iPon Hírek

Nem készül több BFG videokártya

Dátum | 2010. 05. 19.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A különböző piaci szegmensekben olykor-olykor előfordul, hogy egyes gyártók nem tudják felvenni a versenyt a konkurenciával, így inkább kilépnek az adott szegmensből és más területekre koncentrálnak. A legfrissebb hírek szerint most a BFG Tech számára jött el az idő a váltásra.

A HardOCP hasábjain olvasható nyilatkozatban a BFG Tech elnöke, John Selvin fejti ki a vállalat álláspontját. A pársoros közleményben röviden annyi áll, hogy a BFG Technologies kilép a minőségi videokártyák piacáról, mert a szegmensben nem képes profitot termelni. Ez a kilépés nem veszélyezteti majd a cég díjnyertes tápegységeinek és játékosoknak szánt konfigurációinak jövőjét, ezek a termékek ugyanis továbbra is zökkenőmentesen elérhetőek lesznek. A gyártó ezzel együtt a videokártya tulajdonosok számára továbbra is biztosítja majd a folyamatos telefonos és e-mail terméktámogatást, de új videokártyákkal már nem jelentkezik többé.

Ez a tény, vagyis az, hogy a vállalat kiáll az élettartam-garanciával rendelkező videokártyák tulajdonosai mellett, mindenképpen dicséretes. A BFG az elmúlt idők során kitartott az Nvidia és termékei mellett, ám a Radeon HD 5000-es család tagjainak megjelenésével a helyzete egyre csak romlani kezdett. Azon kevés kis gyártó közé tartozott, ami a többiekkel ellentétben megőrizte kizárólagos Nvidia partnerkapcsolatát.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

31. Cobrusz
2010.05.19. 10:44
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. gab78
2010.05.19. 10:46
"Azon kevés kis gyártó közé tartozott, ami a többiekkel ellentétben megőrizte kizárólagos Nvidia partnerkapcsolatát."

És ez az exkluzivitás meg is hozta az eredményét, kilépnek a piacról! "Többet" ért nekik ez, minthogy más gyártók termékeit is forgalmazzák! Érdekes, hogy az XFX nem forgalmaz Fermit, a BFG kilép!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Menthix
2010.05.19. 10:54
Már látszik mennyivel sikeresebb volt a 8800GTX idején a gyártó.
A f3rmy szopás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. doktorovic...
2010.05.19. 11:10
nem is baj, csak a gondom volt vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. krisztianb...
2010.05.19. 11:33
asszem erre mondják, hogy aki hülye, haljon meg. áttvitt értelemben bár, de idepasszol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Ro1and
2010.05.19. 11:51
Ha valami nem versenyképes akkor ez történik..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. spuros
2010.05.19. 12:08
A képen a GTX 285 elég pazar azért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Juliska
2010.05.19. 12:18
Szomorú, de érthető. A Fermi jelenlegi állapotában nem versenyképes. Annyira olcsón kell adni, hogy nem marad haszon rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. pjszilard
2010.05.19. 12:45
6200 OC ilyet miert gyartottak le? Nemreg vettem egyet azert, hogy kivaltsak egy inteles alaplapi kartyat. Az integralt volt a gyorsamm, stabilabb, nem volt normalis valasz a ceg reszerol...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Brunze
2010.05.19. 12:51
Sajnálatos , a mostani kártyám is bfg és azt terveztem hogy a kővetkező kártyám is bfg lessz de most már biztos hogy nem.
A kízárólagos nv partnerség és a fermi tette ezt velük.
Pedig milyen jó lett volna ha inkább szakítanak az nv-vel és elkezdtek volna Ati kártyákat gyártani mint az xfx.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. MiniDio
2010.05.19. 13:10
Nagyon sajnálatos ez a hír nekem egy BFG Tech 8800GTS OC2 512MB-os karim van és még mindig tökéletesen maxon megy vele minden(koppkoppkopp), és ha váltottam volna biztos BFG vettem volna!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. krisztianb...
2010.05.19. 13:44
MiniDio: minden?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. repastam
2010.05.19. 15:43
A BFG tényleg jókat gyártott ,bárki bármit is ír róla ,de ebből is látszik hogy az Nvidia hatalmas bajban van ,személy szerint nem szeretném ha csak Ati maradna ,de nem sok a reménysugár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. csab959
2010.05.19. 15:46
De csak ebben a szegmensben, nem? A professzionális kártyákban meg tud állnia a lábán nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gab78
2010.05.19. 17:15
"A BFG tényleg jókat gyártott ,bárki bármit is ír róla ,de ebből is látszik hogy az Nvidia hatalmas bajban van ,személy szerint nem szeretném ha csak Ati maradna ,de nem sok a reménysugár"

Ne aggódj, jön az intel is! A Larrabee nem került a kukába! 2012 felé beszállnak ők is a "játékba"!

Csab959: De, és arra is orientálódnak! Nem lennék meglepve, ha bejelentenék, bocs de léptünk a grafikus piacról! Alapvetően jó lenne a Fermi, de túl nagy, túl összetett, túl sok gond van a gyártással, és 2/3 akkora GPU-val az ATI ugyanott van, ráadásul egy vagyon volt a fejlesztése! Egyetlen ok van hogy valaki GTX4xx vegyen, a Physx, ennyi! De 1-2 játék kivételével értelmetlen, és van jobb megoldás is! Ha meg multi monitorozni (3 monitor) akarsz, SLI kell? Az Eyefinity Edition meg egymagában kihajt 6-ot! Érdemesebb mellé tenni egy régi Geforce-ot és máris megvan a Physx is és a multi monitor is és még olcsóbban is kijössz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. _DiEGO_
2010.05.19. 17:33
Azért nem kell temetni NVIDIA-t ... kicsit megen mellényúltak - de van miből tanulni - tudják mit ne , mit másképp és miért és év-végére csak lessük az uj jövevényt


Idézet:
MiniDio: minden?

Minden régebbi .... ami SM3 - és DX9&9 - fölötte megkötésekkel

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. StevyXIX _DiEG...
2010.05.19. 17:55
Tévedsz, nem nyúlt mellé, ezt akarta az Nvidia, ki fog vonulni a desktop piacról, Fermi is azért lett ilyen, mert már nem kifejezetten ide szánták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pal07
2010.05.19. 20:13
Én a közel jövőben pont BFG 285 kariban gondolkodok használtan már jó áron van és 5év bolti garibol van még 3év sok vga-nak mostanság telik le a garija ez kivétel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. hmisi
2010.05.19. 21:04
Nv exkluzív partnerek nem éri meg lenni. Sapphire viszont vígan elvan az atival.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Ver_Pistik...
2010.05.19. 23:20
A Sapphire azért van jól az ATI-val mert NV-re a cégcsoport Zotac nevű cége szakosodott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. StevyXIX Ver_P...
2010.05.20. 00:20
De most biztos nem az viszi előre szekeret náluk
HIS is only Ati partner és virul azóta is (pedig elmúlt pár évet nehezebb volt átvészelni, Ati dolgozott ők meg vártak).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm
2010.05.20. 07:46
A FERMI ott is elég nagy bajban van ahova szánták.Az előre bejelentett paramétereket minden téren csökkenteni kellett,jelentös csuszást szenvedett a projekt,és a köré közben fejlesztés alatt álló szupergépeket a partnerek tervezhetik át,és emiatt még elégedetlenkednek,zugoldnak rendesen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. doktorovic...
2010.05.20. 11:20
az hogy megy a fermi ócsárolás nem értem....

Még nem terjedt el de elfog és akkor majd lehet szépen ócsárolni, hogy jobb lesz mint az ati,.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. krisztianb...
2010.05.20. 14:39
"majd lehet szépen ócsárolni, hogy jobb lesz mint az ati"

te melyik bolygón élsz, ember?az NVidia ezt a kört már régesrég elbukta...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Kolondrum
2010.05.20. 22:00
BFG 8800GTS
Én nem ismertem a gyártó. Ebből a körből kimaradtam!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.05.20. 22:12
Igen, elbukta, méghozzá csúnyán. Majd a GF104-es GPU-k hátha javulást hoznak. A teljesítménnyel nincs egy szál gond se, csak a fogyasztás, melegedés és az ár az, ami aggasztó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm rabib
2010.05.20. 23:01
Bizom benne ,hogy igazad lessz,és javulást hoznak legalábbis árban és fogyasztásban.
Mert mint azzal Te is bizonnyal tisztában vagy a teljesitnényük már a tervezés alatt is kissebbre van kalibrálva mint a GF-100 esetében volt.Ráadásul a 104-esnek már a konkurens 6000-res szériájával kell versenyre kelnie!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. krisztianb...
2010.05.21. 04:49
arról nem beszélve, hogy ha kijön az ati 6000-es szériája, az elég rendesen lejjebb fogja tolni az 5000-esek árát. márpedig ha egyszer az 5870 a nagy átlag számára is megfizethetővé válik....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm krisz...
2010.05.21. 08:41
A 104-es árban jó lessz,hacsak NV agya nem borul el,mert egyszerübben olcsóbban lehet gyártani és a kihozatali arány is számottevően javulhat.Az 5870 szerintem nem lessz átlagkártya azért azt sem lehet a végtelenségig leárazni esetleg a kifutó raktárkészlet egyes darabjai mennek le a kiskereskedőknél akik szabadulni akarnak tőle,az uj széria megérkezésekor,de ez sem tul valószinü mert a 70-es azért még akkor is elég ütős lessz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.05.21. 09:44
Most a 4870 ára 40-50 ezer forint nagyjából. A HD5870 ára is ide fog lecsúszni utóbb. a 4870 se volt egy olcsó kártya a megjelenésekor, aztán azért szépen ment az ára lefelé... Ha nem is lesz így, csak 60-70 ezerért lehetne kapni egy 5870-et, akkor az is már elég jó lenne. Persze ehhez kell a konkurencia, olyan videokártyák az NV-től, melyek képesek minden téren felvenni a versenyt az Ati-val.
A HD5970 ára meg borzalom... 160 ezer forint. Abból lesz még 120 ezer szerintem, csak abba a kategóriába is kellene konkurencia. Ami az árat illeti van, de a teljesítmény szempontjából nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm rabib
2010.05.21. 09:50
Ámen! Én már nagyon várom mert időszerü lenne egy 5870 a soros fejlesztéshezde ha addig nem történik árcsökkenés akkor lehet forditok és az SSD projekt kerül előbb végrehajtásra,HAJRÁ NV!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!