iPon Hírek

Nem lesz szinthatár a Mass Effect: Andromedában

Dátum | 2017. 02. 24.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

Ahogy az egyes hírportálok kezdik felfedni tapasztalataikat a játékkal kapcsolatban, egyre több információ lát napvilágot a Mass Effect: Andromedáról. A képességrendszerről például kiderült, hogy nincsenek szigorúan vett karakterosztályok, mindhárom kategóriából (combat, biotics, tech) válogathatunk skilleket, ahogy nekünk tetszik. Mindegyik képességet hat alkalommal fejleszthetjük és minden kategória 12 elemet tartalmaz. A Mass Effect-hagyományoknak megfelelően a magasabb szinteken minden képességnek kétféle, egymástól eltérő hatású fejlesztési lehetősége van. Nagy különbséget jelent azonban az Andromeda esetében, hogy mindhárom fa mindegyik képességét maximumra húzhatjuk, ha úgy szeretnénk. Ian Frazier vezető dizájner megerősítette, hogy nincs szinthatár a játékban, egészen addig osztogathatjuk a pontokat, míg végül, nagyjából a 123-as szint környékén már nem lesz mire.
Mindezek hatására sokkal könnyebb lesz kísérletezni az egyes összeállításokkal. Nem baj, ha órákat töltünk a fegyverekre összpontosítva, aztán mégis inkább átváltunk a biotikára – megtehetjük. A hajó orvosi részlegén töröltethetjük az addig kiosztott pontokat és újra is kezdhetjük a válogatást (hasonlóan a második és harmadik részhez). Sajnos párbeszédopciókra és egyéb szerepjátékos staisztikákra, mint mondjuk a pontosság, vagy ügyesség, nem rakhatunk egy pontot sem, itt minden a harcról szól – a legelső Mass Effect nem túl izmos RPG-vonalának sincs már nyoma sem a második epizód óta. A történet elején a hatalmas Hyperion fedélzetén megérkezünk az Androméda-galaxisba, összesen húszezren. A Habitat 7 nevű bolygót jelölték ki új otthonunknak, de kiderül, hogy távol áll az idilli paradicsomtól, zord, elektromos viharokkal szaggatott planéta, ráadásul a hajó is elakad egy különös energiamezőben, mely körbeveszi a bolygót. Innen indulunk, hogy kiderítsük, mi történt és felfedezzük a környéket, mely tartogat néhány meglepetést. A főszálon kívül rengeteg mellékküldetés is vár ránk, karöltve a már említett, nagy szabadságot kínáló felfedezéssel. A lehetőségeknek ez a tárháza hozzájárul majd ahhoz, hogyan visszük végig a játékot. Frazier azt is elárulta, hogy ezúttal nem gond, ha befejeztük a fő történeti szálat, hiszen a játék nem ér véget, túlnyomó része ezután is játszható, hozzáférhető. Persze lesz néhány küldetés, amit ekkor már nem érhetünk el, de sokkal kevesebb, mint ami megmarad, sőt, egyes tartalmak csak akkor bukkannak majd fel, ha már mélyen bent járunk a galaxisban. Érdekesség, hogy a hajóorvos, Lexi T’Perro a Trónok harcából, vagy a Tudorokból ismert Natalie Dormer hangján szólal meg. Az angol színésznő eredeti akcentusát használja, segítségével egy igazán érdekes karakter bontakozik ki, aki egyszerre törődik a körülötte lévőkkel, de folyamatosan elemzi is őket, miközben saját problémái is megoldásra várnak. Lexi az első karakter, akit látunk, miután magunkhoz térünk a 600 éves álomból, Dormer pedig remekül hozza a figurára jellemző magabiztosságot.
Egyes vélemények szerint az Andromeda nagyon különbözik a Shepard-féle trilógiától, olykor inkább a Dragon Age: Inquisitionre emlékeztet, ugyanakkor eltéveszthetetlenül Mass Effect – hogy ez tényleg így van-e, az márciusban kiderül.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. Meteoreso
2017.02.24. 09:28
Én felirattal néztem meg először a Trónok harcát, nem gondoltam hogy ismerős lesz a mass effect egyik szereplője már megjelenés előtt?))
Dzsofri hogy van amúgy ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. VikMorroHu...
2017.02.24. 09:58
Pontosítsunk, a második részben még remek RPG vonal volt, párbeszédek közben lehetett kék/piros válaszokat adni, ha elég sok példakép/renegát pontot gyűjtöttünk addig. A harmadik részre ez eltűnt, csakúgy, mint a normális naplózás, hogy mikor milyen részfeladatot kellett teljesítenünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror
2017.02.24. 10:31
"itt minden a harcról szól"

*csökkenő lelkesedéssel legyint magában*
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. MastR
2017.02.24. 12:11
Annyira túltolják a reklámot, hogy már kezd gyanús lenni. Remélem nem jut a No Man's Sky sorsára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Gyurkov
2017.02.24. 12:44
Nagyon nagy a hype, innen könnyű lesz nem megfelelni a vártaknak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Derivel MastR
2017.02.24. 13:08
Eddig azt mondták sokan, hogy "alig láttunk belőle valamit, nehogy olyan csalódás legyen, mint a No Man's Sky". Most meg már az a gond, hogy adnak ki videókat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Pendra37 VikMo...
2017.02.24. 13:40
Az RPG elemek a 2. reszben voltak a leggyengebbek. A 3. is jobb volt.

A 3. reszben is volt Paragon/Renegade szinttel osszefuggo valasz lehetoseg.

A 3. resz "naplozasa" viszont kritikan alulian pocsek volt. Vagy ugy is mondhatjuk, hogy egyszeruen nem letezett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. okumura
2017.02.24. 17:40
Én meg tudom bocsátani a gyenge RPG vonalat ha a sztori jó és fordulatos, mellette pedig élvezet a harc.

Amúgy a No Man's Sky indie project, amivel egy piaci rést akartak betömni a meggazdagodás reményében, ez pedig AAA fejleszők által készített játék, akik közül jópáran imádják az univerzumot. Egyszerű ostobaság már előre összehasonlítani a két játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Pendra37
2017.02.24. 19:18
Kijottek a rendszer kovetelmenyek.
Minimum: I5-3570, 8GB RAM, GTX 660.
Recommended: I7-4790, 16 GB RAM, GTX 1060
Na mondjuk ennyire nem nezett ki jol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.02.24. 20:03
" ez pedig AAA fejleszők által készített játék, akik közül jópáran imádják az univerzumot"

persze hogy imádják, fejő$tehén
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Pendra37 okumu...
2017.02.24. 20:11
"jópáran imádják az univerzumot"

Ez orvendetes, kar, hogy akkora logikai lyukakat es bukfenceket raktak bele, amin a Citadel is atfer keresztben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tomchee okumu...
2017.02.25. 04:50
Ahogy az, hogy valami AAA nem garantálja a minőséget, úgy az, hogy valami indie sem garancia a bukásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. meglivorn VikMo...
2017.02.25. 11:34
Akkor pontosítsunk:
Az ME3ban ugyanúgy megvoltak a paragon/renegade avagy kék/piros dialógus opciók. A normál, jobb oldali dialógusoknál volt kevesebb középső, bizonytalankodó válasz. Mert itt már határozottnak kellett lenni, nem sodródni az árral (nem én mondtam, az illetékesek indokolták így).
Az Andromedában átdolgozták a duális "jellemrendszert" így más lesz helyette.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Terror
2017.02.25. 11:52
Ha a végén ki akartad hozni valamelyik definitív végjátékot az Illusive Mannel, akkor következetesen paragon/renegade opciót kellett választani két teljes részen keresztül, amit orbitális szívásnak vélek, mert én bizony lazán hátradőltem a nagy dialógusok közepette, és amire az egérért nyúltam volna, már el is tűnt az ikon. De ez amúgy is egy balfasz megvalósítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pdx06
2017.02.25. 19:53
Középszerű játéknak néz ki történetben és grafikában egyaránt. A második rész volt a csúcs, a csúcsról pedig lefelé vezet csak az út.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. meglivorn Terro...
2017.02.25. 23:25
Öö ezt nem tartom valószinűnek. Ugyan max paragonnal, de mindig volt egy kb 25-30% renegade szintem is és sosem volt semmi gond hogy egy opció nem működött volna.
A councilt pl. rendszeresen halni hagytam, de az olyan renegade választásokat, mint a "you're working too much", a krogan headbutt és hasonlók szinte mindig lenyomtam.
Általában a nagy döntéseim, és az általános irány a paragon volt, így a végére a karakterem is azt maxolta ki, de az apró kis "gonoszkodásokból" simán összejött a fennt említett mennyiség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror megli...
2017.02.26. 02:09
És a végén így az Illusive Man öngyilkos lesz? Mert nálam ez a mutatvány csak akkor jön össze, ha végig paragonkondom az egérrel az egész játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. noPublicFG
2017.02.26. 02:24
A paragon-renegade vitához annyit, hogy az Andromédában is meg lesz, csak más a néven.
(Attól, hogy a körömvágó ollót átnevezem testrészrövidítő bizgentyűre, ugyanúgy körmöt vágok vele.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. cheatergs noPub...
2017.02.26. 11:28
A "testrészrövidítő bizgentyű" jócskán tágabb fogalom!

Az ME az elsőtő kezdve akció volt némi rpg-vel, csak az arány tolódott el a későbbiekben.
A staff dumái alapján már csak az action maradt meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!