iPon Hírek

Nem volt valószínű a Metal Gear Solid sikere

Dátum | 2014. 03. 14.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Habár Kojima korábban már az MSX-re készített két Metal Gear-játékot, a Metal Gear Solid egészen más volt. A sorozat először lépett át 3D-be, és Kojima ekkor tudta valóra váltani régi álmát, hogy az átvezetőket teljesen a játék motorjával tudja elkészíteni. A Metal Gear Solid új szintre emelte a "filmes élményt" a játékokban, történetmesélésével, karaktereivel és játékmenetével pedig hosszú évekig irányt mutatott a stílus többi képviselőjének. Nem is gondolnánk ezek után, hogy Kojima és csapata valójában sosem számított arra, hogy sikeres lesz a játék. Ez volt az első projekt, ahol a mester már nem csak a játék fő tervezőjeként, de producerként is dolgozott, így gyakorlatilag éjjel-nappal dolgozott. Kojima mégis jó időszakként írja le ezt, mert az elvárások hiányában nem kellett a későbbi eladásokkal foglalkoznia: "Sem én, sem más nem számított rá, hogy túlzottan sokat eladunk a játékból, ami jó volt, mert így nem kellett azon gondolkoznom, mit kellene beletennem csak azért, hogy megvegyék. Egyszerűen csak beletettem mindent, ami nekem tetszett." Az ilyenfajta nyomás nélkül Kojima és kis csapata szinte bármit megtehetett, és meg is tett mindent. A brigád különböző SWAT-csapatok által tartott előadásokra járt, katonai kiképzésen vett részt, a játék pályáit pedig LEGO-ból építették fel, mielőtt nekiláttak a modellezésnek. A játék persze hatalmas sikert aratott, így érkeztek a folytatások, és érkeznek a mai napig is: a Metal Gear Solid V: Ground Zeroes hamarosan megjelenik, ezzel kapcsolatban pedig a PlayStation elkészítette a szokásos "csevegés a készítővel" videóját.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Shinjiii
2014.03.14. 17:13
Akkoriban még mertek újat kiadni. Manapság miért nem? Pedig a bevétel régen is fontos volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. mikej95
2014.03.14. 20:01
A bevált recepteket csak egy darabig lehet koptatni, de annál, hogy jó egy játék több kell a rekordbevételekhez. Ez vezetett a THQ csődjéhez is.
(OFF:Bár az megint más, hogy mennyit zsebretesznek a "professzionális" játékkészítők szinte semmi munkáért, mert ugye rajtuk kívül még 500 dolgozik ugyan azon a 5 óra alatt kipörgethető tucatjátékon az esetek többségében.)

Az MGS szerintem a legjobb játéksorozat, ennyi rész után sem hígították fel, ugyanezt nem lehet elmondani AC, BF, CoD és társairól, amik csak rókabőrök.

Shinjiii: A legrosszabb, hogy az új ötletek az ilyen gazdasági megfontolásokból hiúsulnak meg, az AC "atyjának" tekinthető fickó is kiadott volna az ubi segítségével egy új játékot, de az AC n-nek nevezett érdemi történetet mellőző kalózszimulátor biztos bevételt jelentett.
Érdekes mód a Metal Gear úgy is népszerű, hogy van története.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Kono
2014.03.19. 06:42
Azért AC-vel összehasonlítva, ami 7 év alatt jött ki, nagyjából ugyanannyi rész a MGS-ből 16 év alatt Míg egyiknél másfél év alatt nem válik hiánnyá, így unalmas, míg másiknál 4-5 évente egy rész már akkor érkezik, amikor hiányunk is lesz belőle. Szimplán jobb a japánok üzletpolitikája, nem a stílust bővítik. Elég nagy különbség, mert ha azt vesszük, az MGS-ok között történet és grafika kivételével dettó nem kapunk pluszt, csak az elvárt adagunkat jókor jelentetik meg. Éppen ezért aki kihagyta az AC 3. részét, annak semmi kivetnivalója nincs a kalózkodóssal, max ha csak nem a történettel van bajuk, de az már teljesen más kérdés, mivel annak ellenére is élvezhető volt szerintem.

A BF meg CoD meg nem kívánkozik ide, meg lett említve, hogy azokat már főként online piacra fejlesztik, a történet és tartalom csak kis adalék. Azokat kezeljük is úgy, mint például a Titanfall is annak teljesen jó, aminek szánják. Nem kell mindent túlgondolkozni

Ám ja a túlfizetett fejlesztőkkel és lenyelt pénzekkel énis egyetértek sok esetben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!