditen, valamint a készülékekkel és a szolgáltatókkal kapcsolatos fórumokon. A beszámolókból kiderül, hogy amit tudtak, megtettek a tulajdonosok, de sem a telefonok gyári állapotra visszaállítása, sem az SMS-kezelő cseréje nem segített. Ha viszont másik eszközbe került a SIM, minden üzenet rendben megjött.
Mások mellett a The Guardian is kipróbálta a dolgot, és a lap minden kétséget kizáróan meg tudta erősíteni a probléma fennállását. Hogy milyen arányról beszélhetünk? Nos, pontos adatot senki ne várjon, mert véletlenszerűnek tűnik a dolog, de például a The Guardian tapasztalatai azt mutatják, hogy ötből legalább egy SMS elveszik. Az SMS manapság általános kommunikációra már nem sűrűn használatos, hiszen a csevegőprogramok tucatjai képesek szinte ingyen kiváltani a rövid szöveges üzeneteket. Igen ám, de ez távolról sem azt jelenti, hogy gond nélkül lehet SMS-ek nélkül élni. Az SMS-ek napjainkban is borzasztóan fontosak, és az, hogy a Samsung legújabb csúcsmodellje nagy arányban nem kapja meg ezeket, bizony elég nehéz helyzetbe hozhatja a tulajdonosokat.
Gondoljunk csak bele, hogy az egyébként rendszeresen elavultnak titulált technológiát mennyire sok alkalommal használják még az emberek a fontos ügyeik intézésekor. Rengeteg olyan szolgáltatás van, ahol például kétlépcsős azonosításra van szükség, gondolhatunk itt egyszerűbb online szolgáltatásokra (például e-mail fiók) és akár banki beléptető rendszerekre is – és van, ahol minden utalást is SMS-ben kapott kóddal lehet leigazolni. De SMS-ben értesülhetnek arról is az emberek, ha csomagjuk érkezett a postára, és SMS-ben kaphatják meg azt az információt is, hogy a futár mikor fogja kiszállítani az interneten keresztül rendelt terméket. Továbbá a szolgáltatók is SMS-ekkel szokták közölni a fontos dolgokat az ügyfeleikkel – például, hogy az adatkerete kimerülőben van, vagy változott a tarifacsomagja díjszabása. És biztosak vagyunk benne, hogy lehetne még sok olyan szituációt sorolni, amikor az SMS nélkülözhetetlen, az pedig komoly gondot okozhat, ha az emberek nem kapják meg valamilyen okból kifolyólag.
Az pedig csak fokozza a gondot, hogy a Redditen már olyan felhasználónak a panaszába is bele lehet futni, aki az AT&T szolgáltató hálózatán csüngő Samsung Galaxy S7 Edge nem túl boldog tulajdonosa, ugyanis hasonló problémára panaszkodik, mint az újabb okostelefonnal rendelkező társai. És még mielőtt azt gondolnánk, hogy biztosan csak egyedi eset, sajnos úgy néz ki, hogy nem erről van szó. Akad ugyanis, aki a Galaxy S7 és a Verizon kombinációja mellett hiányolja az SMS-einek egy részét. Szóval szépen lassan a korábbi csúcsgép mögött is gyűlnek a panaszos hangok. A Samsung egyelőre nem kommentálta az esetet, de reményeink szerint már vizsgálják a hibát és keresik a probléma forrását. Minden bizonnyal szoftveres eredetű lesz a galiba forrása, és valószínűleg egy hibajavító frissítés rendezheti a rendkívül kínos ügyet.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. thestock
2017.10.11. 17:25
Szerintem elég hülyén jön le hogy beleraknak kismillió funkciót amiről a felhasználók nagy része nem is hallott, de egy olyan alap problémásan működik mint az SMS
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Chavalier thest...
2017.10.11. 17:55
Ezért nem szabad olyan gyártótól venni telefont ami uralja az iparágat, lásd: Samsung, Apple.
Tudják hogyha beleszarnak egy telefontokba is megveszik az emberek, ezért nem igazán teszik oda magukat, és ezért vannak olyan hibák mint robbanó meg púpos aksik, szar oprendszer, nulla időtállóság és még lehetne sorolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Worlon Chava...
2017.10.11. 18:25
Fantasztikus! Meg is van az év leghülyébb kommentje! Gratulálok, ez nem kis teljesítmény!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tomm27 Worlo...
2017.10.11. 19:10
Inkabb a tied az, velemenyt fejtett ki, es nagyreszt igaza is van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. spdrfx tomm2...
2017.10.11. 19:35
Addig rendben, hogy velemenyt fejtet ki, az is egy velemeny, hogy a fold lapos...
Mindenesetre a samutol eddig nem azt lattam, hogy belesz*rna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Worlon tomm2...
2017.10.11. 20:03
Egyáltalán nincs igaza. Vegyetek akkor egy olcsó kínai telefont, na arra aztán a büdös életben nem lesz semmiféle frissítés v. javítás.
Az összes gyártó bele szaladhat ilyen-olyan hibába. Lehet ennek ő maga az oka, vagy egy beszállító. Kár ezért egy telefon gyártót is leszólni, amíg nem minden készüléke ilyen. Itt meg nyilván SW gond van.
Arról nem is beszélve, hogy az általa említett 2 gyártó élmezőnyben van a frissítések és hibajavítások gyakoriságában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gargantu
2017.10.11. 20:41
Valószínű nem szándékosan, de sikerült a cikkbe belefogalmazni az egész iparágra nagyon jellemző tulajdonságot:

"elavultnak titulált technológiát mennyire sok alkalommal használják"

azaz, majd mi megmondjuk, hogy mit mikor dobj ki, mit mikor cserélj le, nem számít, hogy az mivel jár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. thestock Worlo...
2017.10.11. 20:47
Nah ugye,megy ez úgy is hogy nem lehülyézed a másikat.
Az utóbbi pár évben nagyon sokszor hallani rossz tapasztalatokat felsőkategóriás telefonokkal kapcsolatban nem? Kigyulladnak,elhajlanak, szarakszik a töltő stbstb. Persze, magyarázat az mindig van,és lesz is. Szeretném azt hinni hogy van olyan aki nem csak presztízs miatt vesz ilyen készüléket,hanem mert (azt hiszi) hogy évekig fogja tudni gondtalanul használni. Kiad érte egy valag pénzt,és ilyen marhasággal idegesítheti magát. Lehet hogy a kínainál nincs akkora támogatás, viszont ott egy olcsó készülékről beszélünk,ellentétben ezekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Samanoske
2017.10.11. 21:00
A kíni se olcsó 170 körüli árával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Worlon thest...
2017.10.11. 21:15
Nekem Samsung S7 van. Azért vettem meg, mert elegem volt az itthon 70-80.000 kerülő közép kategóriás, de túlárazott telefonokból. Úgy voltam vele, hogy legyen, kiadom érte a vagyont (jeee, megtehetem..., tudom, az én útszéli felmenőmet), és használom évekig, kraft évekre elég. És nem bántam meg! Soha, semmi gondom nem volt se a telefonnal, se a szolgáltatásaival. A fényképező részét imádom (videófelvevésről ne is beszéljünk), én a kis kompakt gépemet el is adtam, mert kenterbe veri azt. Pedig az se volt annó olcsó... Havi frissítés van rá, 2 android generáció váltás is biztosított. Aztán meg ha annyira az hiányzik, jöhet majd a még újabb Android Custom ROM. Mivel népszerű készülék, így egy rakattal van rá.Nem mondom, nem kell mindenkinek ilyen telefon, mivel nem is tudnák kihasználni. Én elég sok fényképet lövök. Nem kellenek vérprofi képek, de elvárás, hogy ha előkapom a zsebemből, akkor normális, tiszta és éles képek legyenek.

Volt szerencsém az olcsó kínai telefonokhoz, én is próbálkoztam velük, csalódás. A kamera része általában kuka (98%-ban), SW tele hibával, anomáliákkal, frissítés szinte 0, Custom ROM meg elvétve van. Szerviz igen bajos. Aksik általában jó, ha 1 évet kibírnak. Papíron jók a technikai adatok, de általában ugye MTK SoC van bennük. Ha nem akar valaki értékelhető képeket csinálni, akkor jók ezek. A mindennapokra átlag embernek átlag felhasználásra jók, de amint valaki a kezébe vesz egy felső kategóriás képet, nem igen akar vissza térni az olcsóra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. B_Real Worlo...
2017.10.11. 21:22
Haver most vett Xiamoi Note 4-et, nem úgy látom, hogy hú de szar lenne. Pedig csak 50e körül volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Worlon B_Rea...
2017.10.11. 21:30
Xiaomi MI3 nekem is volt, szerettem nagyon. Xiaomi nem az olcsó kínai gagyi, és nekik is megvan a felső kategória 150.000-t. Tisztességes kamera van bennük, (Note 4), de azért nem a felső osztály. De amúgy eredetileg egy SW hibáról szólt a hír. Amit meg kb nem is értek, hogy mitől hír. Mintha ez lenne az egyetlen márka, ahol találtak BUG-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. thestock Worlo...
2017.10.11. 22:15
Mivel nincs vele bajod így ez a véleményed. Használod, tetszik, örülj neki... De ha állandóan szervízbe kéne hordanod akkor nem csak azt gondolnád hogy "ez szar", hanem azt hogy "drága szar" :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Marcsiii30
2017.10.11. 22:21
S8 plus-om van. A google kétlépcsős azonosítás smst én sem kaptam meg, muszály voltam kóddal belépni.

Lehet, hogy így a note 7 és ezután áttérek Huawei telóra. Vagy Xaomira.
Oké, hogy hibák előfordulnak. Na de ilyen bagatel dolog mint egy nyamvadt sms?
Valamint a Samsung lapítása is gyanús...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Worlon thest...
2017.10.11. 22:33
Akár 10.000, akár 300.000 egyiknél se elfogadható és örömteli, ha mindig gond van vele.

Az meg elég hülye hozzáállás, hogy ne vegyetek drága mobilt, mert ha elromlik, akkor "drága szar lesz", nem sima "szar".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Worlon Marcs...
2017.10.11. 22:37
Szerintem várj kicsit, biztos lesz megoldás. Egyik cég se ismeri el a problémát 5 perc után, mivel ki kell vizsgálni (van-e egyáltalán hiba, hol van), hogy a készülék hibája, vagy a szolgáltatóé, stb. A diagnosztizálás nem fél perces művelet, a javítás meg főleg nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Chavalier Worlo...
2017.10.12. 00:04
Nem azt mondtam hogy kínai szarokat vegyenek. Mellesleg, mit gondolsz, a Samsungokat és az Apple termékeket hol rakják össze? Az USA-ban? A "szar" Meizu telefonomba ugyan onnan veszik az alkatrészeket ahonnan a nagy cégek.
Annyi lett volna a lényeg, hogy van rengeteg más alternatíva és más cégek akiknek lehetőséget kell adni. Rá kéne jönni hogy a márka nem minden. Amit felhájpolnak, az elkorcsosul, számtalan példa volt erre minden téren.
Sosem voltam márkahű és soha nem is leszek az és mindenkinek ezt is ajánlom, különben sosem fog megváltozni az iparág. Arról fog szólni mint eddig, hogy a legkisebb erőbefektetetéssel a legjobban letudják húzni az embereket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. thestock Worlo...
2017.10.12. 07:34
Persze hogy hülye hozzáállás...
Nem azt mondtam hogy elfogadható vagy örömteli ha gond van vele. Pusztán egy drága terméknél erre érzékenyebb az ember. Az utóbbi időben elég sokat olvasni arról hogy ezek a márkák problémásak. Miért? Szerintem az hogy állandóan rivalizálnak, meg sietni kell hogy az ünnepek előtt már kaphatóan legyünk az nem tesz jót a terméknek.
Ha már támogatottság: http://napidroid.hu/ezert-nem-kap-egy-rakat-csucsmobil-android-7-0-t/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. wouhn
2017.10.12. 09:05
Személyes tapasztalat: Galaxy S7 Edge készülékem van és nagyon szeretem. Nagyon nagyon sok gyártó okostelefonjait kipróbáltam már, iPhone-t és Androidot is egyformán szeretem, de azt kell mondjam, hogy az S7 az eddigi legjobb készülékem ever. Soha semmi baja nem volt, egyszer sem fagyott le, mindent jól, gyorsan és pontosan csinál. Anyaghasználatban is kiváló. Szerintem a fikázók többsége életében nem használt még ilyen készüléket ezért jár a szája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. freyr
2017.10.12. 11:17
Ez most meglepő? Az Android mindig is hajlamos volt elveszíteni egy-egy SMS-t, főleg amikor először beindultak az üzemidő "optimalizációk". Most is az a gond, ez 100%, mivel b*sznak normális akkut belerakni, inkább szoftveresen "optimalizálnak", aztán olyan funkciók, mint az időszinkronizáció, ébresztő, hívás- és üzenetkezelés látja a kárát.
Erre igazából az lenne a megoldás, ha már nem hajlandóak abbahagyni a üzemidő "optimalizációkat", hogy beépítenek egy dedikált chipet, ami semmi mással nem foglalkozik, mint a telefonos funkciókkal és teljesen független a többi egységtől és a szoftvertől, effektíve felülírna minden "optimalizációt" és prioritást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Resike spdrf...
2017.10.12. 15:19
"TouchWiz"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. DemonDani Worlo...
2017.10.12. 18:21
Pedig a Google most éppen így járt el. Azonnal megoldotta (vagyis hát kezelte) a gondot a friss cuccánál.

Mindent kihallgat és felvesz a Google Home Mini
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!