iPon Hírek

Népszerűek az egyedi Facebook URL-ek

Dátum | 2009. 06. 17.
Szerző | Freeman07
Csoport | IT VILÁG

A Facebook a múlt héten engedélyezte az egyedi URL-regisztrálási lehetőséget, ami azt jelenti hogy hasonlóan a Twitter-hez és MySpace-hez a felhasználók egy könnyen megjegyezhető címen keresztül érhetik el a profilukat a szám- és betűsoros webcím helyett.

A szombat reggeli nyilvános indulást követő 15 percben 500 000 Facebook-felhasználó regisztrált egyedi URL-t. Egy órával később ez a szám 1 millióra nőtt, most pedig elérte a 6 millót is. Az ok, amiért a cég engedélyezte az ilyen címek regisztrálását, az a felhasználói profilok könyebb elérhetőségének a biztosítása. Eddig ugyanis ha valaki meg akarta mutatni másnak a Facebook-profilját, akkor egy nehezen megjegyezhető címet kellett továbbadnia (például http://www.facebook.com/profile.php?id=1782081280&ref=profile). A Facebook Vanity URL-szolgáltatásával azonban a felhasználók elérhetők egyedi, könnyen memorizálható címeken is (például http://www.facebook.com/videoguy). Ráadásul a keresőmotorokkal is sokkal egyszerűbb megtalálni egy felhasználót, ha rendelkezik ilyen egyedi URL-lel.

Azonban mint minden nagy kaliberű változás, ez sem indul problémák nélkül. Néhány felhasználó szerint a Facebook nem figyelmeztette őket eléggé, ugyanis csak kedden került fel az oldalra a lehetőségről szóló jelzés, a szolgáltatás pedig már szombaton elindult. Ezért sokan elestek az áhított URL-től, és most másikat kell regisztrálniuk. Ha egy felhasználó kiválaszt egy címet, akkor azt már nem lehet újra felhasználni, és véglegesen megtartja az adott profil azt a címet. Várható, hogy számos felhasználó és Facebook-on megtalálható cég bírósághoz fog fordulni a más által lefoglalt, ám az adott felhasználót/céget jelentő URL-cím miatt. Azonban a Facebook is felkészült az ilyen illetéktelen lefoglalásokra, több ezer sportoló, híresség és politikus URL-nevét lefoglalta, nem engedi regisztrálni a mezei felhasználóknak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!